Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juli 2018, 16:10   #21
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het zijn echt wel bepaalde klantengroepen die daarnaar vragen. Tegenwoordig struinen ze eerst het internet af op zoek naar al hun zogenaamde noden, daarna gaan ze meestal welgeteld één concessie binnen om hun keuze te maken. Verkopers krijgen dus in feite maar één kans die ze koste wat het kost moeten grijpen.
Dat zijn geen Tesla klanten.

Ik koop ook gewoon een apple gsm. En ik kijk niet naar andere opties. Waarom ? Ik ben gewend om met het apple ecosysteem te werken (iOS, cloud, enz....) en ik wl niks anders. Dat is de macht van Apple.

Tesla is hetzelfde aan het doen. Iemand die met Tesla rijdt, zal niet snel overstappen naar een ander merk. Hij zal snel de superchargers, over the air updates, enz....missen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 16:13   #22
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Overigens, als je je product moet "aansmeren" met kortingen, acties en opties...is het geen goed product.
Dus omdat Tesla zich in het nichedeel van de automarkt heeft gevestigd zijn de andere auto's 'geen goede producten' omdat de concurrentie daar meer speelt?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 16:17   #23
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Dat is voor zijn winstgevendheid op dit ogenblik nu eenmaal een probleem hé.
Auto's zijn geen smartphones, hoe graag hij ook de Apple van de autoindustrie willen zijn.



Hij is er financieel toe verplicht of zijn verliezen zouden nog hoger liggen.

Het deel van de consumenten dat bereid is om meer dan €50000-80000 te spenderen is niet onuitputtelijk.
Buiten de hipsters kijken de meeste mensen verder dan alleen een wagen die geen 'vroem vroem' doet.



Ze kunnen dan ook hun aanbod erop afstemmen.
Neen, het verdienmechanisme van de klassieke producenten is anders.

Je hebt de dealers.
Je hebt de wisselstukkenmarkt.
Je hebt de occasiemarkt.
Enz....


Tesla weigert centen te verdienen op haar service en supercharging. De meeste analysten verklaren ze voor zot, maar ik als aandeelhouder zie de briljantheid van het idee in: op een gegeven moment pikt de consument, naar het voorbeeld van Tesla, het niet meer dat ze 40-60 cent/kWh moeten betalen voor snelladen terwijl bij Tesla het gewoon de electriciteitsprijs is, op een gegeven moment pikt de consument het niet meer dat ze honderden euros moeten betalen voor oliewissels, terwijl bij Tesla checks eigenlijk optioneel zijn....

Tesla gaat wel geld verdienen met extras die wel waarde geven voor de consument (itt onderhouden, dat zijn louter een operating cost): internet voor films in de wagen.....daar wil je graag geld voor betalen.

Wie betaalt graag voor een oliewissel ?

Eerlijk....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 16:18   #24
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Dus omdat Tesla zich in het nichedeel van de automarkt heeft gevestigd zijn de andere auto's 'geen goede producten' omdat de concurrentie daar meer speelt?
Tesla zit niet in een niche.

Tesla produceert autos. Die mensen vervoeren.

Op welke manier zou Tesla in een niche zitten ? Hoovercraftautos zouden een niche zijn....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 16:19   #25
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat zijn geen Tesla klanten.

Ik koop ook gewoon een apple gsm. En ik kijk niet naar andere opties. Waarom ? Ik ben gewend om met het apple ecosysteem te werken (iOS, cloud, enz....) en ik wl niks anders. Dat is de macht van Apple.

Tesla is hetzelfde aan het doen. Iemand die met Tesla rijdt, zal niet snel overstappen naar een ander merk. Hij zal snel de superchargers, over the air updates, enz....missen.
Het gaat hier dan ook niet uitsluitend over Tesla.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 16:36   #26
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen, het verdienmechanisme van de klassieke producenten is anders.

Je hebt de dealers.
Je hebt de wisselstukkenmarkt.
Je hebt de occasiemarkt.
Enz....
Tesla is een auto die rechtstreeks van de fabriek komt en waar je kosteloos en levenslang mee kan rijden?

Citaat:
Tesla weigert centen te verdienen op haar service en supercharging. De meeste analysten verklaren ze voor zot, maar ik als aandeelhouder zie de briljantheid van het idee in: op een gegeven moment pikt de consument, naar het voorbeeld van Tesla, het niet meer dat ze 40-60 cent/kWh moeten betalen voor snelladen terwijl bij Tesla het gewoon de electriciteitsprijs is, op een gegeven moment pikt de consument het niet meer dat ze honderden euros moeten betalen voor oliewissels, terwijl bij Tesla checks eigenlijk optioneel zijn....
Kom op, je gaat toch niet zeggen dat de onderhoudsplannen van Tesla een veelvoud goedkoper zijn dan die van de andere merken?

