Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 januari 2019, 18:59   #61
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

ps: de audi GT is inderdaad een prachtige wagen, en ik ben absoluut geen fan van de audi styling.

Dus dat zegt al wat.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2019, 19:13   #62
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
ps: de audi GT is inderdaad een prachtige wagen, en ik ben absoluut geen fan van de audi styling.

Dus dat zegt al wat.
Dit bedoelde ik ook, ... tijdje geleden:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht

Alweer een conceptwagen van de VW Gp, de Audi e-tron GT, mooie lijn, spijtig van de povere batterijchemie:
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2019, 21:06   #63
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Laat ze maar doen.

Hoe meer concurentie, hoe beter voor onze portemonnée.
Ondertussen blijf ik Petrol head.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2019, 21:07   #64
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Straks? De hele dieselheisa zorgt ervoor dat de hele nest lease Audi's en VW's met 2.0 (en groter) diesels uit 2014/2015 geen drol meer waard in West Europa.
Ik heb mijn Euro5 uit 2009 nog goed verkocht. Onlangs.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2019, 21:10   #65
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Als mijn benzinetank halfleeg is, dan weegt ze nog de helft.

Als een batterij van een E-auto voor 90% leeg is weegt ze nog net zoveel als een volle.

Dit om het zinloze van elektrische aandrijving te illustreren.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2019, 23:10   #66
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.344
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Als mijn benzinetank halfleeg is, dan weegt ze nog de helft.

Als een batterij van een E-auto voor 90% leeg is weegt ze nog net zoveel als een volle.

Dit om het zinloze van elektrische aandrijving te illustreren.
Da's een lomp zware benzinetank, die onder mijn wagen weegt geen 40 kg.

Mare, dat hogere gewicht van de accu's wordt voor een groot deel gecompenseerd door het veel lagere gewicht van de aandrijftrein, en de flexibiliteit die een autobouwer kan gebruiken doordat alle aandrijfcomponenten veel minder gebonden zijn aan bepaalde afmetingen.
Zoals Tesla duidelijk demonstreert met de S, die weegt niet veel meer of minder dan een soortgelijk uitgeruste en qua afmetingen dezelfde Duitse ICE wagen. En dat is dan nog een Tesla model met ferme beginnersfouten kwa ontwerp/componenten-design.

Neen, op dit moment is de belangrijkste reden waarom ik niet met een EV rijd de aankoopprijs. Ja, ik kan een 3 betalen, zelfs een S als ik de broeksriem aantrek en het spaargeld aantast. Maar een auto is voor mij een verbruiksvoorwerp. Dat moet zijn werk doen.
En als er een deukje inkomt, of de binnenbekleding niet showroomwaardig meer is, meh. Om dan met een kwart tot halve woning te gaan rondrijden, goed zot.
Tot vorig jaar was actieradius een ander hekel punt, maar da's ondertussen ook van de baan. Met 350-400km kan ik alles doen wat ik tot nu toe deed.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2019, 23:10   #67
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.344
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik heb mijn Euro5 uit 2009 nog goed verkocht. Onlangs.
Iets is waard wat de gek ervoor geeft.
Waarschijnlijk minder dan een verschrootpremie voor een wagen van 8-9 jaar oud.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 7 januari 2019 om 23:11.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2019, 23:33   #68
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Da's een lomp zware benzinetank, die onder mijn wagen weegt geen 40 kg.

Mare, dat hogere gewicht van de accu's wordt voor een groot deel gecompenseerd door het veel lagere gewicht van de aandrijftrein, en de flexibiliteit die een autobouwer kan gebruiken doordat alle aandrijfcomponenten veel minder gebonden zijn aan bepaalde afmetingen.
Zoals Tesla duidelijk demonstreert met de S, die weegt niet veel meer of minder dan een soortgelijk uitgeruste en qua afmetingen dezelfde Duitse ICE wagen. En dat is dan nog een Tesla model met ferme beginnersfouten kwa ontwerp/componenten-design.

