Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 augustus 2018, 19:31   #1
delcom
Burgemeester
 
Geregistreerd: 22 juni 2007
Locatie: Zelzate
Berichten: 564
Standaard verpleegster vraagt om begrip na boete

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180824_03681337

Een thuisverpleegster vind dat ze boven de wet staat en mag parkeren waar en wanneer ze wil.
Ik heb veel respect voor de job van thuisverpleeg(st)er maar bij dit artikel trok ik toch grote ogen.

De laad - en loszone waar ze geparkeerd stond was door haar aanwezigheid belemmerd. Als op datzelfde tijdstip de vracht- of bestelwagen waarvoor die strook is voorzien daar arriveert ontstaat pas echt een gevaarlijke situatie.

En dan willen ze hun boete trachten kwijt te raken door het emotioneel te spelen door te melden dat ze bij een patiënt die slecht te been is op bezoek moest, dit tweemaal daags.
Ook volgende qoute: "Dat een zorgverlener gestraft wordt om haar patiënt voorop te plaatsen"

Ze plaatste niet haar patiënt voorop doch enkel haar eigen gemak door dichtbij te parkeren.

Ik zeg nu niet dat ze de allerzwaarste boete moet krijgen op de politierechtbank doch voor iemand die dagelijks op de baan is zou ze toch beter moeten weten en ze moet ook beseffen dat een voertuig voor thuisverzorging geen priotiteitsvoertuig is.
__________________
If you think you can beat me,try it,
don't cry when you fail
delcom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2018, 20:12   #2
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 21.361
Standaard

Ik hoop dat die flik zwaar ziek wordt en dat de verplegers zo'n 5 km. verder moeten parkeren om tot bij hem te geraken.
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 27 augustus 2018 om 20:12.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2018, 20:21   #3
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180824_03681337

Een thuisverpleegster vind dat ze boven de wet staat en mag parkeren waar en wanneer ze wil.
Ik heb veel respect voor de job van thuisverpleeg(st)er maar bij dit artikel trok ik toch grote ogen.

De laad - en loszone waar ze geparkeerd stond was door haar aanwezigheid belemmerd. Als op datzelfde tijdstip de vracht- of bestelwagen waarvoor die strook is voorzien daar arriveert ontstaat pas echt een gevaarlijke situatie.

En dan willen ze hun boete trachten kwijt te raken door het emotioneel te spelen door te melden dat ze bij een patiënt die slecht te been is op bezoek moest, dit tweemaal daags.
Ook volgende qoute: "Dat een zorgverlener gestraft wordt om haar patiënt voorop te plaatsen"

Ze plaatste niet haar patiënt voorop doch enkel haar eigen gemak door dichtbij te parkeren.

Ik zeg nu niet dat ze de allerzwaarste boete moet krijgen op de politierechtbank doch voor iemand die dagelijks op de baan is zou ze toch beter moeten weten en ze moet ook beseffen dat een voertuig voor thuisverzorging geen priotiteitsvoertuig is.
Een bestelwagen is evenmin een priotiteitsvoertuig.
Een zone voor laden en lossen heeft te maken met de tijdsduur volgens mij.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2018, 20:53   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Het is tot op dit ogenblik aan dat socialistisch burgemeesterke om in zijn stad Brugge het openbaar leven te organiseren.
Op dit eigenste ogenblik bewijst zijn mobiliteitsinrichting zonneklaar dat hij meer aandacht schenkt aan laden en lossen van bedrijven, dan aan medische zorgen voor zijn inwoners.

Ik zeg niet dat het allemaal zo gemakkelijk is.
Geef je voordelen aan medische zorgverstrekkers, dan ga je binnen de kortste keren zien dat madam van den doktoor er misbruik van maakt, door met de auto van hare vent makkelijk en goedkoop te parkeren om ne sacoche te gaan kopen.
En in grotere steden is alle parkeerbeleid en dito mobiliteit enorm moeilijk. Reden waarom je mij zeer zelden zult zien in die ghetto's.

