Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2019, 14:49   #141
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
arme Maddox, onschuldig door de politie neergeschoten.

maar oef, erger is voorkomen.

RIP Maddox
Doet me denken aan de film 'Terror - Ihr Urteil'. Ging over een piloot in een gevechtsvliegtuig die een passagiersvliegtuig neerhaalde dat zou neerstorten op een gevuld stadium.

De man werd vervolgd en men moest oordelen of hij correct had gehandeld. Aan kijkers werd de mening gevraagd alvorens het vonnis zelf werd getoond. Meer dan 80% vond dat het vliegtuig mocht worden neergehaald om meer doden te vermijden en de piloot moest worden vrijgesproken.

Sterk afhankelijk van maatschappij tot maatschappij trouwens. In verschillende Westerse landen oordeelde een overgrote meerderheid (meer dan 80%) dat de piloot moest worden vrijgesproken. In Japan bijvoorbeeld was de meerderheid daarentegen van oordeel dat de piloot moest worden veroordeeld.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 8 januari 2019 om 14:51.
TheFourHorsemen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 14:51   #142
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Doet me denken aan de film 'Terror - Ihr Urteil'. Ging over een piloot in een gevechtsvliegtuig die een passagiersvliegtuig neerhaalde dat zou neerstorten op een gevuld stadium.

De man werd vervolgd en men moest oordelen of hij correct had gehandeld. Aan kijkers werd de mening gevraagd alvorens het vonnis zelf werd getoond. Meer dan 80% vond dat het vliegtuig mocht worden neergehaald om meer doden te vermijden en de piloot moest worden vrijgesproken.
toch effe herinneren dat dit busje helemaal niet op t punt stond op een markt in te rijden.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 14:51   #143
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in BE vertrouwen hebben in gelijk welke tak van justitie ... ik kan u toch aanraden om daar een minimum aan voorzichtigheid bij in te bouwen.
Dat besef ik heus wel.
Maar als ik moet kiezen tussen de justitie en een mensensmokkelaar is de keuze snel gemaakt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 14:52   #144
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
toch effe herinneren dat dit busje helemaal niet op t punt stond op een markt in te rijden.
Uiteraard niet. De vergelijking met de film was enkel in de hypothese van een busje met Maddox in dat op het punt staat in te rijden op een massa.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 8 januari 2019 om 14:52.
TheFourHorsemen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 14:52   #145
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat besef ik heus wel.
Maar als ik moet kiezen tussen de justitie en een mensensmokkelaar is de keuze snel gemaakt.
al te veel meegemaakt met de b-justitie om dat zo maar als premisse te kunnen aanvaarden.
Oud 8 januari 2019, 14:59   #146
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Een politieman die zijn vuurwapen gebruikt om de banden van een voertuig te doorzeven indien dat nodig zou blijken : geen enkel probleem. Maar een flik die het verschil niet ziet tussen de cabine of laadruimte waarvan zij weten dat die propvol mensen zit, en de banden van een voertuig kan best binnen gehouden worden voor administratief werk of champetter worden op de boerebuiten.
Ze stonden nu eenmaal niet op een schietstand.
Ik heb begrepen dat er sprake was van een onverwacht maneuver.
Oud 8 januari 2019, 15:00   #147
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze stonden nu eenmaal niet op een schietstand.
Ik heb begrepen dat er sprake was van een onverwacht maneuver.
mss moeten we die wapens voor agenten dan ook effectief voorbehouden voor op de schietstand en niet op straat, tot ze er voldoende mee kunnen omgaan of wel voldoende voor zijn opgeleid.
Oud 8 januari 2019, 15:02   #148
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Dat was maar 1 andere afslag tegen hoge snelheid later.

Niet vergeten dat dit busje niet stopte op vraag van de politie en op hoge snelheid er vandoor ging.
Voor dezelfde moeite had die bestuurder de hele bus herleid tot People Paté in a tin can. Exit Mawda...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Eh, ja, he. Maddox was zo zot van zijn Uzi niet mee te pakken als hij een rare taxi neemt. Eigen schuld, dikken bult he
En ja, daar hebt u een punt mee. Bij dronken , vluchtende taxibestuurders kan een wel geplaatste pistoolloop in het rechteroor de aandacht naar belangrijkere zaken terugbrengen.
Helaas is het dragen van een wapen in België in 99,7% van de tijd nutteloos en een zeer grote kans op zeer veel wettelijk gezeik dat mijn leven minder aangenaam maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pandareus
Met dank vanwege de Gilde der marktkramers, voor het begrip vanwege de vluchtenden + het vuurpeleton dat zij de lokale markt niet verstoorden.

Een politieman die zijn vuurwapen gebruikt om de banden van een voertuig te doorzeven indien dat nodig zou blijken : geen enkel probleem. Maar een flik die het verschil niet ziet tussen de cabine of laadruimte waarvan zij weten dat die propvol mensen zit, en de banden van een voertuig kan best binnen gehouden worden voor administratief werk of champetter worden op de boerebuiten.
Voor dezelfde moeite was het wel uw partner die aan het shoppen was op die markt. Hoe zou u reageren als u te horen krijgt dat de zelfmoord van een dappere passagier van een taxi voorkwam dat die taxi uw partner en een paar anderen verpletterde?
En, ooit eens een klapband tegen deftige snelheid gehad? Want dat is wel het resultaat van goeie treffers op banden van een vluchtend voertuig.
Oud 8 januari 2019, 15:02   #149
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, maar je inspanning om de ex-collega's toch maar vooral gelijk te geven toont aan hoe ver korpsgeest kan gaan om zelfs het onverdedigbare toch te proberen uitleggen.
Wat uw inspanningen betreft om toch maar de politie te veroordelen geeft mij te denken.
Oud 8 januari 2019, 15:05   #150
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat stukje komt regelrecht uit jouw duim hé Bobke ... of zat gij in t buske mss?
Uit uw zo geprezen media.
Oud 8 januari 2019, 15:07   #151
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het punt is dat dat busje waarschijnlijk niet vol nuttige mensen zit. In tegendeel. Ik zie het voordeel niet in om niet te schieten. Moesten daar nu nog eigen burgers in gezeten hebben die betaald hebben via hun belastingen voor diezelfde politie, dan zou je een argument hebben. Maar hier zat geen volk in dat wat dan ook te eisen had, en geen enkele legitimiteit had (behalve dan dat idiote "mens zijn" dat U blijkbaar gratis voor niks "rechten" geeft).

