Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 december 2018, 15:15   #281
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En landen zoals Zweden, Finland, Letland, hebben minder last van asielzoekers, omdat zij het klimaat als afremmer hebben voor asielzoekers.
Nope.
Citaat:
Zweden zette in 2013 zijn deuren nogmaals wagenwijd open voor zowel Syrische als andere asielzoekers. Meer dan 280.000 vluchtelingen maakten van de Zweedse gastvrijheid gebruik, geen enkel ander EU-land nam pro capita meer vluchtelingen op.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2018, 15:21   #282
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Vergat ik de link toch bij de tekst.

Ngo’s naar Raad van State tegen limiet van 50 asielaanvragen per dag: ‘Extreme willekeur’



Zo kwetsbaar en ongezond zien ze er anders niet uit.

Maar kom, laten we ons land rustig verder laten overspoelen.

p.s.

Landen die het pact afwijzen rekening houdende met dat het kaartje misschien al niet meer klopt.


Aan de bewuste kaart merkt u ook dat de meeste landen open staan om verder overspoeld te willen worden.

Of dat echt een goed plan is dat zal zich nog moeten uitwijzen maar ...

BELEXIT dan maar
In het noordelijke en westelijke deel van Europa zijn de regeringen duidelijk meer te vinden voor een gokje dan in het oosten. Nu ja, gokken met andermans fortuin is natuurlijk minder risicovol.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2018, 15:22   #283
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
In het noordelijke en westelijke deel van Europa zijn de regeringen duidelijk meer te vinden voor een gokje dan in het oosten. Nu ja, gokken met andermans fortuin is natuurlijk minder risicovol.
Inderdaad
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2018, 15:38   #284
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
70% van de Belgische moslims laat de voorschriften van hun heilig boek primeren op de Belgische wetten, De Morgen heeft het aantal naar 50% fundamentalisten gekregen door extra voorwaarden aan te koppelen.

https://www.demorgen.be/binnenland/-...list-b2344ae6/
En zodra de moslims hier genoeg en teveel zullen te zeggen zullen ze voor 100 procent akkoord gaan. Anders staat hun leven op het spel...
En welke rol onze groene en rode onnozelaars dan nog zullen te spelen hebben kunnen ze toch zelf raden zeker? Of gaan ze zich in groep tot de islam bekeren?

Laatst gewijzigd door andev : 5 december 2018 om 15:40.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2018, 15:43   #285
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Slimme migratie is niet wenselijk. Het zou alleen maar roet gooien in de snode plannen van onze linksliberale elite. Domme werkkrachten. Goedkope slaven. Dat willen ze.
Maar velen zijn niet eens domme werkkrachten of slaven! Die zijn hier niet gekomen om hier te werken maar om zich te laten onderhouden door die domme ongelovigen! Ze hebben meer hier met niets te doen dan in hun eigen landen als ze daar werken!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2018, 15:46   #286
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Waarom is het dan vooral groen en rood die heel die karousel steunen en rechthouden???
Aanvullen van hun kiesvee door die bende onder hun vleugels te nemen?
Zelfs nu met het aanwezig kiesvee staan ze daar als prulpartijtjes.
Groen boekte wat winst maar kan er niets mee aanvangen.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2018, 20:15   #287
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

De vruchtgebruikers van het migratiepact.

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2018, 22:39   #288
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Nope.
Moelticoeltoer:

"De Zweedse politie heeft de handen vol aan het bestrijden van geweld van drugsbendes. De grote steden worden geplaagd door schietpartijen, waarbij daders veelal een migrantenachtergrond hebben."

https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...ofd-~b7d93969/

Leve het MigratiePact!!
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2018, 23:00   #289
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

De vorige jaren heeft men de mensen opgeroepen om hun wapens, mochten ze die in bezit hebben, in te leveren.

Een tijdje geleden blokletterde men in sommige kranten al dat het aantal geregistreerde vuurwapens weer fors gestegen zou zijn.

Zou mijn denkpiste verkeerd zijn als ik schrijf dat het nog meer zal stijgen, zeker na de idiotie van het migratiepact te tekenen en de grenzen nog verder open te zetten.

Mensen zullen hun geld uitgeven aan meer- en meer beveiliging voor hun huizen en andere, dat is best leuk voor de bedrijven die dat maken/verkopen die zullen gouden dagen beleven.

Beseffen die mensen die het bewuste migratiepact wel dat als je een blanco 'papiertje' tekent het er dik inzit dat je 'uw' eigen doodvonnis tekende?

Daar ik maar net genoeg weet, van héél het migratiepact om mijn kennis erover te ventileren maar er wel genoeg over weet om een onnozele vraag te stellen die klinkt als:

"Hoe zal het verder aflopen met Europa?"

Is het nog niet erg genoeg geweest. Mogen wij in vrede leven? Kunnen wij onze kinderen- en kleinkinderen nog een mooie toekomst bieden?

Tijdens het TV kijken maakte er iemand hier thuis de opmerking: Die Premier Michel is die zijn woordenschat echt maar beperkt tot het scanderen van: 'Jobs, Jobs, Jobs?'
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 5 december 2018 om 23:02.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2018, 23:13   #290
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Aan de bewuste kaart merkt u ook dat de meeste landen open staan om verder overspoeld te willen worden.
Maakt het eigenlijk wat uit als een land als Litouwen dat ondertekent? Wie van al die Afrikaanse of Aziatische gelukzoekers heeft dergelijke landen in gedachten?

De grote droom blijft de bestemming van de rijke West-Europese landen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2018, 00:04   #291
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.754
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Moelticoeltoer:

"De Zweedse politie heeft de handen vol aan het bestrijden van geweld van drugsbendes. De grote steden worden geplaagd door schietpartijen, waarbij daders veelal een migrantenachtergrond hebben."

https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...ofd-~b7d93969/

Leve het MigratiePact!!
En ook hier proberen ze het dood te zwijgen maar de mensen zijn niet zo dom.

---
Van de 100 mannen van wie vast was komen te staan dat ze sinds 2013 bij een moord of moordpoging waren betrokken, hadden er 90 één of twee ouders geboren in het buitenland, meldde het dagblad Dagens Nyheter vorig jaar na onderzoek. De krant deed een soort steekproef in de gerechtelijke procedures van 53 veroordeelde daders en 47 beschuldigde personen. Vervolgens ontdekte Dagens Nyheter in de openbare registers van de burgerlijke stand en andere bronnen dat ongeveer de helft van de onderzochte groep zelf als migrant was gekomen, en de rest in Zweden was geboren. Veruit de meerderheid van de mannen had wortels in landen uit het Midden-Oosten en Noord-Afrika, aldus Dagens Nyheter.

Maar doorgaans spreken de meeste Zweedse media, politici en de politie niet of nauwelijks over de achtergrond of etniciteit van criminelen.
---
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2018, 06:43   #292
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Maakt het eigenlijk wat uit als een land als Litouwen dat ondertekent? Wie van al die Afrikaanse of Aziatische gelukzoekers heeft dergelijke landen in gedachten?

De grote droom blijft de bestemming van de rijke West-Europese landen.
De rijke West-Europese landen zullen volgens mijn bescheiden mening hun 'rijkdom' snel kwijt zijn als men niets anders doet dan Europa maar te laten overspoelen en de deuren verder open te zetten (migratiepact) voor 'Paard van Troje menners en bootjes vaarders' die toch veel mensen liever kwijt dan rijk zijn.

Om mijn tekst wat kracht bij te zetten, een foto van een verlaten fabriek in Rome/Italië waar zo’n 200 sans-papiers leven.

Of dat soort van situaties echt een sfeerbeeld is dat lijkt mij twijfelachtig maar het migratiepact werkt het wel in de hand.

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 6 december 2018 om 06:59.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2018, 14:57   #293
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Maakt het eigenlijk wat uit als een land als Litouwen dat ondertekent? Wie van al die Afrikaanse of Aziatische gelukzoekers heeft dergelijke landen in gedachten?

De grote droom blijft de bestemming van de rijke West-Europese landen.
Precies daarom moet ik altijd cynisch lachen als ik weer eens een verklaring lees van een supranationale instelling die zegt dat migranten en vluchtelingen proportioneel zullen worden verdeeld over ontvangende landen. In Het Laatste Nieuws is eens voor een heel pak Europese landen een vergelijking verschenen van de sociale tegemoetkomingen aan nieuwkomers. Als ik migrant/vluchteling was zou ik van die wenselijke proportionaliteit ook niet wakker liggen.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2018, 16:32   #294
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Maakt het eigenlijk wat uit als een land als Litouwen dat ondertekent?
Jazeker.
Citaat:
Litouwen Netto migratie percentage: -6,2 migrant(s)/1.000 inwoners
(en voor alle duidelijkheid: het minteken betekent dat er meer emigratie is dan immigratie)
Het zijn hun inwoners die vertrekken
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2018, 08:24   #295
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En zodra de moslims hier genoeg en teveel zullen te zeggen zullen ze voor 100 procent akkoord gaan. Anders staat hun leven op het spel...
En welke rol onze groene en rode onnozelaars dan nog zullen te spelen hebben kunnen ze toch zelf raden zeker? Of gaan ze zich in groep tot de islam bekeren?
Hebben ze dat laatste al niet gedaan?

Op huidig ogenblik is met 'migratiepact' circus uit zijn voegen gebarsten en ontaardde het in rechtstreekse aanvallen op de N-VA, die misschien wel enkele wrange foutjes gemaakt hebben.

