Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2018, 14:53   #21
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
waarom die RSZ gunstmaatregelen daar dan nog eens bovenop in het betaald voetbal?

en sorry hoor, in de gewone zakenwereld weet ik wel van managements vennootschapsconstructies, maar niet van optimalisatie over nog twee vennootschappen in Luxemburg en Ierland hoor. dat is absoluut niet zo gangbaar als jij voorstelt. ik vermoed ook dat er een behoorlijke beheerskost aan hangt die het oninteressant maakt voor gewone managementslonen.
Structuren in meerdere landen opzetten voor een gewoon directeursloon is idd onzin.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 14:55   #22
Anna List
Banneling

Standaard

amai, de naam Eden Hazard droppen ligt precies gevoelig in Belgenland

ineens heeft niemand meer sociale of morele bezwaren tegenover immoreel weinig belasting betalen.

Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 15:01   #23
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ineens heeft niemand meer sociale of morele bezwaren tegenover immoreel weinig belasting betalen.

Ik ben liberaal, bij mij zijn die bezwaren niet nodig, hoe minder belastingen, hoe beter.
Oud 21 november 2018, 15:02   #24
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nee hoor, er werd ook al vermeld dat 90% van de Rode Duivels gebruik maken van zulke constructies.

en hoezo Franstalig? ik dacht dat hij tweetalig was ...

gij maakt van alles een communautair geschil gij!
Nie waar!
Oud 21 november 2018, 15:02   #25
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik ben liberaal, bij mij zijn die bezwaren niet nodig, hoe minder belastingen, hoe beter.
Tot er geen belastingen meer zijn om uw job in stand te houden ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 15:04   #26
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maakt mij niet uit of het nu over Eden Hazard dan wel over Jos Van Marie Van Op Den Hoek gaat.

Als ik de mogelijkheid krijg om minder belastingen te betalen zal ik het ook niet laten. Net als elke andere Belg overigens.

Dus waarom dat in mijn geval 'slim' is en in het geval van Hazard 'immoreel' begrijp ik niet.

Of is er ergens een inkomensgrens vanaf waar je niet meer mag proberen zo min mogelijk belastingen te betalen?
Oud 21 november 2018, 15:04   #27
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Nie waar!
is dat iets principieels dan bij u dat Walen geen belasting moeten betalen of wat?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 15:04   #28
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tot er geen belastingen meer zijn om uw job in stand te houden ?
Mijn job bestaat ook in de privé, hoor, dus geen probleem.
Oud 21 november 2018, 15:05   #29
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
is dat iets principieels dan bij u dat Walen geen belasting moeten betalen of wat?
Wat bedoel je? Zij betalen ook belastingen, dacht ik toch...
Oud 21 november 2018, 15:22   #30
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:

Voetballers hebben om te beginnen al immoreel veel inkomen. Dat moet eens worden bekeken.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 15:43   #31
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Voetballers hebben om te beginnen al immoreel veel inkomen. Dat moet eens worden bekeken.
Er is voor alles overal geld te weinig. Maar dat geldt blijkbaar niet voor onbenullen die in korte broek als 12 jarigen over een veld crossen. Laat die luie spelenden ( want aan werken hebben ze een broertje dood) spelen voor een salami en een hesp.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 15:45   #32
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik zei het toch al. We kakken liever op de kop van de leefloners opdat die 850 euro per maand krijgen. Een spelend mens is onschendbaar.
Oud 21 november 2018, 15:47   #33
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als het allemaal legaal is zou je moeten gek zijn om het niet te doen. Ik ken geen enkele Belg die zijn belastingen niet tracht te optimaliseren. Ik wil ze de kost niet geven, de Belgen met een managementvennootschap of de Belgen met een salary split. Of nog beter, de Belgen die in Luxemburg staan ingeschreven en daar amper te vinden zijn.
Uw gans leven blijven doppen of u ziek zetten is ook legaal. Je zou moeten gek zijn om het niet te doen.
Oud 21 november 2018, 15:48   #34
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten opzichte van een dakloze heb ik ook een immoreel hoog inkomen.
Moet dat van mij dan ook eens 'bekeken' worden?

