Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2018, 20:55   #541
Tavek
Banneling

Standaard

Ik heb zo de indruk dat er een paar niet doorhebben dat sommige mensen echt werken omdat ze een passie hebben.

Zoals ik die voor wetenschap en techniek heb.

Autos doorverkopen zou ook brood op de plank brengen. Meer zelfs als nu.

Maar het is een klotejob zonder inhoud.

Nu doe ik veel interessanter en zinniger werk.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 21:09   #542
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb zo de indruk dat er een paar niet doorhebben dat sommige mensen echt werken omdat ze een passie hebben.

We vatten samen en onthouden:

"de gemiddelde gepassioneerde autoverkoper is beter af dan u."
Oud 5 augustus 2018, 21:19   #543
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
En als je nu eens echt graag zelf werkt? Zit je dan in de problemen?
Ik denk het wel. Best eens langs een psychiater passeren.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 21:21   #544
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ge kunt ook een zeiljacht kopen en een tripje rond de wereld maken, dat kan ook interessant zijn.

Of hopen dat ge een gepassioneerde Jaguar verkoper ontmoet die geld verdienen minder belangrijk vind dan verkopen en u zo een fonkel nieuwe Jaguar verkoopt aan de prijs van een oud verroeste twee PK'ke.

Laatst gewijzigd door Garry : 5 augustus 2018 om 21:25.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 21:31   #545
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
We vatten samen en onthouden:

"de gemiddelde gepassioneerde autoverkoper is beter af dan u."
Iedere mens is anders.
Oud 5 augustus 2018, 21:37   #546
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ge kunt ook een zeiljacht kopen en een tripje rond de wereld maken, dat kan ook interessant zijn.
Dat is waar. Alleen ben ik niet echt een goede autoverkoper.

Ik ben wel een goede ingenieur.

Citaat:
Of hopen dat ge een gepassioneerde Jaguar verkoper ontmoet die geld verdienen minder belangrijk vind dan verkopen en u zo een fonkel nieuwe Jaguar verkoopt aan de prijs van een oud verroeste twee PK'ke.
Nu nog een jag willen hebben....niet dus.
Oud 5 augustus 2018, 21:49   #547
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wie zich amuseert met wat hij geleerd heeft tijdens zijn schoolse opleiding, en dan een job heeft waar hij zich ook al amuseert, en waarbij hij centen verdient waarmee hij zich naar zijn eigen gevoelen, goed mee kan amuseren,
die is gelukkig.
Maar dat is een analyse op individueel vlak.

Op maatschappelijk vlak zouden de dingen fatsoenlijk georganiseerd moeten geraken.
Zo zouden de verschillende statuten tussen zelfstandigen, ondernemers, werknemers en ambtenaren op mekaar afgestemd moeten worden, zodat er een maximaal gevoel van onderlinge eerlijkheid zou zijn.

Dat is allemaal nogal bla bla. Ik bedoel: mooi in theorie, maar om te realiseren nogal wat moeilijk.

Hoe dan ook: die maatregel om ongegeneerd twee jaren vroeger met pensioen te kunnen gaan, aan volle wedde plus jaren die nog meetellen voor de opbouw van het pensioen, enkel en alleen omdat men het geluk had van gezond te zijn, moest dringend afgeschaft worden.

Dank u actuele regering, en vooral dank u nva.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 21:53   #548
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter

Aurora_Borealis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Systeem van TT docentschap is zo'n andere ramp, zelfs als beginnend ZAP'er heeft men tegenwoordig geen werkzekerheid meer. Bij ons werden er zo vijf personen aangesteld voor een TT van 5 jaar, daarna mogen er nog maar twee van de vijf blijven. Die kunnen dus vastbenoemd hoofddocent worden. Maar de andere drie, waar moeten die dan naartoe ? Kunnen met hun profiel bijna nergens meer terecht ...
Competitieve TT zijn niet goed te praten, zou ik nooit aan beginnen. Want na de looptijd van een TT is men al gauw 35+ jaar en sowieso trekken een paar TT'ers aan het kortste eind... wat dan ? Niet de juiste ervaring voor de industrie en 'verbrand' voor de academische wereld.

Een systeem van één TT en één beschikbare plaats (tot vaste benoeming na 5 jaar) is toch al wat meer fair. Dit is uiteraard geen garantie, want men moet voldoen op het einde van de 5 jaar, aan de opgelegde doelstellingen die in het begin werden vastgelegd/onderhandeld.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 21:59   #549
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Competitieve TT zijn niet goed te praten, zou ik nooit aan beginnen. Want na de looptijd van een TT is men al gauw 35+ jaar en sowieso trekken een paar TT'ers aan het kortste eind... wat dan ? Niet de juiste ervaring voor de industrie en 'verbrand' voor de academische wereld.

