![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.436
|
![]() Citaat:
The models that powered Ford’s sales were the Ranger, Everest mid-size Sport Utility Vehicle (SUV) and the EcoSport compact SUV. Thailand is one of the world’s largest markets for pickup trucks. The Ranger also finished first in sales in New Zealand, Taiwan, Viet Nam, Myanmar and Cambodia for a 22 percent sales increase across the Asia-Pacific region, according to Ford. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.466
|
![]() Citaat:
![]() Ik zie nog altijd geen cijfers, dieselaandeel personenwagens (incl SUV) Natuurlijk hebben zware pickup trucks meestal dieselmotoren. En hoe slechter de wegen hoe meer zware Jeeps en dergelijke daar zit ook meestal diesel in, 9/10 wslk. Wat met de gewone personenwagen op asfaltwegen? Tellen die niet mee? ![]() Weet je wat Fred? Laat ons de tweewielers ook nemen en hun dieselmotors. lol. Dit is een pick up truck: ![]() De zuingste om het klimaatverdrag van Parijs te halen, lol: https://www.autoblog.nl/nieuws/dit-z...-pickups-85568 ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 1 november 2018 om 15:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
Maar ze zijn gewild.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Het is natuurlijk zo dat in vele landen de benzine zeer goedkoop is.
Dan koop je benzine. En niet de zuinigste.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.466
|
![]() Citaat:
![]() Allez dat heeft men opgevangen aan den toog van de Audi-dealers. ![]() ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 1 november 2018 om 16:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.466
|
![]() Citaat:
Ze weten daar heus wel waarom ze die brandstoffen zo taxeren. En de NOx-normen zijn veel strenger in de USA als in sjoemel-Europa. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Micele : 1 november 2018 om 16:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.466
|
![]() Citaat:
Allez Fred ik heb een poging gedaan, volgens deze pdf stelt diesel weinig voor bij de personenwagens of light duty vehicles, grafiek rechts op blz 2: http://cleanairasia.org/wp-content/u...SENTATION1.pdf Nu begrijp ik wel waarom je bleef kronkelen. ![]() En je hebt impassant de geldende emissienormen daar, ze staan achter op Europa, maar ze kennen nu wel ondertussen de Europese sjoemeldiesels. lol. Recente link maart 2018 over de invoering van de emissiestandaards (hopelijk de correcte) in ASEAN countries en andere: http://wedocs.unep.org/bitstream/han...=1&isAllowed=y Laatst gewijzigd door Micele : 1 november 2018 om 16:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
En die verkoop staat wel op nr 1 ...ginder. Het mogen dan nog benzine zijn, ze verbruiken een jerrycan per km.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.466
|
![]() Diesels zijn terug in, enkele voordelen uit de media:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Micele : 1 november 2018 om 17:54. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.466
|
![]() Diesel vandaag tot 14,8 cent duurder dan Euro 95 benzine :
max. prijzen officieel: https://www.petrolfed.be/nl/maximump...maximumprijzen of meerdere landen: http://www.brandstofprijzen.info/bra...opa.php?sort=4 Nog wat pushen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
|
![]() Citaat:
Op wat werkt uw verwarming? Batterijen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.466
|
![]() Nog maar 12,46 % van de particulieren bestelden een dieselwagen in Vlaanderen. Dit de eerste 6 maanden van 2018. En toen was de dieselprijs nog ongeveer gelijk aan de benzine.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 45.369
|
![]() Ontcijferd / Diesel of benzine: welke brandstof vervuilt het meest?
Conclusie: Citaat:
![]()
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.466
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Met fantastische resultaten op de weg: In kilograms NOx per km sluikstorten, 2 tot 3 kg NOx per km tijdens dynamisch dieselen: Laatst gewijzigd door Micele : 1 november 2018 om 23:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.436
|
![]() [quote=Micele;8847343]Ik heb het over gewone personenwagens, straks begin je nog over lichte vracht.
![]() Ik zie nog altijd geen cijfers, dieselaandeel personenwagens (incl SUV) Natuurlijk hebben zware pickup trucks meestal dieselmotoren. En hoe slechter de wegen hoe meer zware Jeeps en dergelijke daar zit ook meestal diesel in, 9/10 wslk. Wat met de gewone personenwagen op asfaltwegen? Tellen die niet mee? ![]() Weet je wat Fred? Laat ons de tweewielers ook nemen en hun dieselmotors. lol. De meest verkochte auto in die landen zijn pick-up's De meest verkochte auto ter wereld is een heel zware pick-up https://www.ad.nl/auto/dit-zijn-de-t...reld~a0f16a3b/ Hier is hij. Zuinig autootje ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 november 2018 om 04:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.436
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.436
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.466
|
![]() Citaat:
![]() Blijkbaar heb je schrik een link aan te klikken, raar. Het staat toch allemaal in die link van Febiac. Inschrijvingen van nieuwe auto’s per motortype: ![]() Inschrijvingen van nieuwe auto’s per motortype en per gewest - Uitsluitend particulieren: ![]() dus ~ 67% van de nieuw ingeschreven wagens waren van particulieren. (130k/192k voor 1e semester 2018) Van de bedrijfswagens-salariswagens was het dieselaandeel naar 55,9 % gedaald bij de nieuwe inschrijvingen: ![]() >>> BRON: https://www.febiac.be/public/pressre...D=1109&lang=NL Naja ik heb me er al aan gewend dat niemand hier een post fatsoenlijk leest. Zelfs als er extra dikke fouten in zet zien ze het niet. Looool. Laatst gewijzigd door Micele : 2 november 2018 om 09:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() Mustang, Ranger en de rest van SUV´s klein en groot hebben ook een zeer grote winstmarge.
Het zijn de sedans die niet goed draaien op het gebied van winst gezien de consument het voordeel van de steeds betere zuinigheid en uitstoot gebruikt om up te gaan naar een hogere segment en daarmee al de inspanningen in feite teniet doet. |
![]() |
![]() |