![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voila' que les deux petites amies charmantes se chamaillent entre elles maintenant. Ah... ce nationalisme quand-même. Il fout tout en l'air. 'Leuk' om te zien. Ga vooral zo verder. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 oktober 2018 om 15:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat u uit één en ander persoonlijk levensgenot kunt puren is nogal eigenaardig, maar het is u gegund. Bij gebrek aan beter, zeg maar. Laatst gewijzigd door Gwylan : 26 oktober 2018 om 16:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En vooral op dezelfde toon. De ene overdreven en kunstmatig hoffelijk en de andere zoals gewoonlijk eerder hysterisch 'bithcherig'. Les extrêmes se touchent. Maar in de zaak F-35 blijkbaar niet. Wat wilt u: het nationalisme stelt zo zijn eisen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 oktober 2018 om 16:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog dit Gwylan, dat ik een Vlaams-nationalist ben wil niet zeggen dat ik een partijsoldaatje van de N-VA ben. Wat de prijs betreft die "de Vlamingen" volgens jou zullen betalen voor deze deal, dat is normaal in een land zoals Belgique. 16 miljard per jaar zal het met zekerheid niet zijn.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 oktober 2018 om 17:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Macron keurt de Belgische aankoop van de F-35 af
![]() http://www.lalibre.be/actu/internati...70e3d2f658319e Le président français Emmanuel Macron "regrette" la décision du gouvernement belge d'acheter des avions de chasse F-35 américains "plutôt qu'une offre européenne" Goed gedaan President Macron, hoe meer kritiek van Uwentwege hoe groter het verlies van Michel en hoe meer onmogelijk de volgende federale regeringsvorming. |
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 oktober 2018 om 17:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat er ook van zij, die aankoop is ondanks de felle tegenstand door de oppositie goedgekeurd. Niet alleen door de legertop dus. Die beslissing werd trouwens al door De Crem genomen. De CD&V maakt deel uit van de federale regering en is De Crem heel waarschijnlijk gevolgd. Wat mij verwondert is dat ook de VLD Michel niet heeft gevolgd. Beide broederpartijen zijn immers ver in de meerderheid in de deze regering. Het ziet er bijgevolg naar uit dat "de Vlamingen" voor één keer aan hetzelfde zeel hebben getrokken. Daar "de Vlaamse-nationalisten" op aankijken is dus intellectueel oneerlijk. Ik weet ook dat de beslissingen die het parlement neemt puur partijpolitiek van aard zijn, maar dat heet nu eenmaal "democratisch". Mij kan het in de grond niet verdommen welke gevechtsvliegtuigen ons door de strot worden geramd. Ik ben dan wel op het einde van de oorlog geboren, en heb hem dus niet meegemaakt, maar ik vergeet niet dat het NIET Frankrijk was dat ons van de nazi's verlosten maar wel de VS. Tienduizenden Amerikanen werden daarvoor opgeofferd. Ik vind het alleen al daarom niet erg dat wij "aan het handje lopen" van de Amerikanen.
![]() |
![]() |
#350 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp zelfs niet eens welke Franse belangen: Dassault deed niet mee in de offerte. Het ging tussen Eurofighter en F-35, en voor zover ik weet, neemt Frankrijk geen deel aan Eurofighter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
“Zoals elk zinnig mens had ik vanzelfsprekend liever gezien dat België bij haar keuze enig politiek verstand zou gebruiken en derhalve zou kiezen voor een welkdanig Europees alternatief, maar dat zat/zit er kennelijk niet in, dus tja, dan blijf ik met passend genoegen bij de vaststelling dat de Belgische politieke stommiteiten – de huidige inclusief – voor mij geen ene bal en geen enkele eurocent verschil maken, want ik draai er in geen enkele mate en op geen enkele manier voor op zoals dat voor u allen jammer genoeg wel degelijk het geval is en zal zijn.” Ik vind dus dat de Belgische oerdomme politieke keuze jammer is voor de Belgen, die daar vanzelfsprekend uiteindelijk de prijs zullen voor betalen. Voor mij zelve maakt het nul komma nul uit : het verandert volstrekt niets aan mijn leven op geen enkel gebied, en het kost mij geen ene eurocent. Kortom, uw en mijn visie ter zake verschillen quasi in niets. Laatst gewijzigd door Gwylan : 26 oktober 2018 om 18:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, maar je kan niet ontkennen dat er desondanks serieus "gelobbyd" werd om het Franse vliegtuig aan Belgique te slijten.
![]() |
#354 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#355 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk noch dat het een "oerdomme" beslissing is, noch dat de "Belgen daar de prijs voor zullen betalen", want de Belgen zijn niet de enigen die F-35 kopen. De Duitsers ook bijvoorbeeld. Maar het is gewoon tekenend voor het gebrek aan eigenheid en eigen ambitie, en dat betreur ik. Op louter financieel vlak, en misschien zelfs op militair vlak, is het voor de Belgen misschien zelfs een, op korte termijn zeker, betere keuze die ze gemaakt hebben. Maar het mist eigenheid, eigen ambitie en lange-termijn visie. Zoals met de rest van Europa, misschien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar dan had Dassault een betere offerte moeten sturen he. Trouwens onbegrijpelijk dat ze dat niet gedaan hadden, tenzij ze dachten dat het al in kannen en kruiken was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bedoeld voorstel van de Franse regering werd met een leugenachtige drogreden op boertige manier afgewezen. Wie niet het overduidelijk onderscheid maakt tussen enerzijds de RfGP inzake de gevechtsvliegtuigen (waar Frankrijk niet aan meedeed) en anderzijds het los daarvan staand ruimer voorstel tot samenwerking van de Franse regering, begrijpt vanzelfsprekend niet waarover de discussie gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is het probleem met de EU: ze doen alles verkeerd. Alles wat Europese zin zou geven, wordt verwaarloosd, maar de schadelijke gutmenschpolitiek wordt er wel door opgedrongen. Ik vond de vroegere EU, toen die nog geen politieke structuren had, beter: een samenwerkingsplatform. Op zo een samenwerkingsplatform kan je dan plannen maken om samen gesofistikeerde dingen te doen. Niet om de afmetingen van de tomaat te normaliseren, en gloeilampen uit de handel te halen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij weten niet welke prijs Belgique zou betalen als er een andere keuze zou gemaakt geweest zijn. Wat ik wél weet is dat "wij", ik bedoel de gewone bevolking, nooit anders dan de gevolgen heeft gedragen van het separatisme van 1830, en dat dit nooit zal veranderen. Ook niet na de afwijzing van het Franse voorstel om voor Franse vliegtuigen te kiezen.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 oktober 2018 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |