![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#622 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
In general, marijuana use has significantly increased in Colorado since its legalization. According to figures from the National Survey on Drug Use and Health, adults in the state who had consumed marijuana in the month before being surveyed went from being 12.86 percent of the adult population in 2012/13 to 16.62 percent in 2015/16. That’s a rise of 29 percent, Toon mij aan dmv van een grafiek dat deze stijging een gevolg is van een langetermijn trend. Zolang dat ge dat niet kunt is het simpel: legalisatie verhoogde het gebruik. Citaat:
Denk nu eens logisch na! Voor de legalisatie is cannabis moeilijk te verkrijgen en strafbaar. Na legalisatie is het gemakkelijk te verkrijgen en niet strafbaar. En gij wilt mij wijsmaken (en u zelf) dat dat géén verschil maakt in de verkoop en gebruik?? HALLOOOOOOO!! ![]() Die cannabisshops gaan geen reclame maken en proberen hun winst te maximaliseren?? HALLOOOOOO!! ![]() Laatst gewijzigd door geertvdb : 4 juli 2018 om 21:59. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#623 | ||||
|
![]() Citaat:
as compared to the 100 percent increase in the percentage of drivers in fatal accidents testing positive for cannabis (up from 10 percent to 20 percent.) Leg eens uit wat het probleem is om dit te begrijpen? Is het omdat het Engels is? Citaat:
Citaat:
het is erger! Het is een verdubbeling van de dodelijke ongevallen met een positieve cannabistest! Is dat zo? Hoe zit het met de zwarte markt in Colorado? Al die vroegere criminelen zijn nu loodgieter geworden? https://www.cbc.ca/news/world/colora...rket-1.4647198 Beste BigF, ge moet er altijd vanuit gaan dat logica uiteindelijk wint. ge moet niet denken met uw gevoelens, maar met uw rationeel brein. Citaat:
![]() Ge maakt het mij zo gemakkelijk! Laatst gewijzigd door geertvdb : 4 juli 2018 om 22:10. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#624 | |
|
![]() Citaat:
trouwens, Fred is het met u oneens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#625 | ||
|
![]() Citaat:
Geert: "Meer mensen gebruiken cannabis na de legalisatie, punt uit. En meer dodelijke accidenten. Dubbel zoveel." Je ziet het echt niet hé? ![]() Zonder absolute cijfers van beide percentages kan jij helemaal niet zeggen dat het AANTAL dodelijke ongelukken (met positieve test voor cannabis) verdubbeld is. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#626 |
|
![]() Je kleurt de waarheid creatief in. Zo goed?
![]()
![]() |
#627 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar dan moeten we definiëren wat meer betekent. Ah ja, het tegenovergesteld van minder, ik heb hem. Citaat:
Citaat:
We zouden het inderdaad kunnen veranderen naar minder onverstandig drugsgebruik. Ik zou bijvoorbeeld kunnen zeggen dat ik u niet zal ontveinzen dat er geen redenen zijn om niet aan te nemen dat de legalisatie van drugsgebruik naar minder onverstandig gebruik zal leiden. Duidelijk is anders. Trouwens, op de radio hoor je ganse dagen niets anders, ons vakmanschap drink je met verstand en dit vakmanschap drinken is niets anders dan drugsgebruik. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#628 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Volwassenen doen voor mij wat ze willen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#629 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#630 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Meer betekent alvast niet 'meer kilo's' of 'meer joints', aangezien het gebruik wordt bepaald aan de hand van enquêtes waar men de vraag stelt of men in de laatste 30 dagen een joint heeft gerookt. Hoeveelheid is geen factor, ééntje is voldoende. In een klimaat waar cannabis aanvaardbaar wordt, zal men eerder toegeven cannabis gebruikt te hebben in de laatste maand, dan wanneer het verboden is of als 'not cool' beschouwd wordt. Vergelijk dat met alcohol. Men kan alcoholgebruik ook in cijfers gieten als zijnde 'verbruik' (hoeveelheid per periode) aangezien er een boekhouding is. Dat er hier en daar zelf wat alcohol produceren heeft slechts invloed op cijfers na de komma.
