Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2019, 15:44   #341
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Zo te zien was u zo gelukkig niet op de metro te zitten in Maalbeek op 22 maart 2016. U nam die dag ook het vliegtuig niet in Zaventem. Er waren slechts 31 dodelijke slachtoffers en 340 gewonden bij die aanslagen toen die moslim Maghrebijnen toesloegen. Maar de Vlamingen zijn wel minder beleefd en lui want 'aan den dop'.

Als ik in de kasbah van Marrakesh rondwandel, zie ik wel duizenden moslims, die mij iets willen aansmeren. Ik voel me er veilig want de Marokkaanse overheid kent haar extremistische 'pappenheimers' en treedt hardhandig op tegen iedereen, die enigszins afwijkt van haar middenkoers islam. Daarom hebben ze daar een 'Godsdienstministerie', die de imams voorschrijft wat, wanneer en hoe ze moeten preken.

Hier hebben we vrijheid van meningsuiting en preken de imams dikwijls het meest extreme, zonder dat iemand ingrijpt. En enkele bevlogenen slaan dan toe in Brussel, Parijs, Londen, Manchester, Nice ... of vertrekken met enkele duizenden naar IS, het beloofde land in Syrië.
ge kijkt toch elke avond onder uw bed om zeker te zijn dat er geen maghrebijn onder zit?
Oud 25 januari 2019, 16:13   #342
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ge kijkt toch elke avond onder uw bed om zeker te zijn dat er geen maghrebijn onder zit?
Voorzichtigheid is de moeder van de porseleinkast. In de concertzaal Bataclan, Boulevard Voltaire 50, tijdens het optreden van "The eagles of death metal" op 13 november 2015 stonden er geen bedden om onder te kijken, maar vielen er 89 doden dankzij adepten van de Religie van de Vrede (islam).
Oud 25 januari 2019, 16:58   #343
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Rutten: ‘Francken zegt dat het gaat om één rotte appel. Maar het is wel een partijappel in zijn mand’

Het handig omzeilen van de gestelde vragen kon ze wel.

Als je die bezig zag dan speelde de gedachte in mijn hoofd: "Vrouwen terug aan de haard!!! "

Hopelijk voor N-VA is het niet een hele appelplantage die ROT is.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2019, 18:46   #344
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Zo te zien was u zo gelukkig niet op de metro te zitten in Maalbeek op 22 maart 2016. U nam die dag ook het vliegtuig niet in Zaventem. Er waren slechts 31 dodelijke slachtoffers en 340 gewonden bij die aanslagen toen die moslim Maghrebijnen toesloegen. Maar de Vlamingen zijn wel minder beleefd en lui want 'aan den dop'.

Als ik in de kasbah van Marrakesh rondwandel, zie ik wel duizenden moslims, die mij iets willen aansmeren. Ik voel me er veilig want de Marokkaanse overheid kent haar extremistische 'pappenheimers' en treedt hardhandig op tegen iedereen, die enigszins afwijkt van haar middenkoers islam. Daarom hebben ze daar een 'Godsdienstministerie', die de imams voorschrijft wat, wanneer en hoe ze moeten preken.

Hier hebben we vrijheid van meningsuiting en preken de imams dikwijls het meest extreme, zonder dat iemand ingrijpt. En enkele bevlogenen slaan dan toe in Brussel, Parijs, Londen, Manchester, Nice ... of vertrekken met enkele duizenden naar IS, het beloofde land in Syrië.
Ik vraag me wel af wie hier nog chauffeur gaat spelen van courier en transport bedrijven. Het zijn alleen nog zwarten en moslims want die zijn bereid van 40-50 adressen op een dag af te werken. Te beginnen om 7 uur of nog vroeger en in de dépôt aan te komen om 19u of later en dan moeten ze nog naar huis. Die zagen niet zoals Vlamingen en zijn blij dat ze werk hebben. Soms wordt ik nog gebeld na 18u of ze nog een dringende zending mogen afhalen en het hekken te openen en het alarm de in de loskaai af te zetten. En steeds vriendelijk en beleefd.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 25 januari 2019 om 18:54.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2019, 19:10   #345
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik vraag me wel af wie hier nog chauffeur gaat spelen van courier en transport bedrijven. Het zijn alleen nog zwarten en moslims want die zijn bereid van 40-50 adressen op een dag af te werken. Te beginnen om 7 uur of nog vroeger en in de dépôt aan te komen om 19u of later en dan moeten ze nog naar huis. Die zagen niet zoals Vlamingen en zijn blij dat ze werk hebben. Soms wordt ik nog gebeld na 18u of ze nog een dringende zending mogen afhalen en het hekken te openen en het alarm de in de loskaai af te zetten. En steeds vriendelijk en beleefd.
Er zijn hier op dit forum wat polderboerkes die uiteraard thuis achter hun stoofke denken dat van al die vreemden er genen ene werkt en dat die allemaal klaar staan om hun de keel te komen oversnijden.
In het tehuis waar mijn moeder verblijft is meer dan de helft van het personeel van vreemde origine. Voor oudjes hun pamper te verversen vindt je ook niet veel Vlaamse meisjes meer die dat willen doen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2019, 19:19   #346
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hopelijk voor N-VA is het niet een hele appelplantage die ROT is.
Alle plantages zijn rot geraakt.

