![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gans het voordeel van zulke posities is toch dat ze ergens een klein voordeeltje hebben op dat vlak, anders zou het niet nodig zijn om die posities in de eerste plaats willen te bekomen, nee ? Mag een bedrijfsleider niet zorgen dat zijn positie als bedrijfsleider bevestigd wordt, door zijn bedrijfleider-zijn ? Mag hij zijn positie als bedrijfsleider, en de beslissingen die daaruit voort komen, niet doen in de optiek om verder bedrijfsleider te zijn ? Waarom zou dat voor een politicus anders zijn ? Waarom mag hij de operaties die hij als politicus uitvoert, niet doen met het oog op een verdere bevordering van zijn volgende verkiezing ? Laatst gewijzigd door patrickve : 11 oktober 2018 om 14:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat is me toch dat, met dit forum ![]() Laatst gewijzigd door Jakko : 11 oktober 2018 om 14:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat u daar iets achter zoekt weten we nu wel zeker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zoals dat in Arendonk gebeurd is, hebt u gelijk. Ik zie er wel een mogelijkheid in om grote aantallen te bereiken als dat gericht gebeurd. Normaal is het bijvoorbeeld haram (verboden) voor een vrome moslim om te gaan stemmen. Als een niet-moslim een volmacht bekomt van een moslim is dat een stem waarover hij dan beschikt. De moslim gaat niet naar het stembureau en gaat dan ook niet in de fout. Hij heeft enkel een papier ondertekend.
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 11 oktober 2018 om 15:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jakko : 11 oktober 2018 om 15:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het ook niet erg ethisch om zoiets te doen. Het valt wel totaal niet te vergelijken met dop trekken bovenop je 40.000 euro per jaar schepen-loon of pensioen trekken bovenop je wedde van minister president. Dat is er nog enkele gradaties over. Door dat titelsgewijs gelijk te trekken, gaat de TS wel lichtjes door de bocht.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit topic is het zoveelste bewijs dat de linkse kwekkertjes spijkers op zeer laag water moeten zoeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De klagende oppositie is wellicht van mening dat elke oudje apart met het ambulancebusje van het tehuis, naar het gemeentehuis gevoerd moet worden?
Wat niet belet dat ik dit liever niet zo zie gebeuren. De directie van het tehuis kan genoeg de bewoners, hun familie enz. op de hoogte brengen, en dan downloaden wat nodig is. Het contact naar de kiezer die de volmacht zou krijgen, zou wel best volledig in handen van de bewoner of zijn familie gelaten worden. Toch een goed systeem dat iedere mens slechts één volmacht kan krijgen van een andere mens.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volmachten afschaffen en de oudjes streng beboeten als ze niet gaan stemmen.
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Politiek forum waar geen mens gehoord lijkt te hebben over een sperperiode.
Uw eigen verkiezingsfolder bij een brief ivm volmachten steken is een schoolvoorbeeld van wat in die sperperiode niet kan. https://overheid.vlaanderen.be/commu...ezingen#lokale Laat de gemeentesecretaris of een andere gemeenteambtenaar dat doen. Maar goed. Op dit forum heerst veeleer het cultiveren van dwaasheid dan een zin voor inhoudelijke discussie. Ik weet ook wel dat het geen zware inbreuk is. En toch zijn er hier die daarop stoelende stropopredeneringen maken. Het zij zo.
![]() |
#38 |
Minister
|
![]() HAHA, der is dus wat veranderd hé.
Voorheen vulden in rusthuizen de Nonnekes voor de CVP/Cd&V volmacht in en de OCMW beambten voor sp.a in naam en als "HULP" voor hun "bewoners" Paniek nu dat ook iemand van NVA op dat idee is gekomen en zo het monopolie doorbrak?
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 11 oktober 2018 om 19:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De strikt enige reden waarom je ook maar de minste beslissing neemt als mandaathouder is toch met het oog op politieke winst, nee ? Je bent toch een professioneel of niet ? Je zit daar toch om je job als politicus (= verkiezingen winnen) uit te voeren ? Je bent toch geen amateur die naast zijn professionele doelstelling (verkiezingen winnen) ook nog eens zijn dada's gaat proberen door te voeren ? Gelijk welke andere bedrijfsleider gaat toch ELKE managerbeslissing nemen als functie van zijn belang (en dus het belang van zijn bedrijf) ? Ook een mandataris die "gewoon maar heel goed zijn job doet" doet die job heel goed met als enige reden om een goed bilan kunnen voor te leggen bij de volgende verkiezingen, zou ik denken. Een minister gaat trachten een zo positief mogelijk beleid door te voeren, en zijn diensten zo goed mogelijk laten werken, gewoon om een positief bilan voor te leggen bij de volgende verkiezingen. Je gaat mij toch niet zeggen dat "goeie beslissingen nemen tijdens uw mandaat" geen positief effect kan hebben op uw volgende electorale uitslag. Dus moeten we dat ook zien als een vorm van campagne voeren. "goed beleid voeren" is evenzeer een electorale tactiek dan "uw smoel laten zien op een folderke". Bij dat "goed beleid" zit ook "zinvolle nuttige overheidscommunicatie beslissen". Als dusdanig is ook zakelijke, nuttige en zinvolle communicatie zonder uw naam op evengoed "campagne voeren" en kan U dat ook een electoraal voordeel opleveren. Infeite is de enige manier waarop je gegarandeerd geen electoraal voordeel doet als je een mandataris bent, zichtbaar slecht beleid voeren en U schandalen op uw dak halen, zichtbaar in de kas graaien en zichtbaar uzelf en uw familie platte voordelen doen. Dat is de ENIGE manier waarop je gegarandeerd geen misbruik maakt van je openbare mandaat voor electorale doeleinden. Dat zijn dus de enige eerlijke politici. Laatst gewijzigd door patrickve : 11 oktober 2018 om 19:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |