Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
|
Discussietools |
5 februari 2019, 18:26 | #441 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.239
|
BMW iNext claimt 700 km rijbereik in 2021.
Citaat:
Hoe meer zielen hoe beter voor de consument. In 2025 haalt een middenklasse BEV wslk 1000 km. En laadt desnoods nog 300 km bij in 10 minuten. Laatst gewijzigd door Micele : 5 februari 2019 om 18:28. |
|
5 februari 2019, 19:01 | #442 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
vaporware
|
5 februari 2019, 19:02 | #443 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
|
|
5 februari 2019, 19:09 | #444 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.239
|
Geen probleem...
voor Belgische stroommix is het minstens 65% minder CO2. https://www.transportenvironment.org...st-electricity Electric cars emit less CO2 over their lifetime than diesels even when powered with dirtiest electricity – study Published on October 26, 2017 # Figure 7 (uit pdf) De studie -2017- heeft de stroommix van 2015 genomen, daarmee ze degelijke cijfers van alle EU-landen hadden: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 5 februari 2019 om 19:25. |
|
5 februari 2019, 19:20 | #445 | |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
|
Citaat:
Als ik recente publicaties zoek omtrent EV's en Noorwegen in de publicatiedatabanken, zie ik die niet onmiddellijk terug - de enige recente studie die ik vind is dat Tesla's vrouwen tot sex-object maken of zo....(tjah, sommige van die universitaire 'onderzoekers' toch). |
|
5 februari 2019, 19:30 | #446 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
|
je kan zelf opzoeken waar men de grondstoffen voor batterijen gaat halen ... uit Zuid - Amerika en Congo ...wie moet de grondstoffen opgraven denk voor 99% door kinderen.
Laatst gewijzigd door chris k : 5 februari 2019 om 19:33. |
5 februari 2019, 19:34 | #447 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
Zeer weinig dus. |
|
5 februari 2019, 19:34 | #448 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Overigens, dat bedrijfje dat Tesla heeft gekocht...Maxwell.
Die doen ook in kobaltloze batterijen. |
5 februari 2019, 19:38 | #449 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
|
|
5 februari 2019, 19:39 | #450 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
|
5 februari 2019, 19:41 | #451 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
|
Citaat:
|
|
5 februari 2019, 20:09 | #452 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.239
|
Citaat:
Daarnaast zijn er nog andere broeikasgassen zoals Methaan alles onder de noemer GHG. Antropogene CO2 vooral door verbranding van fossiele brandstoffen: Laatst gewijzigd door Micele : 5 februari 2019 om 20:12. |
|
5 februari 2019, 20:09 | #453 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
Zonder CO2 dus geen leefbare planeet. Met te veel CO2....wordt het een hothouse. Laat u aub niks wijsmaken door internet trollen. Het is niet omdat het kleine concentraties zijn, dat ze niet tellen. De zee is zowat de grootste "sink" van CO2. Ze verzuurt. Niet goed voor het leven in de zee zoals koralen. |
|
5 februari 2019, 20:51 | #454 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.239
|
Puur electrische voertuigen (BEV) zetten zich steeds meer door tov plug-in hybrides (PHEV):
Naargelang land en werelddeel, aandeel aan inschrijvingen, alle lichte voertuigen: Smaller car markets lead EV adoption The chart shows the share of EVs in the individual vehicle markets and the sales composition of BEV / PHEV. Norway is, as usual, off the scale. The plug-in share increased by another 8 percent-points to 40 % in 2018. If you have seen even higher numbers, they consider passenger cars only, where the share is another 6 %-points higher. It explains why Norway can be Europe largest EV market, even if its total vehicle market is just around 200 000 units per year. Another observation is that EV adoption is lead by smaller car markets. Except for China and South Korea, none of the larger car markets above 1 million units per year reached the world average EV share of 2,2 %. The reasons are manifold. The BEV/PHEV mix is mostly a result of differences in taxation and incentives. Treated equally, PHEVs are still the preferred choice. 2018 policy changes promoted more BEV sales: Sweden introduced a Bonus-Malus taxation system in July, Norway got more weight conscious on PHEVs again, the Netherlands and Belgium reduced PHEV incentives, more ICE bans were announced, Europe introduced the WLTP and a 37,5 % CO2 reduction mandate. It was effective: The year started with a 47/53 % mix of BEV/PHEV sales and ended with a 69/31 % ratio for December. bron: http://www.ev-volumes.com/country/to...cle-volumes-2/ Verkoop wereldwijd, aantallen enkel BEV: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 5 februari 2019 om 21:15. |
|
5 februari 2019, 21:51 | #455 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
|
Citaat:
|
|
5 februari 2019, 23:12 | #456 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
We spreken over ppm. |
|
6 februari 2019, 20:02 | #457 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
|
zijn er waar we mee in de riolen afdalen ....als er wat H2S teveel in de lucht zit maak je dat omhoog bent ....professioneel spul van onze werkgever.
