Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 december 2018, 11:12   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Je bedoelt een gps. Dat is het 'kaske' van de vrachtwagens. Dat is te duur volgens Weyts.
Als u graag als automobilist zo'n kastje betaalt, waarom niet. Misschien wil Weyts u die kostprijs evenwel onthouden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2018, 11:12   #62
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 71.147
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, meer dan eens. De laatste jaren zijn er trouwens al heel wat stappen vooruit gezet. In vergelijking met andere West-Europese steden staat Brussel nog niet heel ver, maar de verandering is in gang gezet.
Met niet heel ver bedoel je dat je zelfmoordneigingen mag hebben om door Brussel te fietsen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2018, 11:14   #63
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Met niet heel ver bedoel je dat je zelfmoordneigingen mag hebben om door Brussel te fietsen.
Geef mij eens een traject binnen het Brussels gewest waar het volgens u onmogelijk is te fietsen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2018, 11:35   #64
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 71.147
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Geef mij eens een traject binnen het Brussels gewest waar het volgens u onmogelijk is te fietsen.
Ik schrijf nergens over onmogelijk. Maar het is niet bepaald een fijn gevoel in Brussel te rijden met persoonlijk transport.

Gelukkig dat openbaar vervoer in Brussel , voornamelijk metro desondanks de smerigheid en risico's, nog bruikbaar is.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2018, 11:44   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik schrijf nergens over onmogelijk. Maar het is niet bepaald een fijn gevoel in Brussel te rijden met persoonlijk transport.
Er zijn inderdaad bepaalde straten en punten die je beter vermijdt, maar er zijn hier en daar al uitgewerkte alternatieven. De voorbije tijd heb ik al meer dan eens gebruik gemaakt van bijvoorbeeld de gewestelijke fietsroutes die je door autoluwe straten sturen. En - jawel het bestaat ondertussen ook al in Brussel maar nog veel te weinig - langs wegen met een gescheiden fietspad.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2018, 11:51   #66
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 77.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als u graag als automobilist zo'n kastje betaalt, waarom niet. Misschien wil Weyts u die kostprijs evenwel onthouden.
Jamaar: ofwel is het ingebouwd in de auto (='kaske') ofwel is het je eigen gsm of smartfoon hé.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2018, 11:56   #67
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 71.147
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er zijn inderdaad bepaalde straten en punten die je beter vermijdt, maar er zijn hier en daar al uitgewerkte alternatieven. De voorbije tijd heb ik al meer dan eens gebruik gemaakt van bijvoorbeeld de gewestelijke fietsroutes die je door autoluwe straten sturen. En - jawel het bestaat ondertussen ook al in Brussel maar nog veel te weinig - langs wegen met een gescheiden fietspad.
Vooral die "veel te weinig" is een belangrijk deel van uw "ja maar".
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2018, 11:56   #68
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Met een snelle e-fiets ben je op bepaalde trajecten gewoon sneller in Brussel dan met de wagen.
Droom verder.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2018, 11:59   #69
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, de reden is van een heel andere aard: de eenzijdige mobiliteit in Vlaanderen gekoppeld aan die zwaar doorwegende lint- en korrelbebouwing. Het kan anders, ook in stedelijke omgevingen. Kijk dan maar eens naar Kopenhagen.
Ik kijk naar België.
België waar de automobilist heel zwaar belast wordt zonder dat hij er iets voor terugkrijgt.
Als die onnozele Weyts denkt dat op te lossen door ons nog meer te laten betalen...

Op een gegeven moment maken wij de rekening en stellen we vast dat we beter thuis aan de stoof kunnen blijven zitten dan dat we gaan werken.

De ambtenaren, die gratis OV krijgen zijn dan nog de enigen die gaan werken.
Mooie boel als je het mij vraagt.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2018, 12:03   #70
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 77.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er zijn inderdaad bepaalde straten en punten die je beter vermijdt, maar er zijn hier en daar al uitgewerkte alternatieven. De voorbije tijd heb ik al meer dan eens gebruik gemaakt van bijvoorbeeld de gewestelijke fietsroutes die je door autoluwe straten sturen. En - jawel het bestaat ondertussen ook al in Brussel maar nog veel te weinig - langs wegen met een gescheiden fietspad.
Tot in Woluwe is het redelijk te doen, maar verder wordt het toch niet zo plezant. Brussel is ook een oude stad met smalle straatjes.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2018, 12:13   #71
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Salariswagens, ecocheques, maaltijdcheques, dienstecheques, ...

Allemaal maatregelen die genomen werden om iets meer nettoloon uit te kunnen betalen.

Ondertussen kosten die systemen massa's geld, geld waar niemand, buiten de chequebedrijven, iets aan hebben.

STOP DAAR GEWOON MEE EN VOER EEN ALGEMENE LASTENVERLAGING IN!
De eenvoudigste en meest efficiënte oplossing.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2018, 12:14   #72
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als u graag als automobilist zo'n kastje betaalt, waarom niet. Misschien wil Weyts u die kostprijs evenwel onthouden.
Graag betalen? Ik heb daar toch niets in te willen?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2018, 12:21   #73
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

NVA wil Groen paaien voor volgende verkiezingen omdat Groen er volgende keer bij is.
Ecolo/Groen & NVA & MR/VLD is mijn pronostiek.

Laatst gewijzigd door Deo : 28 december 2018 om 12:39.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2018, 16:12   #74
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maak die brandstof duur genoeg, en de gewone man zal geen meter meer kunnen rijden. Plots heel veel plaats op de wegen.

Allemaal met de fiets, probleem opgelost.
Transport is in Belgie spotgoedkoop ivg met andere landen hoor.

Waarom denk jij dat wij allemaal liever onder de kerktoren blijven wonen en uren pendelen per dag ipv bij ons werk te gaan wonen of werk dichter bij huis zoeken ?