Citaat:
Tesla gaat wel geld verdienen met extras die wel waarde geven voor de consument (itt onderhouden, dat zijn louter een operating cost): internet voor films in de wagen.....daar wil je graag geld voor betalen.
Allé, meen je dat nu? Denk je écht dat ze uniek zijn met een internetconnectie?

Citaat:
Wie betaalt graag voor een oliewissel ?

Eerlijk....
Wie betaalt graag een pak meer voor zijn banden? Ik heb al verschillen gehoord tot 45% tav een bandencentrale voor exact dezelfde banden.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 16:39   #27
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.428
Standaard

Hier "probeert men" 2 andere EV te vergelijken met een Tesla model 3.
(merken die wel klassieke autodealers hebben)

https://www.motortrend.com/cars/tesl...-3-long-range/

(en ik ga het niet doorlezen)

Laatst gewijzigd door Micele : 28 juli 2018 om 16:40.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 16:39   #28
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tesla zit niet in een niche.

Tesla produceert autos. Die mensen vervoeren.

Op welke manier zou Tesla in een niche zitten ? Hoovercraftautos zouden een niche zijn....
Tesla produceert inderdaad auto's. En die auto's vervoeren mensen.

Maar elektrische luxewagens zijn nu eenmaal een niche binnen die algemene mensenvervoerende automarkt.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 16:42   #29
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Tesla produceert inderdaad auto's. En die auto's vervoeren mensen.

Maar elektrische luxewagens zijn nu eenmaal een niche binnen die algemene mensenvervoerende automarkt.
De gemiddelde prijs van een wagen in de USA is zowat $ 36.100 dollar.

Tesla model 3 basis zit daar knal op. (maar komt pas 2019)

Volgens CleanTechnica vergelijkt met het model 3 met volgende ~22 modellen, lijst in link:

https://cleantechnica.com/2017/08/06...traight-specs/



Allemaal "relatieve" niche?

Laatst gewijzigd door Micele : 28 juli 2018 om 16:58.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 16:57   #30
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De gemiddelde prijs van een wagen in de USA is zowat $ 36.100 dollar.

Tesla model 3 basis zit daar knal op. (maar komt pas 2019)
Hoe lager de verkoopprijs, des te zwaarder de gemeenschappelijke productiekosten wegen op de rendabiliteit.
Enkel snoeien in de kosten en hogere productievolumes kunnen dat compenseren.

... En dat weten de shorters van Tesla ook, natuurlijk.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 28 juli 2018 om 17:00.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 16:58   #31
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Tesla is een auto die rechtstreeks van de fabriek komt en waar je kosteloos en levenslang mee kan rijden?



Kom op, je gaat toch niet zeggen dat de onderhoudsplannen van Tesla een veelvoud goedkoper zijn dan die van de andere merken?
Een model S maintance plan (4 jaar) kost $2,325.

Tel maar eens bijeen voor een vergelijkebare ICE wagen: oliewissels, oliefileters, luchtfilters, remblokken, remschijven, manuren....

Citaat:

Allé, meen je dat nu? Denk je écht dat ze uniek zijn met een internetconnectie?
Welke auto integreert dat zo goed als Tesla ?


Citaat:
Wie betaalt graag een pak meer voor zijn banden? Ik heb al verschillen gehoord tot 45% tav een bandencentrale voor exact dezelfde banden.
De banden op een Tesla kunnen perfect door een bandencentrale gelegd worden hoor.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 17:00   #32
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Hoe lager de verkoopprijs, des te zwaarder de productiekosten wegen op de rendabiliteit.
Enkel snoeien in de kosten en hogere productievolumes kunnen dat compenseren.

... En dat weten de shorters van Tesla ook, natuurlijk.
Tesla weet dat ook. Dus maken ze het model 3 basis pas als ze -duurzaam- minstens 7000-8000 wagens per week produceren.

Hopelijk weten dat de shorters.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 17:06   #33
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een model S maintance plan (4 jaar) kost $2,325.

Tel maar eens bijeen voor een vergelijkebare ICE wagen: oliewissels, oliefileters, luchtfilters, remblokken, remschijven, manuren....
Je moet al wat pech hebben wil je met andere wagens aan véél hogere bedragen zitten voor eenzelfde leeftijd.

Citaat:
Welke auto integreert dat zo goed als Tesla ?
Omdat ze een iPad integreren?

Dat doen producenten van fitnessapparaten al jaren.

Citaat:
De banden op een Tesla kunnen perfect door een bandencentrale gelegd worden hoor.
Met prijsverschillen tot 45%. Als ze geen winst maken bij dergelijke verschillen, dan is er maar één mogelijke verklaring en dat is dat ze vreselijk inefficiënt werken.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 17:13   #34
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tesla weet dat ook. Dus maken ze het model 3 basis pas als ze -duurzaam- minstens 7000-8000 wagens per week produceren.

