![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#361 |
|
Europees Commissaris
|
Of oleanders!
|
|
|
#362 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat wil je eigenlijk met zo'n uitspraken zeggen? Dat ik mijn mening niet mag verdedigen? Dat ik niet mag ijveren voor iets waar BdW tegen is? Dat ik netjes en braafjes in mijn zetel moet zitten wachten op orders van BdW? Citaat:
(Met vooraf mijn excuses aan mijn medeforummers voor het volgende compleet off-topic stukje maar mijn waarde discussiepartner moet toch even op zijn fouten gewezen worden vond ik...) Soit, uranium dus. Je haalt dat aan wanneer ik het heb over "een onbewerkt natuurlijk product". Niet echt je vakgebied vrees ik want je slaat weer flaters zoals normaal enkel Guust dat kan. Want; uranium is helemaal niet vrij in de natuur te vinden. Als er uranium gevonden of gedolven wordt is dat in erts waar dat uranium in gebonden toestand voorkomt. Om uit dat erts zuivere uranium te verkrijgen zijn er een heleboel chemische en fysische bewerkingen nodig. Tot zover dus het 'onbewerkte' en 'natuurlijke'. Maar omdat ik niet de kwaadste ben wil ik nog aannemen dat je uraniumerts bedoelde. Dat is immers wel vrij in de natuur te vinden. En is in de toestand waarin het gevonden wordt inderdaad 'onbewerkt'. Toch moet je nog niet beginnen juichen want uraniumerts mag je wel degelijk vrij bezitten. Stap de eerste de beste mineralen-beurs binnen en je vindt er tientallen potjes met het spul. Legaal. Kortom; als je nog een compleet naast de kwestie wil reageren (drugs <-> uranium was wel een heel sterke overigens) zorg dan dat je het houdt bij iets waar je wel verstand van hebt. Dan sla je niet weer zo'n modderfiguur.
|
|
|
|
#363 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als we op die manier gaan redeneren kan ik u evengoed de raad geven de groentes in uw ijskast te schilderen want, net zoals dat bij mijn voordeur het geval is, gaan geschilderde dingen langer mee. Citaat:
Het is overigens niet zo moeilijk hoor. In stand-up comedy wordt die techniek vaak toegepast. De belachelijke in iets aanduiden door gewoon heel droog te vertellen hoe het zit. Vaak zijn belachelijke dingen zo normaal geworden dat mensen het lachwekkende er enkel nog van inzien als hen gewoonweg de waarheid omtrent die dingen wordt verteld. Deed ik hier ook en het doet me plezier dat je er het grappige van inziet, ondanks het feit dat het over u zelf ging.
|
|
|
|
#364 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bovendien blijken die 'grote' jongens net het minste last te hebben van zijn WoD. Hij wil ze er wel van tussen maar het lukt hem niet. Vandaar mijn voorstel; reguleer de verkoop. Open cannabiswinkels, controleer die streng, geef vergunningen voor streng gecontroleerde kwekerijen, in taksen op de producten,... Op die manier spaar je geld uit, spaar je politietijd uit, spaar je de gewone gebruiker (waar niemand last van heeft als hij in een gewone winkel en niet in een donker steegje terecht kan) en zet je de gasten met hun 5 plantages van 500 planten een flinke hak. En twijfel je of zo'n systeem wel kan werken? Uw volste recht is dat. Gelukkig zijn er plaatsen op de aardbol waar zo'n systeem toegepast wordt en de resultaten zijn daar alvast een eind beter dan die van BdW's WoD...
|
|
|
|
#365 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Of waterlelies! Ook zoiets. Levensgevaarlijk en vrij te verkrijgen.
Waterlelies zijn zo gevaarlijk dat je ze niet eens moet opeten of zelfs maar aanraken. Er gewoonweg enkele minuten onder gaan zitten is voor de meeste mensen al dodelijk. En ik ken tuincentra waar die dingen vrij verkocht worden. Tuincentra waar zelfs kinderen binnen mogen! Welke politieker durft hier komaf mee te maken en een WoW (War on Waterlelies) te beginnen?
|
|
|
#366 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En waarom zou dat een probleem zijn? Waarom moet er persé iets verboden zijn? Waarom kan een mens niet de vrijheid hebben met zijn lichaam te doen wat hij wil?
|
|
|
#367 |
|
Europees Commissaris
|
Dus je had dan liever dat vrouwen nog steeds abortus dienden te plegen met een kapstok in een stal.
