Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2018, 13:31   #1561
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Hoe zou het nu zijn met Schild & vrienden ?
Ja, ik pleit er ook voor dat we on-topic zouden blijven.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2018, 13:39   #1562
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Uiteraard niet na hun twintigste, indien ze relatief snel van aannemen zijn.
Herinner me effe die bewuste "slogan" die de jeugdigen excuseert !?
ik zou toch niet graag alsnog ter verantwoording geroepen worden voor de stoten die ik zo tot mijn 27 toch allemaal uitgehaald heb eigenlijk ...

ik had veel sjans van goed te leven voor fb en smartphones die alles filmden ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2018, 13:44   #1563
Anna List
Banneling

Standaard

al zou ik wel een paar ondertussen toppolitici wel serieus in verlegenheid kunnen brengen met wat zij zoal in mijn codex geschreven hebben in nachtelijke uren ...
Oud 10 september 2018, 13:45   #1564
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik zou toch niet graag alsnog ter verantwoording geroepen worden voor de stoten die ik zo tot mijn 27 toch allemaal uitgehaald heb eigenlijk ...

ik had veel sjans van goed te leven voor fb en smartphones die alles filmden ...
Ik ookni, maar...
logisch, wij ( enfin, ikke toch) waren slimmer door ons niet te laten pakken zoals die kiekens van vandaag.
Langs de ander kant: ik 'stootte' met plezier, zelfs blijkbaar tot later dan gij.
Oud 10 september 2018, 13:46   #1565
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ookni, maar...
logisch, wij ( enfin, ikke toch) waren slimmer door ons niet te laten pakken zoals die kiekens van vandaag.
Langs de ander kant: ik 'stootte' met plezier, zelfs blijkbaar tot later dan gij.
die 27 was een beetje geforceerd, ... om te vermijden dat slechte karakters ook mijn huwelijk bij die stoten zouden durven gaan rekenen.
Oud 10 september 2018, 13:48   #1566
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Bij ontvoering gaat men opzoek naar sporen. Die zijn blijkbaar niet gevonden. Kortom: hij heeft het verzonnen.
Maar hij moet helemaal het alternatieve verhaal niet bewijzen.

In principe/louter in theorie zou het moeten volstaan om een mogelijk alternatief verhaal aan te brengen. Het vermoeden van onschuld zou in dat geval zijn volle werking kunnen krijgen.

Bij een alternatief verhaal zou de rechter zich dan niet mogen beperken tot de vaststelling dat er geen bewijs is voor dat alternatief verhaal, hij zou bovendien moeten kunnen vaststellen dat het alternatief verhaal niet mogelijk is.

Maar goed, ik merk dat we te ver aan het afdwalen zijn.

Om terug te komen op uw reactie waarmee het allemaal begon: ik heb voor alle duidelijkheid dus niet beweerd dat er al een uitspraak was over 'Schild en Vrienden', mijn bewering ging over de zaak Clottemans.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 10 september 2018 om 13:51.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2018, 13:48   #1567
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Juist, maar de druk komt eerst uit de directe omgeving. Dus ga je eerst opkuisen in de directe omgeving ipv van te samen met die directe omgeving op strooptocht te gaan ver weg van huis. Men mag ook niet vergeten dat als men op verre strooptochten gaat er een kans bestaat dat thuis iemand anders jouw plaats heeft ingenomen.
In de huidige wereld zijn grenzen vaak nogal vaag ('de wereld mijn dorp', wordt door sommigen blijkbaar nogal letterlijk genomen).
Het gevolg: een toestroom van een allegaartje (drukopbouw).
Vuurtje stoken geeft geen probleem als je dichtste buur op 100 km woont, het is wel even anders als hij vlak naast jou woont (drukopbouw).
Vuurtje is één vb uit de zovelen.
Islam is een ander, islam betekent regeltjes die niet altijd overeenkomen met de manier waarop alles hier langzaamaan opgebouwd is.
Als je voldoende Islam (of andere ideologieën/relegieën die tegen de gevestigde ingaan) binnenlaat geeft dat ook weer behoorlijk wat drukopbouw (aan beide kanten trouwens - beide partijen voelen zich ontevreden met de aantasting van hun vrijheid).
Er zijn verschillende manieren om met die drukopbouw om te gaan.
De twee uitersten:
1) Je slaat alles neer wat ook maar in verste verte drukopbouw zou kunnen veroorzaken.
2) Je probeert de drukopbouw te beheersen door steeds steviger wanden (regeltjes) te bouwen zodat de ontploffing uitgesteld wordt en je in de illusie kan leven dat alles ok is (immers geen ontploffing - en diegene die onderhuidse problemen aankaart zet je in de hoek als zeurkous of onverdraagzame).