Hopelijk weten dat de shorters.
Die weten dat maar al te goed.

Uitbouwen gaat gepaard met investeringen. Maar als Tesla pas bij 7000-8000 uit de rode cijfers zou komen, dan heeft ze nog steeds geen groeimarge.
Om te groeien/investeren zal Tesla op zoek moeten naar nieuwe geldschieters (Goldman Sachs gokt op ca $10 miljard) en om de cashflow te garanderen zal ze op zoek moeten naar nieuwe inkomsten.
En die inkomsten kunnen alleen gehaald worden bij wie een Tesla bezit.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 17:16   #35
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Omdat ze een iPad integreren?

Dat doen producenten van fitnessapparaten al jaren.
Je bent blijkbaar niet goed informeerd hoe Tesla al zijn wagens updated/upgraded via software. 99/100 zonder dat ze de garage moeten bezoeken (dat is enkel voor verplichte deskundige nacalibratie)

Ook als ze 2-3-4 jaar oud zijn. De bestuurder kan bepaalde ook niet updaten, ieder zijn keuze.

Dat houdt dus ook in:

- autos comfortabeler maken. (intelligente luchtvering, hoogteverstelling (f) parameters)

- autos sneller maken (acceleratie, topsnelheid)

- autos veiliger maken als ze alle functies van "autopilot" gebruiken
(dus ook automatisch zonder bestuurder laten parkeren, op enge plaatsen parkeren)

- autos algemeen verbeteren. (ook gps-navigatie, routeplanner, internetradio, muziekkeuze algemeen)

- zelfs meer accucapaciteit per software vrijgeven (maar dat is na betaling)

- natuurlijk ook de fouten (bugs) en kemels eruit halen.

Al die firmware updates kan men terugvinden. Tesla model S heeft de meeste.

Hier bvb tussen 2012 en einde 2016:
https://teslamotorsclub.com/tmc/thre...angelog.10820/

Laatst gewijzigd door Micele : 28 juli 2018 om 17:29.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 17:32   #36
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Die weten dat maar al te goed.

Uitbouwen gaat gepaard met investeringen. Maar als Tesla pas bij 7000-8000 uit de rode cijfers zou komen, dan heeft ze nog steeds geen groeimarge.
Tesla wil-probeert 10.000 per week te produceren zonder extra kapitaalinjectie, allez zo heb ik het begrepen. Je moogt me verbeteren.
Bepaalde analisten schatten dat Tesla dat gaat halen tenlaatste halfweg 2019.

Citaat:
Om te groeien/investeren zal Tesla op zoek moeten naar nieuwe geldschieters (Goldman Sachs gokt op ca $10 miljard)
Goldman Sachs heeft al een paar maal zijn kar gedraaid omdat ze erlangs zaten, hun analist heeft daardoor ook een zeer slechte ranking...
Om verder te groeien (dus ook model Y en vrachtwagen) hebben ze zeker extra geld nodig, maar eerst willen ze tenminste 2 kwartalen achtereen zwarte cijfers, neem ik aan.

Laatst gewijzigd door Micele : 28 juli 2018 om 17:37.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 17:36   #37
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Je bent blijkbaar niet goed informeerd hoe Tesla al zijn wagens updated/upgraded via software. 99/100 zonder dat ze de garage moeten bezoeken (dat is enkel voor verplichte deskundige nacalibratie)

Ook als ze 2-3-4 jaar oud zijn.
Waarom zou het een groot voordeel zijn dat je auto softwarematisch 'thuis' geupgrade wordt?
Een doorsnee wagen passeert jaarlijks in de garage.
Ik zie eerder een groot nadeel en dat is het risico van een connectie over het internet die duidelijk beheerdersmachtigingen vereist.

En het is niet het eerste 'device' dat tijdelijk onbruikbaar wordt bij een mislukte upgrade. Op dat moment sta je beter in de garage.

Citaat:
Dat houdt dus ook in:

- autos comfortabeler maken. (intelligente luchtvering, hoogteverstelling (f) parameters)
Kom op, dat is niet uniek voor Tesla hé. Het hogere segment heeft dit al jaren.

Citaat:
- autos sneller maken (acceleratie, topsnelheid)
Je bedoelt optimaliseren? Dat kan men met andere wagens ook.

Citaat:
- autos veiliger maken als ze alle functies van "autopilot" gebruiken
(dus ook automatisch zonder bestuurder laten parkeren, op enge plaatsen parkeren)
Dat doet onze wagen (3,5 jaar nu) ook. Automatisch parkeren. Automatische piloot in files (aanhouden rijbaan, snelheid afstemmen en accelereren, stoppen, ...).
Automatische bordherkenning. Head-up display....
De nieuwste versie kan je nu laten parkeren vanop afstand met de sleutel in de hand.