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 13 september 2018 om 07:06. |
|
|
|
|
|
#368 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
|
|
|
|
|
#369 | ||||||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Your resistance is futile. net niet, ik vind het prima zo. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
alles wat vrij in de natuur gevonden kan worden zou vrij verhandeld moeten kunnen worden. Maar zo zitten democratieën niet in mekaar. Overheden beslissen welk produkt vrij verhandeld mag worden. Wat gij wilt doen is het democratisch proces omzeilen. Zeer ondemocratisch dus. Gelukkig dat we uw principe niet volgen, want chimpansees zijn ook vrij in de natuur te vinden, en mogen we die vrij bezitten? Néé! En we hebben democratisch beslist dat dat niet mag. |
||||||||
|
|
|
|
|
#370 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#371 | ||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar als dat volgens u niet is mag u mij altijd eens de cijfers bezorgen want jij zit dat in elke draad te roepen (blowers kosten geld!!) maar de cijfers ernaast leggen doe je nooit. Citaat:
Ik zou dus nog niet te snel durven zeggen dat verzet zinloos is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hennep, de plant waar cannabis vandaan komt, groeit wel in het wild. Loop naar zo'n plant, trek er een top af, eet hem op et voil?*. Een onbewerkt natuurlijk product. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wederom totaal naast de kwestie dus. Maar dat zijn we gewoon.
|
|
|
|
#372 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ahja? Toch straf dat je dan niet weet te reageren op mijn geschilderde groenten in de ijskast. Dat was ook een analogie van uw niveau. Maar dat laat je wijselijk uit uw quote.
|
|
|
#373 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat is er trouwens mis mee als ik strijd voor iets waar mijn persoontje voordeel uit zou halen? Mag dat niet misschien? Ik ben voor legalisatie ondermeer omdat mijn persoontje dat een goede zaak zou vinden. Dat is in principe al voldoende om mij op een democratische manier mijn strijd te laten voeren.
En bovendien gaat het niet enkel om mijn persoontje. Er zijn meer mensen die er hetzelfde over denken en er zijn aanwijzingen dat de hele maatschappij er beter van zou worden. Dus jou eeuwige getoeter dat het enkel om mij, mij, mij draait is van totaal geen tel. Zelfs al zou het enkel en alleen om mij, mij, mij draaien heb ik nog altijd het recht er voor te strijden.
|
|
|
#374 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#375 | |||||||||
|
|
Citaat:
Als het toch allemaal meevalt, waarom is er dan nog nooit één (!) verslaafde geweest die vrijwillig aangeboden heeft de kost van de opvang zelf te betalen? maar néé! Laat de belastingbetaler daar maar voor opdraaien, die betaalt nog niet genoeg belastingen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
in legalisatie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
terwijl een overheid het recht heeft elk produkt te verbieden dat het wil. Citaat:
Hoe hoog moet je jezelf wel niet inschatten om andere mensen te verbieden een onbewerkt natuurlijk product te gebruiken? Het groeit vrijelijk in de natuur maar als je het durft te gebruiken (of zelfs nog maar bezitten) wordt je berecht. Wel, een chimpansee valt daar toch onder? Waar is het onderscheid tussen planten en dieren? Op basis van welke logica zoudt ge trouwens een onderscheid daartussen maken? Walvissenvlees is trouwens ook verboden, is dat niet goed? Democratisch beslist! Maar volgens uw vreemd criterium zou dat niet mogen. |
|||||||||
|
|
|
|
|
#376 | |
|
|
Citaat:
Struikaster (Baccharis halimifolia) Grote waternavel (Hydrocotyle ranunculoides) Verspreidbladige waterpest (Lagarosiphon major) Waterteunisbloem (Ludwigia grandiflora) Kleine waterteunisbloem (Lidwigia peploides) Parelvederkruid (Myriophyllum aquaticum). Vindt ge dat ook al '30 jaar complete waanzin'? |
|
|
|
|
|
|
#377 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#378 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De analogie is me volkomen onduidelijk Laatst gewijzigd door praha : 13 september 2018 om 21:07. |
|
|
|
|
|
|
#379 |
|
|
misschien kweekt Geert die wel stiekem voor consumptie?
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
|
|
|
|
#380 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of ze zitten achter die plantages...hier dan. En eerlijk gezegd wanneer ze aan het een niet genoeg meer verdienen verkopen ze wel wat anders. En gebruikers gebruiken blijkbaar zowel het een of het ander. Naargelang prijs en aanbod.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 13 september 2018 om 21:23. |
|
|
|
|