Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2018, 18:51   #161
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Per persoon betaal je dus net hetzelfde ?
Daar gaat het hier om. Djeezes, dat je dat maar niet snapt....
Besluit: een singele betaalt even veel als een koppel, per persoon ?
Voor de kamer ? Uiteraard doen ze dat...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2018, 18:57   #162
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk rekent men een single meer aan.
Elke ondernemer zou net hetzelfde doen.
Het is eigenlijk de logica zelves.

Maar dat snappen er hier blijkbaar een paar niet dat je als single meer moet betalen per persoon dan als je als een koppel op reis gaat, en dat was nu juist de opmerking die men hier maakte.
Maw, singels zijn benadeeld in dit geval.
Neen dat zijn ze niet. Je "huurt" een kamer. Of jij daar alleen in ligt of met 2 speelt geen rol. De prijsvariabelen zitten daar niet, die zitten in de andere componenten van de (totale) kostprijs van de reis. Hoofdzakelijk de catering dus. 2 mensen of 1 persoon is niet hetzelfde. Daar is het kostprijs x 2 voor een koppel en dat verklaart het uiteindelijke verschil op de totale factuur.
Maar zoiets dan achteraf gaan voorstellen als 'benadeling' van een single is echt te zot om los te lopen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2018, 19:58   #163
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Eéén keer is meer dan genoeg. Je moet lessen trekken uit je ervaringen.
Trouwens ga maar, en uit U. Veel geluk.
Niets aan de hand dus.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2018, 20:08   #164
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Maar zoiets dan achteraf gaan voorstellen als 'benadeling' van een single is echt te zot om los te lopen.
Dus dat een single meer moet betalen voor dezelfde luxe als een koppel is dus doodnormaal.
Tja, als jij zegt dat dit 'te zot is om los te lopen', dan zit jij met een probleem denk ik.

Ik denk dat er veel alleenstaanden jou uitspraak zeker zullen waarderen. Geloof me gerust.

'...Een afknapper voor veel singles die er alleen op uit willen trekken is de zogenaamde ‘singletoeslag’ die standaard wordt aangerekend. Die zorgt ervoor dat je als single substantieel meer betaalt voor een kamer dan een koppel...'

https://www.hln.be/reizen/neckermann...slag~a91a74a8/

Laatst gewijzigd door kojak : 5 juli 2018 om 20:13.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2018, 20:39   #165
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd. Jij snapt er ook de ballen van.
Go-go Kojak!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2018, 20:54   #166
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Go-go Kojak!
Als jij mee gaat tenminste.
Met 2 op één kamer is goedkoper.
(zonder bijbedoelingen wel te verstaan. )
Oud 5 juli 2018, 20:56   #167
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jij mee gaat tenminste.
Met 2 op één kamer is goedkoper.
(zonder bijbedoelingen wel te verstaan. )
En haren Albeir ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2018, 21:54   #168
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En haren Albeir ?
Die mag de valiezen dragen.
Oud 6 juli 2018, 16:22   #169
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Omdat je daarvoor kiest.
As said, op het ontbijt na rekent een deftig hotel je exact hetzelfde voor een tweepersoonskamer. Alleen splits je dat als koppel in twee en jij niet. Lekker boehoe... Als jij met alle geweld op een eenpersoonshok wil gaan liggen, dan is die meerkost ook evident; de marginale meerkost van dat hok is ook groter en jij wil per se een eenpersoonshok dus mag je daar ook voor betalen.

Waarom zouden alle plaatsen dat uberhaupt moeten aanbieden? Koppels zijn interessanter voor hun business.

Klaarblijkelijk had je er wel om gevraagd, anders hadden ze je er niet in gestoken.
Waarvoor heb ik volgens u gekozen? Om meer te betalen of om niet getrouwd te zijn? En waar heb ik in dit hele draadje gezegd dat ik zo goedkoop mogelijk wil reizen? Ik zeg dat ik aan een normale prijs wil reizen en niet 30% tot 50% meer wil betalen dan een ander.
Als ik een echte eenpersoonskamer krijg, dus met eenpersoonsbed, kleinere kleerkast en zo, dan mag de prijs niet hoger liggen dan die van iemand in een tweepersoonskamer. Dat is heel logisch!
Als ik een tweepersoonskamer krijg terwijl ik een eenpersoonskamer gevraagd heb, dan hebben ze niet naar mijn wensen geluisterd. Of wel soms? Dan zijn de hoteliers stom en u ook vermits u het ook niet nodig vindt dat er met mijn wensen rekening gehouden wordt.
De hotelsector werkt met verliezen omdat de kamers zelden allemaal bezet zijn. Als die sector ook maar even de markt in het oog zou houden, zou ze weten dat er hoe langer hoe meer alleenstaanden zijn en dat van die alleenstaanden vele mensen gewoon vanwege de hogere kosten niet meer op reis gaan of andere formules kiezen. Het dagelijks leven van een alleenstaande is duurder dan van samenwonenden dus zijn we verplicht om op onze portemonnaie te letten. U bent misschien rijk, dat weet ik niet, hé. Maar het gros van de bevolking is dat niet!
En wat uw laatste opmerking betreft, waarom zou ik ervoor kiezen in een hok van twee op anderhalf te overnachten? Bent u gek?
Oud 6 juli 2018, 16:24   #170
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je snapt het niet denk ik.
Met 2 deel je de prijs door 2, als je alleen bent kan je dat niet.
Zo is het!
Oud 6 juli 2018, 16:26   #171
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Vliegtuig, taxi, eten, enz...is per persoon.
Logies per kamer.

Live with it.
Taxi is niet per persoon, 4 mensen in één taxi betalen evenveel als één persoon alleen in een taxi.
Oud 6 juli 2018, 16:29   #172
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Per persoon betaal je dus net hetzelfde ?
Daar gaat het hier om. Djeezes, dat je dat maar niet snapt....
Besluit: een singele betaalt even veel als een koppel, per persoon ?
Inderdaad, daar gaat het om maar sommigen hier kunnen echt niet tellen, kojak. Hopeloos!
Oud 6 juli 2018, 16:34   #173
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Gans dat misverstand draait hier omdat iemand zijn beklag maakt dat ie voor een reis bij een reisagentschap "beboet" wordt als single. Het is nogal normaal dat een agentschap voor een single meer moet vragen. Als de kamer pakweg 100€ is op basis van een koppel dat op reis gaat dat men diezelfde kamer niet aan een single geven voor 50€. In het beste geval een single kamer maar dat zal nooit de helft zijn maar misschien 70 of 80 € en dan nog veel hotels hebben geen single kamers.

Het is dan ook normaal dat het agentschap voor een week 7x 50€ bv extra aanrekent voor een single. Begrijp de discussie niet goed. Het agentschap rekent gewoon zijn kostprijs door.
Er is niemand die vraagt om minder te moeten betalen als single! Zelfs een kleine oplage (zolang die niet exuberant hoog is zoals de laatste jaren steeds meer het geval is) kan. Tot 15 % wil ik graag opleggen als ze me in een tweepersoonskamer steken, geen 50 %.
Maar als ik een echte eenpersoonskamer krijg, moet ik toch niet meer betalen dan iemand in een tweepersoonskamer!!!!!!! Wat is dat nu????? Snapt u dat echt niet?
Oud 6 juli 2018, 16:35   #174
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Waarom rekenen ze dan een koppel niet meer aan, tenslotte zijn dat toch twee singles?
Oud 6 juli 2018, 16:36   #175
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Neen dat zijn ze niet. Je "huurt" een kamer. Of jij daar alleen in ligt of met 2 speelt geen rol. De prijsvariabelen zitten daar niet, die zitten in de andere componenten van de (totale) kostprijs van de reis. Hoofdzakelijk de catering dus. 2 mensen of 1 persoon is niet hetzelfde. Daar is het kostprijs x 2 voor een koppel en dat verklaart het uiteindelijke verschil op de totale factuur.
De catering? Eén persoon eet toch minder dan twee?
Of wat?
Oud 6 juli 2018, 16:39   #176
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus dat een single meer moet betalen voor dezelfde luxe als een koppel is dus doodnormaal.
Tja, als jij zegt dat dit 'te zot is om los te lopen', dan zit jij met een probleem denk ik.

Ik denk dat er veel alleenstaanden jou uitspraak zeker zullen waarderen. Geloof me gerust.

'...Een afknapper voor veel singles die er alleen op uit willen trekken is de zogenaamde ‘singletoeslag’ die standaard wordt aangerekend. Die zorgt ervoor dat je als single substantieel meer betaalt voor een kamer dan een koppel...'

https://www.hln.be/reizen/neckermann...slag~a91a74a8/
Interessant artikel, daarin wordt de situatie duidelijk uitgelegd.
De singletoeslag zorgt ervoor dat je als single substantieel meer betaalt voor een kamer dan een koppel, omdat de standaardprijzen worden berekend op een dubbele bezetting.
Oud 6 juli 2018, 16:47   #177
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Altijd maar zagen die singles.

Niet moeilijk dat ze single blijven.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2018, 17:32   #178
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Er is niemand die vraagt om minder te moeten betalen als single! Zelfs een kleine oplage (zolang die niet exuberant hoog is zoals de laatste jaren steeds meer het geval is) kan. Tot 15 % wil ik graag opleggen als ze me in een tweepersoonskamer steken, geen 50 %.
Maar als ik een echte eenpersoonskamer krijg, moet ik toch niet meer betalen dan iemand in een tweepersoonskamer!!!!!!! Wat is dat nu????? Snapt u dat echt niet?
Dan moet ge uw beklag aan de hotelier doen, die zal u wandelen sturen. Hij verhuurt zijn kamer en moet daar een bedrag voor hebben. Hij gaat dat niet halveren omdat een single daar alleen slaapt. Tenzij hij single kamers heeft maar die gaan hooguit 20€ goedkoper zijn. Doorgaans hebben de hotels doubles en twins, single is eerder zeldzaam.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2018, 10:33   #179
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dan moet ge uw beklag aan de hotelier doen, die zal u wandelen sturen. Hij verhuurt zijn kamer en moet daar een bedrag voor hebben. Hij gaat dat niet halveren omdat een single daar alleen slaapt. Tenzij hij single kamers heeft maar die gaan hooguit 20€ goedkoper zijn. Doorgaans hebben de hotels doubles en twins, single is eerder zeldzaam.
Nogmaals het voorbeeld van die keer in Engeland. Ik kan nog voorbeelden geven maar dit is het meest frappante.
Ik boek een reis via een reisagentschap in België naar Engeland, we zouden op twee verschillende plaatsen overnachten. Ik betaal braaf de reiskost met toeslag voor een eenpersoonskamer.
We komen in het eerste hotel. Fatsoenlijke kamer, niet overdreven groot maar alles erop en eraan. Alles in orde voor mij.
Na drie dagen vertrekken we naar Plymouth waar we nog 4 nachten zouden blijven.
Ik krijg de sleutel van mijn kamer en trek naar boven, vierde verdiep, geen lift, allerlei trappen op en af en door gangetjes en kom tenslotte aan het einde van een gang. Deur open en wat zie ik? Het eenpersoonsbed stond tegen de muur en paste net. De muur was dus even lang als het bed, zo'n twee meter. De deur ging net ver genoeg open om me binnen te laten. In de linkermuur was een smalle deur om in het badkamertje te kunnen. Dat was een deur van misschien 50 cm, aan de andere kant naast het bed een klein kastje. Ik sleurde mijn koffer binnen en had nauwelijks nog plaats om te staan. Het was laat, ik was moe, we werden verwacht voor het eten. Ik ging terug naar beneden en zag op dat ogenblik niemand aan de receptie. Onze gids was eerlijk gezegd niet erg bekwaam, mijn Engels was stukken beter dan het hare, ik zei tegen haar dat dit echt niet kon en ze zou er over nadenken.
Ik heb in dat benauwde hok geen oog dicht gedaan. De volgende morgen - ik was al uren wakker omdat ik het in dat hok niet kon uithouden - ben ik naar de receptie gegaan en heb daar serieus mijn mening gegeven. Ik kreeg weinig weerwoord, ik had het gevoel dat die bediende zelf verlegen was en besefte dat dit niet kon. Zij zou het zo snel mogelijk in orde maken en inderdaad vanaf de volgende dag kreeg ik een andere kamer. Ik heb in de tijd dat ik daar was de boel goed in de gaten gehouden. Het hotel was NIET volzet, waarom mij dan in een kruipkot steken???
Toen ik navraag deed bij het reisagentschap na thuiskomst, kreeg ik van die vage antwoorden zo in het genre van hier op het forum, antwoorden van mensen zonder enig social gevoel die nooit in een single hebben moeten logeren.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 7 juli 2018 om 10:35.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2018, 10:54   #180
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die mag de valiezen dragen.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be