Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2018, 10:43   #2561
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

HElemaal eens met Henri Heimans overigens :

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180914_03743974

Citaat:
Wat me sindsdien wel opvalt, is de banalisering van S&V. Dit gaat tenslotte wel om opgeleide jongvolwassenen. Iedereen kan fouten maken, dat begrijp ik, maar de verontwaardiging achteraf afdoen als een hetze of een heksenjacht, dat vind ik er volledig over. Het gaat hier tenslotte niet om een paar losstaande akkefietjes; daarvoor is het aantal en de frequentie van die beelden veel te groot. Voor mij is dit weerzinwekkende sociaal mediagebeuren een aanzet tot haat. Maar uiteindelijk zal het een rechter zijn die daarover een oordeel moet vellen.’

Wat wil u met uw klacht bereiken?
‘Wat ik verwacht, is een juridisch signaal, nog los van het ethische aspect. Na afloop van deze zaak kan het ook interessant worden om daar wetenschappelijk onderzoek naar te doen: wie zijn die mensen, wat is hun achtergrond, hun motief, hun familieverleden?’

We weten al dat het gaat om studenten in het hoger onderwijs. Er zijn zelfs jonge juristen en historici bij, die niet onwetend of onbewust zijn over de oorlogsgeschiedenis.
‘Dat maakt het ook wat angstaanjagend. Dat ze een rechts discours hebben, is hun goed recht. Maar ze zwaaien ook met hoge principes over traditionele waarden en westerse cultuur, terwijl ze tegelijk die zwarte kant hebben. Dat maakt hun zogezegd Vlaamse moraliteit volstrekt ongeloofwaardig. Het racisme blijkt in hun DNA ingebakken te zitten. Het sluimerende fascisme is na de Tweede Wereldoorlog nooit weggeweest en duikt daar weer op. Iedereen heeft recht op een tweede kans, ook de grootste misdadigers, maar eerst moet er helderheid komen over wie wat gepost heeft aan haatberichten.’
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2018, 10:44   #2562
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Bahneen, ik vind dat die uit dat chatgroepje een ranzige, fascistische en racistische bende zijn.
En gij vindt dat omdat er mensen zijn die die zaken, die tot een prive sfeer behoorden, te weten gekomen zijt. Moesten die prive zaken prive gebleven zijn, dan zou jij dat oordeel niet vellen want je zou het niet weten.

Het is ergens illusoir te denken dat wat je weet over mensen, iets te maken heeft met wat ze echt denken. Het is enkel als je kan inbreken in hun prive sfeer, dat je daarover iets kan te weten komen. En de prive sfeer dient nu juist om U dat niet toe te laten, zodat men vrij zijn recht op sociale hypocrisie kan uitoefenen, ttz, U laten geloven dat men het met U eens is om juist de gevolgen niet moeten te dragen van uw oordeel.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2018, 10:44   #2563
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kijk eens aan, u schijnt te weten tot welke conclusie het gerecht is gekomen. Echt?
Het onderzoek is geopend, ik heb nog nooit een gerechtelijk onderzoek weten opstarten voor een slechte mop of 2.

U wel blijkbaar, graag voorbeelden aub?
Oud 15 september 2018, 10:45   #2564
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Slechts gestoeld op de veronderstelling dat identitair denken racisme en fascisme veronderstelt.

Het zure bier uit de tap van het linkse buurthuis.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2018, 10:46   #2565
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het onderzoek is geopend, ik heb nog nooit een gerechtelijk onderzoek weten opstarten voor een slechte mop of 2.

U wel blijkbaar, graag voorbeelden aub?
Natuurlijk, want schijnbaar hebt u hier toegang tot het dossier. Er worden in België trouwens zoveel dossiers geopend die op een sisser aflopen en uiteindelijk geseponeerd worden.
Oud 15 september 2018, 10:46   #2566
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180914_03743974
"Het racisme blijkt in hun DNA ingebakken te zitten."

Is dat op zich geen racisme ?

Is racisten-racisme toegestaan, maar moslim-racisme niet ?

