![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Kunt ge niet nog een langere post schrijven? Ik vraag het u toch duidelijk, omdat ik het ongelooflijk vind, of ge vindt dat verkrachting een arbeidscontract is, en waar is uw ontkenning? nergens hé! En natuurlijk over uw bewering dat het aantal moorden zal halveren, daar zwijgt ge over! Of course! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |||
|
![]() Citaat:
Oei! Is dat zo? in cannabiswinkels wordt er zwart gewerkt, wel laten we ze dan maar sluiten!! Citaat:
Citaat:
Zijn het de gezonde vitamientjes? Ik luister! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een voorbeeld naar analogie, de games-industrie. Wat is de meerwaarde daarvan voor de maatschapij? Of zoals BigF aanhaalde, de tabaksindustrie? Of denkt ge echt dat het economisch landschap nog draait om produkten die een meerwaarde bieden aan de maatschappij? ![]() Wake up and smell the coffee.
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 14 september 2018 om 23:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
|
![]() Citaat:
Als ge denkt dat cannabis een nieuwe sector wordt met nieuwe belastings inkomsten, vergeet het. Alsof mensen graag belastingen betalen! Alsof mensen extra geld in hun portemonnee gaan vinden dat ze kunnen uitgeven. Vergeet het! Voor BigF moet ineens de overheid 'kweekvergunningen uitreiken, ze mogen de kwaliteit controleren' etc etc, wie moet dat betalen? De belastingbetaler? Da's gemakkelijk! Betaal het f*cking zelf! En dat allemaal voor een produkt dat totaal nutteloos is. Als morgen hennep door een virus verdwijnt, zal de mensheid niets missen. Het heeft geen enkele stof in zich die de mens nodig heeft. Wel stoffen waar de mens kirrewiet van wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Allemaal omdat er geen legaal aangeboord geld mee gemoeid is. Man, ge verwijt mij van een jvbd'ke te doen, ik zie u hier het ene Witte Kaproeneke na het andere doen. Staalhard het licht van de zon ontkennen Citaat:
Is nog een gedacht, cannabis legaal, en de kosten en baten laten aan organisaties waarin enkel mensen vertrouwd met het produkt mogen zitten. Ge gaat aandeelhouders nogal eens zien beginnen blowen om zich zo toch te kunnen inkopen ![]() Citaat:
Maar zeg dat trouwens maar tegen de ouders van Annalise Lujan, of Charlotte Figi.
![]() |
![]() |
#427 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat het dan uit de illegaliteit komt, er controle is over de productie dus je weet wat je koopt en het voor serieuze extra inkomsten kan zorgen voor de staat. Nu " geven" we dit aan criminelen. De redenering dat " je hebt niet nodig hebt en geld kost aan de samenleving" snijdt totaal geen hout, een mars per dag is ook niet nodig, maar het kan wel, een paar biertjes per dag zijn ook overbodig maar velen drinken het wel, tabak biedt ook geen gezondheidsmeerwaarde maar roken is legaal, dus kun je dat argument echt niet gebruiken. Ook redeneringen over de maatschappelijke kost zijn onzinnig, Dan kun je ook zeggen dat je iedere maagverkleining voor mensen die obesitas hebben afschaft, wie rookt of alcohol gebruikt op regelmatige basis geen gezondheidszorg meer biedt, kortom een" big brother" samenleving waar mensen normen worden opgelegd die nergens op slaan. Bovendien veranderen inzichten over gezondheid steeds, die weg leidt nergens naar. Wel kun je preventie voeren tegen misbruik wat niet gelijk is aan gebruik. Wel vindt ik dat verkoop aan jongeren niet kan, je hersenen ontwikkelen tot de leeftijd van 21 jaar dacht ik, dus pas boven die leeftijd mag je dit kopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw vriend. Plotseling genezen.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 september 2018 om 11:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |||||
|
![]() Citaat:
Als ge niet wilt dat criminelen profiteren, wel, stop met blowen hé! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | |
|
![]() Citaat:
ik ben eens benieuwd als uw kind doodgereden wordt door een blower, of ge nog hetzelfde gaat denken! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
|
![]() Citaat:
https://www.noordhollandsdagblad.nl/...-vier-jaar-cel Omstanders beschreven de chaos op de snelweg, het puin dat overal verspreid lag. Een agent omschreef het gejammer van een van de kinderen als het huilen van een dier in doodsnood. Twee van de kinderen zullen de rest van hun leven gehandicapt blijven. De 46-jarige Van der L., bleek onder invloed van speed en cannabis. De speed gebruikte hij de avond voor het ongeluk. De volgende ochtend rookte Van der L. gewoontegetrouw nog eens vier of vijf joints in een coffeeshop, voordat hij achter het stuur kroop. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn wapens dan niet legaal ? Ik zal het eens vragen aan mijn oom dat is een jager.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 september 2018 om 14:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 september 2018 om 14:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | |||
|
![]() ![]() Citaat:
Als iemand morgen met 'n partijtje voetbal tijdens 'n tuinfeestje de schenen wordt overgestampt, dan betaalt die z’n werkgever uit eigen zak de eerste maand afwezigheid, nadien valt die gewonde werknemer terug op de SZ, idem voor alle andere voorbeelden die ik aanhaalde. “Uw mutualiteit zal zoals voor eender welke andere behandeling een gedeelte van het Riziv-tarief terugbetalen. Bent u arbeidsongeschikt door het sportletsel, dan zal ze een groot deel van uw inkomstenverlies vergoeden zodra u geen gewaarborgd loon meer krijgt van uw werkgever.” http://www.kluwereasyweb.be/document...rt.xml?lang=nl Voila, iedereen betaalt mee voor iemand z’n stommiteit, dus waarom niet voor nen blower die daar kierewiet van zou worden ? Citaat:
Mss is een privé-verzekering daarvoor ’n goede optie. Citaat:
“Meer dan 400 personen per jaar overlijden door verdrinking in Spanje” https://www.spanjevandaag.com/12/06/...ing-in-spanje/ Die ‘kans’ op levenslange verwondingen of de dood zijn er ook bij bv paardrijden, onhandig autorijden en bij vele andere ‘sportieve’ hobbys. Waarom zou ik dan mee moeten betalen voor iemand die niet zadelvast op ’n paard zit en daar afvalt, met bv permanente rugschade tot gevolg ? Idem voor ’n sportief iemand die van z’n fiets valt of in ’n gracht rijd en daardoor in ‘n coma geraakt. Hoeveel honderden/duizenden per jaar zouden dat zijn ? Bergbeklimmers iemand ? Ijsschaatsers ? Joggers die hun voet omslagen ? Mensen die thuis ’n klusje doen en domweg van hun ladder vallen ? Dikke eetverslaafden wiens kniegewrichten/enkels overbelast worden ? Die weten ook allemaal dat er kans is dat ze zware tegenslag kunnen krijgen met wat ze doen, dus waarom moet ik dan ook voor die mensen hun stommiteiten meebetalen ?
![]() |
![]() |
#437 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Weinig realiteitszin verder... Citaat:
Verder laat ik dat aan u, argumenten 'verzinnen'. Ge doet ni anders.
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 15 september 2018 om 20:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#438 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#439 | ||||
|
![]() ge vindt het grappig dat ge linkiewinkie praat verkoopt.
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
als gij van de trap valt, dan is dat voor de verzekering hé! En daar wil ik gerust voor betalen. maar voor iemand die wetens willens aan een loserhobby als blowen, daar wil ik NUL voor meebetalen. Ik wil ook niet meebetalen voor homo's die in het stadspark zonder condoom gaan sexen. Ik ben solidair met de onfortuinlijken, niet met de dommeriken, de ruggengraatlozen en de losers. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | |
|
![]() Citaat:
heeft hij een bazooka? Nee hé. |
|
![]() |