![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Banneling
|
amai, de naam Eden Hazard droppen ligt precies gevoelig in Belgenland
ineens heeft niemand meer sociale of morele bezwaren tegenover immoreel weinig belasting betalen. |
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#24 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#25 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als ik de mogelijkheid krijg om minder belastingen te betalen zal ik het ook niet laten. Net als elke andere Belg overigens. Dus waarom dat in mijn geval 'slim' is en in het geval van Hazard 'immoreel' begrijp ik niet. Of is er ergens een inkomensgrens vanaf waar je niet meer mag proberen zo min mogelijk belastingen te betalen?
|
|
|
|
#27 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mijn job bestaat ook in de privé, hoor, dus geen probleem.
|
|
|
#29 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat bedoel je? Zij betalen ook belastingen, dacht ik toch...
|
|
|
#30 |
|
Banneling
|
Voetballers hebben om te beginnen al immoreel veel inkomen. Dat moet eens worden bekeken.
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er is voor alles overal geld te weinig. Maar dat geldt blijkbaar niet voor onbenullen die in korte broek als 12 jarigen over een veld crossen. Laat die luie spelenden ( want aan werken hebben ze een broertje dood) spelen voor een salami en een hesp.
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zei het toch al. We kakken liever op de kop van de leefloners opdat die 850 euro per maand krijgen. Een spelend mens is onschendbaar.
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Moet dat van mij dan ook eens 'bekeken' worden? En ten opzichte van mij heeft mijn baas dan weer een immoreel hoog inkomen. Maar die vindt dan weer dat ten opzichte van hem een CEO van een groot bedrijf een immoreel hoog inkomen heeft. Kortom; wat iemand als immoreel hoog beschouwt is puur afhankelijk van zijn eigen inkomen. Zolang je dus niet de hoogte van je eigen inkomen bepaalt is er volgens mij weinig immoreel aan lonen. Het is maar wat degene die je nodig heeft je wil betalen. Het is echter de overheid die bepaalt hoeveel belastingen je moet betalen op je 'immoreel' hoog inkomen. Als er dus mensen zijn die volgens u een 'immoreel hoog' inkomen hebben en toch geen belastingen moeten betalen moet u bij de overheid aankloppen. De mensen zelf doen niet meer dan gebruik maken van de mogelijkheden die hen geboden worden. Of is het volgens u immoreel als ik volgend jaar weer mijn pensioensparen inbreng als ik mijn belastingaangifte invul? Terwijl ik, mocht ik dat niet doen, ook geen boterham minder zou moeten eten?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 21 november 2018 om 15:49. |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is natuurlijk een goeie manier om te verhullen dat we op de verkeerde mensen hebben gestemd. Als we vinden dat vluchtelingen te veel voordelen krijgen van de staat kakken we op de kop van die vluchtelingen. Niet op de kop van de staat, die die voordelen nochtans mogelijk heeft gemaakt. Als iemand met een hoog inkomen weinig of geen belastingen betaalt kakken we op diens kop. Niet op de kop van de staat die het mogelijk heeft gemaakt dat die mens weinig belastingen betaalt. Als iemand zijn leven lang heeft gedopt en dan toch een proper pensioen krijgt kakken we op diens kop. En weer maar eens niet op de kop die dit systeem mogelijk heeft gemaakt. En zo verzuren we stilaan onze samenleving. De overheid slaagt er niet in om onze samenleving op een deftige, eerlijke of zelfs moreel verantwoordelijke manier te leiden. In plaats daarvan gaat ze polariseren en schuldigen aanduiden. En het kiesvee gaat daar vrolijk in mee, richt zijn haat op de medemens en laat de onbekwame politici stilletjes gerust.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 21 november 2018 om 15:56. |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu is het voorstel van maximumloon ook wel iets waar ik altijd heb achtergestaan. Voor mij zou niemand waar dan ook ter wereld meer dan 25.000 euro per maand mogen verdienen. Daarmee moet je toch al royaal rondkomen dacht ik en kunnen doen wat omzeggens mogelijk is om te doen |
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
2. Jezelf "ziek zetten" zoals je het zo eloquent weet te verwoorden is wel degelijk illegaal als je het niet effectief bent.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|