Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 maart 2019, 20:01   #561
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
En waarom is dat belangrijk voor u dat wij dat weten?
Is vrije meningsuiting voor u belangrijk?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 01:12   #562
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Is vrije meningsuiting voor u belangrijk?
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Waarom is het belangrijk voor u dat wij weten dat u homosex onnatuurlijk en pervers vindt?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 01:38   #563
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Is vrije meningsuiting voor u belangrijk?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Waarom is het belangrijk voor u dat wij weten dat u homosex onnatuurlijk en pervers vindt?
Dat is de essentie van het verspreiden van homofobie en het aanzetten tot homohaat. Kleineren, beledigen, zich beter voelen, de andere minderwaardig trachten te doen voelen. Dat is wat homofobe crapulekes als Jan doen en dat is de werkwijze van homofobie en homohaat.

En hoewel Jan in elk postje poogt langs het lijntje van de wettelijke te blijven, leest de totaliteit van zijn posts als één rode draad van aanzetten tot homohaat.

Het zou de moderatie sieren om daar in al haar wijsheid, volwassenheid en met respect voor de bestaande wetten hierover correct te handelen.

Laatst gewijzigd door Anna List : 3 maart 2019 om 01:48.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 01:51   #564
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.808
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Is vrije meningsuiting voor u belangrijk?
Hangt er van af wie zijn mening. Die van u lijkt me nogal homofoob en in de verdediging van een pedofiele sekte.

Ergo, die gaat in tegen de wettelijke bepalingen van vrij mening binnen België.

Mijn vrije mening is voor u van geen belang, want ik ga in tegen zowat alles wat u belangrijk vind.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 08:03   #565
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat is een vergissing. In een democratie kan een meerderheid niet zomaar zijn wil opdringen aan een minderheid.
En er is wel degelijk een contract. Als u het niet goed vindt in België kan u verhuizen naar een ander land en van nationaliteit veranderen. Niemand houdt u tegen.
Dat is geen vorm van consensus he ! Consensus is niet "en als het U niet aanstaat, kunt ge het afbollen". Consensus is: het compromis waar iedereen mee akkoord kan gaan.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 08:09   #566
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En al evenveel erop gereageerd: het is wezenlijk eigen aan een democratische rechtstaat dat er vrijheid is in de meningsuiting en dat er een veelheid aan opinies over allerlei onderwerp bestaat.
Ik spreek het bestaan van die opinies, en het recht om die opinies te uiten, niet tegen. Waar ik het over heb, is uw ingebeelde recht om uw uiting van opinie aan iemand te mogen opsolferen die ze niet wil horen.

"gerust gelaten worden" is een even groot recht als "uw opinie mogen uiten".

Citaat:
De kans dat u als burger dus in aanraking komt met een of andere mening die u niet deelt, is bijgevolg heel groot. Een volwassen burger leert daarmee omgaan.
Een opinie moeten aanhoren is een dwang, uitgeoefend door een andere, op dezelfde manier dat hij U een fysische agressie doet ondergaan.

Je kan dus evengoed zeggen: de kans dat U als burger een fysische agressie moet ondergaan, is bijgevolg heel groot. Een volwassen burger leert daarmee omgaan.

Ik zeg niet dat men "het recht heeft om nooit een andere opinie te moeten aanhoren". Er zijn immers situaties waar je ZELF het initiatief neemt om "in debat te gaan" of "opinies te horen". Als je een boek leest, als je een website bezoekt, als je naar TV kijkt, *neem je zelf dat initiatief*, en dan ga je uit vrije keuze, natuurlijk opinies horen. Als je een winkel binnenstapt, als je een gesprek aangaat, als je "uw communicatie kanalen" open zet, dan ga je natuurlijk opinies ontvangen. Dat hoort daarbij.

Maar als je de keuze wil maken om dat NIET te doen, dan moet de andere die keuze respecteren, op dezelfde wijze dat hij uw fysieke integriteit moet respecteren. En de openbare ruimte is dus niet de plek om ongevraagd uw meningen te spuien en die op te solferen aan andere gebruikers van de openbare ruimte.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 08:11   #567
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ge antwoordt niet op mijn vraag! Als ik Duitser wil worden, wat houdt mij tegen?
Als ik aan een Europees reglement wil ontsnappen, dat dus democratisch aan mij opgesolferd werd, en ik volg uw "consensus raad" op van "bol het dan af", wat helpt het dan om Duitser te worden ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 08:17   #568
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Et alors? Misschien vindt een snelheidsduivel ook heel onaangenaam om te horen dat er iemand is die de maximumsnelheden verdedigt.
Uiteraard, en hij is dan ook niet verplicht om naar die pleidooien te luisteren. Op dezelfde wijze dat iemand die geen klimaatsverbeteringen wil, niet verplicht zou moeten zijn om naar al die zever te luisteren.

Maar natuurlijk, als die snelheidsduivel zijn liefde voor snelheid wil argumenteren in een debat, en ZIJN meningen daarover uiten, dan is het normaal dat hij ook de andere meningen hoort die vinden dat men de snelheid moet beperken. Maar als ik in de grond graag snel rijd, en ik wandel over de straat, dan vind ik dat ik het recht heb om het gezever van mensen die de snelheid willen beperken, niet te moeten aanhoren.

Het is natuurlijk iets helemaal anders dat, wanneer ik met de auto rijd, ik een rijbewijs moet hebben. Ik heb dan ZELF het initiatief genomen om een rijbewijs te willen bekomen. Dat men mij daar vertelt dat ik niet te snel mag rijden, is normaal.

Citaat:
Misschien komt het eveneens voor dat u zich onaangenaam voelt als iemand u, als vleeseter, erop wijst dat vlees eten niet goed is en dat het in grote mate het milieu schaadt.
Inderdaad en men heeft mij daar niet over aan te spreken op straat. Iemand die dat wel doet, is een agressor. Zoals die getuige van Jehova. Hij mag mij wel vragen of ik daarover iets wil horen. Ik zal hem ook met een gebaar duidelijk maken dat hij mag ophoepelen.

Citaat:
Misschien wil u al geroutineerd frieteter ook niet horen dat veel friet de gezondheid kan schaden en dat bakken in vet bepaalde kankerverwekkende stoffen kan creëren. Enzovoort.
Inderdaad. Je hebt het begrepen. Ik wil daarover niet aangesproken worden op straat.

Nu is het misschien wel zo dat ik op een zeker ogenblik daar interesse in heb, en dat juist wel wil weten. Dan zal ik zelf het initiatief nemen om dat te horen. Het kan ook zijn dat ik naar TV kijk, en daar een publiciteit te horen is om mij frieten eten af te praten. Dat is allemaal OK, want ik heb zelf beslist om naar TV te kijken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 11:15   #569
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U doet dat wel. U schrijft - ik citeerde u zwart op wit - "Jan vindt dat ok". En uw voorbeeld ging over stalking.
Nee echt? Citeer me even...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 11:24   #570
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Beste alice, wanneer zie ik eens een antwoord op mijn vraag wat u eigenlijk juist bedoelt met "aanspreken van homo's"?

Bedoelt u daarmee? Is dat een redelijk gesprek aangaan? Een scheldpartij? Wat precies?

Ik van mijn kant heb ik al meermaals duidelijk gemaakt waar het over ging en dat was alvast niet wat u ervan maakte. Jammer dat uw emotionaliteit u weer zwaar parten speelt en daardoor het redelijk inzicht in dit onderwerp weer ontbeert.
Hilarisch hoe u steeds probeert de indruk te wekken dat wie uw opvattingen niet deelt en weerlegt, onredelijk, emotioneel is, u heeft immers nergens iets duidelijk gemaakt, behalve dat u homofoob bent. En nee, uw bijbel in de hand is daar geen excuus voor.

Moet het echt, nog maar eens en alweer worden uitgelegd?
Kent u het onderscheid niet tussen een redelijk gesprek, en mensen ongevraagd met uw homofobie confronteren en beledigen met uw op uw bijbel gebaseerde uitspraken?
Het gaat over mensen die hier gelijke rechten hebben, op geen enkele wijze door hun handelingen ( homoseksualiteit is niet verboden) de wet overtreden, integendeel.

Das andere koek dan in uw geliefde kerk, maar u daarop aanspreken is een open deur.
Maar vertel maar Jan, ken je zelf dat onderscheid niet?
Moeten we je hier dat uitleggen op dit forum?
Deze man staat in het onderwijs!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 11:30   #571
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.808
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik denk dat Jan vdB hier zichzelf wel in terug vind.

https://www.youtube.com/watch?v=Z2agGEqgigA
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 11:40   #572
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk, dat werd ook nooit in vraag gesteld. Of zoals ik al meermaals opmerkte: ik verdedig hier op geen enkele wijze stalking. Alice beweert van wel, maar daar heeft ze tot nu toe geen enkel bewijs voor kunnen leveren.
En kunt u eens ophouden met dat liegen? Nergens schreef ik dat u stalking goed vindt, wel dat u denkt ongevraagd uw bizarre Bijbelse opvattingen onder de noemer Godsdienstvrijheid te mogen verkondigen.

U mag dus ( opgelet Jan, hier komt uw beperking) NIET op de Meir in Antwerpen met megafoon lopen kelen dat homo's perverse mensen zijn, gelijk aan pedofielen.
U mag dus NIET op homo's afstappen en hen lastig vallen met uw obsessie voor homo's vanuit uw bijbel.

U mag NIET voor uw klas uw persoonlijke visie over homoseksualiteit geven.
U mag wel zeggen dat uw bijbel dit afkeurt maar niet dat het perverse mensen zijn, gelijkgesteld aan pedofielen ,die naar een psychiater moeten.
Dan MISBRUIKT U IMMERS UW GEZAGSFUNCTIE, uw opvatting doet er niet toe. Ook in uw klassen zitten jonge homo's, en u heeft niet het recht om te stigmatiseren , te beledigen of te discrimineren in uw functie als onderwijzer.