Stel dat het waar is dat het racisme in hun DNA ingebakken zit, zoals dat weldenkende artikel meent te weten. Wat moeten we dan met zo een mensen doen ? Gaskamers in, dat is de enige oplossing he. Zo een racisme moet toch uitgeroeid worden ? En als wat in uw DNA zit, moet uitgeroeid worden, dan zijn er niet veel opties, niewaar ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 september 2018 om 10:53.
Oud 15 september 2018, 10:46   #2567
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus Schild en Vrienden was een comedy clubje en niet meer dan dat?

Pech dat ze dat zo niet gepromoot hebben, het gerecht lacht er blijkbaar ook niet echt mee.
Het gerecht lacht er wel mee. Het federaal parket, bevoegd voor terreurdreiging en bedreiging vd staat ziet er geen graten in. En wenst niet verder te onderzoeken of te vervolgen. Risico wordt op laagste niveau 1 geschat. Voor de Pano journalist op 2, wat nog altijd inhoudt: kans op geweld onwaarschijnlijk.

Dan maar het parket van Gent ingeschakeld, die zijn altijd te vinden voor een politiek proces.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2018, 10:47   #2568
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
En gij vindt dat omdat er mensen zijn die die zaken, die tot een prive sfeer behoorden, te weten gekomen zijt. Moesten die prive zaken prive gebleven zijn, dan zou jij dat oordeel niet vellen want je zou het niet weten.
Links heeft een lange en triestige reputatie van het inbreken in de private sfeer van individuele mensen en hun huisgezinnen. De Europese GDPR geldt blijkbaar niet voor linkse journalisten.
Oud 15 september 2018, 10:48   #2569
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Framing. Een mop over een dom blondje wordt zo een uiting van "vrouwenhaat"; een twijfelachtige meme wordt omgetoverd tot "dom racisme", enzovoort.
Nope, het ging wel wat verder dan dat.
Waarom discussieer jij hierover als je niet weet wat er effectief werd getoond?

42 minuten : https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/pano/2018/pano-s2018a10/
Oud 15 september 2018, 10:50   #2570
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nope, het ging wel wat verder dan dat.
Waarom discussieer jij hierover als je niet weet wat er effectief werd getoond?
Hier valt eens te meer op: u moet verwijzen naar een reportage maar echte harde feiten van "racisme", "xenofobie", "vrouwenhaat"... ontbreken. Dat is ook niet verwonderlijk: heel de reportage vertoont overduidelijk framing uit de beste linkse hoek.
Oud 15 september 2018, 10:52   #2571
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
"Het racisme blijkt in hun DNA ingebakken te zitten."

Is dat op zich geen racisme ?

Is racisten-racisme toegestaan, maar moslim-racisme niet ?
Goede vraag, ik vermoed dat je die uitspraak eerder moet interpreteren als 'culturele DNA', niet biologisch DNA.
Maar dat is vast weer een linkiewinkie opmerking van mij.
Oud 15 september 2018, 10:53   #2572
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goede vraag, ik vermoed dat je die uitspraak eerder moet interpreteren als 'culturele DNA', niet biologisch DNA.
Ah, verschoningen. DNA is DNA, he.

Ze moeten dus de gaskamers in, right ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 september 2018 om 10:54.
Oud 15 september 2018, 10:54   #2573
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier valt eens te meer op: u moet verwijzen naar een reportage maar echte harde feiten van "racisme", "xenofobie", "vrouwenhaat"... ontbreken. Dat is ook niet verwonderlijk: heel de reportage vertoont overduidelijk framing uit de beste linkse hoek.
Ach, Framing, het (extreem?) rechtse knuffelwoord van het moment.

Ik neem aan dat jij het dan ook niet erg vindt om over de bijbel te discussieren met een atheist die nooit de bijbel las en resoluut weigert om er 1 pagina uit te lezen?

Dat komt op hetzelfde neer.
Oud 15 september 2018, 10:54   #2574
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De reportage is wat ze is.
Als jij vindt dat wat er daar getoond werd studentikoze humor is dan zegt dat iets over jou.
Als ik vind dat het racistisch en fascistisch is dan zegt dat iets over mij.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2018, 10:55   #2575
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er valt moeilijk naast te kijken dat linksen fervente voorstanders zijn van Stasi- en KGB-praktijken.
Oud 15 september 2018, 10:56   #2576
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah, verschoningen. DNA is DNA, he.