|
6 februari 2019, 20:47 | #458 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.239
|
Citaat:
En best overal op de aarde, want het is een gemiddelde van CO2-meetstations: https://www.esrl.noaa.gov/gmd/ccgg/carbontracker/ https://www.esrl.noaa.gov/gmd/ccgg/ https://www.esrl.noaa.gov/gmd/ccgg/about.html professioneel spul van uw werkgever? In België is geen enkel officieel CO2-meetstation volgens die CO2-tracker-wereldkaart. In Nederland zijn er 2. Eentje bevindt zich ten noorden Groningen, aan de kust eigenlijk: (bekijk al de fotos eens om een idee te krijgen, 60 m meettower buiten, meetinstrumenten en materiaal labo) https://www.rug.nl/research/centre-f...here/lutjewad/ Station Lutjewad The atmospheric measurement station Lutjewad was set up in the year 2000 by the Centre for Isotope Research (CIO) of Groningen University to determine multi-year records of CO2 and other greenhouse gases and related tracers. The station is located on the northern coast of the Netherlands, at 6º 21’ E, 53º 24’ N, 1 m a.s.l. and is situated directly behind the Wadden Sea dike. On the land side (to the south) the 60 m-tower is overlooking an almost perfectly flat rural landscape. Within this agricultural area the closest small village is at two kilometers distance. On the sea side, sporadically flooded salt marshes next to the dike pass into the Waddensea with its tidal flats. It stretches about six kilometers to the north where the island Schiermonnikoog marks the transition to the North Sea. The spot on the coast was chosen in order to be able to sample maritime air with northern wind and continental air with southerly winds (figure 1). The station consists of an instrumenten tower with a laboratorium in the nearby building (figure 2) ... 5 gas inlets at 60 m height; 3D sonic anemometer with infrared gas analyzer at 50 m height ... Autosampler (left) and Oxzala (right) The auto-sampler flasks are used to take hourly samples. All these flasks will be analyzed for all concentrations (CO2, CO, CH4, N2O and SF6) and stable isotopes and the radio-active gas 14CO2. Carbon dioxide samples are weekly or monthly absorbed in larger quantities (see photo below) using a column with sodium hydroxide (NaOH). Three columns are used: one is filled with northern wind for marine air, the second is filled with southern winds for continental air and the third is used for all wind directions to determine the long term average. The distinction between maritime and continental air can even better be made from the mixing ratio of the radio-active gas 222Rn that is emitted at the continent from the decay of 236U while emission from the oceans and other water bodies is negigible. Another reason to measure 222Rn is that the almost constant emission from land enables the calculation of greenhouse gas emissions from the Netherlands using simultaneous changes in 222Rn and the greenhouse gas of concern (Van der Laan et al., 2009b). The method was also used for the major greenhouse gas CO2, but then the anthropogenic CO2 was first separated from natural emissions and absorptions of CO2 (mainly by vegetation) using mixing ratios of CO and 14CO2 (Van der Laan, 2010). 222Rn is detected using a two-filter dual-loop system with a flow of 80 l/min in a 1500 l delay chamber where 222Rn decay products are sampled on a filter and decay of the 222Rn daughters is detected by a photo-multiplier. Absorption columns for C-14 determination (left) and ANSTO for Radon concentration (right) ... Laatst gewijzigd door Micele : 6 februari 2019 om 21:16. |
|
6 februari 2019, 21:23 | #459 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
|
wij hebben ook iets waar we heel nauwkeurig gassen mee kunnen meten ....een Emmerson installatie ...CO2 en N20 hebben we al gemeten ....voor onze studie verantwoordelijken.
Laatst gewijzigd door chris k : 6 februari 2019 om 21:31. |
6 februari 2019, 21:38 | #460 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.239
|
Citaat:
Mogelijk niet nauwkeurig genoeg. |
|