Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juli 2018, 20:16   #661
Zephyrkaos
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Daar heb je België absoluut niet voor nodig.

Dat kan allemaal even goed in een onafhankelijk Vlaanderen
en dan nog wel met minder belastingen en een groter pensioen.
groter pensioen voor de machtspartijen zoals nva maar niet voor U

tof zon onafhanklijk vlaanderen
Oud 21 juli 2018, 20:31   #662
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos Bekijk bericht
groter pensioen voor de machtspartijen zoals nva maar niet voor U

tof zon onafhanklijk vlaanderen
- lol -
Oud 21 juli 2018, 21:05   #663
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Op 21 juli moet je een echt 'nationaal' gerecht eten : stoofvlees met verse frietjes !

Vanmorgen met mijn zoeteke lekker ontbeten op het terras met verse broodjes en lekkere streekkaas van bij ons in de buurt, Ename en Kwaremont, aarbeienconfituur voor haar en marmelade voor mij + zachtgekookte eitjes en koffie.

Daarna samen naar de markt wat gaan inkopen doen en dan aperitiefje in het beste café van west europa en omstreken : de Harmonie op de markt in Ronse. Beetje lachen met de ouwe kliek van de zeemacht die dan altijd met hun uniform buitenkomen en daar hun tafel inpalmen om dan als een pauw te pronken met hun veren.

En dan het serieuze werk thuis : het nationaal gerecht klaarmaken.

Ajuintjes lekker zitten aanstoven, vlees aangekorst in dezelfde pan, daarna pan afblussen met westmalle om al de aanbaksels mee te krijgen in de saus, bouquet garnie erbij, mosterd, 1 eetlepel van een vleesbouillon van professionele kwaliteit en een liter westmalle dubbel. Plus een copieuze hoeveelheid bruine suiker en 1 eetlepel ketchup. En nu zeker 2 uur laten stoven op heel klein vuurtje.

Straks verse frietjes snijden, pocheren op 140 graden, laten afkoelen, en afbakken op 170 graden.

Serveren met een heeeel grote klodder mayonaise en lekkere kropsla met een doodsimpel vinaigretje van enkel maar azijn, zout, peper, beetje honing en koolzaadolie.

Wij Belgen weten de eenvoudige dingen van het leven te waarderen !
Alhoewel ik hier vermeld heb dat ik hier niet meer tussenkom tot oktober moet ik mijn belofte breken. Het recept dat je mededeelt ziet er best lekker uit maar toch wil ik een paar aanpassingen doen. Ook Vlaams-nationalisten eten graag goed.

Mijn recept : absolute voorwaarde, het vlees moet van de beste kwaliteit zijn : het gebruik van varkenswangetjes is absoluut noodzakelijk, rundsvlees is te taai en je krijgt het moeilijk gaar. Ik garandeer je : op 1 uur zo mals als boter.

Het vlees aanbraden en de gebakken ajuin toevoegen. De ajuinen moeten glazig zijn en zeker niet verbrand. Look naar keuze toevoegen voor de liefhebbers (zéér gezond).

Onmiddellijk daarna een scheut azijn toevoegen. Neutraliseren met een een ferme schep kristalsuiker. Daarna een boterham royaal insmeren met sterke mosterd, liefst Tierentijn.

Tijm en laurier toevoegen. Opgelet hiermee, dit zijn overheersende kruiden.
Bier toevoegen. Mijn mama gebruikte ordinair tafelbier van Piedboeuf maar gelijk welk type bier is goed. Tip : ik voeg er ook een ferme scheut wijn aan toe en en een keine hoeveelheid Pineau de Charentes.

Tenslotte een paar eetlepels stoofvleeskruiden toevoegen, een mengsel dat je kan kopen bij de Macro en in sommige grootwarenhuizen.

Zoials gezegd heeft het vlees maar een uurtje nodig om mals te worden. Nog een tip : de dag nadien is het gerecht nog beter.

Uiteraard ben je niet verplicht mijn aanpassingen te volgen maar wanneer je het toch zou doen ben ik benieuwd naar je reactie, wanneer dan ook. Geen dank.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2018, 22:19   #664
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
2
Ergens diep in Pandareus sluimert een flamingant, ik voel het gewoon .
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2018, 22:29   #665
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht

Belgen zijn zoveel gezelliger dan vendelzwaaiers en azijnpissers
De kampioen azijnpisser kan het weten.
Oud 21 juli 2018, 22:34   #666
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
het gebruik van varkenswangetjes is absoluut noodzakelijk, rundsvlees is te taai en je krijgt het moeilijk gaar. Ik garandeer je : op 1 uur zo mals als boter.
Noodzakelijk? Stoofvlees is geen "varkenswangetjes".
Voor stoofvlees gebruik je een stuk uit de schouder.
En dat het taai is, en moeilijk gaar te krijgen, lijkt me eerder toch eerder aan jouw kookkunsten te liggen .

Tip: Bind samen met je tijm en laurier een stuk ajuin in, en steek daar enige kruidnagels in.

En ik maak m'n stoofvlees nog steeds meestal met piedboeuf. Just for the memory of it. Zoals het stoofvlees klaarmaken in een "fonten meirremit".
De westmalle komt naast de teljoor.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2018, 23:04   #667
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De kampioen azijnpisser kan het weten.
Serieus, weet je het?

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2018, 23:51   #668
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Leve de koning, leve België !
Vive le Roi, vive la Belgique !
Lebe der könig, lebe Belgien !

... beetje olie op het vuur gooien mag altijd op nen 21 ste juli...
Oud 22 juli 2018, 00:08   #669
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Leve de koning, leve België !
Vive le Roi, vive la Belgique !
Lebe der könig, lebe Belgien !

... beetje olie op het vuur gooien mag altijd op nen 21 ste juli...
König zonder K ! Hoe onrespectvol !
Daarmee jaag je echt de koningsgezinden in de gordijnen.

Laatst gewijzigd door Anselmo : 22 juli 2018 om 00:09.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2018, 02:06   #670
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Knap. 2 vliegen in één klap.
Nu jaag ik ze allemaal in de gordijnen.
Oud 22 juli 2018, 13:25   #671
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Een verkrachting van de Duitse taal ja: alle zelfstandige naamwoorden krijgen altijd een hoofdletter in het Duits. Hoe onze Duitstaligen dan het onderscheid kunnen maken tussen de Koning als instelling en de koning als persoon, dat weet ik ook niet.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 22 juli 2018 om 13:28.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2018, 14:19   #672
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Alhoewel ik hier vermeld heb dat ik hier niet meer tussenkom tot oktober moet ik mijn belofte breken. Het recept dat je mededeelt ziet er best lekker uit maar toch wil ik een paar aanpassingen doen. Ook Vlaams-nationalisten eten graag goed.

Mijn recept : absolute voorwaarde, het vlees moet van de beste kwaliteit zijn : het gebruik van varkenswangetjes is absoluut noodzakelijk, rundsvlees is te taai en je krijgt het moeilijk gaar. Ik garandeer je : op 1 uur zo mals als boter.

Het vlees aanbraden en de gebakken ajuin toevoegen. De ajuinen moeten glazig zijn en zeker niet verbrand. Look naar keuze toevoegen voor de liefhebbers (zéér gezond).

Onmiddellijk daarna een scheut azijn toevoegen. Neutraliseren met een een ferme schep kristalsuiker. Daarna een boterham royaal insmeren met sterke mosterd, liefst Tierentijn.

Tijm en laurier toevoegen. Opgelet hiermee, dit zijn overheersende kruiden.
Bier toevoegen. Mijn mama gebruikte ordinair tafelbier van Piedboeuf maar gelijk welk type bier is goed. Tip : ik voeg er ook een ferme scheut wijn aan toe en en een keine hoeveelheid Pineau de Charentes.

Tenslotte een paar eetlepels stoofvleeskruiden toevoegen, een mengsel dat je kan kopen bij de Macro en in sommige grootwarenhuizen.

Zoials gezegd heeft het vlees maar een uurtje nodig om mals te worden. Nog een tip : de dag nadien is het gerecht nog beter.

Uiteraard ben je niet verplicht mijn aanpassingen te volgen maar wanneer je het toch zou doen ben ik benieuwd naar je reactie, wanneer dan ook. Geen dank.
Beste robert, met interesse je variatie gelezen en ga dat zeker eens proberen. Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit varkenswangetjes klaargemaakt dus dat gaat wat experimenteren worden. Maar ik heb al op restaurant stoverij van varkenswangetjes gegeten, zowel bij ons als in frankrijk en het is inderdaad super lekker. Qua 'beet' is het een totaal andere smaakervaring maar ze is het waard.

Met jouw recept te lezen merk ik trouwens op dat ik in mijn eigen verhaal de obligate lepel azijn vergeten was te vermelden. Die zijn functie is nu net om tijdens het kookproces het vlees zachter te maken.
Look ? Dat ga ik zeker eens proberen !
Wijn of Pineaux de charentes (of een andere apero brandewijn) heb ik nog nooit voor stoverij gebruikt. Wel voor die andere klassieker : boeuf bourguignon. Of even lekker : goulash. Maar ik ga het zeker eens proberen. Koken moet toch altijd een klein beetje een experiment blijven.

Als ik ook een suggestie mag doen : vervang die kristalsuiker door echte bruine suiker. Onvergelijkbaar qua smaakdiepte en het past zo goed bij de gekarameliseerde smaak van de gestoofde ajuin en het bruin bier.

Wij belgen zijn toch echte bourgondiërs hee ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2018, 14:28   #673
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Noodzakelijk? Stoofvlees is geen "varkenswangetjes".
Voor stoofvlees gebruik je een stuk uit de schouder.
En dat het taai is, en moeilijk gaar te krijgen, lijkt me eerder toch eerder aan jouw kookkunsten te liggen .

Tip: Bind samen met je tijm en laurier een stuk ajuin in, en steek daar enige kruidnagels in.

En ik maak m'n stoofvlees nog steeds meestal met piedboeuf. Just for the memory of it. Zoals het stoofvlees klaarmaken in een "fonten meirremit".
De westmalle komt naast de teljoor.

Meesterlijke klassiekers peter goossens

https://images-4.schellywood.be/thum...kers-cover.jpg

Heb het hier bij me liggen :
pagina 124 t/m 129 : vlaamse stoverij. En ja, hij maakt dat wel degelijk met varkenswangetjes.
Oud 22 juli 2018, 15:13   #674
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Waren de volgende niet van de Marollen? Ik, weet het al niet meer.

Vuile Mong & zijn vieze gasten - "Ons" Belgisch Volkslied

Even meezingen als u wil:

Citaat:
O, dierbaar België van Vlamingen en Walen,
Gij wordt geregeerd door Kerk en Kapitaal.
De Société Générale heeft alle macht int land,
Gendarm en dief, die gaan hier hand in hand.
En de student, de arbeiders en boeren,
Die hebben niets, die krijgen op hun smoel.
Aan ons de strijd om eensgezind te voeren,
De macht aan 't volk, dat is ons enig doel. (3x)
'Macht aan het volk? Democratie?'

Laatst gewijzigd door Universalia : 22 juli 2018 om 15:15.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2018, 15:37   #675
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Hoe viert U de 21 juli dit jaar ?

Verkoop je je Leterme Staatsbon met meer dan 10% netto winst en neem je het er eens goed van ?

Trek je naar Brussel voor de parade te bekijken ?

Ga je met je gezin naar het Warrande park voor wat gezinsentertainment ?

Blijf je thuis en zet je je plaatje van de Brabançonne op terwijl je mosselen tricolore verorbert ?

Trek je naar aan Hollands frituur om jezelf niet bloot te stellen aan dat nationalistisch gedoe ?

Hang je je drapeau buiten ?

Of doe je iets anders.