Ze moeten dus de gaskamers in, right ?
Van mij niet en van (de jood) Heymans ook niet.
Betrap ik je nu op selectief lezen?

Citaat:
Wat me sindsdien wel opvalt, is de banalisering van S&V. Dit gaat tenslotte wel om opgeleide jongvolwassenen. Iedereen kan fouten maken, dat begrijp ik, maar de verontwaardiging achteraf afdoen als een hetze of een heksenjacht, dat vind ik er volledig over. Het gaat hier tenslotte niet om een paar losstaande akkefietjes; daarvoor is het aantal en de frequentie van die beelden veel te groot. Voor mij is dit weerzinwekkende sociaal mediagebeuren een aanzet tot haat. Maar uiteindelijk zal het een rechter zijn die daarover een oordeel moet vellen.’

Wat wil u met uw klacht bereiken?
‘Wat ik verwacht, is een juridisch signaal, nog los van het ethische aspect. Na afloop van deze zaak kan het ook interessant worden om daar wetenschappelijk onderzoek naar te doen: wie zijn die mensen, wat is hun achtergrond, hun motief, hun familieverleden?’

We weten al dat het gaat om studenten in het hoger onderwijs. Er zijn zelfs jonge juristen en historici bij, die niet onwetend of onbewust zijn over de oorlogsgeschiedenis.
‘Dat maakt het ook wat angstaanjagend. Dat ze een rechts discours hebben, is hun goed recht. Maar ze zwaaien ook met hoge principes over traditionele waarden en westerse cultuur, terwijl ze tegelijk die zwarte kant hebben. Dat maakt hun zogezegd Vlaamse moraliteit volstrekt ongeloofwaardig. Het racisme blijkt in hun DNA ingebakken te zitten. Het sluimerende fascisme is na de Tweede Wereldoorlog nooit weggeweest en duikt daar weer op. Iedereen heeft recht op een tweede kans, ook de grootste misdadigers, maar eerst moet er helderheid komen over wie wat gepost heeft aan haatberichten.’
Oud 15 september 2018, 10:59   #2577
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De reportage is wat ze is.
Als jij vindt dat wat er daar getoond werd studentikoze humor is dan zegt dat iets over jou.
Als ik vind dat het racistisch en fascistisch is dan zegt dat iets over mij.
Ja, een reportage van een linkse journalist bekeken door uw linkse bril. Tweemaal linkse vooroordelen. Je zou van minder enige voeling met de werkelijkheid verliezen!
Oud 15 september 2018, 10:59   #2578
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van mij niet en van (de jood) Heymans ook niet.
Maar wees eens consequent. Hoe moet je nu racisme uitroeien, dat in DNA ingebakken zit ?

Of moet je racisme niet uitroeien ? Is er geen probleem mee ?
Oud 15 september 2018, 11:00   #2579
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach, Framing, het (extreem?) rechtse knuffelwoord van het moment.

Ik neem aan dat jij het dan ook niet erg vindt om over de bijbel te discussieren met een atheist die nooit de bijbel las en resoluut weigert om er 1 pagina uit te lezen?

Dat komt op hetzelfde neer.
Heel merkwaardig dat u die hier met zo'n bewering afkomt, tot nu toe geen enkel hard feit uit de reportage kan halen. Wel veel gedaas en geroep "racisme hier" en "fascisme daar". Laten we het eens over inhoud hebben in plaats van uw goedkope etiketten. Ja?
Oud 15 september 2018, 11:16   #2580
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar wees eens consequent. Hoe moet je nu racisme uitroeien, dat in DNA ingebakken zit ?

Of moet je racisme niet uitroeien ? Is er geen probleem mee ?
Goed geanalyseerd en de diepste gedachten van de linkse kerk blootgelegd: het eindstation is het elimineren van individuen met een afwijkende mening.

Mooi geïllustreerd door de rector van Gent wanneer hij met de uitsluiting van DvL de toekomst van de jongeman eigenlijk wil kraken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be