![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Wat bewijst dat ook in Noorwegen niet alle gekken in een gekkenhuis zitten. Als er iemand de Nobelprijs voor de vrede verdient is het S. Miloseviç maar die zit nu in Den haag op de plek waar Bush Blair Kok Verhofstadt en nog wat Oost Europese VS-collaborateurs zouden moeten zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Die Simonsen is toch wel echt zot geworden. Hoe kan je nu regeringsleiders die een oorlog voeren voordragen voor nobelprijs voor de vrede.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens mij heeft Mandela nooit een oorlog - nooit militair - gevoerd tegen de apartheid. Integendeel zelfs: hij heeft altijd geprobeerd om met verzoenende taal de wonden te dichten tussen blanken en zwarten.
Arafat kreeg zijn prijs voor de vrede, omdat hij samen met Mubarak (ik ben daar niet zeker van) een vredesvoorstel had ontworpen dat goed was en uitvoerbaar was. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Van vooroordelen gesproken! ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() moet ik er écht bijzeggen dat dat sarcastisch was, of waren die
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() OK
op dit forum wordt veel met modder naar elkaar gesmeten, meer dan op elk ander forum dat ik in mijn leven al bezocht heb. Ik kan daar gerust mee leven, en meestal vind ik het zelfs behoorlijk amusant Maar als ik vergeleken wordt met Vlaanderen72...ik heb ook mijn grenzen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Mja, ik dacht het op te lossen met die smiley...blijkbaar nog niet duidelijk genoeg. Ach ja...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Arafat is een ander verhaal. Hij sloot de Oslo akkoorden met Rabin, maar heeft tot de dag van vandaag veel bloed aan zijn handen. Tijdens de beslissing om aan Arafat de Nobelprijs voor Vrede te geven is voor het eerst in de geschiedenis van het Nobel-instituut een lid van het bestuur afgetreden uit protest. Er zijn ook pogingen ondernomen om zijn prijs terug te trekken, met soms veel steun, maar zonder succes. Bijvoorbeeld hier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Laten we stellen dat hij onder de gegeven omstandigheden samen met Rabin in aanmerking kwam voor de prijs, maar het misschien wat voorbarig was. Men had misschien beter gewacht tot het vredesplan iets opgeleverd had. Stel, moest het plan gelukt zijn, had hij hem dan verdiend volgens u?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar men heeft het vel van de beer te snel verkocht. Ik ga de discussie Israel-Palestina hier niet voeren, maar de Nobelprijs geven aan zo iemand en onder die omstandigheden is wel een (zelfmoord)aanslag op de schoonheid ervan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Sorry Kotsmos, maar omdat ik ook alle straffe uitstpraken heb gehoord van andere leden dacht ik dat jij ook zo iemand was.
Nogmaal sorry ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Schepen
|
![]() van mij mogen bush en blair(beiden knechtjes van het zionisme)die nobelprijs hebben. Die prijs heeft toch al jaren geen enkele waarde meer..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris