Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2018, 12:31   #221
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Waarom is Hermes Sanctorum dan opgestapt ?
...voor zowat dezelfde reden dan ik net kwam te stellen.
Voor die kerel ging het niet snel genoeg ...dat is zijn goed recht natuurlijk
Vergeet niet dat het uiteindelijk CD&V was ( niet verwonderlijk ) die afhaakte
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2018, 12:37   #222
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Waarom anderzijds?
Het was een katholieke instelling. Die namen geen genoegen met een "het zit erin". Die gingen het er nekeer uithalen.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2018, 12:37   #223
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Groen heeft wel degelijk een spreidstand in hun standpunt over holebi-rechten: er is geen enkel groen kopstuk dat de moslims durft confronteren met gelijke rechten voor holebi's.
Wat voor een gezever is dat nu weer ?
In welke zin zouden ze geconfronteerd dienen te worden daar waar anderen dat evenzeer nalaten of als een vanzelfsprekendheid beschouwen ?

Citaat:
Net zoals groen een spreidstand heeft met dierenwelzijn. Ook daar tegenover de moslims en hun slachtgewoontes.
Ook al onzin

Citaat:
Groen heeft vanzelfsprekend een vijandbeeld: de rechtsen en de rijken.
...en da's ook al onzin

neen, de gedachte alsof groen ( of eender wat progressief zou zijn ) die voor gelijke rechten opkomt voor minderheidsgroepen ( ie moslims ) ook plots verantwoordelijk zouden zijn voor wat daar gaande is en wat bepaalde individuen tegen de wet zouden uitsteken is compleet foutief.

Maar die gedachte dient rechts natuurlijk wel hé

Laatst gewijzigd door praha : 9 augustus 2018 om 12:37.
Oud 9 augustus 2018, 12:42   #224
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Hoe verklaart u dat dit dan op enorm korte tijd (blijkbaar) toch heeft kunnen plaatsvinden in het Westen?
Ik denk dat geert het onderscheid niet kan maken tussen mens (sociaal/maatschappelijk) en mens als natuurlijk dier.
Uiteraard blijven mensen mensen en racisme, xenofobie, homofobie ( als geconfronteerd worden met iets dat indruist tegen haantjesgedrag ), etc zal altijd wel ergens zo blijven tenzij na zeer lange evolutie ( nádat oorzaken zouden weggenomen zijn ) er geen nood eer aan zou zijn.
Mens als onderdeel van de maatschappij, echter is wel maakbaar... en met vrij groot succes ...anders zouden we hier allemaal moordend rondlopen
Oud 9 augustus 2018, 12:47   #225
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat 50-60 jaar geleden homoseksuelen in het Westen nog chemisch werden gecastreerd terwijl vandaag de dag ze kunnen trouwen en kinderen adopteren.

Op evolutionair vlak is dat enorm kort.
...maar dat is nu net eerder iets dat op kortere termijn kan wijzigen omwille van louter maatschappelijke ( religieuze ) wijzigingen.
De evolutie naar een patriarchaat situeert zich op langere termijn en had te maken met het feit dat mensen aan landbouw ging doen, eigendom etc belangrijk werd.
Nu ja, volgens mij zitten we met beiden hé
Matriarchaat in elke vezel en op het gewoonlijke dagdagelijkse niveau en patriarchaat op hoger sociaal niveau
Oud 9 augustus 2018, 12:57   #226
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Wat voor een gezever is dat nu weer ?
In welke zin zouden ze geconfronteerd dienen te worden
daar waar anderen dat evenzeer nalaten of als een vanzelfsprekendheid beschouwen ?

Ook al onzin

...en da's ook al onzin

neen, de gedachte alsof groen ( of eender wat progressief zou zijn ) die voor gelijke rechten opkomt voor minderheidsgroepen ( ie moslims ) ook plots verantwoordelijk zouden zijn voor wat daar gaande is en wat bepaalde individuen tegen de wet zouden uitsteken is compleet foutief.

Maar die gedachte dient rechts natuurlijk wel hé
laat een homo- of lesbokoppel eens "hand in hand" of al kussend, in een islamieten-buurt los, en ge zult zien in welke zin !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2018, 12:58   #227
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was enkel in Engeland, toch niet in Belgie? In de 18e eeuw waren er al gay bars in Amsterdam.