En ten opzichte van mij heeft mijn baas dan weer een immoreel hoog inkomen.

Maar die vindt dan weer dat ten opzichte van hem een CEO van een groot bedrijf een immoreel hoog inkomen heeft.

Kortom; wat iemand als immoreel hoog beschouwt is puur afhankelijk van zijn eigen inkomen.
Zolang je dus niet de hoogte van je eigen inkomen bepaalt is er volgens mij weinig immoreel aan lonen.
Het is maar wat degene die je nodig heeft je wil betalen.

Het is echter de overheid die bepaalt hoeveel belastingen je moet betalen op je 'immoreel' hoog inkomen.
Als er dus mensen zijn die volgens u een 'immoreel hoog' inkomen hebben en toch geen belastingen moeten betalen moet u bij de overheid aankloppen. De mensen zelf doen niet meer dan gebruik maken van de mogelijkheden die hen geboden worden.

Of is het volgens u immoreel als ik volgend jaar weer mijn pensioensparen inbreng als ik mijn belastingaangifte invul? Terwijl ik, mocht ik dat niet doen, ook geen boterham minder zou moeten eten?

Laatst gewijzigd door BigF : 21 november 2018 om 15:49.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 15:55   #35
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik zei het toch al. We kakken liever op de kop van de leefloners opdat die 850 euro per maand krijgen. Een spelend mens is onschendbaar.
Het is tegenwoordig mode om op de verkeerde koppen te kakken.
Dat is natuurlijk een goeie manier om te verhullen dat we op de verkeerde mensen hebben gestemd.

Als we vinden dat vluchtelingen te veel voordelen krijgen van de staat kakken we op de kop van die vluchtelingen. Niet op de kop van de staat, die die voordelen nochtans mogelijk heeft gemaakt.

Als iemand met een hoog inkomen weinig of geen belastingen betaalt kakken we op diens kop. Niet op de kop van de staat die het mogelijk heeft gemaakt dat die mens weinig belastingen betaalt.

Als iemand zijn leven lang heeft gedopt en dan toch een proper pensioen krijgt kakken we op diens kop. En weer maar eens niet op de kop die dit systeem mogelijk heeft gemaakt.

En zo verzuren we stilaan onze samenleving.
De overheid slaagt er niet in om onze samenleving op een deftige, eerlijke of zelfs moreel verantwoordelijke manier te leiden. In plaats daarvan gaat ze polariseren en schuldigen aanduiden.
En het kiesvee gaat daar vrolijk in mee, richt zijn haat op de medemens en laat de onbekwame politici stilletjes gerust.

Laatst gewijzigd door BigF : 21 november 2018 om 15:56.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 16:04   #36
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ten opzichte van een dakloze heb ik ook een immoreel hoog inkomen.
Moet dat van mij dan ook eens 'bekeken' worden?

En ten opzichte van mij heeft mijn baas dan weer een immoreel hoog inkomen.

Maar die vindt dan weer dat ten opzichte van hem een CEO van een groot bedrijf een immoreel hoog inkomen heeft.

Kortom; wat iemand als immoreel hoog beschouwt is puur afhankelijk van zijn eigen inkomen.
Zolang je dus niet de hoogte van je eigen inkomen bepaalt is er volgens mij weinig immoreel aan lonen.
Het is maar wat degene die je nodig heeft je wil betalen.

Het is echter de overheid die bepaalt hoeveel belastingen je moet betalen op je 'immoreel' hoog inkomen.
Als er dus mensen zijn die volgens u een 'immoreel hoog' inkomen hebben en toch geen belastingen moeten betalen moet u bij de overheid aankloppen. De mensen zelf doen niet meer dan gebruik maken van de mogelijkheden die hen geboden worden.