Een dilemma houdt in dat je twee nadelige dingen tegen elkaar moet afwegen. Maar hier was "schieten" nergens nadelig.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 januari 2019 om 15:08.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 15:09   #152
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mss moeten we die wapens voor agenten dan ook effectief voorbehouden voor op de schietstand en niet op straat, tot ze er voldoende mee kunnen omgaan of wel voldoende voor zijn opgeleid.
Politie ontwapenen is geen slecht voorstel.
Criminelen zullen het zeker ook toejuichen.
Oud 8 januari 2019, 15:21   #153
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, dat is zo in Belgie, agenten die mensen doodschieten worden niet gestraft.
Tot zover ik weet heeft die agent niet moedwillig op die kleine geschoten, laat staan dat ze wisten dat er mensen (buiten de bestuurder) inzaten.

Je kan die agent dus maximaal voor "onvrijwillige doodslag" de neus aanwrijven.

Achteraf Captain Hindsight uithangen kan iedereen, maar je moet je maar eens in de schoenen zitten van die agenten toen. Hoe zouden al die heilige boontjes hier dan hebben gereageerd?
Oud 8 januari 2019, 15:46   #154
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Politie ontwapenen is geen slecht voorstel.
Criminelen zullen het zeker ook toejuichen.
Lees mijn post nog eens.
Politie leren omgaan met vuurwapens is daarin ook een optie.

Met een beetje geluk schieten ze dan ook elkaar niet meer in de benen.

Laatst gewijzigd door Anna List : 8 januari 2019 om 15:46.
Oud 8 januari 2019, 16:10   #155
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees mijn post nog eens.

Dat heb ik gedaan.
Maar dat voorkomt niet dat er onvoorziene maneuvers mogelijk zijn.
Voor mijn part gewoon ontwapenen, dat sluit alvast een pak ongevallen uit.
Wapens dragen kunnen we dan overlaten aan de groep Diane, het huidige Speciaal Interventie Eskadron, hoewel.
Oud 8 januari 2019, 16:37   #156
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Tot zover ik weet heeft die agent niet moedwillig op die kleine geschoten, laat staan dat ze wisten dat er mensen (buiten de bestuurder) inzaten.

Je kan die agent dus maximaal voor "onvrijwillige doodslag" de neus aanwrijven.

Achteraf Captain Hindsight uithangen kan iedereen, maar je moet je maar eens in de schoenen zitten van die agenten toen. Hoe zouden al die heilige boontjes hier dan hebben gereageerd?
Ja.

Je wil zeggen dat toen de agenten verklaarden dat die passagiers kleine kinderen lieten zien aan hen, ze aan het liegen waren?

De verklaringen van de agenten gaan dus van, "de passagiers toonden ons kleine kinderen" naar, "we wisten niet dat er iemand in de auto zat."

Ik heb niet de indruk dat je aan het helpen bent of zelfs maar geloofwaardig bent.
Oud 8 januari 2019, 16:54   #157
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ja.

Je wil zeggen dat toen de agenten verklaarden dat die passagiers kleine kinderen lieten zien aan hen, ze aan het liegen waren?

De verklaringen van de agenten gaan dus van, "de passagiers toonden ons kleine kinderen" naar, "we wisten niet dat er iemand in de auto zat."

Ik heb niet de indruk dat je aan het helpen bent of zelfs maar geloofwaardig bent.
Effe herleiden naar de basis van uw betoog.
  • De illegalen, die maar donders goed wisten dat ze crimineel bezig waren plakken een kindje tegen een raam van een op hoge snelheid wegvluchtende bestelwagen. Dit geeft hen voor u een vrijgeleide om te doen wat ze maar willen.
  • De illegalen, die maar donders goed wisten dat ze crimineel bezig waren verstoppen zichzelf, en een kindje, om zeker niet op te vallen. Maar de afwezigheid van indicatie van onschuldigen maakt voor u dat de agenten er van uit moeten gaan dat er onschuldigen in dat busje zitten, en dat geeft de bestuurder van die bestelwagen een vrijgeleide om te doen wat ie wil.
Oud 8 januari 2019, 17:13   #158
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja.

Er waren verschillende politievoertuigen betrokken vij de achtervolging.
Wat voor de een zichtbaar was kan voor het andere voertuig niet zichbaar zijn.
Is dat echt zo moeilijk?
Oud 9 januari 2019, 08:35   #159
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees mijn post nog eens.

Het is altijd meegenomen als de politie over schietvaardigheid beschikt. Beoordelingsvermogen is echter een ander paar mouwen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 08:40   #160
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Zou comité P zijn werk niet goed doen?
Als men weet dat meerdere politievoertuigen betrokken waren is het perfect mogelijk dat hun verklaringen aanvankelijk niet gelijklopend waren.
En als men op de agenten inrijdt lijkt het mij perfect mogelijk dat iemand vanuit het achtervolgende voertuig schiet.
in dat geval hebben die agenten waarop ingereden werd heel veel geluk gehad dat ze niet geraakt zijn door die schietende achtervolgers hé.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be