Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wenst u censuurwetten (te behouden)
JA 48 17,84%
NEEN 221 82,16%
Aantal stemmers: 269. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2018, 10:56   #2061
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
We zitten momenteel in een situatie waar iedereen zomaar eender wat kan verkondigen via sociale media waarbij één of andere controle of tegenargumentatie niet altijd een kans krijgt.
De enige manier waarop tegenargumentatie geen kans krijgt, is wanneer de sociale media er zelf op gaan filteren. Iets wat intussen overigens al gebeurt om "foute" meningen te naaien onder het mom van "jamaar, dat is fake news" of "jamaar, onze rules of conduct". Maar niemand houdt je tegen om te antwoorden op berichtjes in sociale media.

Citaat:
Zo hebben we de mogelijke inmenging in de verkiezingstrijd in verschillende landen.
Dat gebeurt al een eeuwigheid. De enige reden waarom er nu zo dramatisch over wordt gedaan, is omdat het kan dienen als excuus om mensen te muilkorven.

Citaat:
In India worden er lynchpartijen gehouden omdat men mensen beschuldigt via social media, er zijn al meerdere doden gevallen.
Iets wat zonder sociale media evengoed gebeurt. Er zijn genoeg "heksen" en "ketters" kapot gemaakt. Het is net door te luisteren naar tegenargumenten ipv alleen maar naar meneer pastoor dat we zijn gaan inzien dat vrouwen met een kromme neus geen heksen zijn.

Citaat:
De argumentatie van Maarten Boudry is dat men het kritisch denken moet bevorderen als tegenkanting ipv censuur in te voeren. Dit is een zeer nobele gedachte maar m.i. juist het naïeve er aan. Ik zie nog niet te veel kritische geest in het overgrote deel van de bevolking ondanks een hogere opleidingsgraad. Mensen slikken nog te veel onzin als koude pap, ik geloof soms niet wat ik mensen, die ik zeer goed ken en als intelligente mensen inschat, hoor beweren. Niet specifiek in het kader van de holocaust maar op allerlei vlakken.
En dus is het belangrijk dat we dat niet in stand houden door mensen enkel het Grote Staatsdogma in te lepelen of door "foute" meningen te censureren. Een regering bestaat evengoed uit mensen met een agenda en zij hebben er evengoed baat bij om u allerhande onzin te verkopen.

Citaat:
Men mag er ook niet van uit gaan dat vrije meningsuiting nu een garantie biedt voor vrije meningsuiting in de toekomst. Het verleden en heden tonen aan dat totalitaire regimes sowieso de vrije meningsuiting beperken. In hun opmars maken ze er handig gebruik van om de bevolking te manipuleren en éénmaal ze een bepaald machtspunt hebben bereikt vormt het een te bestrijden dreiging.
Een prima argument tegen censuurwetten zoals de negationismewet.

Citaat:
Dit is een beetje mijn slotopmerking in deze draad.
Jammer (gemeend).
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2018, 11:02   #2062
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Het blijkt ondertussen duidelijk dat ik geen steun voor mijn standpunt ga krijgen. Ik zie twee soorten tegenargumenten, nml zij die zich concentreren op het feit van de negationismewet zelf en daar vanalles gaan achter zoeken en zij die de vrije meningsuiting als iets absoluuts beschouwen. De eerste categorie begrijp ik uiteraard maar de wet is juist als barrièrre voor hen bedoeld. De 2de categorie heeft nobele motieven maar ik vraag me af indien ze niet ook wat naiëf zijn.

We zitten momenteel in een situatie waar iedereen zomaar eender wat kan verkondigen via sociale media waarbij één of andere controle of tegenargumentatie niet altijd een kans krijgt. Zo hebben we de mogelijke inmenging in de verkiezingstrijd in verschillende landen. In India worden er lynchpartijen gehouden omdat men mensen beschuldigt via social media, er zijn al meerdere doden gevallen.

De argumentatie van Maarten Boudry is dat men het kritisch denken moet bevorderen als tegenkanting ipv censuur in te voeren. Dit is een zeer nobele gedachte maar m.i. juist het naïeve er aan. Ik zie nog niet te veel kritische geest in het overgrote deel van de bevolking ondanks een hogere opleidingsgraad. Mensen slikken nog te veel onzin als koude pap, ik geloof soms niet wat ik mensen, die ik zeer goed ken en als intelligente mensen inschat, hoor beweren. Niet specifiek in het kader van de holocaust maar op allerlei vlakken.

