![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#19961 |
Banneling
|
![]() dat is ook mijn ervaring, en ik kom er heel geregeld, mijn kind studeert daar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19962 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier is dat totaal off topic. Heel dat gezever over Franco is trouwens ook alleen maar een poging om de discussie hier te ontwrichten. En nu men er Hitler bijsleurt is het helemaal naar de kloten. Dat er anno 2018 nog onnozelaars in spanje zijn die Franco bewonderen is jammer. Maar hier gebruikt men een construct : elke unitarist neerzetten als een franquist. Dat is niet alleen intellectueel oneerlijk, het is gewoon crapuleus. PSOE is unitaristisch Ciudadanos is unitaristisch PP is unitaristisch Podemos is dat ook Die 4 partijen hebben 90% van de kiezers achter zich in spanje.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 23 augustus 2018 om 08:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19963 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Podemos is helemaal niet unitaristisch. Het federalisme en het zelfbeschikkingsrecht werd door die partij aanvaard.
En twee van de drie unitarische partijen die je opnoemt zijn doordrenkt van het franquisme. De PP is er de directe erfgenaam van en in C's wemelt het van de Franquisten wat je zou weten als je ooit eens effectief daar ter plekke een manifestatie of bijeenkomst van die partij hebt meegemaakt. Laatst gewijzigd door Bolleke Wol : 23 augustus 2018 om 10:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19964 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En pogingen om de discussie te ontwrichten? Ik zie vooral pogingen van de apologeten van extreem rechts hier om de problemen straal te negeren. Quasi dagelijks gaan fascistische bendes de straat op in Catalonië tegenwoordig, overal verschijnt de kop van Franco samen met hakenkruisen, maar volgens Albert Rivera en zijn Vlaamse vriendjes Pandareuzen zijn de gele linten het grote gevaar in de wereld...
Zeg eens eerlijk, hoe zou Pandareus reageren moesten 180 hoge militairen uit Duitsland een lofrede aan Adolf Hitler ondertekenen? Of moesten 180 Vlaamse militairen een lofrede aan pakweg Staf De Clerck en het VNV ondertekenen? Laatst gewijzigd door Bolleke Wol : 23 augustus 2018 om 10:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19965 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iglesias zei duidelijk dat hij voor 1 spanje is, maar hij kon akkoord gaan met een referendum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19966 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19967 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nu de bewijzen van het tegendeel zich opstapelen, ga ik het rap off-topic noemen, kwestie dat ze mij niet teveel op leugens betrappen... ![]() Citaat:
Het is duidelijk dat beiden met elkaar verbonden zijn, het verdedigen van de unitaire staat, en de dank aan Franco. Citaat:
Podemos kun je niet zomaar als unionistisch bestempelen. Mijn bezoek aan Madrid vond ik interessant, ik heb mij laten rondleiden door een Spaanse (uit Madrid nota bene), die ik niet zo goed kende, ik wist dus niet wat haar politieke mening over Catalonië was, en heb het topic Catalonië of Puigdemont dus een hele tijd niet aangeraakt. Zij blijkt echter een Unidos stemmer te zijn (zit in coalitie met Podemos), vond dat Puigdemont helemaal niets verkeerds gedaan heeft, en dat het enige geweld van de politie gekomen is. Ze blijkt Baskische ouders te hebben, en wat ik wel al wist, dat ze ook Portugees leerde en dat een mooie taal en cultuur vindt. Daaraan had ik al moeten weten dat het een vrouw met een open geest was, helemaal anders dan sommige forumgangers hier... We hebben daar ook enkele museums bezocht en daar kwam ook het Franco regime aan bod. Toch interessant om zien dat zijn bijnaam "caudillo" precies hetzelfde betekent als "Führer"... De verdwijning, het experimenteren met bombardementen op burgers, en dan zijn er nog mensen die Franco willen "bedanken voor geleverde goede daden..." Volgens haar heeft de Spaanse politiek van een ander referendum nog veel meer schrik, en is het ook daarom dat ze alles eraan gedaan hebben om het referendum over Catalonië tegen te houden. Ze zijn namelijk doodsbenauwd voor een referendum over de monarchie, omdat veel Spanjaarden de koning zien als de nazaat van de Franco getrouwen. Veel Spanjaarden, ook los van de Catalanen, willen dus terug naar de Republiek... Na mijn reis aan Madrid, ging het richting Azoren, met een groep Portugezen. Ook daar kwam eventjes Salazar (de Portugese dictator) aan bod. Hij was erg, maar niet zo erg als Franco, vonden zij (en dat waren leraressen geschiedenis). Maar goed, Pandareus weet dat allemaal veel beter natuurlijk... ![]()
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 23 augustus 2018 om 12:00. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19968 | |
|
![]() Citaat:
Dan is het tijd voor schelden, roepen dat het off-topic is, of gewoon een weekje zich gedeisd houden.