Je zou natuurlijk ook kunnen proberen om de initiële bron van drukopbouw aan te pakken (op een relatief -in vergelijking met andere- agressiearme manier)

Hetgeen Patrick hierover zegt is zeker relevant(zie onder)

Citaat:
Het gevaar is eerder dat als je wil gaan "opkuisen in de directe omgeving" het netto resultaat is "twee honden vechten om een been". Dat is precies exact wat er gebeurd is met ons in de eerste helft van de 20ste eeuw (WO I en zijn vervolg, WO II). Opkuisen in directe omgeving is altijd een slecht gedacht, ook al lijkt het simplistisch het meest voor de hand liggende, omdat op het eerste gezicht, de druk vooral komt van de directe omgeving.

Het is veel beter een pact te sluiten met uw buren, om de buitenwereld op te kuisen. Dat neemt de druk weg op uw directe omgeving, die nu kan uitbreiden, en dus de druk die ge zelf ondervindt. Eens ge, samen met uw buren, meester van de wereld zijt,kunt ge het onderling uitvechten, want er is dan geen 'derde hond' meer.
Vooral 'kunt ge' biedt perspectief op hoop, het is maw niet van moetens.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2018, 13:50   #1568
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
die 27 was een beetje geforceerd, ... om te vermijden dat slechte karakters ook mijn huwelijk bij die stoten zouden durven gaan rekenen.
Lololol... ik ben pas op mijn 50ste opnieuw getrouwd, na vasectomie op mijn 39ste.
Slogan: " mejjal Aantwaarpse Chinoeize monni..."
Oud 10 september 2018, 13:54   #1569
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Lololol... ik ben pas op mijn 50ste opnieuw getrouwd, na vasectomie op mijn 39ste.
Slogan: " mejjal Aantwaarpse Chinoeize monni..."
dat is er nog niet van gekomen ... al zou het mij de laatste drie jaar toch al wel een paar spannende momenten hebben bespaard ...

ik zou daar beter eens werk van maken ... die jonge dingskes van tegenwoordig durven zo onvoorzichtig zijn als ze hitsig staan ...
Oud 10 september 2018, 13:55   #1570
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk niet dat anderen minder positief over bedrog zijn. Zij zijn misschien iets minder expliciet hierover. Ik kan mij niet indenken dat mensen "echt" eerlijk willen zijn ; wel dat ze een "eerlijk imago" willen hebben ; en sommigen hebben misschien zichzelf overtuigd dat hun vorm van bedrog eigenlijk eerlijk is (door "verdienste" of zo).

Het is nu net precies het moeilijke aan relaties met een andere: in welke mate heeft hij U door ? En in welke mate hebt gij de andere door ?

Het pact is even "veilig" als alle dingen die jij eerder ook al noemde van wederzijds in check houden. Ik zou het pact met U alleen maar schenden als ik zeker was van mijn stuk. Maar aangezien ik U niet kan vertrouwen, weet ik ook niet precies welke uw echte macht is. En vice versa. Dus ben ik ergens, voorzichtig, genoopt om mij aan het pact te houden (ik weet niet of ik ga winnen als ik het schend, want ik ken uw verborgen kunde niet). Als ik geheimzinnig genoeg ben voor U, dan zit gij in dezelfde situatie. En dan gaan we ons alletwee aan het pact houden.

Dat is niet anders voor elke zakenrelatie he. Ik ben er niet zeker van dat ik alles onder controle zal hebben als ik een contract ga schenden ; en mijn partner ook niet. Dus houden we ons, uit schrik van elkaar en gebrek aan kennis van de andere zijn vuurkracht, maar aan de afspraak.

Dat is de bron van alle "eerlijkheid" volgens mij.
Goed en kwaad (simpel gesteld) zijn aanwezig in ieder mens (verhoudingen zijn in deze natuurlijk niet onbelangrijk).

Zolang het kwade bestaat (mss komt er ooit een evolutiesprong waarbij we hiervan een heel groot deel achter ons kunnen laten), zijn we genoodzaakt om de minder handige variant te hanteren (regeltjes, afspraken, liefst zonder communicatiestoornis en slecht begrip van hoe de andere partij alles interpreteert).

Laatst gewijzigd door satiper : 10 september 2018 om 13:57.
Oud 10 september 2018, 13:57   #1571
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
De twee uitersten:
1) Je slaat alles neer wat ook maar in verste verte drukopbouw zou kunnen veroorzaken.
2) Je probeert de drukopbouw te beheersen door steeds steviger wanden (regeltjes) te bouwen zodat de ontploffing uitgesteld wordt en je in de illusie kan leven dat alles ok is (immers geen ontploffing - en diegene die onderhuidse problemen aankaart zet je in de hoek als zeurkous of onverdraagzame).
1) lijkt mij een moeilijker, maar zekerder manier van doen. Maar voor 2) valt ook iets te zeggen als dat lang genoeg kan uitgezongen worden en après nous le déluge, he.

Citaat:
Je zou natuurlijk ook kunnen proberen om de initiële bron van drukopbouw aan te pakken (op een relatief -in vergelijking met andere- agressiearme manier)
Het punt is dat geen enkele zulke strategie evolutionair stabiel is. Degene die zijn aangroei het beste beheert, zal overrompeld worden door die die dat minder doet. Welke ook de techniek is. Je krijgt altijd een exponentiele divergentie waarbij die, die relatief het meeste kweekt, uiteindelijk gans het ecosysteem inneemt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2018, 13:59   #1572
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Goed en kwaad (simpel gesteld) zijn aanwezig in ieder mens (verhoudingen zijn in deze natuurlijk niet onbelangrijk).
Ik denk dat wij cultureel de noties van "goed" en "kwaad" omgekeerd hebben. Wij noemen "goed", alles wat slecht is voor onze overheersing en "slecht" alles wat daartoe kan bijdragen, op elk niveau.

Hoe "slechter" wij zouden zijn, hoe beter het met ons zou gaan, eigenlijk. De basis regels van het leven bestaan nu precies in die dingen die wij allemaal "slecht" noemen, en wat wij "goed" noemen, gaat in tegen ongeveer alles wat zinnig is in het leven.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2018, 14:01   #1573
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
1) lijkt mij een moeilijker, maar zekerder manier van doen. Maar voor 2) valt ook iets te zeggen als dat lang genoeg kan uitgezongen worden en après nous le déluge, he.

Het punt is dat geen enkele zulke strategie evolutionair stabiel is. Degene die zijn aangroei het beste beheert, zal overrompeld worden door die die dat minder doet. Welke ook de techniek is. Je krijgt altijd een exponentiele divergentie waarbij die, die relatief het meeste kweekt, uiteindelijk gans het ecosysteem inneemt.
Niets dat ons verbiedt om over 'kweken' afspraken te maken.
Oud 10 september 2018, 14:02   #1574
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik denk dat wij cultureel de noties van "goed" en "kwaad" omgekeerd hebben. Wij noemen "goed", alles wat slecht is voor onze overheersing en "slecht" alles wat daartoe kan bijdragen, op elk niveau.