Men mag er ook niet van uit gaan dat vrije meningsuiting nu een garantie biedt voor vrije meningsuiting in de toekomst. Het verleden en heden tonen aan dat totalitaire regimes sowieso de vrije meningsuiting beperken. In hun opmars maken ze er handig gebruik van om de bevolking te manipuleren en éénmaal ze een bepaald machtspunt hebben bereikt vormt het een te bestrijden dreiging.

Dit is een beetje mijn slotopmerking in deze draad.
Twee opmerkingen:

1)
Onder de huidige wetgeving kan iemand die aanzet tot haat of geweld tegen joden hoe dan ook worden bestraft. Dat zou voldoende moeten zijn. Een negationismewet is niet nodig.

2)
U maakt zich zorgen over een totalitair regime dat de vrijheid van mening beperkt.

Momenteel is ons 'regime' m.i. een eerlijk, open, vrij regime. Als de Belgische Staat het ontkennen van negationisme wil verbieden, doet ze dat met goede bedoelingen.

Het lijkt me echter wel degelijk gevaarlijk dat men de bevolking gaat laten wennen aan het feit dat bepaalde meningen worden verboden. Of het nu gaat over de holocaust of andere onzin die via sociale media wordt verspreid, dat doet er niet toe. Als een bevolking het aanvaardbaar gaat vinden dat bepaalde meningen (hoe dom ze ook lijken) door de overheid worden gereguleerd, wordt m.i. het gevaar net groter dat we afdrijven richting een totalitair regime. Vergelijk het met de kikker die langzaam wordt gekookt. Zo kan ook een regime afdwalen naar de verkeerde kant.

Burgers mogen nooit aanvaarden dat bepaalde meningen door de overheid niet worden getolereerd om te vermijden dat het ooit eens de 'verkeerde' meningen zijn die worden verboden of juist als enige toegelaten.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 2 augustus 2018 om 11:03.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2018, 14:40   #2063
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Momenteel is ons 'regime' m.i. een eerlijk, open, vrij regime. Als de Belgische Staat het ontkennen van negationisme wil verbieden, doet ze dat met goede bedoelingen.
Dat lijkt mij wat optimistisch:

- In landen waar negationisme wel degelijk is toegelaten, blijkt dat er geen enkel gevaar bestaat rond dit onderwerp.
- Zoals al meerdere malen aangetoond, zijn er volgens dezelfde logica heel wat andere gebeurtenissen die dan tegen kritiek zouden moeten worden beschermd, maar dit is niet het geval.
- Zaken al het proces tegen de VB-vzw's of de invoering van de kiesdrempel tonen ons dat de regering er zeker niet vies van is vuile spelletjes te spelen.

Ik denk niet dat de negationismewet ter goeder trouw is, ze dient een agenda.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2018, 14:53   #2064
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
...

...
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 3 augustus 2018, 06:07   #2065
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Dat lijkt mij wat optimistisch:

- In landen waar negationisme wel degelijk is toegelaten, blijkt dat er geen enkel gevaar bestaat rond dit onderwerp.
- Zoals al meerdere malen aangetoond, zijn er volgens dezelfde logica heel wat andere gebeurtenissen die dan tegen kritiek zouden moeten worden beschermd, maar dit is niet het geval.
- Zaken al het proces tegen de VB-vzw's of de invoering van de kiesdrempel tonen ons dat de regering er zeker niet vies van is vuile spelletjes te spelen.

Ik denk niet dat de negationismewet ter goeder trouw is, ze dient een agenda.
Ik heb al eerder gesteld dat er andere belangen gediend worden dan dat medelijden met de overlevenden en hun nabestaanden een rol spelen. Maar wie nog maar logisch durft te denken in dit verband wordt al in een bepaalde hoek gedreven.
Oud 3 augustus 2018, 06:14   #2066
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Intussen....

1 augustus 2018

Duitsland staat terecht voor ‘vergeten genocide’ in Namibië

Namibische schoolmeisjes passeren aan een monument ter nagedachtenis van de Duitse ‘genocide’.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180801_03643370

Wanneer volgt LeopoldII van België?
Oud 3 augustus 2018, 12:41   #2067
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb al eerder gesteld dat er andere belangen gediend worden dan dat medelijden met de overlevenden en hun nabestaanden een rol spelen. Maar wie nog maar logisch durft te denken in dit verband wordt al in een bepaalde hoek gedreven.
Inderdaad, in de hoek van de complotdenkers.

