Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2018, 20:18   #1181
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Integendeel. Er was geen concreet element om hem te veroordelen. Hij had enkel zijn mening gegeven (en die mening komt perfect overeen met zijn heilig boek, net zoals uw mening 100% overeenkomt met uw heilig boek), maar nergens is er 1 bewijs gevonden dat hij anderen heeft aangezet tot terroristische daden.
Dus u wil zeggen, wil justitie consequent zijn dat ze dan dat heilig boek moeten verbieden... want regelrecht ingaande tegen onze democratische waarden...

Niet slecht gevonden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 20:20   #1182
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Het is wel ironisch dat Vandersnickt, een homoseksueel, lid was S&V
En jij weet dat??? Is hij het u zelf komen vertellen of heeft de rode VRT er een handige draai aan gegeven???
Niet meer te betrouwen alle leugens dat die uit hunne duim zuigen...
Oud 8 september 2018, 20:25   #1183
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Volgens mij totaal niet, dit is absoluut geen lokaal thema en kan hoogstens binnen de persoonlijke kring van de betrokken S &V kerels wat electorale verschuiving van n-va richting het blok veroorzaken. Het gaat uiteindelijk maar om een klein groepje PiPo's.
Een kleine groep pipo's naar voren geschoven om voor de zoveelste keer de Vlamingen nog eens duidelijk te maken hoe hun DNA onomstotelijk racistisch is en dat de Vlamingen heel goed naar de openbare media, lees la Belgique moeten luisteren om van hun kwaal verlost te kunnen geraken.
Vooral braaf zijn en zwijgen en verder geld blijven ophoesten, ook al gaat, dank zij la Belgique hun welstand en hun welleven er met de dag op achteruit...

Mooi, prachtig...
Oud 8 september 2018, 20:29   #1184
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb ik het raden naar.
Maar ik kan me voorstellen dat de GL razend is, en dergelijke incidenten op een maand van verkiezingen absoluut niet kan waarderen. Kan me voorstellen dat er enkele van hun kaderleden een sigaar gaan krijgen omdat ze dat potentiële gevaar niet op voorhand elimineerden. Een mainstream partij met >25% van het kiespubliek achter zich kan zich dergelijke uitspattingen en dergelijke aberraties echt niet veroorloven. Het is onmogelijk om tegelijk een 'brede volkspartij' te willen zijn en anderzijds extreem rechtse groupuscules in je schaduw te tolereren.
Hun ex-blok kiezers zien daar uiteraard geen graten in, wat mooi illustratie krijgt in de vele reacties in dit draadje. Maar hun kiezers die geen blok verleden hebben gaan die ranzigheid met heel andere ogen bekijken.

Daarom kuist BDW + zijn goudhaantje Theo Francken nu met de grove borstel door de stal.
Welk potentiële gevaar, Pandareus???
Het gevaar dat de rode inquisitie van dit land van elke bananenschil een spel op leven en dood van onze democratie kan maken???
Oud 8 september 2018, 20:31   #1185
averechts
Partijlid

averechts's schermafbeelding

Standaard

Om geloofwaardig over te komen had de VRT ook onderzoek kunnen doen naar extreem-linkse websites.
Ik ben nog altijd aan het wachten over een degelijke studie over de infiltratie van Grijze wolven in de vakbonden en de politiek.
Je hoort er niet veel over maar dat betekent niet dat het plaatsvind.
Als je een lidkaart van het VB hebt en vakbondsafgevaardigde bent vlieg je er onherroepelijk uit maar geldt hetzelfde principe dan niet voor extreem-links en grijze wolven aanhangers?
Oud 8 september 2018, 20:47   #1186
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Neen, ik heb altijd gezegd dat ik me op sommige vlakken kan vinden met het VB. Ik heb daar nooit een geheim van gemaakt. Op sommige vlakken dus, maar lang niet op alle vlakken. Ik beschouw het VB als een ranzige partij. Ook de PVDA vertrouw ik voor geen iota, alhoewel ze soms goede ideeën heeft. Maar moesten zulke partijen aan de macht komen... Dat zijn zo partijen die soms een noodzakelijk kwaad zijn. Zweeppartijen.
"sommige vlakken" ?? Nu niet terug krabbelen, de islam-afkeer is de echte core-business vh VB.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 20:47   #1187
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Ranzigheid in z’n puurste vorm is de vaststelling dat onze multi-correctpoepers blind zijn voor het feit, dat de helft van de in belgoland aanwezige moslims er extremistische ideeën op nahoudt & counting…,:

Helft Belgische moslims is fundamentalist

https://www.demorgen.be/binnenland/-...list-b2344ae6/

… en ’n substantieel deel van die bevolkingsgroep (reeds) verantwoordelijk is voor –tig doden en gewonden dmv aanslagen ten lande, nog gezwegen van de honderdduizenden overvallen, gewelddaden ea criminele feiten, die de afgelopen decennia al gepleegd zijn naar de autochtone bevolking toe.
Maar nee, S&V – die niets van de bovenstaande feiten kan aangewreven worden - is de Grote Satan zelve…
How low can you go, sickos ?
Oud 8 september 2018, 20:49   #1188
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Was haar advocaat dan achterlijk of zo ?
Neen, het blijkt dat je cassatie zelf moet indienen, waarbij men twee papieren moet tekenen.
De griffie in de gevangenis heeft haar maar één papier laten tekenen, daarom is er nooit een cassatieverzoek ingediend. Duidelijk hetzij incompetentie, hetzij kwade wil, van de griffie, ik weet het niet.

In ieder geval, tegen dat duidelijk werd dat er geen cassatieverzoek liep, was de tijd voorbij dat dit ingediend kon worden.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 20:52   #1189
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ranzigheid in z’n puurste vorm is de vaststelling dat onze multi-correctpoepers blind zijn voor het feit, dat de helft van de in belgoland aanwezige moslims er extremistische ideeën op nahoudt & counting…,:

Helft Belgische moslims is fundamentalist

https://www.demorgen.be/binnenland/-...list-b2344ae6/

… en ’n substantieel deel van die bevolkingsgroep (reeds) verantwoordelijk is voor –tig doden en gewonden dmv aanslagen ten lande, nog gezwegen van de honderdduizenden overvallen, gewelddaden ea criminele feiten, die de afgelopen decennia al gepleegd zijn naar de autochtone bevolking toe.
Maar nee, S&V – die niets van de bovenstaande feiten kan aangewreven worden - is de Grote Satan zelve…
How low can you go, sickos ?
En we weten allemaal dat die krant altijd héél terughoudend is als het over de islam(-ieten) gaat. Die "helft" is dus waarschijnlijk nog redelijk onderschat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 21:01   #1190
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Voorbeeld van een antwoord compleet naast de kwestie...
Integendeel! Ik zou niet meer 'op de kwestie' kunnen zijn!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 21:02   #1191
geertvdb

Standaard

Citaat:
Dus u wil zeggen, wil justitie consequent zijn dat ze dan dat heilig boek moeten verbieden... want regelrecht ingaande tegen onze democratische waarden...

Niet slecht gevonden...
Dat zou een optie kunnen zijn. De Koran is absoluut niet mijn favoriet boek.
Maar volgens de huidige wetgeving gaat dat niet.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 21:03   #1192
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Integendeel! Ik zou niet meer 'op de kwestie' kunnen zijn!
De kwestie is dat het niet gaat om wel of niet zelfmoord; de kwestie is dat het gechanteer en de leugens van de openbare omroep mensen tot wanhoopsdaden kunnen aanzetten...

Wie is het dan die haat predikt???
Oud 8 september 2018, 21:04   #1193
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zou een optie kunnen zijn. De Koran is absoluut niet mijn favoriet boek.
Maar volgens de huidige wetgeving gaat dat niet.
Volgens de huidige wetgeving of volgens de interpretatie die de huidige justitie van de huidige wetgeving maakt???
Oud 8 september 2018, 21:20   #1194
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
En we weten allemaal dat die krant altijd héél terughoudend is als het over de islam(-ieten) gaat. Die "helft" is dus waarschijnlijk nog redelijk onderschat.
Zo is het.
Pas op, de meeste van die Mo-gasten denken van zichzelf dat ze 'gematigd' zijn, net zoals deze 'toffe jongens' dat vinden:

So called Moderate Muslims exposed, another oxymoron

https://www.youtube.com/watch?v=D8tFH5yIvsQ
Oud 8 september 2018, 21:24   #1195
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo is het.
Pas op, de meeste van die Mo-gasten denken van zichzelf dat ze 'gematigd' zijn, net zoals deze 'toffe jongens' dat vinden:

So called Moderate Muslims exposed, another oxymoron

https://www.youtube.com/watch?v=D8tFH5yIvsQ
Mogelijk denken de 'kamaraden' van S&V dit ook van zichzelf. En ze denken zeker dat ze zelf toffe en stoere jongens zijn...

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 september 2018 om 21:27.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 21:30   #1196
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Maar als je je paardenbril even afzet moet je toch onderkennen dat de gelijkenissen er zijn: een figuur die de leiding neemt over een ideologisch gesproken extreme organisatie, die in de communicatie welomschreven groepen tot vijand uitroept die bestreden moet worden.
Is het geen fundamenteel recht op mening dat sommige groepen gevaarlijke vijanden vormen voor wat U aan het hart ligt, of dat nu cultuur, ethnie, natie, familie, of overtuiging betekent, en die dus inderdaad als te bestrijden vijanden te bestempelen ?

Is dat niet gewoon de diepste betekenis van een politieke opinie, namelijk het vooropstellen van een zekere visie voor de maatschappij ; waarbij natuurlijk op evidente wijze hoort, dat men hen, die die visie wensen te dwarsbomen op een of andere manier, als vijanden beschouwt, die moeten bestreden worden ?

Als men geen vijanden meer mag duiden en bestrijden, dan is er toch geen politiek meer mogelijk ? Als men daarover geen mening mag uiten in BEPERKTE KRING, dan is het dus verboden om een politieke mening te delen ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 21:32   #1197
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Mogelijk denken de 'kamaraden' van S&V dit ook van zichzelf. En ze denken zeker dat ze zelf toffe en stoere jongens zijn...
Denken is tot nader order nog steeds niet verboden, quoi.

Trouwens, de verse bits die ik enkele posts geleden uittokkelde, zijn nog niet koud...:

"… en ’n substantieel deel van die bevolkingsgroep (reeds) verantwoordelijk is voor –tig doden en gewonden dmv aanslagen ten lande, nog gezwegen van de honderdduizenden overvallen, gewelddaden ea criminele feiten, die de afgelopen decennia al gepleegd zijn naar de autochtone bevolking toe."

Met als volgende vaststelling:

"Maar nee, S&V – die niets van de bovenstaande feiten kan aangewreven worden - is de Grote Satan zelve…"

Je moest je schamen HO, om appelen met peren te willen vergelijken.
Oud 8 september 2018, 21:40   #1198
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kwestie is dat het niet gaat om wel of niet zelfmoord; de kwestie is dat het gechanteer en de leugens van de openbare omroep mensen tot wanhoopsdaden kunnen aanzetten...

Wie is het dan die haat predikt???
Staaf dat eens als je wil.
Oud 8 september 2018, 21:40   #1199
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denken is tot nader order nog steeds niet verboden, quoi.

Trouwens, de verse bits die ik enkele posts geleden uittokkelde, zijn nog niet koud...:

"… en ’n substantieel deel van die bevolkingsgroep (reeds) verantwoordelijk is voor –tig doden en gewonden dmv aanslagen ten lande, nog gezwegen van de honderdduizenden overvallen, gewelddaden ea criminele feiten, die de afgelopen decennia al gepleegd zijn naar de autochtone bevolking toe."

Met als volgende vaststelling:

"Maar nee, S&V – die niets van de bovenstaande feiten kan aangewreven worden - is de Grote Satan zelve…"

Je moest je schamen HO, om appelen met peren te willen vergelijken.
Ik zeg maar wat is. Moest de S&V zo talrijk zijn als de moslims hier, u zou nogal wat meemaken. Daar moogt u donder op zeggen.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 21:42   #1200
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals u wellicht weet vind ik ook dat moslims zich moeten conformeren aan onze waarden en wetten. Voor een ware moslim (sharia + koran) is dit onmogelijk omdat onze waarden vaaks haaks staan op de sharia en de koran. En daarom zouden ware moslims moeten gaan leven in het land waar ze de ware islam (sharia + koran) kunnen beleven.
Zij kunnen ook "onze" weg bewandelen, en geduld oefenen, kweken, en wanneer er een demografische meerderheid is, die elementen in "onze" waarden en wetten" op heel democratische weg elimineren die storend zijn voor hun geloof. Op die manier zullen onze aangepaste waarden en wetten prima in overeenstemming zijn met sharia en koran. En wat valt er te zeggen ? Ze hebben het spel volledig volgens onze (oliekoekendomme) regels gespeeld !

Ware moslims moeten ons land niet verlaten, in tegendeel. Met hoe meer ze zijn, des te beter ze ons land kunnen aanpassen aan hun denkwijze ; en het grappige is dat die aanpassing zal gebeuren volgens ONZE spelregels.

"onze" domme spelregels zijn zo: wanneer een meerderheid hier wil komen, mogen ze dat, en dan zijn zij het die beslissen hoe wij leven.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 september 2018 om 21:44.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be