![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1721 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1722 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Betreffende moeder Theresa, de vraag is in hoeverre ze zich bewust was van haar eigen bedrog. Veel mensen bedriegen in hoofdzaak zichzelf door te denken dat ze goed bezig zijn. Als ze er zich van bewust was, inderdaad chapeau, indien niet, domme koe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1723 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1724 |
Parlementslid
|
![]() De VRT zal ook geen enkel bewijs kunnen geven want heel die pano reportage was fake news
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1725 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1726 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je dit dictatuur wil noemen, ga je gang, ik noem het een anti-dictatuur mechanisme. Dit geldt trouwens voor iedereen, links, rechts, religieuzen, enz... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1727 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar zit nu net het verschil tussen journalistiek en de blogosfeer + het alternatief 'nieuws' gemaakt door niet journalisten : die schrijven wat ze willen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1728 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Misschien wilden ze een meme loslaten als een soort virus of bacterie die zich zou gaan infiltreren in de cultuur en het één en ander kapotmaken. Hoe meer men er loslaat, hoe meer kans dat er zullen tussen zitten die in dit opzet slagen. Toch wel een redelijk subtiele vorm van indoctrinatie vind ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1729 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is letterijk de bron van alles wat u schrijft. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1730 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De opvolger van S&V kopman Dries van Langenhoven in de Raad van Bestuur van de Universiteit van Gent??
Weer zo'n ranzig extreem-rechts typetje: Louis De Stoop. Weg ermee! ![]() Het idool van Louis De Stoop. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 september 2018 om 08:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1731 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een meme is een gewoon een stukje (gedrag wijzigende) informatie dat zich tussen levende wezens (ook dieren kennen meme's) verspreidt op een niet genetische manier. Er zijn verschillende soorten meme's zoals taal, godsdienst, cartoons, en eigenlijk moet daarvoor nog een woordenschat opgebouwd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1732 | |
Banneling
|
![]() Ondertussen richten de pijlen aan UGent zich op de RottenFuhrer van de bruinverbrande David VL, zijn trouwe poedel Louis De Stoop, die zichzelf graag vergelijkt met zijn grote voorbeeld, Adolf H.
Er zal betoogd worden aan het rectoraat op 25 september om de aanwezigheid van deze bruine rakker in de RvB te contesteren. Het is de man aan de rechterkant hieronder voor alle duidelijkheid. ![]() ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 11 september 2018 om 08:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1733 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1734 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar nu net precies omdat ik mij bijlange niet intelligent genoeg acht om een sluitende strategie te ontwikkelen die tegelijkertijd mijn IMAGO van betrouwbaar en wettelijk in orde kan garanderen, EN ondertussen anders handelen, is de enige intelligente strategie die ik kan BEDENKEN (omdat ik te dom ben, en dat weet, om beter te doen), van daadwerkelijk betrouwbaar en volgens de wet te handelen. Het is precies omdat ik intelligent genoeg ben om de beperkingen van mijn strategisch denkvermogen in te schatten, dat ik de onnozelaar juist niet ga uithangen en mij laten pakken op bedrog of onwettelijkheid - ook al geef ik geen enkele morele waarde aan die dingen. Citaat:
Ik weet wel dat mensen zo denken, dat "als den andere het niet begreep, is 'em onschuldig", maar dat wil enkel maar zeggen dat de andere zo een goeie bedrieger was dat hij zichzelf mee bedroog. Maakt U dat minder bedrieger ? Het volstaat van uw eigen smoezen te geloven (of te doen alsof ... ![]() Vergelijk een pedofiel die meiskes van 8 jaar verkracht, maar overtuigd is dat ze dat plezant vinden en niet denkt dat hij iets verkeerds doet, met een pedofiel die meiskes van 8 jaar verkracht, en wel weet dat hij ze omzeep helpt. Voor mij is er geen enkel verschil: enkel het resultaat geldt. Het enige punt waar dat onderscheid telt, is het wapen dat je tegen zulke mensen kan gebruiken: namelijk schrik. Iemand die daadwerkelijk overtuigd is van het "juiste" van zijn abominabele daden, die zal je geen schrik kunnen aanjagen: hij voelt zich niet geviseerd door de marteling die je voorbehoudt aan zij die "slecht bezig zijn". Terwijl hij die wel doorheeft dat hij geviseerd is, schrik zal krijgen van de marteling, want hij weet dat hij ze riskeert. Maw, voor een zelf-overtuigde, is dreigen met marteling een nutteloze manier om zijn gedrag te beinvloeden ; voor de andere is het een nuttige techniek. Dat is de ganse bedoeling van "straffen". Straffen zijn een vorm van marteling die schrik moeten aanjagen aan zij die denken van de wet te overtreden ; maar dat heeft geen effect op zij die werkelijk niet door hebben dat ze de wet overtreden. Vandaar dat men enkel maar die mensen zal straffen die het waarschijnlijk door hadden, want op de anderen heeft het toch geen effect. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1735 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De voorwaarde voor dubbelcheck e.d.m. is enkel om te voldoen aan kwalitatieve journalistiek. Als (als) de een of de andere vriend of voorzitter van Schild en vrienden de vrt voor de burgerrechtbank trekt om een schadevergoeding te bekomen wegens onjuiste publicaties, dan zal de bRT met bewijzen over tafel moeten komen. De bescherming van de journalistieke bronnen, geldt enkel tegen het parket. Zo kunnen er vb. geen huiszoekingen komen bij een journalist, om de identiteit van een informant van de journalist te weten te komen. Nu vermoed ik (maar wie ben ik ...) dat er effectief wel wat gore praat en dito plaatjes te zien waren op hun facebookaccounts.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1736 |
Banneling
|
![]() wat een politieke heksenjacht van UGent op alles en iedereen die wat rechts is.