Tenzij ge een bewijs hebt voor uw 'beweringen'. maar zoals ALLE complotdenkers, vindt u bewijzen niet noodzakelijk.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2018, 12:42   #2068
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht

Tenzij ge een bewijs hebt voor uw 'beweringen'. maar zoals ALLE complotdenkers, vindt u bewijzen niet noodzakelijk.

Complotdenkers, de grootste discussiedoder van onze poco's om niet de werkelijkheid te moeten zien...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2018, 17:06   #2069
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht

Hoe zou er bewijs KUNNEN geleverd worden als zelfs lectuur verboden is die de censuurmeesters niet welgevallig is? Nochtans bestaan er bewijzen dat niet alles wat onder de censuurwetgeving valt klopt.

Als bewijs kan deze brief tellen. Hij is van Hugo Van Minnebruggen alias ThePiano en de hevigste verdediger van de censuurwetgeving.

Citaat:
Over negationisme en fouten in historisch onderzoek
Donderdag 7 Mei 2009

Het staat buiten kijf dat de Shoah zijn gelijke niet kent. Maar… we moeten kunnen erkennen dat bij het primair historisch onderzoek er nogal wat slordigheden en zelfs ronduit missers werden gemaakt. Negationisten hebben daar altijd handig op ingespeeld en die ‘missers’ die tijdens de eerste jaren na de Tweede Wereldoorlog werden gemaakt, worden door hen tot op heden schaamteloos ‘uitgebuit’.
Een voorbeeld van zo’n ‘misser’ is het bord aan de inkom van KZ Auschwitz dat sprak over vier miljoen vermoorde Joden in het kamp en dat pas in de jaren zeventig door een meer bescheiden realistisch aantal werd vervangen. Uiteraard verkneukelden de negationisten zich, want volgens hen ‘bewees’ dit dat er minder of zelfs helemaal geen Joden werden vermoord dan de gekende Zes Miljoen. Onzin natuurlijk, ruim de helft van de Joden werden niet in de kampen vermoord maar ‘op het veld’ (door de Einsatzgruppen bv.), daar is in de huidige wetenschappelijke stand van zaken elke historicus het nagenoeg unaniem over eens.

Een ander gekend voorbeeld is de gaskamer in KZ Dachau waar veel getuigen naar verwezen en lang controverse over bestond. Er bestond inderdaad een gaskamer, maar die werd pas op het einde van de oorlog gebouwd en er werd waarschijnlijk nooit iemand in vergast. Ook de ‘Jodenzeep’ (zeep die gemaakt zou zijn van menselijk vet afkomstig van vermoorde Joden) moet wellicht naar het rijk der fabels worden verwezen. Meer recent nog stond de populaire Geert Mak, met zijn serie ‘Europa’ nog onder vuur omwille van het herhalen van een aantal klassiek geworden historische ‘missers’. Een voorbeeld is de Conferentie van Wannsee waarvan Geert Mak in zijn serie zegt dat d?*?*r tot de Endlösung werd besloten, maar elke tegenwoordige historicus weet dat dit onjuist is. Op het ogenblik dat die Conferentie werd gehouden, waren er al twee miljoen Joden vermoord.

En zo zijn er nog wel meer van die zaken die controverse blijven oproepen. Negationisten verwijzen aldoor naar die ‘missers’, “.. en al de rest over de Shoah zal dan ook wel fout zijn”, concluderen ze met boosaardig venijn. Vandaar ook dat zij zich bij voorkeur ‘revisionisten’ noemen, want zij zouden dan wel de echte waarheid brengen. Aldus geven wij hen, door zelf die missers te blijven herhalen en/of ze niet tijdig te corrigeren, onnodig brandstof en munitie om hun werkelijke doel – racisme, discriminatie en Jodenhaat opnieuw acceptabel te maken. Hoe dan ook, blijven negationisten hardleerse feitenontkenners. Zelfs als je ze met hun neus op de feiten drukt, blijven ze ontkennen wat ze zien. Het zijn en blijven leugenaars en om hun leugens te staven gebruiken ze dan weer de leugens van andere negationisten. Misdadig.

Intussen werd de afgelopen decennia zoveel intensief wetenschappelijk onderzoek verricht dat, als we al deze ‘missers’ (of hoax) die werden gemaakt en herhaald werden tot diep in de jaren zeventig, tot ernstige onderzoekers er hun tanden in zetten, als we die allemaal even opzij schuiven, dan blijkt dat de waarheid zo mogelijk nog veel gruwelijker is dan dat ze aanvankelijk reeds leek. Ik verwijs hier bv. naar het werk van priester Patrick Desbois en ‘La Shoah par Balles’, over de onbeschrijfelijke slachtpartijen in de Oekraïne. Zo komt het dat ik er helemaal geen probleem mee heb om toe te geven dat er in Auschwitz ‘maar’ tussen 1,1 en 1,5 miljoen Joden werden vermoord in plaats van vier miljoen. Maar het totale dodental van de Zes Miljoen zou wel eens in de loop van het onderzoek, dat de komende decennia nog moet gevoerd worden in de voormalige bezette gebieden in het Oosten, verder moeten opgetrokken naar zeven miljoen of misschien meer. Het zal echter geen eenvoudige zaak worden om dat nog te bewijzen na zoveel jaren. Zeker als je de onwilligheid en soms ronduit tegenwerking vaststelt van de locale autoriteiten om hulp te verlenen in dat onderzoek. (Wat me bijzonder choqueerde in de reportage is hoe de mensen en autoriteiten ter plaatse tegenwoordig met die erfenis omgaan….).

Het boek ‘Uitbuiting van de Holocaust’ van Gie van den Berghe is een tweeslachtig werk en de titel op zich is reeds voor velen kwetsend en beledigend. Ik ben daar in correspondentie met Gie van den Berghe over geweest en heb geen bevredigend antwoord gekregen op mijn vragen. Al bij al, begrijp ik de ergernis van Gie van den Berghe om al deze vroege ‘missers’ maar ik had daar een heel andere duiding en verklaring aan gegeven dan hij heeft gedaan. Dat zal hem zowel door Joden als niet-Joden eeuwig kwalijk worden genomen en werpt een blijvende schaduw op al zijn ander zeer verdienstelijk werk.

Aldus moeten wij ervoor waken dat hetgeen we beweren ook werkelijk strookt met de feiten, ook al is het resultaat van dat onderzoek niet dat wat we hebben gemeend dat het altijd is geweest. En… we moeten het ook allemaal nog eens kunnen bewijzen. Alleen d?*n wordt de geschiedenis van de Shoah een niet meer te negeren eeuwige waarschuwing voor de toekomst en doen we daarnaast écht recht aan al die Joden (en andere minderheden zoals zigeuners bv.) die vermoord en/of verminkt werden voor het leven tijdens de Hitlerperiode.

Tekst: Hugo Van Minnebruggen, directeur van www.verzet.org
Eerder verschenen in Joods Actueel Magazine
http://joodsactueel.be/2009/05/07/ov...sch-onderzoek/

Uiteraard kon er géén reactie vanaf op de vraag wanneer de volkerenmoord van LeopoldII aan de beurt is om beoordeeld te worden. Met de miljoenen doden die vielen onder het barbaarse bewind van een Belgische koning hebben jij en je moreel zoveel hoogstaander soortgenossen géén énkel probleem. Het is jullie, met jullie morele meerderwaardigheidscomplexen zelfs geen reactie waard.
Proficiat!

Laat nu de excuustruzen maar weer komen, want over de Belgische koningen niets dan goeds, nietwaar?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 3 augustus 2018 om 17:09.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2018, 17:27   #2070
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe zou er bewijs KUNNEN geleverd worden als zelfs lectuur verboden is die de censuurmeesters niet welgevallig is? Nochtans bestaan er bewijzen dat niet alles wat onder de censuurwetgeving valt klopt.

Als bewijs kan deze brief tellen. Hij is van Hugo Van Minnebruggen alias ThePiano en de hevigste verdediger van de censuurwetgeving.

http://joodsactueel.be/2009/05/07/ov...sch-onderzoek/

Uiteraard kon er géén reactie vanaf op de vraag wanneer de volkerenmoord van LeopoldII aan de beurt is om beoordeeld te worden. Met de miljoenen doden die vielen onder het barbaarse bewind van een Belgische koning hebben jij en je moreel zoveel hoogstaander soortgenossen géén énkel probleem. Het is jullie, met jullie morele meerderwaardigheidscomplexen zelfs geen reactie waard.
Proficiat!

Laat nu de excuustruzen maar weer komen, want over de Belgische koningen niets dan goeds, nietwaar?
thePiano is de correcte schrijfwijze van zijn naam, en sinds wanneer is het forumreglement dat je anders zo met vuur zit te verdedigen voor jou niet meer van toepassing ?

Citaat:
privacy-schending (in het bijzonder het vrijgeven van privé-gegevens van forumdeelnemers zonder hun uitdrukkelijke toestemming) (5 bp)
Hier gaat het over de echte thePiano, wiens identiteit jij hier te grabbel gooit...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
[size=6]Laat U niet vangen:

De nicknamen 'the Piano' en 'thePianist' ben ik niet.

Het volstaat om naar de registratiedatum en het aantal berichten te kijken om te zien wie de originele is.

Deze valse nicknamen werden geclaimd door een paar ratten van het Vlaams Blok vanuit PI-forum (Politics Info net) die vanwege hun frustraties trachten HIER de boel op stelten te zetten.

Ik heb reeds gisteren gevraagd aan de moderators om in te grijpen maar tot zover geen resultaat. Misschien vinden ze het wel leuk.

Sorry voor de verwarring.

thePiano
[/size]
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2018, 05:58   #2071
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je had beter op de inhoud gereageerd, Panda, maar dat was te moeilijk, zeker?

Wat je aanval op mij betreft, ThePiano plaatste op dit eigenste forum een link onder zijn reacties naar zijn eigen webstek. Iedereen wist daardoor wie hij was.

De post van ThePiano die jij misbruikt om je grote gelijk proberen te halen heeft geen hol te maken met deze draad, noch met de forumnick die ik vernoemde, want die is correct. Maar je hebt weer eens lekker op jouw gezworen vijanden kunnen afgeven, nietwaar?

Je had je beter afgevraagd waarom geen énkele moderator zich nog de moeite getroostte om op het eeuwige gezeur, en ja, zelfs het openlijke dreigen van ThePiano dat hij DIT forum kapot zou maken te reageren. Maar neen, de kans om aan je ziekelijke drang te gehoorzamen en er de ratten van het Vlaams Blok bij te sleuren was te sterk, zeker?

Het forum van Politicsinfo.net waar jij naar verwijst bestond VOOR dit forum. Het was Maarten himself die mij uitnodigde om HIER een kijkje te komen nemen. Ik was beslist niet de enige die zo'n uitnodiging kreeg.

Ik kan je verzekeren dat het NIET de ratten van het Vlaams Blok waren die naar hier verhuisden, en waar ThePiano naar verwijst, die stijf stonden van de frustratie maar ThePiano zélf.
ThePiano/Hugo Van Minnebruggen heeft in jou een "waardige" opvolger en bondgenoot gevonden.
Oud 4 augustus 2018, 06:08   #2072
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat mij vooral opvalt is het opvallende stilzwijgen van de fanatieke verdedigers van de negationisme wetgeving op de tekst die Hugo Van Minnebruggen, directeur van www.verzet.org schreen, die in Joods-Actueel Magazine verscheen, en tot op vandaag kan teruggevonden worden op het internet.

Nochtans staan daar dingen in die strafbaar zijn volgens de negationismewetgeving,o.a. dit:
Citaat:
Intussen werd de afgelopen decennia zoveel intensief wetenschappelijk onderzoek verricht dat, als we al deze ‘missers’ (of hoax) die werden gemaakt en herhaald werden tot diep in de jaren zeventig, tot ernstige onderzoekers er hun tanden in zetten, als we die allemaal even opzij schuiven, dan blijkt dat de waarheid zo mogelijk nog veel gruwelijker is dan dat ze aanvankelijk reeds leek. Ik verwijs hier bv. naar het werk van priester Patrick Desbois en ‘La Shoah par Balles’, over de onbeschrijfelijke slachtpartijen in de Oekraïne. Zo komt het dat ik er helemaal geen probleem mee heb om toe te geven dat er in Auschwitz ‘maar’ tussen 1,1 en 1,5 miljoen Joden werden vermoord in plaats van vier miljoen.
En maar kappen op de negationisten, maar dat hij het zélf doet is géén probleem, want hij doet het met "een opgeheven foei-foei vingertje" van de moreel hoogstaande ThePiano.

Komaan jongens en meisjes en steunpilaren van de censuurpolitie! Laat jullie vooral niet ontmoedigen maar laat de volgende excuustruzen los!

Laatst gewijzigd door Knuppel : 4 augustus 2018 om 06:28.
Oud 4 augustus 2018, 07:24   #2073
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nog een leuk weetje voor onze panda.