Zoals elk jaar, "een minuut stilte", zoals voor alle grote rampen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2018, 18:42   #676
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard

Met sex gevierd. Heb een foto van ons Tille op mijn vrouw haar gezicht geplakt en een foto van de Fille op mijn gezicht. Bij het orgasme heb ik het gewoonlijke gehijg vervangen door luidkeels " Vive la Belgique" te roepen.
knip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2018, 19:12   #677
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Met sex gevierd. Heb een foto van ons Tille op mijn vrouw haar gezicht geplakt en een foto van de Fille op mijn gezicht. Bij het orgasme heb ik het gewoonlijke gehijg vervangen door luidkeels " Vive la Belgique" te roepen.
Interessante relatie heb jij met je vrouw moet ik zeggen...
Wat doe je de andere 364 dagen met haar ?
Plak je dan andere foto's op haar voorgevel ?

Oud 23 juli 2018, 18:40   #678
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Beste robert, met interesse je variatie gelezen en ga dat zeker eens proberen. Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit varkenswangetjes klaargemaakt dus dat gaat wat experimenteren worden. Maar ik heb al op restaurant stoverij van varkenswangetjes gegeten, zowel bij ons als in frankrijk en het is inderdaad super lekker. Qua 'beet' is het een totaal andere smaakervaring maar ze is het waard.

Met jouw recept te lezen merk ik trouwens op dat ik in mijn eigen verhaal de obligate lepel azijn vergeten was te vermelden. Die zijn functie is nu net om tijdens het kookproces het vlees zachter te maken.
Look ? Dat ga ik zeker eens proberen !
Wijn of Pineaux de charentes (of een andere apero brandewijn) heb ik nog nooit voor stoverij gebruikt. Wel voor die andere klassieker : boeuf bourguignon. Of even lekker : goulash. Maar ik ga het zeker eens proberen. Koken moet toch altijd een klein beetje een experiment blijven.

Als ik ook een suggestie mag doen : vervang die kristalsuiker door echte bruine suiker. Onvergelijkbaar qua smaakdiepte en het past zo goed bij de gekarameliseerde smaak van de gestoofde ajuin en het bruin bier.

Wij belgen zijn toch echte bourgondiërs hee ?
Bedankt voor je toch wel interessant bericht. Ik heb zopas stoofvlees in de oven gezet (brandt nooit aan) en je tip in de praktijk gebracht, een ferme lepel bruine suiker i.p.v. kristalsuiker. Morgen komt één van mijn zoons eten (terug van een lange trip naar Zuid-Afrika), ik zal bij gelegenheid laten weten wat het resultaat is, bourgondiërs onder elkaar nietwaar.

Ik maak ook regelmatig goulash klaar naar een recept van Jeroen Meus die er als specialiteit een ferme scheut jenever bijdoet en afwerkt met zure room. Dit laatste gebruik ik niet. Ik heb wat boeken van hem maar volg zijn programma niet meer, de man is een echte aandachtshoer geworden die flauwe moppen verkoopt met zijn vrouwelijke regisseur en voor de rest naar iedereen wuift die voor zijn raam verschijnt.

Tot de volgende.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2018, 18:48   #679
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meesterlijke klassiekers peter goossens

https://images-4.schellywood.be/thum...kers-cover.jpg

Heb het hier bij me liggen :
pagina 124 t/m 129 : vlaamse stoverij. En ja, hij maakt dat wel degelijk met varkenswangetjes.
Wat lees ik daar bij Peter Goossens ,Panda

"vlaamse stoverij " en geen "belgische stoverij"

Om goed te eten hebben wij Vlamingen ,Wallo-Brux niet nodig.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2018, 18:56   #680
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Wat lees ik daar bij Peter Goossens ,Panda

"vlaamse stoverij " en geen "belgische stoverij"

Om goed te eten hebben wij Vlamingen ,Wallo-Brux niet nodig.
Wat eten ze eigenlijk bij jullie in de abdij ? Roggebrood met een schel hesp is daar waarschijnlijk al een feestmaaltijd ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be