U mag dus wel in een gesprek met anderen, wanneer zij vrijwillig dit gesprek met u zijn aangegaan, uw mening geven over homofilie.

Maar daar stopt die vrijheid, echt, dat je dit moet duidelijk maken aan iemand die in het onderwijs staat is hallucinant.

Mensen zoals u zou ik nooit in de buurt van mijn kinderen gelaten hebben.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 11:51   #573
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U mag iedereen aanspreken en iedereen heeft het recht om uw vraag naar een gesprek af te wijzen. Al de rest heb ik nooit aangebracht of verdedigd.
De nuance is echt iets wat u niet kent.
Natuurlijk mag je iemand aanspreken.
Maar je moet wel duidelijk zijn waarover je wilt praten. In uw geval uw homofobie, zal je onmiddellijk moeten afhaken zodra iemand te kennen geeft geen nood aan je mening te hebben.

Dus " hallo ik ben Jan en wil u vertellen over het Bijbels standpunt over homofilie" mag. Maar ik vrees dat niemand u wil horen over uw standpunt met uw bijbel.
Maar ongevraagd aanspreken en zeggen" hallo ik ben Jan en vindt u als homo pervers, omdat de bijbel dit afwijst dus kom ik u redden, dit is het adres van een psychiater want u bent even erg als een pedofiel" mag niet.


Daar ging ook in essentie de discussie over, het ongevraagd je mening geven over homofilie. Ondertussen probeert u al bladzijden lang de discussie naar uw hand te zetten, richting uw vrijheid als gelovige, om uw waanzin uit te dragen. Die is dus beperkt Jan, zal wel wennen zijn voor je.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 13:10   #574
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U maakt er iets van wat er helemaal niet staat. Dat is juist mijn punt. Daarom ook gaat u niet in op de vraag.
En het gekronkel en het liegen gaat verder...
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 3 maart 2019 om 13:11.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 13:11   #575
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Waarom is het belangrijk voor u dat wij weten dat u homosex onnatuurlijk en pervers vindt?
Waar haalt u die stelling van u vandaan dat het voor mij belangrijk dat u mijn standpunt weet?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 13:12   #576
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waar haalt u die stelling van u vandaan dat het voor mij belangrijk dat u mijn standpunt weet?
LOL
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik lees een hoop vragen, maar dat toont niet aan dat uw beginuitspraak enige waarheid bevat. Een stelling onderbouw je nu eenmaal niet door argumenten te vervangen door vragen.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 13:15   #577
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hangt er van af wie zijn mening. Die van u lijkt me nogal homofoob en in de verdediging van een pedofiele sekte.

Ergo, die gaat in tegen de wettelijke bepalingen van vrij mening binnen België.

Mijn vrije mening is voor u van geen belang, want ik ga in tegen zowat alles wat u belangrijk vind.
Of uw mening relevant voor mij is of niet, doet er eigenlijk totaal niet toe. Iedere burger heeft recht op vrije meningsuiting, ook u. Ongeacht of anderen uw mening nu al dan niet belangrijk, relevant, interessant, verwerpelijk, beledigend... vinden.

Indien u stelt dat de bijbelse en christelijke visie op homoseksualiteit strijdig if met "wettelijke bepalingen", dan ben ik heel benieuwd naar welke wetteksten u kan en wilt verwijzen. Tot u het tegendeel hebt aangetoond, zie ik daar in onze wetgeving geen enkel element toe.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 13:18   #578
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik spreek het bestaan van die opinies, en het recht om die opinies te uiten, niet tegen. Waar ik het over heb, is uw ingebeelde recht om uw uiting van opinie aan iemand te mogen opsolferen die ze niet wil horen.
Ik denk dat er in mijn berichten al meermaals werd onderstreept dat stalking niet hoort. Daarom is uw stelling foutief en niet waarheidsgetrouw.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 13:20   #579
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee echt? Citeer me even...
Ja, echt. U doet dat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En jaar geleden ongeveer maakten twee meisjes melding over hoe ze werden lastig gevallen, op basis van hun geaardheid door jonge moslims.

De Antwerpse burgemeester was duidelijk in de media, geen tolerantie voor dit soort zaken. En terecht, je gaat toch evenmin mensen die uit een kerk komen aanspreken met " achterlijke druif, God bestaat niet, doe iets aan je hersendefect?"


Volgens Jan is dat dus ok!
Iemand lastig vallen valt in België onder de wet op de belaging. Populair gezegd: stalking.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 13:22   #580
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hilarisch hoe u steeds probeert de indruk te wekken dat wie uw opvattingen niet deelt en weerlegt, onredelijk, emotioneel is, u heeft immers nergens iets duidelijk gemaakt, behalve dat u homofoob bent. En nee, uw bijbel in de hand is daar geen excuus voor.
Weer een denkfout, beste alice. Niet: "wie mijn opvattingen niet deelt...". Wel: "u, alice..." In uw berichten krioelt het van denkfouten en denksprongen die niet samenhangend zijn. Ook anderen hebben het al opgemerkt en u onder de neus geschoven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be