![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#381 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Niet dat ze zo geboren zijn hoor. En veel hebben nadien ook veel spijt van hun geslachtsverandering. Dat heb je nu eenmaal met de massa en de kudde. Ze volgen trends.
|
|
|
|
#382 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
gezien de reacties die je theoretische spielerei oplevert, denk ik dat ik een van de weinige mensen ben die je logica volgt. Met 2 nuanceringen, ervan uitgaande dat homosexualiteit aangeboren is: 1. Embryonale ontwikkeling is een complex proces. We vertrekken immers van 1 cel om tot een volwaardige baby te komen. We vertrekken van een neurale buis van 3 mm om te komen tot 100 miljard neuronen. Als we ooit te weten komen welke prenatale omstandigheden ervoor zorgen dat de hersenen zo gewired worden dat de foetus een homosexueel gaat worden, gaat het niet "eenvoudig zijn" om dat proces te beinvloeden, of te sturen in één of andere richting. Net omdat het zo'n complex proces is. Ik betwijfel dan ook ten zeerste dat de onderliggende oorzaak simpel zou zijn (want anders zouden er procentueel meer homo's geboren worden dan dat het nu het geval is, nl 1 op 8). Het zou gemakkelijker kunnen worden om dat proces bij te sturen moesten we werken met artificiële baarmoeders, omdat dan 1 factor, externe omstandigheden (bloedtoevoer, nutrienten, stress, alles wat afkomstig is van de moeder via de navelstreng), beter te controleren zijn. 2. Genetische oorzaak. We zijn er ondertussen relatief zeker van dat er geen onderliggende genetische oorzaak is voor homosexualiteit. Maar moesten we toch ineens het homogen vinden, dan zou het relatief eenvoudig zijn om dat homogen te corrigeren met een heterogen. De huidige gentechnologie laat al toe om relatief eenvoudig, goedkoop en gericht aan genmodificatie te doen. IVF-embryo's worden nu al gescreend op bepaalde genetische kenmerken, en het is maar een kleine stap naar actieve modificatie en designerbabies. Iets dat we nu al doen ?* volonté met proefdieren Ik heb het al eerder in de draad gesteld. Het maakt in se gene zak uit of de onderliggende oorzaak nu genetisch is, of omgevingsgebonden. Omdat in theorie in beide gevallen ingegrepen zou kunnen worden.
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” Laatst gewijzigd door morte-vivante : 10 september 2018 om 16:52. |
|
|
|
|
|
|
#383 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#384 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is terug een verkeerde vergelijking. Een homo voelt zich van nature niet verkeerd in zijn vel. Een transgender wel, hij voelt zich in een verkeerd lichaam. In Bangkok, waar ik overmorgen ben trouwens, wordt dat ook gemakkelijker aanvaard. Er is ook meer anonimiteit in een stad die 2 keer zoveel inwoners telt als België en een andere cultuur die op dat gebied toleranter is. In een Vlaamse gemeente is een transgender "wereldnieuws". |
|
|
|
|
|
|
#385 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mocht het nu eens niet aanvaard zijn?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 10 september 2018 om 18:58. |
|
|
|
|
|
|
#386 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En nee, pedofilie is niet aangeboren maar het gevolg van een verstoorde seksuele ontwikkeling! Niemand ooit hier seksuologie gehad? |
|
|
|
|
|
|
#387 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#388 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hoe zit dat dan juist met intellectuele mastrubatie? Is dat aangeboren, genetisch of heb ik dat van u geleerd? Goeie grap toch? Al zeg ik het zelf...