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 5 juli 2018 om 09:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#631 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mensen die véél gebruiken zouden eventueel wel naar een dealer gaan, maar, als het dan toch om centjes gaat, en je de mogelijkheid hebt, zie ik er meer zelf een plant of twee zetten. Wiet kweken is niet moeilijk, en voor weinig geld het je meer en de kwaliteit die je zelf wil. Het aantal gebruikers zie ik wel omhoog gaan. Zelf ben ik, wanneer ik in Nederland ben, wel eens met vrienden een coffeeshop binnengestapt. Mensen die hier in België nooit wiet zouden kopen, maar wel bvb eens meepaffen als er een ander een jointje opsteekt. Voor die mensen is het gaan kopen in de shop, ipv bij een dealer op de hoek, een deel van het 'ritueel'. Ze zijn wel nieuwsgierig naar hoe het juist in z'n werk gaat in zo'n shop. En in plaats van te moeten zitten bowen op een bank, met de kans om alsnog door een flik aangesproken te worden, zitten ze liever in die shop, in de sfeer van de zogezegde 'Cannabis-culture'. Lachen, iets lekker drinken of zelfs eten, en den boel gadeslaan. Dit kan ik dan ook wel rijmen met wat men in Colorado merkt, meer gebruikers, maar niet bij minderjarigen (die komen de shop immers niet in). Laatst gewijzigd door Het Verzet : 5 juli 2018 om 09:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#632 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#633 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bron |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#634 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echter heb ik die keuze nu niet. Ik ben verplicht te kiezen uit het door de overheid opgelegde roesmiddelen menu ; Ik heb dat menu de dag nadien bij het ontwaken al dikwijls vervloekt ![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 juli 2018 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#635 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#636 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar toch even dit. Als je de eerste keer gaat roken zeker niet overdrijven. Net als vele andere substanties vraagt alles wat gewenning. Wie nooit een druppel Alcohol heeft gedronken drinkt bij zijn eerste keer ook best geen 4 trappisten. Ook altijd wat suikerhoudende drankjes voorzien. Wie zich teveel stoned vindt drinkt best wat icetea dat dempt het effect kwasi onmiddellijk. Succes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#637 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik had er toen geen behoefte aan of was mss bang van het onbekende. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#638 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik gaf u de bron met de citaten. Als die voor u niet duidelijk genoeg zijn en u kost wat kost een grafiekje wil is dat wel degelijk uw eigen job.
Citaat:
Ik gaf u een studie die dat aantoont. Als jij dat niet begrijpt tenzij er prentjes bij staan is dat uw probleem. Citaat:
In de middeleeuwen dacht men ook dat het logisch was dat de zon rond de aarde draaide. Citaat:
Nee, die cannabisshops gaan geen reclame maken. Of toch nauwelijks. Ze zijn gebonden aan zeeeer strikte regels aangaande reclame. Zodra er een vermoeden bestaat dat een bepaald mediakanaal 30% lezers/kijkers/luisteraars heeft onder de 21 jaar mag men er geen reclame maken. Geen reclame op straat. Niet op tv,... Citaat:
Dus aub geert. Vooraleer je je hier opwerpt als de grote kenner; doe eens wat research en ga eens na hoe het er in gelegaliseerde landen aan toe gaat vooraleer je hier allerlei onzin komt spuien.
![]() |
![]() |
#639 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#640 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laten we teruggaan naar lagere school technieken: een rekenvoorbeeld!! Jaar A: 1000 ongevallen met 10% cannabisgerelateerde: 100 cannabisgerelateerde ongevallen dus. Jaar A+1: 500 ongevallen met 20% cannabisgerelateerde: 100 cannabisgerelateerde ongevallen dus. Dus: hoewel het aantal cannabisgerelateerde ongevallen van 10% naar 20% is gestegen zijn er niet meer dodelijke slachtoffers gevallen bij cannabisgerelateerde ongevallen. Om te weten of die stijging van 10% naar 20% ook een daadwerkelijk hoger aantal inhoudt moet je het totale aantal ongevallen kennen. En dat ken jij niet. Je gaf het althans niet aan. Meer nog: je stelde boudweg dat er "dubbel zoveel dodelijke ongevallen" gebeurd zijn en dat is gewoonweg niet waar. Ook dit is weer zo'n moment waarop jou logica het moet afleggen tegen de feiten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Schoolvoorbeeld van toogpraat. Bovendien: ik haalde een studie aan die over het gehele Amerikaanse grondgebied werd uitgevoerd. Jij doet die af als niet juist omdat er niet de juiste prentjes bijstaan. Nu kom jij af met een bron die een politiecommisaris uit een petierig dorpje (24000inw) aan het woord laat en dat zou dan wel betrouwbare info zijn? Heb jij trouwens een grafiekje van die man zijn beweringen? Anders vind ik het maar onzin. Liefst een spreidingsdiagram met lineaire trendlijn, ander kan ik uw bron echt niet in overweging nemen... Citaat:
Maar als dit jou denkwijze is (mijn logica overwint elke studie en elk ander bewijs) dan begin ik te begrijpen waarom jij op je eigen manier reageert in deze draad... Citaat:
Volgens uw logica (die in uw ogen onfeilbaar is heb ik hierboven begrepen) is 36,6% dus gelijk aan 100%.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 5 juli 2018 om 15:32. |
|||||||
![]() |
![]() |