Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2019, 23:48   #41
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ben jij een bewoner van A'pen ?
Is Vlaanderen voor jou de parking ?
Nee, de gehandicapten parking.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2019, 02:22   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Ik geloof Jean-Marie, maar om zijn woorden kracht bij te zetten hadden ze op zijn minst ook enkele foto's moeten trekken en publiceren.

Kwestie van de ontkenners te snel af te zijn.
Alhoewel ik wel een boontje heb voor J-M, hecht ik geen geloof aan het verhaaltje dat hij nu opdist. Gaat het echt om gemeente-eigendom dat vervreemd werd, dan moet hij niet naar de media stappen maar naar het gerecht. Stelen is immers strafbaar.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2019, 08:04   #43
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alhoewel ik wel een boontje heb voor J-M, hecht ik geen geloof aan het verhaaltje dat hij nu opdist. Gaat het echt om gemeente-eigendom dat vervreemd werd, dan moet hij niet naar de media stappen maar naar het gerecht. Stelen is immers strafbaar.
Die Mevrouw zegt dat wat ze meenam privé zaken waren. Nu dat veel dingen nu digitaal worden opgeslagen weet ik ook wel. Toch zijn klassieke dossiers nog in iedere administratie in overvloed aanwezig.
Maar dat er in het bureel van een burgemeester niks maar dan ook geen enkel formulier verslag of dossier meer ligt vind ik zeer bizar ?? Was alles dan privé eigendom ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2019, 10:38   #44
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
http://www.standaard.be/cnt/dmf20190104_04078228

OVLD'ers zijn slechte rancuneuze verliezers blijkbaar.
Net zoals de Ninoofse VB'ers
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2019, 11:41   #45
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Je moet het toch een beetje opdraaien ook hé.

Maar u heeft gelijk, dan moet hij naar de rechtbank stappen en daar proberen zijn gelijk te halen.

Laatst gewijzigd door Universalia : 5 januari 2019 om 11:41.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2019, 12:20   #46
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Je moet het toch een beetje opdraaien ook hé.

Maar u heeft gelijk, dan moet hij naar de rechtbank stappen en daar proberen zijn gelijk te halen.

Ik ben niet akkoord hoor maar dat heeft geen belang want ze vegen toch hun voeten aan hetgeen de gewone man er over denkt. Die dossiers zijn nooit privé -bezit want ze zijn aangelegd tijdens de werkuren waarvoor zij betaald werd door haar werkgever. De gemeenschap dus.
Ik zal een voorbeeld geven tot staving.
Indien een werknemer een nieuwe vinding doet dan moet hij oppassen dat zijn werkgever het octrooi niet opeist op basis van het feit dat die vinding er kwam door opgedane beroepsactiviteit bij de werkgever.
Waarom is het in het ene geval wel mogelijk en kan men in het andere geval dergelijke dossiers beschouwen als privé-bezit?
Heeft mevrouw ze soms aangelegd tijdens haar nachtelijke bed-activiteiten?
Dat deze momenten privé zijn neem ik graag aan maar overdag op een stadhuis zijn het betaalde uren en die zijn nooit privé.
Dus die dossiers evenmin. Anders had ze deze maar moeten bewaren thuis.
En er aan werken dus ook.

Laatst gewijzigd door werkman : 5 januari 2019 om 12:22.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2019, 18:08   #47
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Dedecker komt terug op 'verdwenen' dossiers.

Citaat:
Mij wordt bevestigd door verschillende mensen dat de afgelopen weken bestelwagens met stapels papieren en boeken zijn weggereden, vermoedelijk naar de verbrandingsoven. Wetboeken en -teksten: allemaal weg. En als documenten en dossiers op zo’n wijze worden verwijderd, kan dat evengoed met een simpele druk op de delete-toets van een computer.

Een vuil spelletje?

Laatst gewijzigd door Universalia : 5 januari 2019 om 18:09.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2019, 18:11   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Mocht ik burgemeester zijn, dan lag er in mijn bureel niet één te behandelen dossier, tenzij erg tijdelijk. Ik zou wel werken met eigen aangelegde werkdossiers, waarin persoonlijke aantekeningen edm mogelijk zijn.
Maar ik zou ook, mocht ik dan opgevolgd worden door een aartsvijand, toch een behoorlijke overgave/overname doen.
En dat heeft dat wijf niet gedaan; reden waarom de brulkikker haar nu droog langs achter pakt.