![]() |
![]() |
#19969 |
|
![]() PS : 't is precies ook boel in het Hooggerechtshof van Spanje.
Ze gaan Llarena verdedigen omwille van de eis dat hij op 4 september voor een Belgische rechter moet verschijnen. Alleen, sommige leden van dat hooggerechtshof vinden dat het verdedigen door de Spaanse staat zelf voor weinig respect getuigt tegenover de Belgische rechtbanken, en een schending van de scheiding der machten inhoudt... https://www.lavanguardia.com/politic...t-belgica.html
![]() |
#19970 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Catalunya en Comú (Samen Catalonië) en Podem hebben zich nooit willen uitspreken voor of tegen onafhankelijkheid. Ze zijn voor het recht of zelfbeschikking, maar willen het uiteindelijk alleen mits toestemming van Madrid bron : https://doorbraak.be/catalaanse-verk...en-unionisten/ Dat is hetzelfde als zeggen : wij zijn in de feiten unionisten, maar noem ons vooral zo niet. Hypocrisie van hier tot in Tokio dus. De voorganger van deze coalitie is net over dit punt uiteen gespat, en Iglesias heeft de lokale Podem voorzitter uit de partij gesmeten. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#19971 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik sla die draad nogal eens over, omdat de titel me te weinigzeggend is, en ik dus toch niet alles op dit forum kan/wil lezen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19972 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op de website van hun leger, stond enige tijd terug zelfs een soort herinnering dat het die dag de verjaardag was van de verovering van Anberes. Dat is Antwerpen. Ik zag dat op de tweets van de Mes. (onze europarlementariër).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19973 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog even en we zitten hier aan pagina 1000 over iets dat volgens sommigen gaat over een minderheid van een van de 17 deelgebieden van Spanje.
![]() |
![]() |
![]() |
#19974 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat daar over het voorwerp van jouw vraag : Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19975 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en de lessen die we daar kunnen uit trekken ![]() De Catalanen wijzen ons de weg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19976 | |||||
|
![]() Citaat:
Dan lopen er wel genoeg onnozelaars rond die die stickers mooi laten hangen. Ik zou eens willen zien als je hier stickers van Hitler hangt in een van de grootste steden van Brussel hoe lang die er zouden blijven hangen. De kans ook dat je toevallig als toerist op zo'n sticker botst zou erg klein moeten zijn. Feit dat ik ze zo snel tegenkwam bewijst dat er heel wat van die ondingen hangen, en er dus heel wat van die franquisten zitten in Madrid en elders. Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
Ik zie niet in waarom haar mening minder waard zou zijn dan die van een of andere te groot en te lomp uitgevallen panda, met een ego dat nog net iets groter is.... Citaat:
En zij is Spaans, dus ze kent er wel meer van dan jij, lompe boer. Ja, ook daar hebben de mensen 1000 keer meer kennis van zaken dan de lompste pandabeer.
![]() |
![]() |
#19977 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaamsnationalisten die de antifranquistische frak aantrekken. Toen Franco aan de macht was waren ze dikke vrienden. Zo herkent men opportunistische ratten.
![]() |
#19978 | |
|
![]() Citaat:
Niets natuurlijk, dus stop met die belachelijke veralgemeningen.
![]() |
![]() |
#19979 |
|
![]() Overigens, lompe boer Pandareus zevert liefst graag over de marge, maar als ik iets over Catalonië zelf post, zwijgt hij.
Waarschijnlijk op zoek naar iemand die het voor de Spaansonkundige boer kan vertalen zeker? Hierover zwijgt hij liever, past immers niet in zijn kraam... https://forum.politics.be/showpost.p...ostcount=19969
![]() |
#19980 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik probeer hier en daar, door lidmaatschap vb. van de nva, te handelen naar mijn politieke visie, en dat is alles.
|
![]() |
![]() |