Neen, op dit moment is de belangrijkste reden waarom ik niet met een EV rijd de aankoopprijs. Ja, ik kan een 3 betalen, zelfs een S als ik de broeksriem aantrek en het spaargeld aantast. Maar een auto is voor mij een verbruiksvoorwerp. Dat moet zijn werk doen.
En als er een deukje inkomt, of de binnenbekleding niet showroomwaardig meer is, meh. Om dan met een kwart tot halve woning te gaan rondrijden, goed zot.
Tot vorig jaar was actieradius een ander hekel punt, maar da's ondertussen ook van de baan. Met 350-400km kan ik alles doen wat ik tot nu toe deed.
Model 3 Mid Range: 1611 kg.

Niet echt spectaculair zwaar hoor.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 00:22   #69
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Model 3 Mid Range: 1611 kg.

Niet echt spectaculair zwaar hoor.
Een diesel uit die middenklasse weegt meer, zeker nu met de grotere adblue reservoirs...

Citaat:
https://www.adac.de/_ext/itr/tests/A...Avantgarde.pdf

Mercedes C 220 CDI BlueTEC Avantgarde

Leergewicht/Zuladung 1625 kg/490 kg

Laatst gewijzigd door Micele : 8 januari 2019 om 00:24.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 06:41   #70
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Ad Blue tank is in kunststof gewicht leeg is verwaarloosbaar ....benzine of diesel tanks in metaal ?
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 07:21   #71
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Ad Blue tank is in kunststof gewicht leeg is verwaarloosbaar ....benzine of diesel tanks in metaal ?
Brandstoftanks bestaan al jaren uit kunststof.

En het soortelijk gewicht van ad-blue is ongeveer gelijk aan dat van water.

En met een verbruik van 1 liter op 1000 in een ad-blue tank die steeds lichter gaat worden tijdens het rijden verwaarloosbaar.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 10:50   #72
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Ad Blue tank is in kunststof gewicht leeg is verwaarloosbaar ....benzine of diesel tanks in metaal ?
Wat zit je allemaal te brabbelen?

Speelt geen rol, de dieselwagen weegt al zwaarder, en bovendien met te weinig adblue valt die in panne. Bovendien propageerde Mercedes al een gewichtsreductie tot 100 kg tov het vorige dieselmodel. De dieseltank werd al met 18 liter verkleind tot 41 liter om plaats te vinden voor de mini (dus sjoemel) adblue tank van amper 8,5 liter. Wslk hebben ze ook het reservewiel eruit gehaald om plaats te vinden voor het ureumvat, of ze moeten de koffer verkleinen maar dat zou te dom zijn.

ADAC raadt dus ook aan zeker het driemaal zo grote 24,5 liter adbluevat als optie te nemen want blijkbaar is dat nog een sjoemelversie met amper 8,5 liter minivatje. Het is ook een test van 2014, dus 100 % sjoemeldiesel en slechts euronorm 6b, en ook nog ouderwets 6-handgeschakeld. En dit voor Mercedes amai. Een Mercedes met G-tronic automaat zal nog zwaarder wegen.

Het adblueverbruik ligt tussen 1 en 3 liter voor 1000 km naargelang rechtervoet, amai ver komt die niet aan hoge snelheden op de autobahn.

Ik vertaal uit die oude test, blz 2 punt Alltagstauglichkeit:

Citaat:
De C-klasse, in combinatie met de kleine benzine- of dieselmotoren, is standaard uitgerust met alleen nog maar een brandstoftank van 41 l (een grotere brandstoftank van 66 l moet als optie worden besteld). Zo is de tankmaat vergeleken met zijn voorganger zonder pardon verminderd met 18 l - ook een manier om de gepropageerde gewichtsvermindering van 100 kg te bereiken. Ook de SCR-tank, die het ureum voor de uitlaatgasreiniging bevat, is erg klein met 8,5 l voor een voertuig over lange afstanden. De optionele 24,5 l SCR-tank moet daarom ook dringend meebesteld worden.

