Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2018, 14:46   #121
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
OFF TOPIC
<1% van de mensen die onderstaande slechts weet. Ik mag aannemen in Rusland meer..

In heb een boek over MAO recentelijk gelezen en daar stonden de 'streken' van Stalin natuurlijk ook in vermeld.

Het scheen dat Stalin een Chinese communistische generaal - lees loyaal aan USSR - zijnde 'mol' in China in zijn gelederen had.

Toen Stalin zag dat de Japanners een grote wapen industrie aan het opbouwen waren in Mantjoerije heeft door diezelfde mol & generaal in de buurt Shanghai Japanse oorlogsschepen laten beschieten. Daardoor is de oorlog van Japan en China naar het zuiden en binnenland getrokken, ipv focus opbouw wapenindustrie Matjoerije. Het leidde de aandacht af van de USSR; heel belangrijk dus voor USSR en dus ook Europa destijds.

Conclusie: De USSR had het nagenoeg kunnen schudden zonder Stalin. Zonder de USSR had Europa onder Nazi regime gezwicht. Voor hoe lang ? Dit is ook Off topic.
Klopt, als de Jappen de Sovjet-Unie waren binnen gevallen gingen de Russen het zeer moeilijk krijgen, dan moesten ze oorlog voeren op 2 fronten.
Ook de politiek om de hele oorlogsindustrie naar Siberië te verhuizen was van de hand van Stalin. Dit nam echter tijd in beslag, daarom kocht Moskou tijd.

WOII is nog steeds zeer levendig in Rusland. De belangrijkste feestdag is "dag van de overwinning", naast een militaire parade zie je ook in bijna elke stad in Rusland 10000'en mensen die met portretten van gesneuvelde familieleden lopen.

tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2018, 14:57   #122
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

---------Trump is de eerste president die na Carter na zijn 2e jaar van aantreden nog geen oorlog is gestart. PS starten is iets anders dan voortmodderen op de oorlogen van andere presidenten.

Punt !
Als het aan McCain had gelegen waren de VS nu oorlog aan het voeren in Syrië, in Iran en mogelijk zelfs in Oekraïne en de Zuid-Chinese Zee.

Zoals ik hierboven al aangaf werd hij gesponsord door een kliniek die oorlogsveteranen zeer hoge medische kosten aan rekende. Dus een echte patriot is hij in feite ook niet, want zo behandel je mensen niet die voor je land gevochten hebben.
Hij was iemand van en voor de Amerikaanse elite, een vertegenwoordiger bij uitstek van het Amerikaanse imperialisme.

Hij mag dan dood zijn, geen greintje respect voor deze man.
Oud 3 september 2018, 15:23   #123
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Als het aan McCain had gelegen waren de VS nu oorlog aan het voeren in Syrië, in Iran en mogelijk zelfs in Oekraïne en de Zuid-Chinese Zee.

Zoals ik hierboven al aangaf werd hij gesponsord door een kliniek die oorlogsveteranen zeer hoge medische kosten aan rekende. Dus een echte patriot is hij in feite ook niet, want zo behandel je mensen niet die voor je land gevochten hebben.
Hij was iemand van en voor de Amerikaanse elite, een vertegenwoordiger bij uitstek van het Amerikaanse imperialisme.

Maar je noemt hem een oorlogsmisdadiger. Waarom ? Of zeg je dat van elke officier die in vietnam gevochten heeft ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2018, 15:31   #124
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

In the mid-1980s John McCain and other GOP stalwarts in Congress were doing their utmost to overturn Democratic opposition to aiding the Contras.

https://nacla.org/news/mccain-roughi...gn-%E2%80%9908

De contra's waren gevreesde terroristen in Nicaragua die overal gruweldaden pleegden in de jaren 80, en door de Amerikanen bewapend werden.
Oud 3 september 2018, 15:58   #125
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In the mid-1980s John McCain and other GOP stalwarts in Congress were doing their utmost to overturn Democratic opposition to aiding the Contras.

https://nacla.org/news/mccain-roughi...gn-%E2%80%9908

De contra's waren gevreesde terroristen in Nicaragua die overal gruweldaden pleegden in de jaren 80, en door de Amerikanen bewapend werden.
OK, smerige periode, 1 van de smerigste dossiers waar de VS zich in mengde.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2018, 16:01   #126
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

In feite ook een landsverrader die daarmee weg geraakte omdat het een high society kerel is.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2018, 16:05   #127
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel vuurwerk zie ik boven; doch nauwelijks verminkingen van hetzelfde vuurwerk..

Uw quote valt daarom in de hoek van lichtelijk tot matig waardeloos antwoord, dunkt me.

