![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() onmogelijk voor de mens denkt de entiteit die zich mens noemt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
Minister-President
|
![]() Hepf, ik ga niet blijven reageren als je niet ingaat op mijn eerdere kritiek (bvb. nogmaals, die Newton-Einstein analogie kritiek, of recenter, over sociaal darwinisme). Maakt ook niet uit...
Maar dit... Citaat:
Maar Patrick, het is toch niet zo dat je dankzij het bewustzijn over het bestaan van het Nash equilibirum kan ontsnappen aan het Nash equilibrium? Er is ALTIJD een Nash equilibirum. punt. Waar dat ligt hangt af van de omstandigheden "voorafgaand" aan het equilibrium. Weten dat een Nash equilibrium bestaat is maar een factor daarin. Net zo met een bewustzijn over wat moraliteit nu eigenlijk echt is. Enfin, het komt precies toch altijd op hetzelfde neer.
![]() |
![]() |
#463 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beschouw het zoals een schaakspel. Een schaakspel is puur deterministisch in principe. Je kan de hele boomstructuur (wit doet een van de mogelijke zetten, zwart doet een van de mogelijke zetten, wit doet een van de mogelijke zetten....) in principe opstellen: je kan alle denkbare schaakpartijen listen. In de praktijk is het echter niet doenbaar, er zijn er te veel. Het is niet geweten of er een universeel winnende strategie voor wit, of voor zwart bestaat, ttz, het is niet geweten of er een algorithme bestaat voor wit of voor zwart, dat maakt dat wit (of zwart) altijd wint. Uiteraard zijn beide samen niet mogelijk ! Je zou denken dat een van de twee mogelijk moet zijn, maar aangezien een schaakpartij ook op een "draw" kan eindigen, is er dus geen a priori bewijs dat er een winnaar moet zijn. Dat is essentieel de stelling van Zermelo in spel theorie. Uit uw determinisme (dat in de natuur dus niet mogelijk is) zou dus gewoon volgen dat een van de spelers uiteindelijk uitvist dat hij de ultieme winnaar kan worden OF dat het op een nul-resultaat eindigt. Dat is wat ik ook stel: het Darwinistisch algorithme heeft twee eigenpunten : 1 winnaar, of 0 winnaars. Hoewel het zo is dat de werkelijke natuur niet-deterministisch is en dat resultaat dus niet, zelfs door een oneindige intelligentie, kan berekend worden, maar het volstaat gewoon om intellectueel VEEL STERKER te zijn dan alle anderen om zijn ultieme overwinning heel plausibel te maken, ook al kon die niet alles voorzien. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 augustus 2018 om 10:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#464 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het Nash evenwicht: "ik ben de enige die overblijft" is er ook. Dat is mijn punt. Het totale spel heeft meerdere evenwichten ; zij die op een zeker ogenblik toegankelijk zijn hangt af van welke regels geactiveerd worden. Sommige regels kunnen enkel geactiveerd worden door meer intelligentie. Je kan wel degelijk uit een Nash evenwicht ontsnappen als er extra mogelijkheden verschijnen. De stelling van Nash garandeerd dat er minstens 1 evenwicht is, maar verbiedt niet dat er meerdere zijn. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 augustus 2018 om 10:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#466 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je kan echter NIET zeggen, dat elke morele handeling (of illusie van actie) "a force of nature is". Ge kunt nog altijd dat moreel systeem beschrijven binnen de context van een gedetermineerde wereld. Het is geen toeval dat zelfs harde determinsten (niet enkel "zachte) ook een soort van morele code in hun theorie opnemen. (Voor Patrick: En dat is heus niet uit een soort van "schuldgevoel" veroorzaakt door de tijdgeest of zo. Patrick, je moet niet denken dat je de enige bent die zich kan ontdoen van die slaafsheid. ) Citaat:
Ziet ge het probleem?
![]() |
![]() |
#467 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit voorbeeld is grappig: beide waren heel intelligente en "slechte" wezens volgens de gangbare moraal, maar Hitler was slechter in het ophouden van de schijn dan dat kreng van een moeder theresa waar de opgehouden schijn perfect gelukt is. Maw, tussen de twee schurken was Hitler de eerlijkste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gegeven zelf dat deze evidentie als "immoreel" wordt beschouwd toont de absurditeit aan van die notie, he ! Laatst gewijzigd door patrickve : 30 augustus 2018 om 10:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=443 En tot 2 maal toe het probleem in de analogie Einstein-Newton. Maar hey, het moet niet he. Net zoals de schare aan naslagwerken daar is om al dan niet geraadpleegd te worden, ben je niet verplicht op die kritiek in te gaan. (Liever niet eigenlijk, ik heb al veel te veel tijd in deze discussie gestoken...)
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 30 augustus 2018 om 11:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doet het pijn? Vrees dan niet! Wie zoekt, moet de waarheid aankunnen. PatrickVE zegt zoveel zaken die ik onmogelijk beter zelf uitleggen kan. Ja, ik schaar me achter PVE, Diego en nog zovelen die ik hier echt oprecht waardeer. Daarom ben ik hier nog, denk ik maar. Ja @Tavek @Voltian, wees gerust. Ik waardeer ook U ten zeerste, dat stond nooit ter vrage. https://nl.wikipedia.org/wiki/Vragen_staat_vrij ![]() Laatst gewijzigd door zonbron : 31 augustus 2018 om 04:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Allemaal gepakt nu, met de handen in de 'saus'. Wees gerust, dolle pret is 'nu' 'verzekerd'. Laatst gewijzigd door zonbron : 31 augustus 2018 om 05:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#472 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Met de beste wensen van den 'Don'. ![]() ![]() Laatst gewijzigd door zonbron : 31 augustus 2018 om 05:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#474 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Donald J. Trump @realDonaldTrump ....results on “Trump News” are from National Left-Wing Media, very dangerous. Google & others are suppressing voices of Conservatives and hiding information and news that is good. They are controlling what we can & cannot see. This is a very serious situation-will be addressed! 12:02 PM - Aug 28, 2018
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() They are controlling what we can & cannot see. This is a very serious situation-will be addressed!
Bedankt forum.politics.be & beheerders. Dit >>> HIER <<<, van ongeziene waarde! Respect! |
![]() |
![]() |
![]() |
#476 |
Minister-President
|
![]() Ja.
Als ik in retrospect zie naar hoeveel tijd ik hieraan heb besteed en wat het mager resultaat is, (ik heb hier niks uitgehaald), ja dat doet pijn. Ik laat me elke keer vangen.
![]() |
#477 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=UdaPeU9pk7Y |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik weet dat wel, maar toch doe ik het. Ik weet eigenlijk niet waarom...
![]() |
![]() |
#480 |
Minister-President
|
![]() Ik voel me helemaal niet beter man!