maar alle andere extremisten (van Comac, PVDA dus) in de studentenraad woren compleet ongemoeid gelaten ?!? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1737 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waar komt het idee van meme te lanceren vandaan, bestaat dit al langer en hebben ze dit gewoon overgenomen? Dat vraag ik me af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1738 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goed gezien geertje! Je weet toch wat er wél in de koran staat? Wat het aanzetten, oproepen en klaarstomen tot de jihaad betreft, DAT is uitgerekend de reden waarom Belcacem achter de tralies vloog.
![]() |
![]() |
#1739 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#1740 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw standpunt is onhoudbaar om twee redenen - het zijn dezelfde redenen die maken dat een communistische economie niet kan werken. De eerste, en voornaamste reden is natuurlijk dat er een entiteit moet zijn, die bepaalt welke de toegelaten, en welke de verboden meningen zijn. Het lijkt toch voor de hand liggend, dat het kunnen bepalen welke toegelaten verboden meningen zijn, een ongelofeliljke macht betekent voor die entiteit. Als ik U kan verbieden van meningen te uiten die ergens mijn macht zouden beperken, zie je wat ik bedoel. Maw, een officieel orgaan dat monden mag snoeren naar believen, is oppermachtig. De tweede reden is dat het, zelfs voor iemand "die het goed bedoelt", het onmogelijk is om aan te geven WELKE nu de "juiste" meningen zijn, die mogen, en welke niet mogen. Dat is hetzelfde probleem als een plan economie, die niet weet welke de juiste economische productie zou zijn ; of hetzelfde als een commissie die nu gaat vaststellen welke de "juiste wetenschappelijke standpunten" zijn. Maw, zelfs met goeie bedoelingen, is het informatie probleem onoplosbaar. Je WEET niet welke de juiste meningen zijn, zonder die meningen vrij te laten. Velen denken nu dat "racisme" een verkeerde mening is, maar het zou wel eens kunnen blijken dat het een heel juist idee is, bijvoorbeeld. De waarschijnlijke verkeerdheid of de juistheid van een mening kan enkel maar bepaald worden door debat over die mening: als ze verboden is, kan je dat dus niet weten. Nu zou je kunnen denken, we maken daar een "democratisch" beschermd systeem van, waar het ingewikkeld is om zomaar een extra mening te verbieden, en enkel na algemene consensus, een extra verbod in te voeren. Het probleem is dat het irreversiebel is. Eens een mening verboden is, kan ze nooit meer terug toegelaten worden, gewoon omdat het onmogelijk is om het debat over haar toelating te voeren en consensus erover te bekomen. Het democratische debat is met andere woorden, eens en voorgoed gekortwiekt. Je krijgt, maw, op die manier enkel maar een kleiner en kleiner aantal toegelaten meningen, op een irreversiebele manier. En op den duur is er maar een mening meer toegelaten: dan heeft uw systeem convergentie bereikt. Welke die toegelaten mening is, zal a priori onbepaald zijn, en afhangen van de willekeur van de opeenvolgende beslissingen. Maar uiteindelijk zal maar een mening als de toegelaten aanwezig zijn. Vandaar dat je geen "beperkte meningsuiting" kan hebben. Het is vrij, of het is niet vrij, een beetje vrij bestaat niet. Laatst gewijzigd door patrickve : 11 september 2018 om 08:41. |
|
![]() |
![]() |