Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2018, 08:20   #101
Profiteur
Parlementslid

Standaard

De meeste mensen? Anno 2018 is het natuurlijk algemeen aanvaard dat als een man geen deftige vrouw kan vinden hij maar op een andere man -met toestemming- mag kruipen. Vandaag klinkt het trendy om je bi te voelen en je zo te outen. Dan nog wat verwijfde trekken erbij en je bent megacool. Maar ik ben er zeker van dat veel mensen daar niet mee akkoord gaan. Maar is zoals racisme geworden. Een verkeerd woord over homo's en je bent niet meer van deze wereld. Soms is het toch raar hoe ze alles verdraaien en maar stilzwijgend goed keuren. Ach ze doen maar. Gelukkig heb ik in mijn familie en vriendenkring geen homo's zitten. Anders zou ik ze toch niet meer willen kennen.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 08:22   #102
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het is een soort die zich voortplant. Niet elk individueel exemplaar.
Maar het zijn wel bepaalde kenmerken van dat individu.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 08:22   #103
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
De meeste mensen? Anno 2018 is het natuurlijk algemeen aanvaard dat als een man geen deftige vrouw kan vinden hij maar op een andere man -met toestemming- mag kruipen. Vandaag klinkt het trendy om je bi te voelen en je zo te outen. Dan nog wat verwijfde trekken erbij en je bent megacool. Maar ik ben er zeker van dat veel mensen daar niet mee akkoord gaan. Maar is zoals racisme geworden. Een verkeerd woord over homo's en je bent niet meer van deze wereld. Soms is het toch raar hoe ze alles verdraaien en maar stilzwijgend goed keuren. Ach ze doen maar. Gelukkig heb ik in mijn familie en vriendenkring geen homo's zitten. Anders zou ik ze toch niet meer willen kennen.
De meeste mensen hebben er inderdaad geen probleem mee dat een man een relatie heeft met een man.

Dat een man enkel op een andere man kruipt indien hij geen deftige vrouw vindt is natuurlijk pure onzin.

En trouwens... anno 2018? Het heeft altijd bestaan. Vroeger durfde men er gewoon niet voor uit te komen omdat het strafbaar was.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 08:52   #104
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig heb ik in mijn familie en vriendenkring geen homo's zitten. Anders zou ik ze toch niet meer willen kennen.
Nou, reden genoeg voor hen dus om homo te worden

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 8 augustus 2018 om 08:53.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 08:53   #105
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Homoseksualiteit is -en blijft iemands zijn/haar keuze.

Ik heb daar geen problemen mee dat er iemand voor kiest.

Plato zag het, dat echte liefde alleen mogelijk is tussen 'gelijken'.

Het voorval zelf kende dat misschien een voorgeschiedenis?

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 augustus 2018 om 08:57.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 09:49   #106
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
LIeve forummer, uw mening is te dom voor woorden
Je seksualiteit is aangeboren, dus of je hetero of homo bent is geen persoonlijke keuze.
Bijgevolg is uw mening er een vol vooroordelen, waarbij u zaken zo verdraait dat u ergens uit komt, wat nergens op slaat.
Dat u familie verstoot, omdat hun geaardheid u niet bevalt, is kortzichtig en haatdragend, dat is wel een keuze.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 09:51   #107
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Je seksualiteit is aangeboren, dus of je hetero of homo bent is geen persoonlijke keuze.
Bijgevolg is uw mening er een vol vooroordelen, waarbij u zaken zo verdraait dat u ergens uit komt, wat nergens op slaat.
Dat u familie verstoot, omdat hun geaardheid u niet bevalt, is kortzichtig en haatdragend, dat is wel een keuze.
Nee, spijtig genoeg is ook dat geen keuze. Ook homohaat is aangeboren.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 10:04   #108
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Deels.

Dat het Westen toleranter staat t.o.v. homo's is niet genetisch hoor.
Oud 8 augustus 2018, 10:34   #109
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U noemt mij dom Zulke kortzichtige belediging zegt meer over u dan over over mij. En gelukkig hoef ik geen familie of vrienden te verstoten. Zij hebben zonder een uitzondering allemaal het niet zo voor homo's.

Voor mij zijn homo's niet aanvaard. Simpel. Gelukkig heb ik er ook niets mee te maken. Pure vetzakkerij is het. Krijgen ze kletsen dan is dat dan ook maar zo. Zelf gezocht zeg ik dan.
Oud 8 augustus 2018, 10:41   #110
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U noemt mij dom Zulke kortzichtige belediging zegt meer over u dan over over mij. En gelukkig hoef ik geen familie of vrienden te verstoten. Zij hebben zonder een uitzondering allemaal het niet zo voor homo's.

Voor mij zijn homo's niet aanvaard. Simpel. Gelukkig heb ik er ook niets mee te maken. Pure vetzakkerij is het. Krijgen ze kletsen dan is dat dan ook maar zo. Zelf gezocht zeg ik dan.
Pot, ketel, zwart,...
Oud 8 augustus 2018, 10:56   #111
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
De meeste mensen hebben er inderdaad geen probleem mee dat een man een relatie heeft met een man.

Dat een man enkel op een andere man kruipt indien hij geen deftige vrouw vindt is natuurlijk pure onzin.

En trouwens... anno 2018? Het heeft altijd bestaan. Vroeger durfde men er gewoon niet voor uit te komen omdat het strafbaar was.
Denk je werkelijk dat dit de toestand in de wereld is?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 11:00   #112
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Naar uw schrijven te lezen is NVA holebi vriendelijk. Dat is vrij duidelijk. Of jij zelf nu opeens zo een progressieve mens bent geworden betwijfel ik dan weer.
Wat ik was/ben/zal zijn is niet relevant.