Maar hoe dan ook, als de burgemeester zijn zaken op een rijtje zet, en enige beslissingskracht aan de dag legt, dan zul je zo'n zaken niet tegenkomen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2018, 10:45   #5
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180824_03681337

Een thuisverpleegster vind dat ze boven de wet staat en mag parkeren waar en wanneer ze wil.
Ik heb veel respect voor de job van thuisverpleeg(st)er maar bij dit artikel trok ik toch grote ogen.

De laad - en loszone waar ze geparkeerd stond was door haar aanwezigheid belemmerd. Als op datzelfde tijdstip de vracht- of bestelwagen waarvoor die strook is voorzien daar arriveert ontstaat pas echt een gevaarlijke situatie.

En dan willen ze hun boete trachten kwijt te raken door het emotioneel te spelen door te melden dat ze bij een patiënt die slecht te been is op bezoek moest, dit tweemaal daags.
Ook volgende qoute: "Dat een zorgverlener gestraft wordt om haar patiënt voorop te plaatsen"

Ze plaatste niet haar patiënt voorop doch enkel haar eigen gemak door dichtbij te parkeren.

Ik zeg nu niet dat ze de allerzwaarste boete moet krijgen op de politierechtbank doch voor iemand die dagelijks op de baan is zou ze toch beter moeten weten en ze moet ook beseffen dat een voertuig voor thuisverzorging geen priotiteitsvoertuig is.
Het huidig beleid is een complete ramp voor werkende mensen in de stad die afhankelijk zijn van hun vervoer.
Een heel erg grote zone kan je niet eens meer parkeren.
En eenmaal daarbuiten zijn de laadzones extreem klein voor maximum 2 wagens en 15 minuten tijd. In Gent weet ik er 2. 1 in de vlaanderenstraat en 1 in de burgstraat. Daar tussen ligt gans de binnenstad. De 2 zones zijn altijd bezet. 4 auto's voor een ganse stad...niet doenbaar dus.

Je kan als werkende met tal van verplaatsingen echt niet tussen iedere klant een extra uur inlassen om van een parking te voet, tram of fiets u verder te verplaatsen.
Uw werk geraakt gewoon niet gedaan. En te duur om nog enigzins verantwoord te zijn. Bovendien waar hou je al uw materiaal bij?

De verpleegster heeft gelijk.
De stad ongelijk.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2018, 16:39   #6
delcom
Burgemeester
 
Geregistreerd: 22 juni 2007
Locatie: Zelzate
Berichten: 564
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Op dit eigenste ogenblik bewijst zijn mobiliteitsinrichting zonneklaar dat hij meer aandacht schenkt aan laden en lossen van bedrijven, dan aan medische zorgen voor zijn inwoners.
gelukkig dat de medicijnen van de apothekers met drones gebracht worden

ook eten en drinken en bevoorrading van winkels die dan weer voor werkgelegenheid zorgen en de bevoorrading van de bewoners zijn waarschijnlijk niet van tel.
__________________
If you think you can beat me,try it,
don't cry when you fail
delcom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2018, 16:42   #7
delcom
Burgemeester
 
Geregistreerd: 22 juni 2007
Locatie: Zelzate
Berichten: 564
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het huidig beleid is een complete ramp voor werkende mensen in de stad die afhankelijk zijn van hun vervoer.
Een heel erg grote zone kan je niet eens meer parkeren.
En eenmaal daarbuiten zijn de laadzones extreem klein voor maximum 2 wagens en 15 minuten tijd. In Gent weet ik er 2. 1 in de vlaanderenstraat en 1 in de burgstraat. Daar tussen ligt gans de binnenstad. De 2 zones zijn altijd bezet. 4 auto's voor een ganse stad...niet doenbaar dus.

Je kan als werkende met tal van verplaatsingen echt niet tussen iedere klant een extra uur inlassen om van een parking te voet, tram of fiets u verder te verplaatsen.
Uw werk geraakt gewoon niet gedaan. En te duur om nog enigzins verantwoord te zijn. Bovendien waar hou je al uw materiaal bij?