ThePiano/Hugo van Minnebruggen was zelf een voormalig activist uit de extreem-rechtse Vlaamsnationalistische hoek. Dat werd op dit eigenste forum aangetoond. "Hugo" heeft dat nooit durven ontkennen. Hij weet maar al te goed dat er harde bewijzen bestaan voor zijn extreem rechtse verleden.

https://groups.google.com/forum/#!ms...o/o8XC7Z57-tQJ
Oud 4 augustus 2018, 07:33   #2074
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
thePiano moet één van de meest fanatieke Taktivisten van midden de
jaren '70 geweest zijn. Hij staat alleszins vereeuwigd in het boekje
"Kijk- en leesboek 10 jaar TAK-strijd". Dit is een 160 bladzijden
tellende publicatie over de woelige eerste 10 jaren van het TAK, met
hun ontstaangeschiedenis, de rol van de oude Flor Grammens bij de
oprichting en de latere breuk tussen Grammens en het TAK, vele foto's,
verslagen van acties en incidenten, de onenigheid tussen TAK enerzijds
en Were-Di / VMO anderzijds etc. Er wordt natuurlijk uitgebreid
aandacht geschonken aan TAK-manifestaties oa in d'Hoppe (Vloesberg),
Voeren en Schaarbeek.

Op pag. 70 gaat het over een drietal TAK-processen in het jaar 1976,
waarbij enkele kopstukken zoals voorzitter/advocaat Piet De Pauw
(8.000 F en "maar" één maand voorwaardelijk) en een andere frontman
Guido Pauwels (4 maand effectief omdat hij tijdens de verboden
TAK-betoging van 8 juni 1975 de arm van een rijkswachter zou hebben
gebroken) veroordelingen opliepen voor hun optreden tijdens verboden
betogingen in Schaarbeek. Het derde geval betreft niemand minder dan
Hugo Van Minnebruggen.

"Ook Van Minnebruggen, die op 23 augustus 1975 slaags geraakte met de
Schaarbeekse politie, werd veroordeeld. Hij kreeg 3 maanden
voorwaardelijk en een geldboete van 4.000 F. Aan de gemeente
Schaarbeek moest TAK een schadevergoeding van 217.000 F betalen."
https://groups.google.com/forum/#!ms...o/o8XC7Z57-tQJ

Laatst gewijzigd door Knuppel : 4 augustus 2018 om 07:36.
Oud 4 augustus 2018, 07:47   #2075
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ThePiano
Ik ben al 25 jaar bij de socialistische familie en toen Patrick
Janssen uit het bedrijfsleven stapte en op 16 oktober 1999 voorzitter
werd van de SP.a, heb ik mij meteen weer een lidkaart van de SP.a
aangeschaft en tot op heden ben ik nog altijd lid (maar niet
fanatiek).

Overigens vergat je te vermelden dat ik zelf aktief flamingant ben
geweest in de jaren zeventig
(tot nov. 1979). Ik ben partijraadslid en voorzitter geweest van Borgerhout voor de Vlaams Volkspartij van Lode Claes. Voordien aktief in de Volksunie (zoals zovelen), en daarnaast
militant in verschillende vlaamse verenigingen
Oud 4 augustus 2018, 08:33   #2076
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat mij vooral opvalt is het opvallende stilzwijgen van de fanatieke verdedigers van de negationisme wetgeving op de tekst die Hugo Van Minnebruggen, directeur van www.verzet.org schreen, die in Joods-Actueel Magazine verscheen, en tot op vandaag kan teruggevonden worden op het internet.

Nochtans staan daar dingen in die strafbaar zijn volgens de negationismewetgeving,o.a. dit:

En maar kappen op de negationisten, maar dat hij het zélf doet is géén probleem, want hij doet het met "een opgeheven foei-foei vingertje" van de moreel hoogstaande ThePiano.

Komaan jongens en meisjes en steunpilaren van de censuurpolitie! Laat jullie vooral niet ontmoedigen maar laat de volgende excuustruzen los!
Sinds wanneer is dat een inbreuk op de negationismewet?
Oud 4 augustus 2018, 08:57   #2077
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Sinds wanneer is dat een inbreuk op de negationismewet?
Dat is idd geen inbreuk daarop.
Jarenlang fulmineren tegen een wet, en er dan zelfs het toepassingsvlak niet van kennen...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2018, 09:51   #2078
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik mag dus stellen dat de negationismewet op "missers" is gebouwd? Missers die werden erkend én "opgeruimd" omdat "we" intussen beter weten?
Oud 4 augustus 2018, 10:27   #2079
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik mag dus stellen dat de negationismewet op "missers" is gebouwd? Missers die werden erkend én "opgeruimd" omdat "we" intussen beter weten?
Neen.
Oud 4 augustus 2018, 10:40   #2080
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=2069
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be