Hoe "slechter" wij zouden zijn, hoe beter het met ons zou gaan, eigenlijk. De basis regels van het leven bestaan nu precies in die dingen die wij allemaal "slecht" noemen, en wat wij "goed" noemen, gaat in tegen ongeveer alles wat zinnig is in het leven.
Ik begrijp je, het is allesbehalve simpel
Oud 10 september 2018, 14:04   #1575
Deo
Staatssecretaris

Standaard

Ik vind dat Dries een tweede kans moet krijgen voor het puber gedrag en zeker hem niet kiemen in zijn opleiding er zijn ander kalibers die voor veel ergere dingen een tweede kans krijgen.
Is er een dode gevallen?Iets gestolen?Racistische/nazistisch en vrouwonvriendelijke onderwerpen, zou die niet willen te eten geven die zich daaraan schuldig hebben gemaakt.
Jij daar , ja die dit leest, nog nooit gelachen met een seksistische of racistische mop?
Dus geef die jongen een tweede kans en rector Gent zet uw trots eens opzij en wees een goede universiteit vader. Zou u sieren.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2018, 14:09   #1576
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat anderen minder positief over bedrog zijn. Zij zijn misschien iets minder expliciet hierover. Ik kan mij niet indenken dat mensen "echt" eerlijk willen zijn ; wel dat ze een "eerlijk imago" willen hebben ; en sommigen hebben misschien zichzelf overtuigd dat hun vorm van bedrog eigenlijk eerlijk is (door "verdienste" of zo).

Het is nu net precies het moeilijke aan relaties met een andere: in welke mate heeft hij U door ? En in welke mate hebt gij de andere door ?

Het pact is even "veilig" als alle dingen die jij eerder ook al noemde van wederzijds in check houden. Ik zou het pact met U alleen maar schenden als ik zeker was van mijn stuk. Maar aangezien ik U niet kan vertrouwen, weet ik ook niet precies welke uw echte macht is. En vice versa. Dus ben ik ergens, voorzichtig, genoopt om mij aan het pact te houden (ik weet niet of ik ga winnen als ik het schend, want ik ken uw verborgen kunde niet). Als ik geheimzinnig genoeg ben voor U, dan zit gij in dezelfde situatie. En dan gaan we ons alletwee aan het pact houden.

Dat is niet anders voor elke zakenrelatie he. Ik ben er niet zeker van dat ik alles onder controle zal hebben als ik een contract ga schenden ; en mijn partner ook niet. Dus houden we ons, uit schrik van elkaar en gebrek aan kennis van de andere zijn vuurkracht, maar aan de afspraak.

Dat is de bron van alle "eerlijkheid" volgens mij.
Men kan nooit iemand 100% vertrouwen, voorzichtigheid is altijd geboden. Ik vertrouw niemand maar probeer er wel voor te zorgen dat ik zelf te vertrouwen ben.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2018, 14:09   #1577
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vind dat Dries beter begint met zelf zijn bed op te maken en zijn onderbroeken ook zelf te wassen.
Oud 10 september 2018, 14:11   #1578
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Ik vind dat Dries een tweede kans moet krijgen voor het puber gedrag en zeker hem niet kiemen in zijn opleiding er zijn ander kalibers die voor veel ergere dingen een tweede kans krijgen.
Is er een dode gevallen?Iets gestolen?Racistische/nazistisch en vrouwonvriendelijke onderwerpen, zou die niet willen te eten geven die zich daaraan schuldig hebben gemaakt.
Jij daar , ja die dit leest, nog nooit gelachen met een seksistische of racistische mop?
Dus geef die jongen een tweede kans en rector Gent zet uw trots eens opzij en wees een goede universiteit vader. Zou u sieren.
Ik vind dat Dries moet behandeld worden zoals hij zelf iemand zou behandelen van vreemde origine die hetzelfde doet.

Liep hij niet in de straten 'Linkse ratten rolt uw matten?'. Welnu hij mag zijn eigen matten rollen.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2018, 14:13   #1579
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind dat Dries moet behandeld worden zoals hij zelf iemand zou behandelen van vreemde origine die hetzelfde doet.

Liep hij niet in de straten 'Linkse ratten rolt uw matten?'. Welnu hij mag zijn eigen matten rollen.
u stelt voor om hem een verwarde jongere te noemen en zonder gevolg naar huis te sturen?

welke strafbare feiten heeft Dries gepleegd mss?
Oud 10 september 2018, 14:14   #1580
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En moeten we dan ook moslims die hier een aanslag plannen volstoppen met explosieven en hen tot ontploffing brengen of geldt uw gelul enkel en alleen maar voor inheemsen?
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be