Die C Klasse ist in Verbindung mit den kleinen Benzin- oder Dieselmotoren serienmäßig nur noch mit einem 41 l Kraftstofftank ausgerüstet (ein größerer 66 l Kraftstofftank muss optional geordert werden). Damit ist die Tankgröße gegenüber dem Vorgänger kurzerhand um 18 l reduziert worden - auch eine Möglichkeit, um die propagierten 100 kg Gewichtsreduktion zu erreichen. Auch der SCR-Behälter, der den Harnstoff für die Abgasreinigung beinhaltet, fällt mit 8,5 l für ein Langstreckenfahrzeug sehr klein aus. Der optionale 24,5 l SCR-Behälter sollte daher unbedingt mitbestellt werden.
Dat alle diesels onder euronorm 6-Temp sjoemeldiesels zijn heeft men wetenschappelijk gemeten en vastgesteld dat al die adblue reservoirs minstens 40 tot zelfs 80% te klein zijn, daarnaast sjoemelen ze ook nog met tempertuurmanagement en knijpen ze de ureuminspuiting dicht bij lage temperaturen:
Citaat:
https://www.wiwo.de/technologie/mobi.../13371484.html

Der schmutzige Adblue-Trick der Autobauer

Neue Tests belegen: Nicht nur VW betrügt bei der Abgasmessung, die gesamte Autoindustrie gerät unter Beschuss. Die sogenannten Adblue-Tanks sind oft zu klein – die Abgasreinigung kann gar nicht richtig funktionieren.

....

Offenbar aber spritzen die genannten Hersteller viel weniger Adblue in die Katalysatoren, als für die Einhaltung der Emissionswerte nötig wären. Das hat die niederländische Wissenschaftsorganisation TNO im Auftrag der Regierung in Den Haag herausgefunden. Denn: Würden sie die nötige Menge dieses Adblue zu den Abgasen geben, müssten deutlich größere Tanks für den Zusatzstoff in die Autos gebaut werden – kaum vorstellbar beim derzeitigen Motordesign. Die Adblue-Tanks der Fahrzeuge, so die Studie, „sind um 40 bis zu 80 Prozent zu klein“.

De vuile adblue-trukken van de autoconstructeurs

Nieuwe tests bewijzen: niet alleen VW bedriegt bij de uitlaatgasmeting, de hele auto-industrie wordt aangevallen. De zogenaamde AdBlue-tanks zijn vaak te klein - de zuivering van uitlaatgassen kan niet goed werken.
...

Blijkbaar spuiten de genoemde fabrikanten echter veel minder AdBlue in de katalysatoren dan nodig zou zijn om aan de emissiewaarden te voldoen. De Nederlandse wetenschapsorganisatie TNO heeft dit in opdracht van de overheid in Den Haag ontdekt. Omdat: Als ze de benodigde hoeveelheid Adblue aan de uitlaatgassen zouden geven, zouden aanzienlijk grotere tanks voor het additief in de auto's moeten worden ingebouwd - nauwelijks denkbaar in het huidige motorontwerp. De Adblue-tanks van de voertuigen, volgens de studie, "zijn 40 tot 80 procent te klein".
Bevestigt door ICCT in juni 2018:
Citaat:
https://autofans.be/nieuws/overheid/...euro-6-diesels
06/06/2018

De resultaten maken alvast brandhout van de stelling dat moderne dieselmotoren (Euro 6d) heus conform de Europese richtlijnen zijn. Amper 10 procent zou aanvaardbare cijfers voor kunnen leggen van auto's uitgerust met een Euro 6-motor.

Laatst gewijzigd door Micele : 8 januari 2019 om 11:18.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 17:36   #73
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Als Ad Blue leeg is in panne vallen ?????.....weeral iets nieuw ....als het laag staat krijg je melding en ga je het vullen .....is het helemaal leeg kan je niet starten .....je kan er ook in pissen dan start de wagen ook met het ammonia van het plasje

Als uw batterij van uw elektrische auto plat is val je stil ...of je moet bergaf bollen zoals de Tesla test waar ze 1000 km met één lading konden halen

Laatst gewijzigd door chris k : 8 januari 2019 om 17:38.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 17:43   #74
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Als Ad Blue leeg is in panne vallen ?????.....weeral iets nieuw ....als het laag staat krijg je melding en ga je het vullen .....is het helemaal leeg kan je niet starten .....je kan er ook in pissen dan start de wagen ook met het ammonia van het plasje

Als uw batterij van uw elektrische auto plat is val je stil ...of je moet bergaf bollen zoals de Tesla test waar ze 1000 km met één lading konden halen
Je zevert alweer, het bewijs is geleverd dat een dieselwagen zwaarder kan wegen dan een electrische wagen, bovendien een sjoemeldieselwagen met veel minder vermogen.

Uw gewichtsblaasje is geploft.

Nergens moest een Tesla bergaf rijden om meer dan 1000 km te halen, het was vlakke weg daar in Italië.

1078 km:
https://zerauto.nl/record-tesla-model-s-100d/

Is natuurlijk te zot, men komt sneller ergens aan indien men 140-160 kmh rijdt (enkel autobahn mogelijk) en tussendoor snel bijlaadt aan de snelladers onderweg.

Citaat:
https://teslamotorsclub.com/tmc/thre...-speed.113202/

Aikisteve
Joined:Feb 8, 2017
Messages:227
Location:Belgium

For us Europeans there is always a big question when we go on road trips and have to crosse Germany. Do we have fun on the Autobahn and drive fast, but charge more? Or is it less time consuming to drive slower and charge less? This week I took it to the test and compared driving 120 kph to 150-ish kph (wanted to do 160kph, but traffic was too heavy to allow for that)

Even though driving faster is consuming more, you don't need to charge that much longer due to lower SOC with high kW rate. Of course, the equation doesn't really add up anymore when you intend to drive 200kph for a longer time. At some point, consumption becomes too high and charging times too long.

Citaat:
Steven Peeters, Belgium
https://www.youtube.com/watch?v=7mFc9TI7fZo

Laatst gewijzigd door Micele : 8 januari 2019 om 18:02.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 17:59   #75
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Je zevert alweer, het bewijs is geleverd dat een dieselwagen zwaarder kan wegen dan een electrische wagen, bovendien een sjoemeldieselwagen met veel minder vermogen.

Uw gewichtsblaasje is geploft.

Nergens moest een Tesla bergaf rijden om meer dan 1000 km te halen, het was vlakke weg daar in Italië.

1078 km:
https://zerauto.nl/record-tesla-model-s-100d/

Is natuurlijk te zot, men komt sneller ergens aan indien men 140-160 kmh rijdt (enkel autobahn mogelijk) en tussendoor snel bijlaadt aan de snelladers onderweg.
Uw tekst "en bovendien met te weinig adblue valt die in panne" uwe eigen zever dus
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 18:04   #76
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Uw tekst "en bovendien met te weinig adblue valt die in panne" uwe eigen zever dus
Dat is geen zever, vanaf te weinig adblue zal een diesel in noodmanagement gaan en maar zeer langzaam kunnen rijden, bij vrachtwagens zou dat maar 20 kmh zijn. Ggl maar. Vwala, maar ik lees wel in de context dat ze eerst nog 10 uur tijd hebben zich adblue te bezorgen om na te vullen, dus die hebben nog geluk ..:
Citaat:
https://www.eurotransport.de/artikel...g-6552512.html
Kriechmodus bei Tempo 20

Wird die Warnlampe ignoriert, bleibt das Euro-6-Fahrzeug beinahe stehen, zumindest nach einer Übergangsfrist von zehn Stunden. Wer nach diesen zehn Stunden Betriebszeit laut Scania-Mann ?*Aslund immer noch nicht reagiert, dessen Fahrzeug wird auf Tempo 20 limitiert. Dann ist der sogenannte Kriechmodus ( Creep Mode) aktiviert.
Bovendien vallen er meer in panne dan je denkt, een wagen met te weinig adblue die niet meer start na een pauze of geparkeerd te hebben is ook in panne hé.