Koop maar eens een wagen in NL, dan weet je wat hoge taxen zijn. De BIV stelt twee keer niks voor.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2018, 17:03   #75
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Koop maar eens een wagen in NL, dan weet je wat hoge taxen zijn. De BIV stelt twee keer niks voor.
Daarom heeft Nederland ook een van de laagste CO2-uitstoot per gemiddeld ingeschreven wagen, ondanks ze zeer weinig dieselwagens tellen.

Eventjes 20 g/km CO2 minder dan Duitsland.

Citaat:
Wie es anders geht, zeigen die Niederlande: Dort waren 2017 die durchschnittlichen CO2-Emissionen der Pkw-Neuwagenflotte 20 g/km niedriger als in Deutschland (Niederlande: 108 g CO2/km, Deutschland: 128 g CO2/km). Noch 2005 lagen die CO2-Flottenwerte beider Länder nahezu gleich auf [Niederlande 170 g CO2/km, Deutschland 173 g CO2/km]. Dabei haben die Holländer wenig Lust auf Diesel: Nur knapp 18 Prozent der neu zugelassenen Autos waren 2017 Selbstzünder, bei uns waren es mehr als doppelt so viele (rund 39 %). Worauf ist diese Entwicklung zurückzuführen? Die Niederlande haben, anders als in Deutschland, die Besteuerung für den Kauf und den Besitz der Fahrzeuge stark an CO2-Emissionen ausgerichtet, selbst die Dienstwagenbesteuerung. Der Kauf hochmotorisierter Fahrzeuge mit hohem Verbrauch wird in den Niederlanden also finanziell bestraft, in Deutschland hingegen nicht.
Belgie ligt in de CO2-middenmoot, volgens Jato-tabel 2017:

Laatst gewijzigd door Micele : 28 december 2018 om 17:11.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2018, 17:11   #76
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 43.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Tot in Woluwe is het redelijk te doen, maar verder wordt het toch niet zo plezant. Brussel is ook een oude stad met smalle straatjes.
Op de meeste Brusselse fietspaden is de term "moordstrook" van toepassing. Gewoon een strookje die aan de rechtse kant het rijvak met een stippellijn werd afgetekend. Dat is al. Daar fietsen is een serieus risico. Nu ja, in veel Vlaamse agglomeraties is het geen haar beter.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2018, 17:39   #77
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Tot in Woluwe is het redelijk te doen, maar verder wordt het toch niet zo plezant. Brussel is ook een oude stad met smalle straatjes.
Fietsen is vooral interessant daar waar het vlak is. Waar fietsen mensen veel ? Juist ja in Vlaanderen Nederland Denemarken .....In Wallonië is dat al een pak minder en ook Brussel telt heel wat nijdige hellingen waar enkel een sportieveling opraakt.
Misschien dat met de komst van de e-fiets men ook meer zal gaan fietsen daar waar het niet vlak is.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2018, 20:27   #78
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Transport is in Belgie spotgoedkoop ivg met andere landen hoor.

Waarom denk jij dat wij allemaal liever onder de kerktoren blijven wonen en uren pendelen per dag ipv bij ons werk te gaan wonen of werk dichter bij huis zoeken ?

Koop maar eens een wagen in NL, dan weet je wat hoge taxen zijn. De BIV stelt twee keer niks voor.
Uhm... België is weeral één van de duurste in de EU...

Naam: Naamloos.jpg
Bekeken: 920
Grootte: 323,8 KB

Bron: Lease Plan Car Cost Index 2018
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2018, 21:39   #79
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Uhm... België is weeral één van de duurste in de EU...

Bron: Lease Plan Car Cost Index 2018
Deze is beter... of tenminste "eerlijker" (indien men werkt of inkomsten heeft)

Tavek had het over autotaksen...

België met 19 dagen duidelijk onder het EU-gemiddelde van 26,5 dagen, Nederland er net onder met 26 dagen, Oostbloklanden bij de duurste.

Aantal werkdagen per jaar om de jaarlijkse taksen te betalen van een personenwagen...

Citaat:

EU-Vergleich: Zahl der Arbeitstage pro Jahr, die nötig sind, um Besteuerung eines Autos zu bezahlen.

https://autorevue.at/autowelt/autosteuern-eu-vergleich

20.09.2017 Tamara Schögl APA

Österreicher arbeiten jedes Jahr im Schnitt 18,8 Tage, um ihre Kfz-Steuern zu finanzieren, ergab eine Berechnung von Patrick Dornig an der Business School der Fachhochschule Kufstein Tirol. Österreicher arbeiten damit im EU-Vergleich ihre Kfz-Steuerbelastung relativ rasch ab, im EU-Schnitt dauert es 26,5 Tage, wobei vor allem in Osteuropa die Steuern im Vergleich zum Einkommen hoch sind.
...
Dornig hat in seiner Masterarbeit jeweils ein kleines, mittelgroßes und großes Benzin- und Dieselfahrzeug sowie ein Fahrzeug mit Elektroantrieb in den Vergleich einbezogen und die Steuern vom Erwerb über die Nutzung bis zum Verkauf berücksichtigt.
In zijn masterscriptie nam Dornig een klein, middelgroot en groot benzine- en dieselvoertuig evenals een voertuig met elektrische aandrijving in de vergelijking en hield hij rekening met de belastingen van aanschaf en gebruik tot en met verkoop.

Laatst gewijzigd door Micele : 28 december 2018 om 22:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2018, 02:25   #80
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Droom verder.
Helemaal niet, en dat wordt aangetoond door de stijging jaar na jaar van het aantal fietsers op bijvoorbeeld de HST-fietsroute tussen Leuven en Brussel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be