![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hebben we het nu over verzekeringen of over de ziekenkas?
![]() |
#442 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#443 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij verwijt mij dat ik met mijn lichaam wil doen wat ik wil, terwijl hij zelf wil beslissen wat anderen met hun lichaam mogen doen.
![]() |
![]() |
#444 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk een tiental pubers die door de rechter verplicht werden om zich te laten begeleiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel als je je gortigste leugen ooit wil rechtzetten (voor degenen die niet weten waar ik over door blijf drammen: geert beweerde in een andere draad dat ik ooit verkrachting goedkeurde door het gelijk te stellen aan een arbeidscontract.) En waar je nu weer de zoveelste leugen vandaan haalt dat ik niet voor preventie ed. ben weet ik ook niet. Is het omdat ik zei dat, bovenop de normale belastingen op legale cannabis, ik niet weet of er al dan niet nog taxen geheven moeten worden? Wil dat dan volgens u plots zeggen dat ik niet geïnteresseerd ben in preventie en controle? Ten eerste kan bv. een deel van de btw hiervoor al gebruikt worden, samen met de belastingen op inkomsten uit arbeid in die sector. Ten tweede zeg ik nergens dat er geen taxen geheven mogen worden. Ten derde ben je weer leugens aan't fabriceren op basis van bewust foutief geïnterpreteerde informatie.
![]() |
![]() |
#446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het taartstukje cannabis zou dan plots wel heel petieterig klein worden en dat komt geert niet goed uit. Hij is al tevreden als hij grafieken kan laten zien met 'grote stukken cannabis' op. Waar die stukken dan daadwerkelijk voor staan, of hoeveel mensen ze vertegenwoordigen, daar houdt hij zich niet mee bezig.
![]() |
![]() |
#447 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je wordt plots zo voorzichtig? "Een beetje meer..." ![]() Eerst moeten losers alles zelf betalen, nu ben je al tevreden met 'een beetje meer'... Lastig eh? Als er naast mij nog iemand in de draad opduikt die je om de haverklap op je onsamenhangende gedachtegangen drukt. En dan nog wel iemand waar je respect voor hebt...
![]() |
![]() |
#448 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar los van dat verschil trol jij gewoon verder door eh? Ik verweet het u al vaker: het is je er enkel om te doen draden kapot te trollen.
![]() |
![]() |
#449 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#450 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat die resultaten hem niet goed uitkwamen heeft hij ze gewoon weggelachen, zonder enige uitleg waarom ze weggelachen mochten worden. Nadien kwam hij met bronnen als Facebookpolls en drugsdealers...
![]() |
![]() |
#451 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het wordt zelfs nu al meer en meer sociaal aanvaard.
![]() |
![]() |
#452 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je maakt een taartdiagram aangaande drugs maar je laat er wel twee van de meest gebruikte en meest verslavende drugs uit weg (alcohol en tabak). Niet moeilijk om te begrijpen dat zo'n taart nog minder waarde heeft dan eentje die al drie weken in de toog bij de bakker ligt.
![]() |
![]() |
#453 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Er wordt dus even vaak hulp gezocht voor cannabisproblemen dan voor alcoholproblemen? Is dat wat je hier probeert te verkopen? Zonder jezelf belachelijk te maken? Ik vrees dat dat niet gaat lukken.
![]() |
![]() |
#454 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In de gezondheidszorg is er een ander principe dat voorrang krijgt: iedereen die in nood is krijgt hulp. (In de US is dat niet zo. Daarom dat Obamacare zo een tegenstand krijgt. veel amrikanen beschouwen dat als communisme, en daar hebben ze gelijk in.) En gij denkt, de kous is af. Maar dat is niet zo. De overheid straft wel degelijk degenen die de kosten maken. En dat is omdat de overheid de kosten zoveel mogelijk wil beperken. Elke keer als ge ladderzat zijt wordt ge geholpen in een ziekenhuis, maar de overheid kan u wel gedwongen laten opnemen. En als gij zelfs nog maar zat in een niet rijdende auto zit, krijgt ge een boete. Etc Etc Etc En net hetzelfde is er met cannabis aan de hand. De overheid legaliseert niet omdat ze de opvangskosten wil beperken. En of gij dat nu een juiste kosten/baten analyse vindt of niet, dat is onbelangrijk. De overheid zegt eigenlijk: potje breken, potje betalen. En ik heb 10 jaar in het buitenland gewoond. En hier is het het beste. Niet legaliseren! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
BigF: In Colorado mag men nagenoeg geen reclame maken voor cannabis. ![]() Special-interest "Big Tobacco"-like groups and businesses have ensured that marijuana is widely promoted, advertised and commercialized in Colorado. As a result, calls to poison centers have skyrocketed, incidents involving kids going to school with marijuana candy and vaporizers seem more common, and explosions involving butane hash oil extraction have risen. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#457 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#458 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | |
|
![]() Citaat:
Nogmaals; over hoeveel mensen gaat dit? [/quote] Ge kun toch googlen? Gemakkelijk te vinden. In periode 2000-2010 is het cannabis gebruik in belgie licht gedaald (legalisatie werkt!), toch is het aantal psychiatrische opnames tgv cannabis verdrievoudigd. Laatst gewijzigd door geertvdb : 23 oktober 2018 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#460 | |
|
![]() Citaat:
Allez, dat zoudt ge toch denken hé! Néé! ![]() Tenzij een nazi tattoo, dan wordt ge ontslagen bij een overheidsbedrijf. Zoals ge ziet, de overheid moeit zich met alles, en gij stemt daarmee in. Waarschijnlijk hebt gij op een partij gestemd die het 100% eens is dat die man met de nazi tattoo ontslagen werd. Gij zijt een 100% handlanger van die bemoeizuchtige overheid. |
|
![]() |
![]() |