Citaat:
https://www.hln.be/de-krant/meer-pec...to-s~a0d19870/

Meer pech door tekort aan AdBlue in dieselauto’s

31 juli 2017 00u00

Bijstandsorganisatie VAB noteerde in vergelijking met vorig jaar al 52% meer oproepen van vakantiegangers voor problemen met AdBlue, de vloeistof die geïnjecteerd wordt in het uitlaatsysteem van moderne dieselwagens. Aangezien veel reizigers meer dan 2.000 kilometer afleggen, kan het gebeuren dat het AdBlue-reservoir leeggeraakt vóór de eerstvolgende onderhoudsbeurt. Het verklikkerlichtje gaat branden als de auto nog zo’n 2.400 kilometer kan rijden, maar veel vakantiegangers wachten te lang om de AdBlue bij te vullen, waardoor de auto niet meer start. “Je kan je AdBlue zelf bijvullen met bidons die te koop zijn in tankstations”, zeggen ze bij VAB. “Maar sommige modellen werken pas weer als de boordcomputer gereset is. Bovendien zit de AdBlue-vuldop niet bij alle modellen naast de dieseltankdop, maar weggewerkt onder de koffervloer of in de motorkap.” Daarom raadt VAB aan om AdBlue te laten bijvullen door een ervaren technicus.
Een jaar later steeg het aantal adblue pannes met 67%:
Citaat:
https://www.lameuse.be/259754/articl...es-dus-ladblue

30/07/2018

Pannes: explosion des problèmes dus a l’AdBlue

Le premier mois de vacances estivales touche a sa fin. L’occasion pour la société VAB-Assistance Voyage de tirer un premier bilan sur les nombreux dépannages réalisés un peu partout en Europe pour le compte de vacanciers automobilistes belges.

VAB-Assistance voyage a enregistré un nombre record d’appels pour des problèmes relatifs a l’AdBlue. « Nous avons constaté une augmentation de 67 % d’appels pour ce type de problème »
dieselwagen 3 soorten pannes:
- adblue
- diesel (te weinig of wie weet bevroren filter)
- startbatterij plat. (kan heel traag bijgeladen worden, druppellader)

E-wagen:
- enkel platte tractiebatterij, maar die kan men evtl thuis bijladen.

Laatst gewijzigd door Micele : 8 januari 2019 om 18:26.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 18:22   #77
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.841
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ondertussen blijf ik Petrol head.
Alhoewel ik zeker geen diesel fan ben ben ik er van overtuigd dat die EV een even stille dood zullen sterven als de Smart.
Dat was ook de toekomst.....iedereen in een piepklein zuinig autootje. Maar kijk 15 jaar later kunnen onze auto's niet groot genoeg zijn.
Ik heb nog de tijd gekend dat een mobieltje piepklein moest zijn. Maar kijk 15 jaar later wil iedereen met een half tv scherm rondlopen.
Binnen dit en 10 jaar wil iedereen terug met een V6 rondrijden van 3000 cc.
Heb mijn hoop wat laten varen als het op zulke dingen aankomt.
De menselijke hebzucht is nu éénmaal te groot en geld zal altijd op de eerste plaats komen zelfs als is er geen gram zuurstof meer in de lucht ( er zal dan wel veel winst moeten gemaakt worden op maskers)

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 januari 2019 om 18:24.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 18:27   #78
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Alhoewel ik zeker geen diesel fan ben ben ik er van overtuigd dat die EV een even stille dood zullen sterven als de Smart.
In Noorwegen worden er meer EV verkocht dan fossiele wagens.

https://nl.express.live/2018/01/03/n...ische-wagens-2

Cailifornië haalt ondertussen ook 10 %:
http://evadoption.com/california-ev-...-90-in-august/

Laatst gewijzigd door Micele : 8 januari 2019 om 18:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 18:29   #79
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.841
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
In Noorwegen worden er meer EV verkocht dan fossiele wagens.
Op zeker moment was een smartje in sommige landen ook het best verkopende autootje.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 18:32   #80
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Op zeker moment was een smartje in sommige landen ook het best verkopende autootje.
Ge liegt. Ah wacht er waren enkel smartjes te koop bij de mini-autootjes?

Ik heb het over alle personenwagens.

Bovendien verkopen ze nog altijd smartjes omdat dat eerder een stadsautoootje is. Nu wel ook enkele % E-smartjes, wel te duur en compliance wagentje.

In Cailifornië haalt de EV ook ondertussen 10%. Verkochten ze daar ook uw dada-smartjes?

Citaat:
Alhoewel ik zeker geen diesel fan ben ben ik er van overtuigd dat die EV een even stille dood zullen sterven als de Smart.
En hoe gaan de constructeurs hun CO2-wagenvloot met 35 % reduceren?

https://www.humo.be/humo-archief/389...wagen-te-kopen

Met lekbollen uit te delen gaat dat niet.

Laatst gewijzigd door Micele : 8 januari 2019 om 18:42.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be