![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
Of zijn er dan crashtesten geweest met de fietsjes waarmee al die kinderen rijden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Minister
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.297
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Hoezo? Is een financieel gezond kinderdagverblijf dan voor ongewenst? Om welke reden zou een kinderdagverblijf een bus inzetten als de verplaatsing ronduit minimaal is? Bij mijn weten doet het een dieselbus geen goed als die maar twee of drie kilometer per dag rijdt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Minister
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.297
|
![]() Commercieel groepsvervoer is fundamenteel verschillend van individueel en privé-vervoer. Doe nu niet of je dat niet weet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Minister
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.297
|
![]() Citaat:
En dan een paar jaar daarna afkomen met een krakkemikkige gele kruiwagen is nog een extra slag in het gezicht van al die hardwerkende mensen, zo zou het bij mij toch overkomen, best vriend. Bah Laatst gewijzigd door discuz : 24 september 2018 om 19:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Minister
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.297
|
![]() Citaat:
Dat leidt vaak tot schaalvergroting, organisaties die honderden of meer dan duizend kinderdagverblijven managen. Een vette raad van bestuur, misschien wel aandeelhouders, een CEO met een toploon, en een resem middle management, waarom geen marketing-afdeling? Oh, en misschien een premium helplijn waar je nooit een zinnig antwoord krijgt, dat maakt het plaatje compleet. Allemaal bezig met op een zo efficient mogelijke manier zoveel mogelijk belastinggeld in privézakken te laten verdwijnen. En terwijl er 'waarde gecreëerd wordt' zoals nooit tevoren en de kosten en winsten de pan uitrijzen, worden de werknemers van de dagverblijven onderbetaalde nummers, en de kinderen koopwaar, die je ook heel passend als cargo vervoert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Minister
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.297
|
![]() Willen je brood verdienen met je werk is natuurlijk niet foei. Maar dat is iets compleet anders dan winstbejag, want dat draait uit op geloven in steeds meer winst en de samenleving vooral richten op economische groei.
En in een wereld die harde fysieke limieten heeft, is dat onmogelijk vol te houden. Zoals klimaatverandering ons leert. Elk bedrijf dat om het even welk dienst/product aanbiedt die mensen nodig hebben (voedsel, onderdak, transport, basisdingen, enkele luxe-artikelen) met een efficient en lean productieproces, tegen een betaalbare prijs, en met respect voor mens en milieu gaat per definitie niet veel winst maken. En op een planeet die al kreunt onder schade die al de economische activiteit veroorzaakt, nog roepen om meer groei en meer waarde te creëren die je ten gelde kan maken en commercialiseren is crimineel onverantwoordelijk. Laatst gewijzigd door discuz : 24 september 2018 om 20:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Wat is er "commercieel" aan een groepsverplaatsing in schoolverband? Of anders gezegd: hoe anders is de verplaatsing met een Stint gebruikt door de opvang van een school enerzijds en de opvang door een kinderdagverblijf?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Geen enkel bedrijf, hoe klein ook, kan blijven bestaan als er geen winst wordt gegenereerd. Winst zorgt voor ademruimte voor investeringen. Investeringen zijn nodig om een bedrijf actueel te houden, ook als het om kinderdagverblijven gaat. Of hoe denkt u dat een kinderdagverblijf bijvoorbeeld de aankoop van een busje regelt? Uit het niets?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Geen winst, geen "je brood verdienen". Om bij je uitdrukking te blijven: hoe denkt u dat een bakker zijn bedrijfje laat draaien als er geen winst gemaakt wordt? Geen winst, geen inkomen voor de bakker. Geen winst, geen ruimte voor investeringen. Wie als bakker niet investeert, zal uiteindelijk marktaandeel verliezen. En minder marktaandeel leidt tot minder winst en dus nog minder inkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
Ook in de zorgsectoren zijn loonafspraken die tot stand komen in het sociaal overleg. Net zoals het ook de overheid is die de regels afspreekt hoe de zaken geregeld horen te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() De Stint vormt juist een mooi alternatief voor een bijzonder vervuilend element die onze planeet schade berokkent: diesels.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Minister
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.297
|
![]() Citaat:
Het gaat niet om nieuwe technologie an sich. Ik ben een redelijk mens, technologie is een middel. Het gaat hier over kleutervervoer in een Stint en over de manier waarop technologie gebruikt en misbruikt wordt in de context en de richting die we uitgaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
U richt uw pijlen beter op grote bedrijven als DHL, bpost, InBev... waar het verschil tussen wat er aan de top verdiend wordt en wat er lager uitbetaald, soms hemeltergend groot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Als we uw verschillende berichten naast elkaar leggen, dan zie ik weinig redelijkheid. Wel veel onredelijkheid tegenover een vervoermiddel dat nog heel wat potentieel heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.220
|
![]() Citaat:
Maar, of dat die stint nu uitgerust is met een elektrische aandrijving of voor mijn part met een walmen uitbrakende 2-takt: maakt voor mij geen snars uit en mijn kritiek blijft. Als men dan toch zo bekommerd is om kinderen milieuvriendelijk te transporteren, dat men een elektrisch busje of zo gebruikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.220
|
![]() Citaat:
En tenslotte: als fietser moet ik die overmaatse troep (stints, aanhangwagens ala Bubblepost) niet op het fietspad - het is niet de eerste keer dat die dingen mij de berm in of de weg op hebben gedwongen. |
|
![]() |
![]() |