![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#581 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#582 |
|
|
Arme panderus : uitvaagsel, vuiligheid, erfopvolgers. Armoe troef zeg ik.
|
|
|
|
|
|
#583 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Daarbij, bij de Waalse Feestdag hoort de Haan , bij de Vlaamse feestdag hoort De Leeuw en bij de voetbal de Driekleur...... |
|
|
|
|
|
|
#584 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik begin te vermoeden dat jouw haat zijn oorzaak niet vindt in de collaboratie maar door persoonlijke ervaringen LANG na de oorlog. Heeft een Vlaams-nationalistisch liefje waar je smoor verliefd op was je de bons gegeven?
|
|
|
|
#585 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Panda, ga je nagels restaureren: morgen is 't TGIF
|
|
|
#586 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat is het verschil tussen een bindend referendum en stemmen voor een bepaalde partij bij de verkiezingen ?
Ik heb zo een klein vermoeden dat je dat verschil niet goed weet.
|
|
|
#587 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#588 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De enige echte vlaamse leeuw wel te verstaan. |
|
|
|
|
|
|
#589 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jouw "argument" dat de mensen niet weten waarvoor ze stemmen in een referendum is dikke bulshit. Dat argument geldt wél voor "gewone" verkiezingen.
|
|
|
|
#590 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
, volstrekt geen probleem is. De voorkeur voor de zwart/gele leeuwenvlag is helemaal niet geïnspireerd door een of andere misplaatste sympathie voor de Vlaamse collaboratie. Het gaat hem doodeenvoudig om een historisch zeer oude vlag. Dat de collaboratie er misbruik van gemaakt heeft is voor ons geen reden om ze te laten vallen. Als we dat zouden doen dan zouden de vermeende sympathisanten van die collaboratie een slag thuis gehaald hebben. Het officiële "België/Belgique" heeft de Belgische vlag ook niet laten vallen. En die werd tijdens WO2 eveneens misbruikt. Maar dan door de collaboratie die voor de Belgische francofonie een "inconvenient truth" is. |
|
|
|
|
|
|
#591 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U zal echter veel vaker deze versie zien in Catalonië: De ene is de vlag van een autonome gemeenschap, de andere is de vlag van een politieke beweging/een politiek idee. De parallel met Vlaanderen is overduidelijk: de vlag is de vlag van een gemeenschap en een gewest (de mooiste versie), de andere de vlag van een beweging/een idee. |
|
|
|
|
|
|
#592 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Pandareus : 12 juli 2018 om 17:07. |
|
|
|
|
|
|
#593 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Noch het VNV, noch het VB hebben een exclusief gebruiksrecht op de vlag met de zwarte klauwen. Als bijvoorbeeld Jan Peumans een vlag buitenhangt, zal dat de versie zijn met de zwarte klauwen. U kan Jan Peumans veel verwijten, maar niet dat hij een nazi is. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 12 juli 2018 om 17:19. |
|
|
|
|
|
|
#594 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mensen toch! Wat heb jij in s' hemelsnaam meegemaakt dat jij zo fanatiek over het "echte" of niet echte van een stomme vlag zit te jengelen? Jij lijkt FDW wel, die over niks anders kan lullen dan over vreemdelingen.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 12 juli 2018 om 17:25. |
|
|
|
|
|
|
#595 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb dus mijn strijdvlag uitgehangen gisteren 11 juli.
Maar indien ik te weten zou komen dat er iemand uit mijn buurt, of een toevallige passant, zich daar zo aan zou storen, dan had ik er twee uitgehangen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#596 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vlaams blok, de erfopvolger van het VNV is een partij die nu niet zoveel meer voortstelt maar ooit meer dan 20% v/h electoraat achter haar kreeg. Dat is wel maatschappelijk belangrijk. Jan Peumans, mijn favoriete n-va'er overigens, is een integer man en nog niet in de verste verte te associëren met nazi's zoals het vlaams blok. Ik beweer dat ook allemaal niet, ga mij nu aub niet zoals knuppel hierboven doet in de mond leggen dat ik zei dat alle mensen die de blok-vlag buitenhangen nazi's zijn. Ernstige politici waaronder ook die van de VU hebben indertijd (1973) de vlaamse vlag haar officieel karakter gegeven. Het is ronduit pijnlijk tot zelfs beschamend toe om dan de eerste burger van vlaanderen (de parlementsvoorzitter) die vlaanderen representatief moet gestalte geven in zijn eigen hof een andere vlag hangt dan de zijne. En aangezien Jan Peumans een man met een opleiding is, kan ik moeilijk aanvaarden dat hij het bruine verleden van VNV en de andere alte kameraden niet kent. De ironie is dat 1 van de architecten van het bepalen wat wij als deelstaat kozen als vlag een VU'er was. Blijkbaar schamen zijn latere partijgenoten en hun opvolgers van n-va zich voor het werk van die man dat ze liever de weg van de regressie bewandelen. En terugkeren naar besmuikte symbolen uit donkere tijden. Waarom ? Het blijft voor mij iets onbegrijpelijk. Een deelstaat die zijn eigen vlag door de (a priori) daardoor meest begeesterde burgers ziet negeren ten voordele van een symbool uit de Nieuwe Orde. Weet je hoe belachelijk het is, om een n-va delegatie op zondag 8 juli in de inkomhal van het stadhuis van Ronse met een paar sympathisanten en hun blok-vlag te zien staan waarbij er toch wel een vijftal in slaagden om de vlaamse leeuw foutloos te zingen. Terwijl ze zelf in het stadsbestuur zitten en op 11 juli mee fier mogen gaan doen over de echte vlag. Wat voor poesjenellen spelletjes zijn dat eigenlijk ? Op 8 juli de ersatz en op 11 juli de echte versie ? En dat allemaal om wat ouwe bompa's die in het verleden zijn blijven kamperen naar de mond te praten omdat het binnenkort weer verkiezingen zijn ?
Laatst gewijzigd door Pandareus : 12 juli 2018 om 18:58. |
|
|
|
|
|
|
#597 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
....En maar blijven doordrammen over de Blok-en collaboratievlag....Zelfs zijn lievelings-N-VA-er doet het. Wat een gesleeuuuuuur.
Alsof het ene "vendel" besmeurd is en het andere fris gewassen te gevolge van vlammend rood gelakte nagels, of net het ontbreken ervan. Dit is vermoeiend, drammerig, en contraproductief. Wat Doorbraak betreft, dat blad heeft 800.000 lezers. Uiteraard allemaal Knuppels, kwezels en stokoude, seksloze kerels.
|
|
|
#598 | |
|
|
Citaat:
Trouwens, als je van mening bent dat 'het volk' er niets van snapt', zeg je eigenlijk dat je het zelf niet snapt. Snappie ?
|
|
|
|
#599 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#600 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vroeger was Doorbraak een blad. Nu is het Vlaanderens grootste opiniewebsite. De "opiniewebsite" spreekt van 800.000 lezers.
https://doorbraak.be/wat-is-doorbraak/ Wat de cim betreft. Ik denk niet dat ik de enige ben die niet flauw valt van de 47 jaar lang betrouwbare en relevante cijfers voor de media.
|