---------Trump is de eerste president die na Carter na zijn 2e jaar van aantreden nog geen oorlog is gestart. PS starten is iets anders dan voortmodderen op de oorlogen van andere presidenten.

Punt !
Hij wou er in elk geval een starten in Venezuela. Allicht was hij te incompetent om het te kunnen doordrukken. Voor de rest zie ik u niks ontkennen uit mijn vorig bericht. Hij stookt, spoort aan op oorlog, en probeert aanslepende conflicten te escaleren (Iran, Jemen, Oekraïne, Syrië). Hoe noem je trouwens het bombarderen van Syrië? Tillerson heeft daarnaast de invasie van Qatar voorkomen, waarschijnlijk heeft Trump hem mede daardoor aan de deur gezet.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2018, 16:14   #128
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Heeft McCain ooit gezegd dat hij voorstander was van directe militaire interventie in Iran of Oekraïne? Ik ken niet al zijn quotes of standpunten, mar voor zover ik lees was hij vooral voorstander van indirecte steun aan de Oekraïense regering (zoals Trump, die zware wapens leverde waar de Oekraïense regering al jaren achter vroeg, maar die Obama nooit wou leveren). Wat betreft Iran was McCain, net als Trump, tegen de nucleaire deal, en voorstander van het steunen van radicale soennieten in het M-O.

Laatst gewijzigd door mvd : 3 september 2018 om 16:14.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2018, 16:19   #129
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Amerika haters draaien weer op volle toeren.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2018, 19:57   #130
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
1.Heeft McCain ooit gezegd dat hij voorstander was van directe militaire interventie in Iran of Oekraïne? Ik ken niet al zijn quotes of standpunten, 2.mar voor zover ik lees was hij vooral voorstander van indirecte steun aan de Oekraïense regering (zoals Trump, die zware wapens leverde waar de Oekraïense regering al jaren achter vroeg, maar die Obama nooit wou leveren). Wat betreft Iran was McCain, net als Trump, tegen de nucleaire deal, en voorstander van het steunen van radicale soennieten in het M-O.
1.Overal waar hij zijn hoofd liet zien; sondt de boel ettelijke maanden later in brand; Iran is naar ik meen MCain (van uw rijtje van 2) niet geweest; ergo geen oorlog daarzo.
2. Svp bewijs dat u niet uw nek kletst ! Ik ga nml niet teveel tijd in & tegen uw konijn uit uw hoge hoed steken.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 3 september 2018 om 19:58.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2018, 20:23   #131
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 3 september 2018 om 20:31.
Oud 3 september 2018, 20:23   #132
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
1.Hij wou er in elk geval een starten in Venezuela. Allicht was hij te incompetent om het te kunnen doordrukken. Voor de rest zie ik u niks ontkennen uit mijn vorig bericht. 2.Hij stookt, spoort aan op oorlog, en probeert aanslepende conflicten te escaleren (Iran, Jemen, Oekraïne, Syrië). Hoe noem je trouwens het bombarderen van Syrië? 3.Tillerson heeft daarnaast de invasie van Qatar voorkomen, waarschijnlijk heeft Trump hem mede daardoor aan de deur gezet.
1Weer die konijn uit diezelfde hoed; misschien economisch op ramkoers gaan; deed zijn slaafse voorganger ook.

2. Die oorlogen zijn onder de bovengenoemde slaaf gestart. Zoals eerder door mij vermeld; hij moddert voort op oorlogen van zijn voorgangers.

Dat bombarderen was niets meer dan vuurwerk; Russen en Syriërs zijn vooraf ingelicht om de plek te verlaten. Tenminste 1 x met de vliegveld waarbij enkel kapotte vliegtuigen zijn gebombardeerd. Dit bij eerste fals flag Syrië onder Trump.

Trump had op dat moment iig Mcain toen echt bij de de klote; deze oorlogsmisdadiger stond volledig achter deze aanval; wat achteraf niet meer dan een blokje kaas heeft opgeleverd.

Het is zeer aannemelijk te vernemen dat U aangeeft een MSM hoer te zijn zonder verstand. Svp kunt u laatste weerleggen ?

3. Heb ik ook vernomen van de Young Turks; eerlijksheidshalve denk ik dat ik dat hoofdredactieur Chenk Uygur linksom of rechtsom wordt omgekocht.

Telkens als ik zijn show zie lijkt het alsof Tump nog maar 1 maand te gaan heeft. Waarom, en hoe kan dat toch steeds weer denk ik dan ?

Volgens de Rasmussen Poll, degeen die het dichtst bij de uitslagen in november 2016 stond, laat andere cijfers zien.

