![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk eerlijk gezegd dat er tussen het VB en N-VA, ook wat electoraat betreft, nu een Chinese muur staat. Dat zijn geen communicerende vaten meer. De extra zuurstof bel die het N-VA van het VB had gekregen op electoraal vlak, is voor een deel teruggegaan, en voorgoed. Voor de echte VB kiezer is het N-VA niet geloofwaardig op bougnoullen vlak, net zoals op "confederalisten" vlak. Na de communautaire frigo zal er de bougnoullenfrigo komen, dat beseffen zij wel. Nee, ik denk dat BDW vist op het huidige en toekomstige electoraat dat zijn buik vol heeft van kopvoddentoestanden, maar nog niet is afgezakt naar VB toestanden. Ik denk eerder aan O-VLD. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welk merk van TV hebben jullie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We kunnen natuurlijk mierenneuken. Op 1u11 hebben ze het over de grondwet voor herziening vatbaar verklaren. Voor de betweters, dan gaat het over art. 195, zelfs als dat niet uitgesproken is. En hij (Beke) is zeer duidelijk dat het er niet meer inzit omdat je daarvoor een meerderheid binnen de regering, de kamer en de senaat nodig hebt. Komt er op neer dat hij er wel voor is maar dat hij het niet meer mogelijk acht. Gewoon grote woorden omdat hij weet dat het niet meer mogelijk is met OVLD en MR! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil niet meedoen als niet-jurist aan die betweterij van slimme forummers ivm de grondwetsherziening.
Maar toch dit: - het maakt me niet veel uit: zal het goedschiks niet gaan, dan zal het met enig forceren wel een beetje met kwaadschiks gaan. - het "oude" parlement "verklaart artikelen VATBAAR voor herziening". Tuurlijk is dat geen verplichting voor het nieuwe parlement. - maar met het beginnen van zo'n procedure, heeft de kiezer de kans om zich uit te spreken. De kiezer die zich uitspreekt, heeft dat geen naam? Zoiets in de aard van democratie?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ijen~a7b75dc0/ https://twitter.com/HendrikVuye/stat...44679240032258 Dergelijke ringschriften, of ze nu bestaan of niet, hebben enkel amusementswaarde en kunnen op geen enkele wijze legitiem afgedwongen worden. Toen Vuye nog in de N-VA fractie zat heeft hij Calvo hier duidelijk op zijn plaats gezet toen hij hier in het parlement naar vroeg.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 24 december 2018 om 13:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn essays geschreven over hoe de EU lidstaten evolueren naar deelstaten. Ik vind ze echter niet onmiddellijk terug op internet.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 24 december 2018 om 13:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Belgisch probleem is identiek aan EU probleem.
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nope. Het Belgisch probleem is de versnippering van bevoegdheden door de afbraak van de unitaire staat. Het EU probleem is het verlies van soevereiniteit van de deelstaten.
![]() |
![]() |