![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenzij je ze ergens gratis kan droppen bij moedertjes of vadertjes die geen zak om handen hebben. Een "safe space". Whaha. Weg van bepaalde leerkrachten. Bij van die doppers droppen die toch niets om handen hebben ofzo die dan eerst worden gecontroleerd ofzo... mentaal stabiel enzovoort... Whahaha.
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet alleen die 2, maar ook een stukje omdat het bij hen (in hun landen) soms nodig is om meerdere kinderen te hebben.
Hun oudere dag. Pensioenen bestaan daar nog niet of maar amper. Voor ons is dat ondertussen iets doodnormaal geworden, voor hen niet. Nu ja, dit zal nu ook wel niet dé enige reden zijn, maar toch zal die wel voor een groot stuk meetellen. Eigenlijk is het simpel. Als de welvaart stijgt, daalt het aantal kinderen per gezin.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 19 november 2018 om 23:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat was een suggestie, Jan. Dan doen bepaalde doppers nog iets nuttigs.
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De man kende niet anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom heb je die man niet laten interneren?
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dát hangt dan volledig van uw gedrag af...gij begon over die € 20
Citaat:
De vraag of opmerking is/was dat ge onmogelijk vooraf kunt stellen wat hun intenties zijn en geen benul hebt van kansen tov je buurman Jan-met-de-pet-op. Met de logica enkel vermoeden mag ik mijn buurman dus overhoop schieten als ik denk dat die in staat zou zijn één van mijn gezinsleden te gaan aanranden Normaliter kan je uitgaan dat ze daar zijn om zaken te stelen...het is een zeer grote uitzondering dat men daar is voor wat anders. Uiteraard kan het zaakje escaleren Daar heb je zelf een zekere inbreng in als je al hun gewapend gaat opwachten. Derhalve is dat een soort van self-fulfilling prophecy handelen... als het geweten is vanuit beiden kanten dan zal het bijna niet anders kunnen dan dat het met vuurwapens beslecht zal worden en is het eerst is eerst Nu ja, we hangen daar op den duur allemaal aan vast natuurlijk Ik weet niet wat ik zou doen _ ik ben niet in het bezit van een vuurwapen _ maar als het mij overkomt zal ik ook proberen eerst te zijn en een tikkeltje disproportioneel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jan heeft gelijk...een kind kost meer dan ge er ooit aan verdient Maar in den beginne loopt dat geld wel lekker binnen en het kan als een soort step-up worden gebruikt Vaak niet .... en vergoot de armoe en de miserie alsmaar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zich niks of weinig van aantrekken is nog geen actieve beslissing voor meer kinderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tevens de reden waarom het doomscenario van 2050 ( of zoietske ) helemaal niet klopt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Let wel, ik kan best begrijpen dat je je gezin wenst te beschermen. Dat is zeker het probleem niet. Wat als die inbreker ongewapend zou zijn, en je knalt hem af. Paniekreaktie, of hoe je het ook wenst te noemen. Zelfverdediging ? Gaat moeilijk worden, want je had geen gelijke wapens. Maw, je reaktie was overdreven in vergelijking met de dreiging. Ik ben nu wel geen rechter, verre van, maar ik vrees dat je dik in de probs zou geraken.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 19 november 2018 om 23:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ..een belangrijk iets wat pro's blijkbaar niet willen vatten
In feite best ironisch Landen ( zoals België, Frankrijk ) zijn in feite redelijk makkelijk daar ge als sportschutters of jager sommige vergunningsplichtige wapens kunt aankopen zonder vergunning niks screening dus. Moest het echt streng ( met uitgebreide psychologische testen ed ) zijn dan vrees ik dat de grootste roepers er net geen kunnen halen |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() Omdat de man niet liever wilde als iedere dag naar zijn werkhuis gaan en trappen, deuren, meubels, etc...maken.
Daken, vloeren & zelfs volledige huisgeraamtes was hij mee gestopt rond zijn 60ste. Ik heb mijn jeugd doorgebracht in een schijnwerkerij. PS: Hij was binnen op zijn 50ste. De man wist gewoon niet wat anders te doen. Zie het als een hobby, dingen maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juweliers hebben daar een zetje voor ![]() Nu ja zoals ik al zei... ook vanuit het oogpunt van elke potentiële inbreker gaan die ernaar handelen als ze weten dat ze voor het 'minste' er het leven bij kunnen inschieten...dus volgende stap is regelrechte roofmoord per default |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Let wel, je spreekt nu van 2 generaties geleden. Hoe was het toen met onze pensioenen gesteld ? Ik denk zelf dat nog een generatie vroeger er van pensioen nog helemaal geen sprake was. Ik denk dat de pensioenen er maar zijn gekomen juist voor WO-I.
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien waren die overvallers daar wél gewapend, en dat was eigenlijk het puntje dat ik aangehaald had. Wat als ze ongewapend zijn ? De volgende stap dus, wat het alleen nog maar erger kan maken.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 20 november 2018 om 00:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kon voldoende verdienen om tegen je 60ste een dikke spaarpot te hebben. Ik weet dat de houthandelaar langs kwam en cash betaald werd met het geld dat hij even voordien van een klant ontving. Facturen, wasda ? Andere tijd. Gene btw. Veel handje contantje. Als je werkte verdiende je goed. Als je niet werkte kon je naar de C.O.O. voor een bak soep. |
|
![]() |
![]() |