En wat zegt dat over de aanvaarding? Ge moet dat zien als een golfbeweging die op termijn een bepaalde richting uitgaat. In het verleden in bepaalde periodes werd homosexualiteit meer aanvaard in bepaalde andere periodes. bvb, vroege middeleeuwen, barok waren redelijk homotolerant, wat niet toevallig samenvalt met een periode van verminderde macht van de kerk.
Dat hebben we te danken aan het feit dat in 1789 dat in Frankrijk 'stillekes' gedecriminaliseerd werd en wij in 1795 ingelijfd werden bij de Franse republiek.
...dáárvoor waren we een relatief autonoom deel van het Oostenrijkse rijk. En volgens het geldende strafrecht daar moesten mannen die seksuele betrekkingen hadden met andere mannen ( sodomie) op de brandstapel gezet worden .. al trachtte men dat zoveel mogelijk te vermijden
Oud 9 augustus 2018, 13:00   #228
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Dit is een forum en ik zeg mijn mening : JA ik vind dat vetzakkerij en NEEN ik vind het niet erg dat homo's een pak rammel krijgen. Zo beter
Ik dank U voor Uw eerlijkheid, Profiteur
Oud 9 augustus 2018, 13:03   #229
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
met zo'n mening zijt ge meer dan welkom in elke moskee.
les extrêmes se touchent
Oud 9 augustus 2018, 13:07   #230
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wanneer medisch inzicht verklaart hoe iets ontstaat, is het meestal duidelijk waarom. En nee, zoek er maar meer info over op, dat is helemaal niet " speculatief" maar een goede verklaring waarom homoseksualiteit bestaat.
...om even naast te kwestie 'lastig' te doen
Neen hoor
Als wetenschap iets verklaart staat dat (meestal) volledig los van de vraag waarom...die vraag komt achteraf
Oud 9 augustus 2018, 13:10   #231
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
laat een homo- of lesbokoppel eens "hand in hand" of al kussend, in een islamieten-buurt los, en ge zult zien in welke zin !
...dat is geen reactie op wat ik zei

Ik zei op welke manier groen dat zou moeten doen ?

...en dan graag nog waarom ?
Zijn ze misschien méér verantwoordelijk voor het gedrag en de daden islamieten dan een andere partij

Allez ge moet het maar zeggen hé
Oud 9 augustus 2018, 13:20   #232
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...dat is geen reactie op wat ik zei

Ik zei op welke manier groen dat zou moeten doen ?

...en dan graag nog waarom ?
Zijn ze misschien méér verantwoordelijk voor het gedrag en de daden islamieten dan een andere partij

Allez ge moet het maar zeggen hé
misschien wat minder islamieten hersenloos pamperen en knuffelen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 9 augustus 2018 om 13:20.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2018, 13:22   #233
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...maar dat is nu net eerder iets dat op kortere termijn kan wijzigen omwille van louter maatschappelijke ( religieuze ) wijzigingen.
De evolutie naar een patriarchaat situeert zich op langere termijn en had te maken met het feit dat mensen aan landbouw ging doen, eigendom etc belangrijk werd.
Nu ja, volgens mij zitten we met beiden hé
Matriarchaat in elke vezel en op het gewoonlijke dagdagelijkse niveau en patriarchaat op hoger sociaal niveau
Dat was mijn punt. Dat de tijdsperiode te kort was om een 'genetische' wijziging of iets dergelijks te kunnen zijn.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2018, 13:49   #234
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dát zou je zo kunnen stellen maar bij groen en al wat progressief is dat gewone de logische uitloper.

Groen/etc staat in se achter een onverdoofd slachtverbod dat weet ge toch he ?
En al veel langer dan NVA of wie weet welke partij dan ook.
Waar groen/etc niet aan mee wou doen was die ene jaarlijkse selectieve verontwaardiging enkel om wat moslims te bashen

Er is daar geen spreidstand in dan de fictieve spreidstand die rechtse partijen daar in denken te zien.... dat komt dan enkel omdat rechts gediend is met het dat vijandsbeeld hoog te houden.
NVA, die voor mijn part niet beter is, maar stukken subtieler, speelt homonationalisme zeer goed uit
Oud 9 augustus 2018, 14:00   #235
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
misschien wat minder islamieten hersenloos pamperen en knuffelen
allez ...weer geen antwoord en weer eens een zoveelste verwijt richting groen dat ze islamieten als kiesvee niks in de weg zouden leggen.

Wees nu eens concreet...

1) Waarom en op welke manier zou uitgerekend groen moslims/islamieten moeten confronteren
2) Welke wetsvoorstellen heeft groen al ingediend of welke uitspraken wijzen erop dat groen moslims/islamieten zouden pamperen.
Onder 'pamperen' versta ik dan wel iets anders dan het niet willen meelopen in het scheppen van een vijandsbeeld en het alles in het werk stellen om ze als tweederangsburgers te gaan beschouwen...dat laatste is het privilege van eerder rechtse tot extreem rechtse partijen.

Ik ben benieuwd
Oud 9 augustus 2018, 14:02   #236
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dát zou je zo kunnen stellen maar bij groen en al wat progressief is dat gewone de logische uitloper.

Groen/etc staat in se achter een onverdoofd slachtverbod dat weet ge toch he ?
En al veel langer dan NVA of wie weet welke partij dan ook.
Waar groen/etc niet aan mee wou doen was die ene jaarlijkse selectieve verontwaardiging enkel om wat moslims te bashen

Er is daar geen spreidstand in dan de fictieve spreidstand die rechtse partijen daar in denken te zien.... dat komt dan enkel omdat rechts gediend is met het dat vijandsbeeld hoog te houden.
NVA, die voor mijn part niet beter is, maar stukken subtieler, speelt homonationalisme zeer goed uit

Deze ex-Groene ziet dat 'in se tegen zijn' wel eventjes anders.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/he...al-747919.html

Wie een beetje consequent wil zijn en niet plat op zijn buik zijn principes wil overboord gooien voor een pakketje moslimstemmen kan inderdaad maar best die hypocriete bende van 'wij-eten-geen-vlees-uit-respect-voor-dieren-en-wij-ijveren-voor-de-rechten-van-holebi's-maar-hebben-toch-ook-die-moslimstemmen-zo-nodig' de rug toekeren.

Qua hypocrisie heeft Groen (net als Rood) van geen enkele politieke partij lessen nodig.

Laatst gewijzigd door No Apologies : 9 augustus 2018 om 14:30.
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2018, 14:03   #237
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...om even naast te kwestie 'lastig' te doen
Neen hoor
Als wetenschap iets verklaart staat dat (meestal) volledig los van de vraag waarom...die vraag komt achteraf
Dus wanneer de wetenschap onderzoek doet naar verklaring over diversiteit in seksuele geaardheid, en dit in kaart brengt aan de hand van hormonale invloeden op foetussen, dan is de " waarom" vraag volgens u niet gesteld?
Nu zolang het maar waarom tot daarom verklaart, zullen we daar blij van worden, toch?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2018, 14:09   #238
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lees dit nu eens opnieuw, probeer er nu eens zelf de contradicties eruit te halen.
Dit is een discussieforum, u weerlegt niets in mijn redenering, dus bent u het eens?
Oud 9 augustus 2018, 14:12   #239
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was mijn punt. Dat de tijdsperiode te kort was om een 'genetische' wijziging of iets dergelijks te kunnen zijn.
oeps sorry.... ik wou dat enkel even opmerken dat verschil..en ging eigenlijk verder in op geert

Want wat betreft dat langere is het ook niet echt 100% genetisch/erfelijk geëvolueerd.
Ik heb soms de indruk dat geert enkel denkt in termen van genen en natuurlijke selectie wat betreft evolutie
Allez in zekere zin heeft hij natuurlijk gelijk...je zou je een soort globale wereldramp kunnen bedenken waar het dynamisch systeem als gevolg van culturele evolutie volledig, in één klap, teniet gedaan wordt
Oud 9 augustus 2018, 14:14   #240
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
allez ...weer geen antwoord en weer eens een zoveelste verwijt richting groen dat ze islamieten als kiesvee niks in de weg zouden leggen.

Wees nu eens concreet...

1) Waarom en op welke manier zou uitgerekend groen moslims/islamieten moeten confronteren
2) Welke wetsvoorstellen heeft groen al ingediend of welke uitspraken wijzen erop dat groen moslims/islamieten zouden pamperen.
Onder 'pamperen' versta ik dan wel iets anders dan het niet willen meelopen in het scheppen van een vijandsbeeld en het alles in het werk stellen om ze als tweederangsburgers te gaan beschouwen...dat laatste is het privilege van eerder rechtse tot extreem rechtse partijen.

Ik ben benieuwd
Kom zeg wat een onzin!
Groen bekijkt moslims als passieve slachtoffers die gesteund moeten worden en nergens een strobreed in de weg gelegd mogen worden, in hun identiteitsbeleving.
Juist daardoor kon onder moslims het vijandsbeeld en het wantrouwen naar de samenleving groeien, nergens werken zij aangesproken als actieve groep die ook verantwoordelijkheid draagt voor hun positie in de samenleving.

Dat dit voor Groen ook electorale winst oplevert, het steunen in de passieve slachtofferrol, lijkt me logisch, wie hen anders benadert, nou die is toch wel rechts zeker!

Gelukkig wijzen steeds meer allochtonen op de onjuistheid van het beeld van " linkse progressieve partijen" tot groot ongenoegen van eigen achterban!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be