Ik ben al zeer lang anti-godsdiensen, dus ook anti-kaloot en anti-moslim.
Ik ben al zeer lang dermate tolerant tegenover homo's, dat ik deze volledig zou willen gelijkschakelen met hetero's en met alle andere vormen van samenleven. Daarom heb ik al zeer lang geleden op dit forum mijn idee over het burgerlijk huwelijk meegedeeld: dat moet afgeschaft worden.
Op je belastingsformulier kan je jaarlijks aanduiden met wie je je sociale rechten wenst te delen, mits de andere partij(en) akkoord zijn, en dan met een uitwerking die de gewenste solidariteit bevordert.
Alle andere sociale implicaties van het huwelijk kunnen perfect geregeld worden op een simpele ad hoc manier. (bijvoorbeeld zoals het nu al gaat met kinderbijslag: gehuwd of niet, er is een recht ...)

Voil?* zie, daar staat ge nu met uw klein pietje hé.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 11:02   #113
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Zou ik niet durven zeggen.
Dat grotendeels maatschappelijk bepaald.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 11:03   #114
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Als je de foto van het homokoppel ziet, spat de marginaliteit eraf.

Seksualiteit is iets voor binnen de 4 muren, hou het daar ook.

Veel potten, zowel homofielen als zotte lesbiennes, gedragen zich nogal arrogant.

Dat kan gerust een toontje lager.
Gij klinkt nog erger dan mijn buurman hier, en dat is pas echt een oude zak.
Die zou zelfs een strafbaarheid willen invoeren voor het opstellen van vuile taal in posts op politieke forums.

Maar ik zeg hem op tijd en stond dat hij mijn kloten kan kussen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 8 augustus 2018 om 11:03.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 11:07   #115
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nee, ik noem uw mening dom en leg uit waarom ik dit vind.
Of u hen " aanvaard" doet er niet toe, zolang u in uw handelen hen met respect behandeld.
U pleit wel voor geweld tegen homo's, zonder uw goed vinden noem ik een dergelijke mening ronduit achterlijk.
Oud 8 augustus 2018, 11:08   #116
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Pot, ketel, zwart,...
Ik ben hetero, heb een gezond huwelijk, twee lieve hetero kinderen die eveneens een liefdevolle partner hebben, een normaal leven ... Wat hebben homo's? Iets dat enkel op seks en lust gebaseerd is. Waar geen kinderen kunnen komen maar ze wel mogen adopteren (trouwens tof als kind bij twee homo's grootgebracht te worden). En dan spreekt men over pot, ketel, zwart

Ik begin zo meer en meer te vermoeden dat er hier een pak bi's en homo's op dit forum zitten. Of minstens de fantasie hebben om het met een man te kunnen doen. Iemand die homo's zo verdedigt heeft zelf ook wel een duister kantje. Hopelijk niet met een vrouw samen of dan toch minstens het lef haar dat ook te zeggen. Een man die vreemd gaat is voor een vrouw enorm kwetsend. Gaat haar man met een andere man vreemd dan is het helemaal te-gek-voor-woorden en geeft dit de vrouw een enorme slag in het gezicht.
Oud 8 augustus 2018, 11:09   #117
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Deels.

Dat het Westen toleranter staat t.o.v. homo's is niet genetisch hoor.
Kom zeg, zo warm is het niet meer!
Homohaat is niet aangeboren, maar aangeleerd.
Oud 8 augustus 2018, 11:11   #118
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gij klinkt nog erger dan mijn buurman hier, en dat is pas echt een oude zak.
Die zou zelfs een strafbaarheid willen invoeren voor het opstellen van vuile taal in posts op politieke forums.

Maar ik zeg hem op tijd en stond dat hij mijn kloten kan kussen.
Geef toe dat hij ergens toch een punt heeft. Hoeveel aanvankelijk interessante discussies verzanden niet vanwege schuttingtaal?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 11:12   #119
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben hetero, heb een gezond huwelijk, twee lieve hetero kinderen die eveneens een liefdevolle partner hebben, een normaal leven ... Wat hebben homo's? Iets dat enkel op seks en lust gebaseerd is. Waar geen kinderen kunnen komen maar ze wel mogen adopteren (trouwens tof als kind bij twee homo's grootgebracht te worden). En dan spreekt men over pot, ketel, zwart

Ik begin zo meer en meer te vermoeden dat er hier een pak bi's en homo's op dit forum zitten. Of minstens de fantasie hebben om het met een man te kunnen doen. Iemand die homo's zo verdedigt heeft zelf ook wel een duister kantje. Hopelijk niet met een vrouw samen of dan toch minstens het lef haar dat ook te zeggen. Een man die vreemd gaat is voor een vrouw enorm kwetsend. Gaat haar man met een andere man vreemd dan is het helemaal te-gek-voor-woorden en geeft dit de vrouw een enorme slag in het gezicht.
Hoe is het voor de rest in Bokrijk?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 11:13   #120
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Uw mening is gewoon zielig...homo's hebben een normaal leven, en meestal komt dergelijke haat zoals u laat zien ook voor bij wie eigenlijk bang is, fantaseer jij over seks met dezelfde partner? Dag mag hoor...

En ja, een kind groeit beter op bij liefdevolle ouders, ongeacht geslacht dan bij holbewoners die niet eens begrijpen dat je seksuele geaardheid geen keuze is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be