De verpleegster heeft gelijk.
De stad ongelijk.
Dat er waarschijnlijk betere oplossingen mogelijk zijn inzake mobiliteit daar twijfel ik niet aan.
Jammer natuurlijk dat wat voor de een beter is, voor de ander weer nadelig.

Hoe dan ook kan ik mij niet vindne in uw stelling dat de verpleegster gelijk heeft.
Foutief parkeren is foutief parkeren en zolang men geen prioriteir voertuig bestuurd die op dat moment ook pioriteir is dient men de wetgeving te volgen en de boete te betalen in plaats van uitvluchten te zoeken.
__________________
If you think you can beat me,try it,
don't cry when you fail
delcom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2018, 17:18   #8
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
Dat er waarschijnlijk betere oplossingen mogelijk zijn inzake mobiliteit daar twijfel ik niet aan.
Jammer natuurlijk dat wat voor de een beter is, voor de ander weer nadelig.

Hoe dan ook kan ik mij niet vindne in uw stelling dat de verpleegster gelijk heeft.
Foutief parkeren is foutief parkeren en zolang men geen prioriteir voertuig bestuurd die op dat moment ook pioriteir is dient men de wetgeving te volgen en de boete te betalen in plaats van uitvluchten te zoeken.
Je kunt ook niet ganse dagen met de taxi van klant naar klant gaan he?

Maar ja jullie werken daar toch niet dus zal onze problemen jullie toch niet interesseren.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2018, 20:29   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
gelukkig dat de medicijnen van de apothekers met drones gebracht worden

ook eten en drinken en bevoorrading van winkels die dan weer voor werkgelegenheid zorgen en de bevoorrading van de bewoners zijn waarschijnlijk niet van tel.
Tut tut,
het evenwicht is zoek in al die gemeenten waar een sos of een groene de plak zwaait.

Om te beginnen:
De durf mankeert om de actuele stand van zaken onder ogen te zien:
wat is de maximum capaciteit van mijn stad om bewoners en bezoekers (werkenden, toeristen ...) behoorlijk en veilig te laten hun ding doen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2018, 21:26   #10
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De verpleegster heeft gelijk.
De stad ongelijk.
Inderdaad Mambo , ik ben het volledig met u eens !!
Het kan pokkedruk zijn , ALLE parkeerplaatsen volzet , wat dan ??
Ach , dat ze dan hun wagen 10km verderop zetten , ja toch
Tot die roepers zelf hulp nodig hebben !!
Thuisverpleging mag tot 1 uur gratis parkeren per plaats ,
met kaart , en enkel wanneer ze in dienst zijn !!
Dat ze de laad en loszone ook voor medisch personeel beschikbaar maken ,
enkel wanneer in dienst !! Of een aparte parkeerplaats voor medisch personeel in dienst !!
Misbruik = hoge geldboete !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2018, 22:38   #11
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ikzelf mag in de binnenstad rijden.
5 vergunningen heb ik.
Telkens 6 maand geldig.
Over de knips mag ik niet.
Daar heb je nog extra vergunningen voor nodig.
Dikwijls weet ik het zelf niet meer. Zie ik een bord " behalve vergunning houders". Heb ik die wel of niet?
Geen idee.

Veel straten zitten in een of ander lusplan.
Ik geraak er soms niet al is het achter de hoek.
20 of 30 minuten rondrijden. Om achter de hoek te komen. Dan mag het nog niet druk zijn of het is een uur.
Ze staan van Sint Jacobs tot aan de dampoort achter elkander. Je kan niet weg. Een uur of langer
Aan de dampoort staan nu lichten. 4 of 5 auto's per keer en dan is het weer rood.

Om zot te komen.

En ik kan u verzekeren dat het kalm in de stad is.
Overal weeral besparen. Failieten ...1100 zijn momenteel zijn er bezig.
Een hoopje toeristen loopt daar nog
Foto hier en foto daar en voor de rest nog geen crème glace dat er af kan.

