![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wat is jouw gevoelen tegenover Brussel, onze hoofdstad? | |||
Ik ben er fier op, en zeker niet beschaamd erover |
![]() ![]() ![]() |
21 | 32,31% |
Ik ben er beschaamd over, en zeker niet fier. |
![]() ![]() ![]() |
47 | 72,31% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als lid van het Belgische volk voel ik veel racisme, xenofobie en haat vanwege separatisten die eenzijdig willen een staatsgrens gaan bouwen hier 150 meter verder dan waar ik woon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als Zuid-Nederlander voel ik veel racisme, xenofobie en haat ten gevolge van het separatisme van 1830. Haat gericht tegen mijn Noord-Nederlandse volksgenoten die een halve kilometer verder wonen van waar ik vroeger woonde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Banneling
|
![]() Mevrouw Homans is dan ook geen wetenschapper.
Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 3 januari 2019 om 09:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- sommigen (groep I mensen, ook wel "Uebermenschen") hebben het recht om mensen met bepaalde eigenschappen negatief te beoordelen, nadeel te berokkenen en uit te maken met scheldwoorden en dierennamen - anderen (groep II mensen, ook wel Untermenschen) die dat doen zijn "racisten" die daardoor negatief beoordeeld moeten worden, nadeel aangedaan moeten worden en uitgemaakt met scheldwoorden en dierennamen, precies omdat zij zich schuldig maken aan "racisme", ttz, mensen met zekere eigenschappen negatief te beoordelen, nadeel te berokkenen en/of uit te maken met scheldwoorden en dierennamen. Het is een soort van initiële symmetrie breking, die maakt dat zij die het eerste waren om anderen uit te maken voor racisten, tot de groep I behoren, en zij naar believen sommige anderen, als functie van hun eigenschappen, tot groep II mogen veroordelen. Want het had ook omgekeerd gekund, maar dan zou men dat ook weer arbitrair gevonden hebben. Een symmetriebreking heeft altijd iets arbitrairs. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 januari 2019 om 10:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=ohacTeAJcQQ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was ze dan gewoon wat aan het zeveren ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar de bruine mede bruders moeten wel vanachter gaan zitten in de bus hee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zou je niet beginnen met 'ich bin ein eclaireke!' ? het moet niet altijd een boule de berlin zijn toch. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als pacifist heb ik veel waardering voor de vrede die het Belgische volk kent sinds we de hollandse usurpator/bezetter met zijn sjokkedijzen buiten hebben gestampt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ze Moslims niet graag heeft, soit, ieder zijn/haar mening MAAR om te beslissen ergens anders te gaan leven voor die reden, is niet echt verstandig volgens mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 3 januari 2019 om 10:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() er zijn 2 wereldoorlogen op het Belgische grondgebied uitgevochten sindsdien.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() België is sinds die tijd verschillende malen in oorlog geweest trouwens. Zou Kaiser Wilhelm 2 het ommetje door België om Frankrijk aan te vallen ook geriskeerd hebben indien de Nederlanden toen nog één waren geweest? Het zou hem immers een veel grotere tegenstander hebben opgeleverd. WOI had ons misschien kunnen bespaard zijn gebleven, net zoals het Nederland bespaard bleef. Uiteraard is zo'n 'what if' onmogelijk te voorspellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() België is sinds die tijd verschillende malen in oorlog geweest trouwens. Zou Kaiser Wilhelm 2 het ommetje door België om Frankrijk aan te vallen ook geriskeerd hebben indien de Nederlanden toen nog één waren geweest? Het zou hem immers een veel grotere tegenstander hebben opgeleverd. WOI had ons misschien kunnen bespaard zijn gebleven, net zoals het Nederland bespaard bleef. Uiteraard is zo'n 'what if' onmogelijk te voorspellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus 10 jaar geleden kan ik me moeilijk voorstellen dat dat de echte reden was om te vertrekken. http://www.npdata.be/BuG/286-Aantal-...al-moslims.htm Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 januari 2019 om 11:15. |
|
![]() |
![]() |