Aanrader kijk naar de Jimmy Dore Show.

To the point: Tillerson is de deur gezet omdat Trump als een maffiabaas/olifant regeert. In tegenstelling waar Assange voor heeft gewaarschuwd luistert Trump niet naar zijn 'adviseurs' Pompeo en Bolton; maar draagt hen bevelen op. (Gelukkig maar)

Van een Exxon baas kan je niet verwachten deze bevelen zonder slikken doorvoert; deze man had teveel eigen power om in een kabinet te zitten; directeur van Exxon mobile word je niet zomaar. Als president zou Tillerson het misschien nog een hele goede kunnen zijn, maar dat is off topic.

De rest van die Qatar affaire verwijs ik weer naar die hoge hoed; deze keer niet van u maar van andere fantast-ische (let wel 2 woorden) personen, lobbiesten en organisaties.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 3 september 2018 om 20:32.
Oud 3 september 2018, 20:33   #133
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 3 september 2018 om 20:33.
Oud 3 september 2018, 20:52   #134
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
In feite ook een landsverrader die daarmee weg geraakte omdat het een high society kerel is.
Wat ook de aanwezigheid van de top van zowel democraten als republikeinen op zijn begrafenis verklaart. Aan de top is het één pot nat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2018, 22:49   #135
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Maar je noemt hem een oorlogsmisdadiger. Waarom ? Of zeg je dat van elke officier die in vietnam gevochten heeft ?
Iedereen die van nabij betrokken was in de oorlog in Vietnam, Laos en Cambodia was in oorlogsmisdaden betrokken. Miljoenen burgers werden toen afgeslacht, meestal dorpelingen die vanuit de lucht door de Amerikanen vernietigd werden. McCain was zo'n piloot. Ja, hij voerde opdrachten uit, maar wist heel goed wat hij deed, dat blijkt ook uit z'n verdere carrière.
Oud 3 september 2018, 22:50   #136
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
OK, smerige periode, 1 van de smerigste dossiers waar de VS zich in mengde.
Er zijn er vele andere, wat te denken van het financieren en bewapenen van moslimextremisten als Osama Bin Laden? Of het cultiveren van opium door de CIA en aan de macht brengen van narco regimes als in Laos? Het aan de macht brengen van Pinochet, Rios Montt in Guatemala (die 100000'en indigene Guatemalteekse burgers om het leven liet brengen), etc.

Ik geef toe dat de Sovjet-Unie tijdens de koude oorlog ook soms betwistbare groepen en regimes heeft gesteund, maar dat wordt steeds herhaald, de Amerikanen gingen echter veel verder, en daar wordt over het algemeen weinig aandacht aan besteed.

Laatst gewijzigd door tomm : 3 september 2018 om 22:54.
Oud 3 september 2018, 22:58   #137
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft McCain ooit gezegd dat hij voorstander was van directe militaire interventie in Iran of Oekraïne? Ik ken niet al zijn quotes of standpunten, mar voor zover ik lees was hij vooral voorstander van indirecte steun aan de Oekraïense regering (zoals Trump, die zware wapens leverde waar de Oekraïense regering al jaren achter vroeg, maar die Obama nooit wou leveren). Wat betreft Iran was McCain, net als Trump, tegen de nucleaire deal, en voorstander van het steunen van radicale soennieten in het M-O.
Ik ken niet al z'n quotes, maar weet wel dat McCain Trump EN Obama bekritiseerde omdat ze niet rechtstreeks militair ingrepen in Syrië.

Hij wou ook een actievere Amerikaanse politiek in Oekraïne, mede onder zijn invloed kreeg Oekraïne zware Amerikaanse oorlogswapens ter beschikking, Trump was daar in feite tegen maar kon het niet tegenhouden.
Oud 3 september 2018, 23:01   #138
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De Amerika haters draaien weer op volle toeren.
Ik haat Amerika niet, wel het Amerikaanse politieke systeem. En dat dat systeem zoveel vijanden kent wereldwijd komt omdat ze wereldwijd ook zoveel vijanden en slachtoffers gemaakt hebben. Je kunt je ook afvragen waarom Nazi-Duitsland zo gehaat werd.
Oud 4 september 2018, 00:39   #139
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik haat Amerika niet, wel het Amerikaanse politieke systeem. En dat dat systeem zoveel vijanden kent wereldwijd komt omdat ze wereldwijd ook zoveel vijanden en slachtoffers gemaakt hebben. Je kunt je ook afvragen waarom Nazi-Duitsland zo gehaat werd.
of kut-moeder CCCP.
Oud 4 september 2018, 02:25   #140
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Kunnen we nu nog zijn frietjes kopen?

Demper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be