Ook zitten er al velen al met Mei 2019 in het hoofd.

Iemand slingerde een verwijt richting P. De Roover dat hij daar alleen maar zat om zijn 10.000 € te kunnen blijven binnenrijven.

Mocht ik in De Roover zijn plaats geweest zijn stond ik recht en diende die persoon van woord met de 'wijze' woorden: "Et tu, Brute?"
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 7 december 2018 om 08:29.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2018, 09:13   #296
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Maakt het eigenlijk wat uit als een land als Litouwen dat ondertekent? Wie van al die Afrikaanse of Aziatische gelukzoekers heeft dergelijke landen in gedachten?

De grote droom blijft de bestemming van de rijke West-Europese landen.
Idd. Wie gaat naar saudi arabie, korea, japan of rusland? Daar geraaknje nauwelijks binnen of het zou in het geval can saudi arabie een vrijwillige onderwerping moeten zijn tot slavernij.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2018, 09:36   #297
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Idd. Wie gaat naar saudi arabie, korea, japan of rusland? Daar geraaknje nauwelijks binnen of het zou in het geval can saudi arabie een vrijwillige onderwerping moeten zijn tot slavernij.
Tekent Saudi-Arabië? Dan kunnen we ze de dag erna aanklagen wegens hun behandeling van buitenlandse werkkrachten. In die landen zou het verdrag, als het voor hen bindend zou zijn, een enorme positieve impact hebben.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2018, 10:46   #298
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.754
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Tekent Saudi-Arabië? Dan kunnen we ze de dag erna aanklagen wegens hun behandeling van buitenlandse werkkrachten. In die landen zou het verdrag, als het voor hen bindend zou zijn, een enorme positieve impact hebben.
Saudi-Arabië valt niet onder het Europees hof van de rechten van de mens, wij wel.

Het pact zelf is niet bindend maar zal als basis dienen voor heel wat andere instanties op lokaal en Europees niveau. Door dit te tekenen ga je ermee akkoord dat migratie een mensenrecht is wat een hele kettingreactie kan veroorzaken.

De EU heeft z'n eigen doodsvonnis getekend, ofwel valt het uit elkaar, ofwel wordt het overspoeld door moslims. Er lijkt me geen tussenweg meer te zijn.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2018, 11:17   #299
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Tekent Saudi-Arabië? Dan kunnen we ze de dag erna aanklagen wegens hun behandeling van buitenlandse werkkrachten. In die landen zou het verdrag, als het voor hen bindend zou zijn, een enorme positieve impact hebben.
Saudi-Arabië is onaantastbaar.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2018, 11:47   #300
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Precies daarom moet ik altijd cynisch lachen als ik weer eens een verklaring lees van een supranationale instelling die zegt dat migranten en vluchtelingen proportioneel zullen worden verdeeld over ontvangende landen. In Het Laatste Nieuws is eens voor een heel pak Europese landen een vergelijking verschenen van de sociale tegemoetkomingen aan nieuwkomers. Als ik migrant/vluchteling was zou ik van die wenselijke proportionaliteit ook niet wakker liggen.
Maar dat is dan ook wat ieders alarmbel zou moeten doen afgaan.
Want ja, wanneer het onderwijs achteruit gaat is dit de zaak van iedereen.
Niemand wil een chirurg die niet goed weet waar je lever ligt toch?

Of wanneer de woningmarkt torenhoog is.. iedereen kent toch wel iemand met kinderen die nog moeten uitvliegen, ergens iets huren met eerste lief.

Sparen om te kopen...nu er zijn in Antwerpen amper nog goede appartementen met bijvoorbeeld een balkon zodat je buiten kunt , even.

Iedereen ziet toch wel in straatbeelden, dat vuilnismannen, straatkeerders, mannen bij het onderhoud van parken en zo, kortom het " lagere personeel van steden" een oververtegenwoordiging van allochtonen.
Hoeveel meer kun je er aan het werk zetten.
Want op de privé arbeidsmarkt willen ze best werkkrachten, kleur is van geen belang wanneer ze de taal spreken en wat arbeidsattitude hebben passend in het bedrijf.
Dus zal de komst van nog meer mensen die een vorm van armoede mee nemen leiden tot afbouw van de sociale zekerheid. Tot een " Europees niveau" wat amper nog in noden kan voorzien.


Wat krijg je dan? Ghetto's van sociale woonwijken, daar zijn ze al mee bezig. Stukken van steden waar niemand meer woont, behalve nieuwkomers.

Het hele sociale netwerk hangt er binnen de kortste keren aan.
Want wie geld heeft trekt weg. Naar wijken waar toeristen rond wandelen.

Dit is echt vragen om gigantische problemen. Laten we investeren in wie er nu is.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be