Mocht ik gemeentesecretaris zijn, dan zou ik de nieuwe burgemeester behoorlijker opvangen.
Ook op klein-materieel vlak: iemand aanduiden als contactpersoon om te regelen welk bureelmaterieel de burgemeester wenst, welke schilderijtjes of andere zever al dan niet geleend uit het gemeentelijk museum ....

enz.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2019, 18:13   #49
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ze moesten plaats voor Dedecker maken en zijn ego.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2019, 18:19   #50
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen idee hoe het met burgemeesterskasten zit, maar op het werk heb ik altijd geweten dat in mijn kasten persoonlijke documentatie en boeken staan (en kopijen van rapporten).
De dossiers en de boeken van de firma worden door de administratie bijgehouden en kunnen uiteraard tijdelijk ontleend worden.
En bij verandering van werk heb ik mijn persoonlijke documentatie meestal meegenomen
Oud 5 januari 2019, 18:19   #51
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

De zwarte boekhouding verbranden noemen ze dat.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2019, 18:38   #52
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die misdadigers van Open riool VLD zijn er overal in Vlaanderen een boeltje van aan het maken.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2019, 18:41   #53
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Die misdadigers van Open riool VLD zijn er overal in Vlaanderen een boeltje van aan het maken.
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2019, 18:50   #54
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De feiten van Open riool VLD op een rijtje:

In Middelkerke halen ze het hele gemeentehuis leeg nadat ze electoraal verpletterd werden na hun vele jaren corrupt bestuur

In Molenbeek zitten ze met de PS in het bestuur en praten ze bij monde van een gehoofddoekte vrouwelijke verkozene de zware rellen op oudejaar goed

In Gent ging een snotaap over lijken en smeedde hij een coalitie met de groene moslimknuffelaars, inclusief gesluierde verkozenen in de gemeenteraad

In Ninove smeedden ze een coalitie van de losers en halen ze een NVAer over om mee te doen die vervolgens prompt uit de partij wordt gezet

In de federale regering moesten ze koste wat het kost het Marrakech pact laten ondertekenen waardoor ze NVA uit de regering duwden

Een echte pest voor Vlaanderen die Open riool VLD.
Oud 5 januari 2019, 18:53   #55
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De feiten van Open riool VLD op een rijtje:

In Middelkerke halen ze het hele gemeentehuis leeg nadat ze electoraal verpletterd werden na hun vele jaren corrupt bestuur

In Molenbeek zitten ze met de PS in het bestuur en praten ze bij monde van een gehoofddoekte vrouwelijke verkozene de zware rellen op oudejaar goed

In Gent ging een snotaap over lijken en smeedde hij een coalitie met de groene moslimknuffelaars, inclusief gesluierde verkozenen in de gemeenteraad

In Ninove smeedden ze een coalitie van de losers en halen ze een NVAer over om mee te doen die vervolgens prompt uit de partij wordt gezet

In de federale regering moesten ze koste wat het kost het Marrakech pact laten ondertekenen waardoor ze NVA uit de regering duwden

Een echte pest voor Vlaanderen die Open riool VLD.
Ola, de VLD is nu de Grote Vijand geworden. Marinower is verwittigd
Oud 5 januari 2019, 19:06   #56
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ola, de VLD is nu de Grote Vijand geworden. Marinower is verwittigd
Geworden??? Zou hij dat, gelijk alle klassieke partijen al niet lang zijn???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2019, 19:13   #57
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Geworden??? Zou hij dat, gelijk alle klassieke partijen al niet lang zijn???
Maar de NVA verschuift wel regelmatig de focus. Ps, sossen in het algemeen, de tsjeven, de groenen en nu de liberalen.

Het is vermoeiend.
Oud 5 januari 2019, 19:15   #58
Tavek
Banneling

Standaard

Indien er gemeente eigendom (de wetteksten, boeken, enz...) weggehaald zijn en verbrand lijkt me dit een klacht bij de politie waard.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2019, 19:26   #59
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar de NVA verschuift wel regelmatig de focus. Ps, sossen in het algemeen, de tsjeven, de groenen en nu de liberalen.

Het is vermoeiend.
Het is zeer goed dat dit vermoeiend is voor u. U zal binnenkort doodmoe zijn, mensen zullen denken dat u CVS hebt
Oud 5 januari 2019, 19:48   #60
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Indien er gemeente eigendom (de wetteksten, boeken, enz...) weggehaald zijn en verbrand lijkt me dit een klacht bij de politie waard.
Hoe gaat men vaststellen dat bepaalde boeken en andere werken gemeente-eigendom waren, als de administratie ervan wellicht ook verdween? Is het sop de kool waard?

Dat er iets 'loos' was in Middelkerke wordt aangegeven door de uitslag van de verkiezingen, waarbij Dedeckere 70 % van de stemmen haalt. Dat wijst op een algemene onvrede onder de bevolking ten aanzien van het vorige gemeentebestuur. Dat valt niet zomaar uit de hemel. Uit een video, waar hiervoor naar verwezen werd, viel op te maken dat de vroegere burgemeesteres, geen katje was, dat zonder handschoenen kon aangepakt worden. Bovendien nog was het nog een slechte verliezer, die haar opvolger een loer draaide.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be