Eén soort van 'plantage' draait wel overuren, die van de drugs.
Oud 25 januari 2019, 19:33   #347
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Alle plantages zijn rot geraakt.

Eén soort van 'plantage' draait wel overuren, die van de drugs.
Draaien de paters trappisten overuren ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2019, 22:25   #348
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bij mij komen er ook personeel van een zeer verscheidene afkomst aanbellen, maar ook nog autochtonen. Zwarten vormen nog geen 5 %, autochtonen 55 % en meer gekleurden circa 40 %. Of die laatsten moslims zijn kun je niet afleiden uit hun huidskleur. Dit zijn instap beroepen voor mensen met minder vorming, alhoewel je moet kunnen autorijden, een kaart of GPS lezen en verstaan, en enige kennis van de taal is een pre. Het zijn in ieder geval geen analfabeten, meestal zijn ze beschaafd en vriendelijk.
Oud 25 januari 2019, 22:48   #349
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ola, er zou nu ook een flik aangehouden zijn.
Volgens DS:

Citaat:
Na de arrestatie van het N-VA-gemeenteraadslid waren er her en der huiszoekingen bij mensen in het Mechelse. Bij één van die huiszoekingen zou één van de betrokkenen dus ingelicht zijn door de politieman. Het nieuws werd aan Het Nieuwsblad bevestigd door twee onafhankelijke bronnen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2019, 11:29   #350
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie nog chauffeur gaat spelen ? Oostblokkers waarschijnlijk. Zij hebben het zwaardere werk al overgenomen. Waarom dit niet ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2019, 11:37   #351
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Volgens DS:
Verandert dat iets aan de schuld van uw kompaan ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2019, 11:47   #352
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Draaien de paters trappisten overuren ?
Van de paters trappisten weet ik het niet, maar als het over de Norbertijnen gaat verwijs ik je graag naar onze Witte Kaproen.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2019, 11:48   #353
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Volgens DS:
Best nakijken of hij toevallig geen n-va lid is
Oud 26 januari 2019, 11:52   #354
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Wie nog chauffeur gaat spelen ? Oostblokkers waarschijnlijk. Zij hebben het zwaardere werk al overgenomen. Waarom dit niet ?
Nog maar 1 keer meegemaakt, bij ons zijn het vooral turken die dat doen. Harde werkers die nooit klagen en tempo zetten in hun werk. Ik sprak onlangs met een van die gasten, was zijn laatste post voor die dag. Die had maar liefst 90 leveringen gedaan die dag.
Oud 26 januari 2019, 11:53   #355
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Er zijn hier op dit forum wat polderboerkes die uiteraard thuis achter hun stoofke denken dat van al die vreemden er genen ene werkt en dat die allemaal klaar staan om hun de keel te komen oversnijden.
In het tehuis waar mijn moeder verblijft is meer dan de helft van het personeel van vreemde origine. Voor oudjes hun pamper te verversen vindt je ook niet veel Vlaamse meisjes meer die dat willen doen.
Vreemdelingen = profiteurs ---> fout
Vlamingen = polderboerkes ---> juist

En dan maar klagen over beeldvorming.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 26 januari 2019 om 11:53.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2019, 11:54   #356
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hij is nog maar net aangehouden. Ze moeten hem nog waterboarden om hem te laten bekennen dat hij in dienst van Kucam & Francken Airlines bijklust na zijn dagtaak.
Oud 26 januari 2019, 12:03   #357
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hij is nog maar net aangehouden. Ze moeten hem nog waterboarden om hem te laten bekennen dat hij in dienst van Kucam & Francken Airlines bijklust na zijn dagtaak.
Weten we al iets over de afkomst van die flik, want dat was het enige wat die nva´ers bezig hield, welke afkomst en kunnen we den Theo uit de wind zetten.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2019, 12:07   #358
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
O excuseer, ik wist niet dat jij hem al veroordeeld had.
Heb je nu echt het geduld niet om een gerechtelijke uitspraak af te wachten?
Is er misschien iets dat je wilt zeggen?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 26 januari 2019, 12:10   #359
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Nog maar 1 keer meegemaakt, bij ons zijn het vooral turken die dat doen. Harde werkers die nooit klagen en tempo zetten in hun werk. Ik sprak onlangs met een van die gasten, was zijn laatste post voor die dag. Die had maar liefst 90 leveringen gedaan die dag.
Ik kwam eens thuis toe en vanop enige afstand dacht ik dat het post-nl-negerke dat vaak leveringetjes doet bij mijn buurman, gevallen was en bleef liggen.
Maar neen, na een tweetal seconden hief hij het hoofd op, en boog hij terug. Gekeerd naar het oosten. Op zijn matteke.

Als de buurman niet thuis is, weet hij dat hij het pakje bij mij mag afleveren. Vriendelijk manneke. Maar ik ook hoor.

Oud 26 januari 2019, 12:12   #360
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Weten we al iets over de afkomst van die flik, want dat was het enige wat die nva´ers bezig hield, welke afkomst en kunnen we den Theo uit de wind zetten.
Welke nva'ers?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be