![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 |
|
Europees Commissaris
|
jawel hoor, namelijk 3.
|
|
|
#342 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar in het jargon (medische wereld) spreken ze ook nog altijd van een alcohol en van een drugverslaving. En dat komt vooral omdat de behandeling verschillend is.
|
|
|
|
#343 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Volgens mijn persoonlijke mening zijn de meeste dingen ,of dat nu middelen of handelingen zijn in het leven ,redelijk onschuldig zolang je er verstandig en met mate mee kan omspringen. |
|
|
|
|
|
|
#344 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
https://www.topics.be/comazuipen-is-...errerBrand=hln |
|
|
|
|
|
|
#345 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Bob : 27 november 2018 om 14:03. |
|
|
|
|
|
|
#346 |
|
Europees Commissaris
|
Veel succes met het comablowen.
|
|
|
#347 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#348 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Van mij mogen zo alcohol illegaal maken. Het zal mij een zorg zijn. Het is trouwens een harddrug. Maar dat zal illegale drugs niet minder gevaarlijk, en vooral niet minder tot last van de gemeenschap, maken.
Laatst gewijzigd door Bob : 27 november 2018 om 14:35. |
|
|
|
|
|
#349 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik voel me als sporadisch alcoholgebruiker evenmin tot de categorie verslaafden horen dan dat ik dat als sporadisch cannabisgebruiker doe.
|
|
|
|
#350 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#351 |
|
Europees Commissaris
|
Trappistjes zijn toch niet illegaal?
|
|
|
#352 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Veel hangt er van af 'hoe' je een 'middel' gaat (mis)gebruiken. Het 'gevaarlijke' aan alcohol ( tussen ' ' ) is dat het sociaal aanvaard is. Maw, je weet aan wat je begint en het is geen probleem voor onze maatschappij, maar je weet zelden waar het eindigt. 'k zit al bijna 18 jaar in die branche, heb al veel gezien, maar zeggen dat die-of-die drug de gevaarlijkste is, dat is zich begeven op glad ijs. Wel met als uitzondering de nieuwe drugs die op de markt komen, of coctails van verschillende soorten drugs. Daar zit je al vrij dicht in de buurt van zelfmoord. En dan de namen. Alcohol, drugs. Alcohol is ook een drug, maar met drugs bedoelen we meestal al de rest. En ook dat is niet echt juist. Juister zou zijn; 'verslavende/verdovende middelen' - alcohol - drugs - andere zoals een gokverslaving, sexverslaving, enz, enz... De laatse groep is veel minder bekend, maar die is er ook een velen onderschatten zo'n verslaving soms.
|
|
|
|
#353 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In landen waar Alcohol nu op een illegale manier wordt gestookt vallen steeds vele doden door niet volgens de regels te stoken. https://www.ad.nl/buitenland/28-dode...euml~a7f76f12/ Hier het waarom. Het consumeren van zelfgestookte sterke drank kan gezondheidsrisico's met zich meebrengen. Wanneer methanol gevormd is, ontstaat een giftige drank. Consumptie hiervan kan tot aantasting van het zenuwstelsel leiden (waarvan de oogzenuw de gevoeligste is) of, in zeer extreme gevallen, de dood. Methanol wordt echter alleen gevormd door de aanwezigheid van pectase, een enzym dat in bepaalde vruchten voorkomt en dat pectine afbreekt. Door het meegisten van houtresten of pitten kan er al een schadelijke of dodelijke hoeveelheid methanol in de drank terechtkomen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 november 2018 om 16:18. |
|
|
|
|
|
|
#354 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar wie kan dat ? Ik hoor er nog zeggen, 'ik weet wel wat ik doe', tot ik ze een tijdje later tegenkom in een toestand .... Ook de omgeving waarin we leven speelt een rol. Stress, angst, vermoeidheid, onbehagen, eenzaamheid,.... Dan kan er eventjes tussenuit zijn, lees 'de roes van een verdovend middel' een welkom iets zijn.
|
|
|
|
#355 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik dacht gelezen te hebben dat ongeveer een 10% van de mensen aan één of ander zou verslaafd zijn. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 november 2018 om 16:24. |
|
|
|
|
|
|
#356 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() Maar voor de rest ? Waarom niet. Moest je dat niet meer mogen, dan mag ne mens niets meer hé. Maar de dag dat het een gewoonte begint te worden, dat je begint te hunkeren naar dat 'moment', dan ben je verkeerd bezig.
|
|
|
|
#357 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#358 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het zijn er veel meer dan dat je denkt. Een pak meer dan die 10% Let wel, het is niet zo iets van 'ik ben verslaafd' of 'ik ben het niet', zo werkt dit niet. Er zijn heel veel gradaties in een verslaving. Van heel onschuldig tot .... levensbedreigend. En dat maakt het ook moeilijk om er echt een % op te kunnen kleven. Heel onschuldige vormen van een verslaving ? 25 % ?
|
|
|
|
#359 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik denk dat een lichaam zich heel goed aanpast. Mijn nicht slikt al haar halve leven 4 kalmeer pillen per dag.....Als jij of ik daar 1 van zou nemen worden we de rest van de week niet meer wakker |
|
|
|
|
|
|
#360 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Verslaafd zijn aan seks met hoeren kan een probleem zijn maar ook niet. Als je je daar goed bij voelt EN EN het financieel kan veroorloven en je er niemand last of schade door berokkent.....wat is dan het probleem ? Als je verslaafd bent aan sigaretten en je aanvaard het risico wat is dan het probleem ? Als een verslaving je gelukkig maakt en anderen niet ongelukkig zou ik zeggen go for it you only live once Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 november 2018 om 16:38. |
|
|
|
|