Een systeem van één TT en één beschikbare plaats (tot vaste benoeming na 5 jaar) is toch al wat meer fair. Dit is uiteraard geen garantie, want men moet voldoen op het einde van de 5 jaar, aan de opgelegde doelstellingen die in het begin werden vastgelegd/onderhandeld.
Het probleem dat ik heb gezien bij de TT'ers die ik ken is dat ALLE kanalen, SBO, SB beurs (voor doctorandi) en Horizon 2020, enz....afgelopen jaren bijzonder competetief zijn geworden.

Met slaagpercentages van 6-15% moet je dus zoveel mogelijk goede dossiers schrijven om geld binnen te halen. En je lessen geven. En je onderzoek doen. En je publicaties schrijven. En je studenten begeleiden. En je comissies bijwonen. En je congressen bijwonen.....enz....

De druk die er op jonge TT'ers ligt is bijzonder hoog.

Het was 15-20 jaar geleden veel simpeler om ZAP te worden.
Oud 5 augustus 2018, 22:11   #550
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Dat is ook werken. Ten eerste moet hij de auto's opkopen. Daar moet hij de prijs voor naar beneden onderhandelen en onderhandelen is werken.

Nadien moet hij de auto oplappen. Zelfs al doet hij het niet, hij moet het nog altijd coordineren.

Finaal moet hij de auto verkopen, daar krijgt hij mss verschillende prospecten voor over de vloer en moet hij de prijs opnieuw onderhandelen, nu naar boven. Vergeet niet dat als hij professioneel verkoopt hij ook nog een jaar garantie moet bieden.

Als men goed is verdient men mooi zijn boterham, inderdaad, maar het blijft werken.
Uiteraard en af en toe doe je ook een miskoop dat klopt.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 09:00   #551
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
We koesteren hoop op samenwerking van Federale en Vlaamse ambtenaren om de boel plat te leggen tot er nieuwe federale verkiezingen zijn, genoeg is genoeg.
Blijf maar hopen.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 09:25   #552
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Die zaken hoeven niet per se een probleem te zijn, sommige van die profielen verdienen meer dan ik.

Ik blijf erbij, mijn kinderen zouden iets mogen studeren dat ze graag doen. Als dat ingenieur is, dan is dat natuurlijk dik oké. Maar is dat middeleeuws Frans of klassieke filosofie, ze doen maar ! Later zullen ze hun weg dan wel maken.
't Zijn jouw kinderen dus je doet ermee wat je wil. Iedere maatschappij heeft ergens wel nood aan overbodige diploma's die ze kunnen gebruiken voor allerlei jobkes, dus ze vinden sowieso wel iets. Hun geluk moeten ze dan maar elders gaan zoeken.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 09:46   #553
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
't Zijn jouw kinderen dus je doet ermee wat je wil. Iedere maatschappij heeft ergens wel nood aan overbodige diploma's die ze kunnen gebruiken voor allerlei jobkes, dus ze vinden sowieso wel iets. Hun geluk moeten ze dan maar elders gaan zoeken.
Juist, voor zijn kinderen geldt dit. Maar hij is leraar en heeft ook een invloed op kinderen die niet van hem zijn.

En ik kan stellen dat er ooit een leraar één van mijn kinderen probeerde te beïnvloeden. En dit was niet proberen te achterhalen wat de passie van het kind was maar het opdringen van de eigen passie. Ik kan je garanderen dat ik daar allesbehalve gelukkig mee was.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 12:29   #554
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Juist, voor zijn kinderen geldt dit. Maar hij is leraar en heeft ook een invloed op kinderen die niet van hem zijn.

En ik kan stellen dat er ooit een leraar één van mijn kinderen probeerde te beïnvloeden. En dit was niet proberen te achterhalen wat de passie van het kind was maar het opdringen van de eigen passie. Ik kan je garanderen dat ik daar allesbehalve gelukkig mee was.
Adviezen van leerkrachten, leraarsraden, CLB/PMS-toestanden, zijn zelden serieus te nemen. Als ouder heb je de plicht je kinderen beter te kennen dat die dat ooit zullen kunnen. Bovendien hanteren die maatstaven en doelstellingen die veel te laag liggen, afgestemd op het tempo van de traagste. Daar geraak je niet ver mee.