Of is het volgens u immoreel als ik volgend jaar weer mijn pensioensparen inbreng als ik mijn belastingaangifte invul? Terwijl ik, mocht ik dat niet doen, ook geen boterham minder zou moeten eten?
Voetballen is geen serieus werk maar spel en vermaak. Hoe nodig is dat in een samenleving? Ik denk dat er andere prioriteiten zijn. Dus als men bereidt is daar disproportioneel meer dan voor het meeste andere werk te betalen, dan vind ik dat de overheid er tussen mag komen. Waarom geen maximumlonen, zoals er ook minimumlonen zijn? En zoals iemand reeds zei: waarom moeten er dan stadions met overheidsgeld worden gebouwd enz?
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 16:05   #37
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Het is tegenwoordig mode om op de verkeerde koppen te kakken.
Dat is natuurlijk een goeie manier om te verhullen dat we op de verkeerde mensen hebben gestemd.

Als we vinden dat vluchtelingen te veel voordelen krijgen van de staat kakken we op de kop van die vluchtelingen. Niet op de kop van de staat, die die voordelen nochtans mogelijk heeft gemaakt.

Als iemand met een hoog inkomen weinig of geen belastingen betaalt kakken we op diens kop. Niet op de kop van de staat die het mogelijk heeft gemaakt dat die mens weinig belastingen betaalt.

Als iemand zijn leven lang heeft gedopt en dan toch een proper pensioen krijgt kakken we op diens kop. En weer maar eens niet op de kop die dit systeem mogelijk heeft gemaakt.

En zo verzuren we stilaan onze samenleving.
De overheid slaagt er niet in om onze samenleving op een deftige, eerlijke of zelfs moreel verantwoordelijke manier te leiden. In plaats daarvan gaat ze polariseren en schuldigen aanduiden.
En het kiesvee gaat daar vrolijk in mee, richt zijn haat op de medemens en laat de onbekwame politici stilletjes gerust.
Inderdaad. Het is aan de wetgever om ervoor te zorgen dat wetten feilloos zijn waar geen achterpoortjes voor bestaan. Het is niet meer dan menselijk dat we met z'n allen aftasten wat mogelijk is om een wet straffeloos te omzeilen.
Oud 21 november 2018, 16:08   #38
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voetballen is geen serieus werk maar spel en vermaak. Hoe nodig is dat in een samenleving? Ik denk dat er andere prioriteiten zijn. Dus als men bereidt is daar disproportioneel meer dan voor het meeste andere werk te betalen, dan vind ik dat de overheid er tussen mag komen. Waarom geen maximumlonen, zoals er ook minimumlonen zijn? En zoals iemand reeds zei: waarom moeten er dan stadions met overheidsgeld worden gebouwd enz?
Uiteraard is dat niet echt nodig maar dat is bijvoorbeeld ook geen rock artiest of zanger.
Nu is het voorstel van maximumloon ook wel iets waar ik altijd heb achtergestaan. Voor mij zou niemand waar dan ook ter wereld meer dan 25.000 euro per maand mogen verdienen. Daarmee moet je toch al royaal rondkomen dacht ik en kunnen doen wat omzeggens mogelijk is om te doen
Oud 21 november 2018, 16:55   #39
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw gans leven blijven doppen of u ziek zetten is ook legaal. Je zou moeten gek zijn om het niet te doen.
1. Natuurlijk moet je gek zijn om dat te doen. Wie wil er nu in armoede leven als je je levensstandaard gevoelig kan verbeteren door niet de parasiet uit te hangen

2. Jezelf "ziek zetten" zoals je het zo eloquent weet te verwoorden is wel degelijk illegaal als je het niet effectief bent.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 16:58   #40
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard is dat niet echt nodig maar dat is bijvoorbeeld ook geen rock artiest of zanger.
Nu is het voorstel van maximumloon ook wel iets waar ik altijd heb achtergestaan. Voor mij zou niemand waar dan ook ter wereld meer dan 25.000 euro per maand mogen verdienen. Daarmee moet je toch al royaal rondkomen dacht ik en kunnen doen wat omzeggens mogelijk is om te doen
Als je maximum 25K per maand mag verdienen, hoeveel zotten ga je dan nog vinden die willen ondernemen? Dat neigt naar communistische praktijken en dat heeft al langer bewezen dat het enkel dient om ondernemerschap in de kiem te smoren.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be