|
|
|
|
#389 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wel of niet kreeft lekker vinden behoort niet tot je identiteit, maar is wat je wel of niet lust, op een gegeven moment, mocht u kinderen hebben opgevoed zou u weten dat wat iemand wel/ niet graag eet hoe dan ook veranderd in je bestaan. Daarom is uw redenering te dom voor woorden, u doet net alsof iemand die zich bewust wordt van zijn seksuele identiteit, misschien tien jaar later wel ineens seks met een man/ vrouw lekker gaat vinden. Je seksuele identiteit is geen menukaart die onderhevig is aan verandering. Maar het is verspilde moeite om uw manke redeneringen te weerleggen, volg eens een cursus seksuologie! |
|
|
|
|
|
|
#390 | |
|
|
Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
|
|
|
|
|
#391 |
|
|
lol nee, omdat het beinvloeden van embryonale ontwikkeling iets gecompliceerder gaat zijn dan gewoon een shampoo'ke aanbrengen
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
|
|
|
|
#392 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of ontwikkelingspsychologie, kan je ook inzichten geven in die specifieke seksuele stoornissen. |
|
|
|
|
|
|
#393 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat bedoelde hij niet, maar soit. Hij had het over het veranderen van haarkleur vanaf de geboorte maar vergat dat dit genetisch is, en homoseksualiteit dus niet.
|
|
|
|
|
|
#394 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
||
|
|
|
|
|
#395 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kan zijn en best boeiend dus bedankt.
Maar volgens de meest gangbare inzichten is het een seksuele stoornis, omdat het gaat over ongelijke seksuele machtsverhoudingen als voorwaarde om jezelf aangetrokken te voelen. Volwassene en een kind. |
|
|
|
|
|
#396 |
|
|
dat is niet wat MRI-analyses vertonen Alice. Dat, en het feit dat pedofielen nogal eens te kampen hebben met een aantal psychiatrische comorbiditeiten, duidt wel degelijk op meer dan een verstoorde sexuele ontwikkeling, maar een structureel probleem in de hersenen
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” Laatst gewijzigd door morte-vivante : 10 september 2018 om 21:20. |
|
|
|
|
|
#397 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jij leek ergens de begrippen te associeren van "aangeboren" en "mag men niet veranderen". Toch doen mensen dat met hun haar. En toch is er niks "mis" met hun haar. Het is juist dat het veel en veel gemakkelijker is om van haarkleur te veranderen dan van seksuele orientatie, maar in principe gaat het hier over iets gelijkaardigs: een "aangeboren" kenmerk, waar de drager ervan blijkbaar verandering in wil brengen. Het lijkt ergens taboe te zijn om de seksuele orientatie te WILLEN veranderen, en het argument zou zijn dat het "aangeboren" is. Maar als men om een of andere reden niet tevreden zou zijn over zijn seksuele orientatie, en de middelen zouden bestaan (toegegeven, complexer dan een shampoo) om het aan te passen, wat zou daar dan zo verkeerd aan zijn ? Diezelfde mensen die mij uitmaken voor homo hater omdat ik zeg dat homoseksualiteit "gewoon maar" een voorkeur is zoals zoveel voorkeuren die wij hebben/ondergaan, en die steigeren bij de suggestie dat er in de grond niks mis is dat het ooit een bewuste keuze zou kunnen zijn bij een eventuele behandeling, gaan waarschijnlijk geen enkel probleem hebben dat transseksuelen wel degelijk een behandeling ondergaan om zo maar eventjes van geslacht te veranderen. Blijkbaar mag men "verkeerd geslacht" wel behandelen, maar als men durft te suggereren om van seksuele orientatie een keuze te maken, dan is het kot te klein. Dat gezegd, in de praktijk denk ik dat een "behandeling" veel moeilijker zal zijn dan zomaar gedacht, juist omdat het waarschijnlijk een veel complexer geheel is van oorzaken dan "gewoon maar een hormonen niveau", en het zou mij dus niet verwonderen mochten er andere omgevingsfactoren zin, post nataal,die ook een invloed hebben. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 september 2018 om 22:26. |
|
|
|
|
|
|
#398 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Na al die jaren kom ik eindelijk uit de kast: ja, ik ben een crustafoob ! Laatst gewijzigd door patrickve : 10 september 2018 om 22:23. |
|
|
|
|
|
|
#399 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#400 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je zou zelfs kunnen stellen dat als menselijke clonering mogelijk wordt als commerciele techniek, je beter de mannen van de planeet haalt, en enkel maar lesbische vrouwen overhoudt, die zichzelf dan maar verder kloneren. Er is dan geen nood meer aan seksuele voortplanting, maar wel nog aan vrouwen-baarmoeders. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 september 2018 om 22:46. |
|||||
|
|
|