![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4741 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4742 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu, als ge dat probeert te doen met een zaak die de man zelf nog niet eens wist - gelet op het feit dat hij zijn advocaat er nog over gesproken had, en gelet op het feit dat zij al wist dat ge in verdenking gesteld kunt worden zonder dat dit meegedeeld wordt ... dan zijt ge "proceduriaal" bezig. Intellectueel gemasturbeer. Onvoldoende om intellectuele producten voort te brengen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#4743 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#4744 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 januari 2019 om 11:07. |
|
|
|
|
|
|
#4745 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#4746 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Welcome to Post-Truth Schoof |
|
|
|
|
|
|
#4747 | |
|
Banneling
|
Citaat:
anderzijds zag ik daar ook een bewijs in dat Dries absoluut te weinig voorbereid in die Studio is gaan zitten ... Dries had zijn huiswerk niet gemaakt, want dat was een voorspelbare vraag. |
|
|
|
|
|
|
#4748 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#4749 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En sommige kiekens, zoals Flawieter, die belijden dat toch ook. Maar om hem in de schoenen te schuiven zoals jij dat doet ("niet met de minste twijfel") zegt meer over jou dan over gasten als Van Langenhove en Flahaut.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#4750 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4751 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4752 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat dat aspect partijpolitiek betreft. Iemand met enige ruggengraat zou geantwoord hebben dat hij dat inderdaad heeft gezegd, maar dat hij van de partij garanties heeft gekregen ivm zijn autonomie. Het is geen blijk van veel persoonlijkheid om daarover zo in een kramp te schieten in Terzake.
|
|
|
#4753 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Voor de rest is het hier weer dat dattum:
- de rechtse kiezers voorspellen voor de Langen Dries veel succes - de linkse kiezers vinden hem te mager en voorspellen het omgekeerde. Beide voorspellingen gebaseerd op eigen gebakken lucht. Ik weet het niet. Ik weet niet of hij echt bedreigend is voor vb. Theo. Zelfs als er peilingen komen, dan weet ik niet hoe accuraat die deze keer alweer zouden zijn ...
|
|
|
|
|
#4754 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is een one trick pony die de jeugd kan meetrekken met zijn speeches op een podium, maar voor de rest valt hij veel te licht uit. Ik vind die speeches overigens ook op niet al te veel lijken. Wat samenraapsels van goeie sprekers eruit persen met zoveel mogelijk intonatie. Ik ben er geen fan van, het is te gemaakt. Een echt goeie redenaar laat zoiets spontaan overkomen. Dat is bij hem ook al niet het geval. Zijn succes is dus gemaakt door zijn martelaarsschap en jeugdigheid. 2 zaken die niet blijven duren dus als hij een lange carriere wil maken in de politiek dan zal hij toch wat meer verstand moeten krijgen ook.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
|
#4755 |
|
Banneling
|
Ik volg deze kwestie maar vanop een afstand maar mij lijkt het dat die Dries een zuiver VRT-product is. Zonder die reportage was hij nog steeds aan het ploeteren in de schaduw. Nu kan hij een politieke carriere ambieren dankzij al die mediabelangstelling.
Vraag is of hij niet een beetje te veel naar voren werd gekatapulteerd. Maar er zit een zekere symbiose in. VRT heeft Dries nodig om rechts te demoniseren en Dries heeft ook de belangstelling van VRT nodig om relevant te blijven. Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 10 januari 2019 om 11:17. |
|
|
|
|
|
#4756 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
__________________ (1) Theo Franken op de rooster gelegd door Groen. Leugen 1: u zegt dat de VN betrokken waren bij de uitwijzingen, klopt niet. Ze zeggen van niet", hekelde Groen-parlementslid Wouter De Vriendt. "Leugen 2: u hebt gezegd dat er geen repatriëringen meer waren tot eind januari. En u hebt dat ook premier Michel laten zeggen in het parlement, blindelings op u vertrouwend", aldus De Vriendt. "Il faut le faire, om dan nog voor de camera's bits uit te halen naar de premier, terwijl u wist dat u loog." Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 januari 2019 om 11:17. |
|
|
|
|
|
|
#4757 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 10 januari 2019 om 11:18. |
|
|
|
|
|
|
#4758 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Van de andere kant is het ook goed dat de VRT dit heeft gedaan. We weten nu ostentatief en met zekerheid dat een zeker Vlaams-nationalisme zijn band weer heeft bevestigd met zijn fascistisch verleden. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 januari 2019 om 11:22. |
|
|
|
|
|
|
#4759 | |
|
Banneling
|
Citaat:
hij had dan idd makkelijk kunnen voortgaan op t feit dat dit niks zegt over eventuele vervolging. soit conclusie : oppervlakkigheid, slecht voorbereiden, te weinig diepgang en idd ook te weinig improvisatietalent wsl. maar soit, elke slag en stoot van Cools betekent voor hem stemmen extra, dus wakker zal hij er niet van liggen. |
|
|
|
|
|
|
#4760 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Weet niet of het in Vlaams-Brabant gaat pakken. Wait ans see. |