Tjonge jonge.. wat een bazaar.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 29 augustus 2018 om 22:43.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 08:18   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Mijn dada over de knips nog eens herhalen:
een knip mag niet uitsluitend bestaan uit een verkeersbord en een slimme camera.
Daar moet een slagboom bij.

Als je daar aankomt met je auto, en je hebt recht op doorgang, dan moet die slagboom omhoog.
En anders niet.

Dat is dan tenminste duidelijk.

Iets soortgelijks zou men kunnen uitvinden voor mensen die wij absoluut willen dat ze altijd een geschikte parkeerplaats zouden moeten vinden: huisartsen, thuisverzorgenden, leveranciers ...
Dat die bevoorrechte parkeerders er een faire prijs voor moeten betalen: geen probleem.
Dat die prijs doorgerekend wordt aan de genieter van de prestaties: geen probleem.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 10:09   #13
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Als zelfstandige of als bedrijf werk je uiteraard ook al eens in een andere stad.
Eenmaal daar aangekomen zit je weer in een andere gereglementeerde zone dikwijls. Vaak mag je er wel binnen maar moet je om 10 uur of zo alweer buiten.

Of je moet ook daar vergunningen hebben.

Komt er op den duur op neer dat je in iedere stad moet gaan zoeken achter dat vergunningsloket dat meestal ook al niet open is of halve dagen werkt.
Een hoop trammelant natuurlijk van papieren en veel vijven en zessen en wachten...altijd wachten natuurlijk.

Dat online gedoe loopt geheid ergens vast. Gaat ook meer niet dan wel.

Pff wie wil er nu nog zo werken?
En dat gedoe kost ons handenvol geld aan tijd dat we niks kunnen doen.

Echt zot gedoe langs alle kanten.

Sommigen zitten met een fiets in de cammionet.
Telkens ze een vijs of weet ik veel nodig hebben zijn ze een uur of 2 weg om dat uit de cammionet te gaan halen.

Allez dat gaat toch niet?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 30 augustus 2018 om 10:12.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 12:47   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als zelfstandige of als bedrijf werk je uiteraard ook al eens in een andere stad.
Eenmaal daar aangekomen zit je weer in een andere gereglementeerde zone dikwijls. Vaak mag je er wel binnen maar moet je om 10 uur of zo alweer buiten.

Of je moet ook daar vergunningen hebben.

Komt er op den duur op neer dat je in iedere stad moet gaan zoeken achter dat vergunningsloket dat meestal ook al niet open is of halve dagen werkt.
Een hoop trammelant natuurlijk van papieren en veel vijven en zessen en wachten...altijd wachten natuurlijk.

Dat online gedoe loopt geheid ergens vast. Gaat ook meer niet dan wel.

Pff wie wil er nu nog zo werken?
En dat gedoe kost ons handenvol geld aan tijd dat we niks kunnen doen.

Echt zot gedoe langs alle kanten.

Sommigen zitten met een fiets in de cammionet.
Telkens ze een vijs of weet ik veel nodig hebben zijn ze een uur of 2 weg om dat uit de cammionet te gaan halen.

Allez dat gaat toch niet?
Die administratieve lasten moet je maar doorrekenen in je prijsopgave.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 17:17   #15
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: Toxandrië
Berichten: 23.784
Standaard

Privé automobilie afschaffen. Enkel professionelen zouden nog met een wagen mogen rijden. Er zal dan terug genoeg parking zijn voor leveren, verpleging, bouw/renovatiebedrijven, ... en files zullen er ook niet meer zijn. Er is gewoon niet genoeg plaats om iedereen nog van het genot van een privé wagen te kunnen toelaten.
__________________
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2018, 18:57   #16
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die administratieve lasten moet je maar doorrekenen in je prijsopgave.
Dat is zoveel of dat je zou zeggen dat je uw onkosten van parking en bus en van alles dan zou aftrekken van uw winkelier.

En vermits dat je ze niet aftrekken kan je ze ook niet bijtellen.

Zijn jullie nu echt zo simpel van geest?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be