![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#482 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Die tijd is voor eeuwig weg, nooit meer recupereerbaar. Snif. ![]() Hoewel ik me ervan bewust ben dat ik gedetermineerd was om die tijd aldus te besteden (en dus feitelijk geen keuze had), voel ik toch spijt. Spijt dat ik niet gedetermineerd was een andere keuze te maken. Ik heb troost nodig nu.
![]() |
![]() |
#483 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Is niet het hele gedrag van de mens een continue ontkenning van voortbeschiktheid? Dat kan men zich ook afvragen natuurlijk. In de hoop troost te brengen verblijf ik, JsB Laatst gewijzigd door Bach : 31 augustus 2018 om 12:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
|
![]() Citaat:
Wat me er aan doet denken of het leven me geen plezier gedaan heeft om zo'n situatie te creëren onder mijn Gravensteiner appelboom die dit jaar joekels van mooie lekkere vruchten laat vallen. Wie weet hoef ik me niet te bukken. Ik ga eens kijken in de tuin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar wacht even; ik kan toch enkel achteraf weten dat ik gedetermineerd was om te berusten? Als ik op voorhand had geweten dat ik niets kon leren, dan was ik er niet aan begonnen. Achteraf is duidelijk dat ik gaan andere keuze had dan de tijd te verspillen aan deze nutteloze discussie, maar daar heb ik nu niks meer aan. Dus nee, biedt geen enkel troost. Ik blijf nog even triest over de verspilde tijd, al was dat onvermijdelijk.
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 31 augustus 2018 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Bach : 31 augustus 2018 om 13:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 |
|
![]() Wat voor wereldschokkend verwacht je trouwens te leren in een discussie over censuur? Censuur bestaat. Ook in ons zogenaamde vrije westen. En zelfs niet noodzakelijkerwijs in mindere mate dan op plaatsen die we tot dictatuur dopen. Wat je kan leren hier eerder dan in de Mainstream stream media is de relativiteit van het wereldbeeld dat die MSM ophangen. Het feit dat wat we verondersteld worden neutraal nieuwste vinden in feite een politieke agenda dient. 'Nieuws' dient eerder ter controle dan ter informatie. Je kan jezelf niet geïnformeerd noemen als je actief op zoek en op onderzoek gaat naar verschillende bronnen. Tenminste beide zijden van een verhaal via hun eigen media bestuderen.
Voor sommigen is dit een evidentie. Voor anderen is dit een frontale aanval op hun wereldbeeld. Laatst gewijzigd door Bach : 31 augustus 2018 om 13:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben gedetermineerd om dat te weten. Ik ben gedetermineerd om spijt te hebben voor de verloren tijd. Ik ben gedetermineerd om niet akkoord te gaan dat gedetermineerd zijn niet betekent dat ik geen spijt kan voelen (hoewel ik daartoe gedetermineerd ben). Ik ben gedetermineerd om spijt te voelen voor wat het is, ook al was het onvermijdelijk. Determinisme kan mij in deze geen troost bieden. Maar ik maak me geen zorgen, ik ben niet helemaal zeker, maar ik denk dat het verdriet over zal gaan. Niet omdat ik gedetermineerd ben dat het verdriet over zal gaan (wat natuurlijk zo is, als het effectief gebeurt), maar omdat ik weet dat dit verdriet niet lang zal duren. Daar heb ik dus geen determinisme voor nodig om tot die conclusie te komen... soit
![]() |
![]() |
#489 |
Minister-President
|
![]() Ah, maar ik bedoel niet dat. Ik bedoel de discussie met Patrick.
![]() |
#490 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus, ik wordt niet triest of warm van determinisme. Het biedt geen troost, het biedt geen moeilijke waarheid, het is gewoon wat het is.
![]() |
![]() |
#493 | |
|
![]() Citaat:
Persoonlijk ga ik meer uit van de scheppingskracht van alles dat leeft.Dat is meer een gevolg van voelen en ervaren dan van beredeneren echter. Laatst gewijzigd door Bach : 31 augustus 2018 om 14:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 |
Minister-President
|
![]() Ah, maar dat doe ik ook? (Heb ik toch al gezegd dacht ik?: )
![]() |
#495 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoewel de keuzes die ik maak (/lijk te maken) volkomen gedetermineerd zijn, maak ik die keuze met de voor mij bekende informatie en in die specifieke context op het moment dat ik de keuze maak. Ik maak die keuzes in volle bewustzijn, ik heb volledige macht over die keuze die ik maak. Het maakt niet uit dat alles gedetermineerd is voor de keuze die ge maakt. Je kan enkel achteraf zeggen dat je "geen andere keuze had".
![]() |
![]() |
#497 | |
|
![]() Citaat:
"Bewustzijn".... van een realiteit die zich als een film voor je afspeelt in feite. Laatst gewijzigd door Bach : 31 augustus 2018 om 17:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nee dat valt wel mee. Leidt in mijn geval niet tot een gevoel van machteloosheid.
![]() |
![]() |
#500 |
|
![]() |
![]() |
![]() |