Laatst gewijzigd door Drosamadaris : 6 augustus 2018 om 12:30.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 13:28   #555
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Adviezen van leerkrachten, leraarsraden, CLB/PMS-toestanden, zijn zelden serieus te nemen. Als ouder heb je de plicht je kinderen beter te kennen dat die dat ooit zullen kunnen. Bovendien hanteren die maatstaven en doelstellingen die veel te laag liggen, afgestemd op het tempo van de traagste. Daar geraak je niet ver mee.
Dit.

Zelden zijn die adviezen van die aard dat ze waardevol zijn om te volgen.

Ze krijgen ook vaak slechts een beperkt beeld van uw kind.
Oud 6 augustus 2018, 13:49   #556
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dit.

Pff, toen ik 14 was stelden ze me voor om A3 electriciteit te volgen omdat ze de richting die ik wou volgen niet hadden. Stel je voor dat ik daar naar had geluisterd.

Toen mijn zoon 6 was zeiden ze dat hij niet zo sterk zou zijn in wiskunde. Hij heeft zijn humaniora in de wiskunde afgewerkt met 90/100 of zo.

Maar ik kan me inbeelden dat veel ouders daar niet zo mee bezig zijn en dan zijn dit gemiste kansen natuurlijk.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 13:54   #557
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Pff, toen ik 14 was stelden ze me voor om A3 electriciteit te volgen omdat ze de richting die ik wou volgen niet hadden. Stel je voor dat ik daar naar had geluisterd.

Toen mijn zoon 6 was zeiden ze dat hij niet zo sterk zou zijn in wiskunde. Hij heeft zijn humaniora in de wiskunde afgewerkt met 90/100 of zo.

Maar ik kan me inbeelden dat veel ouders daar niet zo mee bezig zijn en dan zijn dit gemiste kansen natuurlijk.
Ik moest na mijn 4de middelbaar menswetenschappen volgen, dat was het advies van de pedagogisch directeur en de klastitularis.

lel

Ze maskeren heel vaak hun eigen incompetentie om moeilijke vakken zoals wiskunde interessant te geven door maar te stellen dat leerlingen er slecht in zijn.
Oud 6 augustus 2018, 15:20   #558
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit.

Toen Schoofken nog een klein Schoofken was, zeiden alle onderwijzenden op alle oudercontacten dat "hij een braaf manneke was, maar wel betere punten zou kunnen halen".
Dat was manifest verkeerd.
Ik was helemaal niet braaf, en ik kon niet beter studeren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 15:22   #559
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik weet zo niet . Ik viel onlangs bijna flauw na het bestek te hebben ontvangen voor een kleine aanpassing aan mijn elektriciteitspaneel
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2018, 15:23   #560
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter

Aurora_Borealis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het probleem dat ik heb gezien bij de TT'ers die ik ken is dat ALLE kanalen, SBO, SB beurs (voor doctorandi) en Horizon 2020, enz....afgelopen jaren bijzonder competetief zijn geworden.

Met slaagpercentages van 6-15% moet je dus zoveel mogelijk goede dossiers schrijven om geld binnen te halen. En je lessen geven. En je onderzoek doen. En je publicaties schrijven. En je studenten begeleiden. En je comissies bijwonen. En je congressen bijwonen.....enz....

De druk die er op jonge TT'ers ligt is bijzonder hoog.
Klinkt bekend en ontken ik ook niet...

Citaat:
Het was 15-20 jaar geleden veel simpeler om ZAP te worden.
Dat betwijfel ik: vroeger waren er minder ZAP plaatsen beschikbaar, en moest men enkel voor een beoordelingscommissie verschijnen en hopen dat men als eerst geplaatste verkozen werd waarna men vast benoemd was.

Nu zijn er veel meer TT-mandaten die open verklaard worden. De hoeveelheid inspanning die een dergelijk mandaat echter vergt is inderdaad bijzonder groot en er is geen jobzekerheid tot na 5 jaar.

Een probleem is dat de Vlaamse overheid een financieringsmodel voor onderzoek heeft waarbij een deel van extra geld gereserveerd wordt voor de verloning van nieuwe TT-mandaten.

Universiteiten spelen hier op in omdat ze van mening zijn dat ieder nieuw TT mandaat leidt tot het binnenrijven van x aantal aan nieuwe onderzoeksmiddelen en dus y aantal nieuwe publicaties en z aantal nieuwe doctoraten... helaas de poule aan echte onderzoeksfinanciering blijft gelijk (via nationale en Europese kanalen) en omdat men met meer potentiële aanvragers als ooit te voren is, dalen de slaagkansen voor financiering van die laatste.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be