Misschien dat Tesla hier nog iets verder staat, dat is mogelijk, maar de voorsprong is niet zo groot lijkt me.

Citaat:
- autos algemeen verbeteren. (ook gps-navigatie, routeplanner, internetradio, muziekkeuze algemeen)
Kom op, ook dingen die niet uniek zijn.
In onze wagen wordt buiten de zetelafstelling (20-voudig), de spiegels en het stuur alle voorkeuren (navigatie, sneltoetsen, entertainment, ...) gekoppled aan de sleutel en persoonlijk profiel.

Citaat:
- zelfs meer accucapaciteit per software vrijgeven (maar dat is na betaling)

Al die firmware updates kan men terugvinden. Tesla model S heeft de meeste.
Ik zie gewoon niets wereldschokkends.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 28 juli 2018 om 17:43.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 17:40   #38
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hij hoeft dat niet te doen.

De vraag is vele malen groter dan het aanbod. Beter nog, hij kan wagens met marges verkopen die bijna ongezien zijn voor de sector.
Welke marges? :shocked:

Of bedoel je met marges het verschil tussen de verkoopprijs en wat de wagen eigenlijk waard is?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 17:43   #39
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Waarom zou het een groot voordeel zijn dat je auto softwarematisch 'thuis' geupgrade wordt?
Een doorsnee wagen passeert jaarlijks in de garage.
Ik zie eerder een groot nadeel en dat is het risico van een permanente connectie die duidelijk beheerdersmachtigingen vereist.

En het is niet het eerste 'device' dat tijdelijk onbruikbaar wordt bij een mislukte upgrade.

Kom op, dat is niet uniek voor Tesla hé. Er zijn wagens die dat al jaren hebben.
Maar niet zoveel, en al helemaal niet gratis.

Krijg jij dat allemaal gratis? Kun je dat thuis doen? (enkel beveiligd netwerk)

Als je dat voordeel niet ziet dat je daarvoor niet naar de garage moet tja..

Citaat:
Een doorsnee wagen passeert jaarlijks in de garage.
Een Tesla wslk niet, het onderhoudsplan van Tesla is helemaal niet verplicht en je behoudt ook zonder de 4-jarige garantie.

Citaat:
En het is niet het eerste 'device' dat tijdelijk onbruikbaar wordt bij een mislukte upgrade
Tijdelijk, omdat de bestuurder geen geduld -heeft het einde af te wachten- en niet op de raadgeving ingaat dat enkel van thuis uit te doen. (dat YT-filmpje heb ik gezien)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Je bedoelt optimaliseren? Dat kan men met andere wagens ook.
Neen, dat wat er staat. De autos duidelijk sneller doen accelereren en een hogere topsnelheid doen halen. Duidelijk genoeg?
Dat doet men door meer stroom vrij te geven vanuit de batterij. Topsnelheid is gewoon de snelheidsbegrenzer wat omhoog zetten, de Duitsers wilden dat.
Citaat:
Ik zie gewoon niets wereldschokkends.
Is het ook niet. Maar een ICE moet men daarvoor laten tunen. Dat gaat niet online.

Laatst gewijzigd door Micele : 28 juli 2018 om 17:57.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 17:57   #40
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Maar niet zoveel, en al helemaal niet gratis.

Krijg jij dat allemaal gratis? Kun je dat thuis doen? (enkel beveiligd netwerk)
Wat krijg ik allemaal gratis? Al die opties op de wagen, of wat bedoel je?
De software upgrades horen gewoon bij het onderhoud.

Citaat:
Als je dat voordeel niet ziet dat je daarvoor niet naar de garage moet tja..
Ik heb geen problemen met communicatie tussen de wagen en de garage/fabrikant.
Ik zie echter weinig heil in het 'hier-en-nu' upgraden van een wagen. Voor niet kritische zaken als het entertainment-systeem of de routeplanner, tot daar aan toe.
Voor de kritische delen vind ik de risico's die daaraan verbonden zijn te groot.

Citaat:
Een Tesla wslk niet, het onderhoudsplan van Tesla is helemaal niet verplicht en je behoudt ook zonder de 4-jarige garantie.
Kijk, het feit dat je garantie (wellicht onder voorwaarden) niet verloopt, is misschien een pluspunt. Maar het hangt wellicht van de kleine lettertjes af.

Citaat:
Tijdelijk, omdat de bestuurder geen geduld -heeft het einde af te wachten- en niet op de raadgeving ingaat dat enkel van thuis uit te doen. (dat YT-filmpje heb ik gezien)
Ik doel helemaal niet op een YT-fimpje. Upgrades lopen bij eender welk device, om welke reden ook, al eens verkeerd.
Men kan niet elke mogelijke mishap incalculeren.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be