![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bezorgde leerkracht stuurt open brief aan minister Crevits: 'Lesgeven wordt precies bijzaak'
Met het felbesproken M-decreet probeert minister van Onderwijs Hilde Crevits (CD&V) leerlingen met bijzondere onderwijsnoden zoveel als mogelijk te laten schoollopen in het regulier onderwijs. Een bezorgde lerares ziet dat iets anders en legt haar situatie uit en trekt terecht aan de alarmbel. p.s. En wat in de toekomst mochten er meer robots voor educatie ingezet worden? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() lat laag
iedereen erover
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() voor juf Charlot :
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() het M-decreet is een draak.
veel van die kinderen met speciale noden hebben baat bij het 'buitengewoon onderwijs' waar ze in klasjes van max 8 leerlingen wel de nodige ondersteuning krijgen ze zullen er overigens wel succeservaringen kennen en gelukkigere en preformantere kinderen worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan nog al die andere zaken war scholen mee bezig zijn in plaats van met lesgeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() Het enige wat ik erover gehoord heb is dat deze leerlingen juist extra gepest en uitgelachen worden. Familie met schoolgaande jeugd en waar dergelijke leerlingen mee in de klas zitten bevestigen dat. Enorm hoog pestgedrag dat tot fysiek geweld gaat. En geen enkele leraar of directeur doet er iets aan. Een totaal mislukt project is het.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laten we qua onderwijs de 'lat' nog even wat verder leggen.
Ik botste ergens ten velde (kranten/het net) op een artikel dat blokletterde dat onze kinderen 'moeten denken als een robot'. Men giet het in een leuk jasje en voegt er een leuk woord aan toe namelijk het 'computationeel' denken. Citaat:
![]() p.s. Bee Bot DigiTips Microsoft gaat samen met zijn partners 10.000 kinderen in België laten kennismaken met artificiële intelligentie en coderen. Vakantieblaadjes
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het Vlaams heeft precies nog een derde betekenis.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De pedagogen maken het onderwijs meer kapot dan dat ze er verbeteringen aan aanbrengen.
Stop toch met het experimenteren met mindervalide kinderen. Het is niet zo dat ze systematisch gelukkiger zijn of beter af zijn in scholen tussen gewone kinderen. Sommige ouders zijn daar wel gelukkiger mee. Ze leven dan in een schijnwereld: onze kleine kan nog mee, 't zal toch niet zo erg zijn ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() In mijn schoolgaande tijd, ondertussen 5 decennia geleden, was het onderwijs al door en door verrot van de politiek.
Autotechnieken kregen we van ene die niet wist hoe een motorkap te ontgrendelen, echt waar. Maar hij stond sterk bij de partij. Een andere. Fysica letterlijk uit het handboek, ook de examenvragen. Maar hij was getrouwd met de dochter van de burgemeester.
![]() |
#13 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
klassen met 4 tot max 8 leerlingen met individueel aangepast onderwijs kon ook als ultiem kwaliteitskenmerk gecommuniceerd worden, en dat is het ook dikwijls... het M decreet is echter een grote besparingsbeweging geweest van dat Buitengewoon Onderwijs ... een echte schande. een CD&V besparing uitsluitend op kap van de zwaksten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het loopt al lang mank hoor.
Mijn tweede oudste, inmiddels 32 geworden, was een hoog begaafde met de gekende bijhorende problemen, 12 scholen gelopen om uiteindelijk zonder diploma te zijn gaan werken als leercontracter. Het onderwijs is vandaag nog geen moer verbetert. De achterlijke moeten zoveel mogelijk meegezogen worden in het normaal onderwijs maar voor de hoog begaafde zijn er nog steeds geen voorzieningen, terwijl het niet die achterlijke zijn, die uiteindelijk wel met het zelfde diploma gaan rondlopen zoals de normale, waarvan ge ontwikkelingen van nieuwe technologieën moet verwachten, dit in tegenstelling van de hoog begaafden. Er gaat dus heel wat talent verloren terwijl er volop geïnvesteerd wordt in achterblijvers alsof ze gediplomeerde kuisvrouwen nodig gaan hebben. Nu, gelukkig beschikte de mijne over meer dan genoeg hersenen om er uiteindelijk ook op eigen kracht gekomen te zijn en komt deze iedere maand met zo een dikke 4 ton naar huis, maar dat heeft hij niet te danken aan ons leersysteem hoor Hildeke Crevits. Want uw belachelijke maatregelen gaan daar niet toe bijdragen!!!! Laatst gewijzigd door Garry : 11 maart 2019 om 09:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb ook nooit meegedraaid in het normale systeem waardoor ik veel meer de binnenkant van het kolenhok van de school gezien heb dan die van de klas. Ik kan de leerkrachten die ik gehad heb en die gezegd hebben, "Wat dat er van jou moet voortkomen weet ik niet", niet meer tellen maar ik zou best wel eens wille weten wie van hen dat er ook maar half zo ver geraakt is als ik. En dat heb ik ook niet aan mijn scholing te danken hoor. Daar heb ik wel geleerd tijdens de les koffiekoeken ( voor de West Vlamingen; boterkoeken ) te eten op de gang. Laatst gewijzigd door Garry : 11 maart 2019 om 10:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat was nog eens een tijd he Freddie! Ik heb bij ene in de klas gezeten die zelfs bijna zijn diploma Hoger Middelbaar behaalde. Maar tenslotte wel moest afhaken. Ge kunt wel een gehandicapte meesleuren maar iemand zonder benen kon je toch niet leren lopen. Ze hebben hem een plaatske gegeven aan het stad als magazijnier. Aan de ingang van dat magazijn hebben ze in het begin geprobeerd met een vleugeldeur te werken die open draaide naar beide kanten. Voorheen met een gewone deur geraakte hij er soms in maar kon niet meer naar buiten en dan stelde nadien het probleem zich omgekeerd. Uiteindelijk mocht hij in het rusthuis gaan werken. Daar is het ook op zeker ogenblik een drama geworden. Toen hij op zijn bureau lag te slapen hadden zijn collega's de deur langs buiten gesloten met de sleutel. Mijnheerke was vermist! Uiteindelijk bleek dat hij nog lag te slapen in zijn bureau toen ze hem vonden. Toen heeft er wel een serieuze lamp gebrand bij de elite. En dit tot jolijt van alle politieke tegenstanders. Zo iets doe je toch niet met de zoon van een gewezen burgemeester! ![]() En in die voornoemde school gaf de leraar Frans geen les maar wel de examenvragen. Dat was ook een manier om te verhinderen dat wij Frans zouden studeren. Nee, een nationalist was het ook niet. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 11 maart 2019 om 10:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik vond toen in Brasschaat dichter in het centrum een ideale locatie die veel bereikbaarder was en een bereidwillige verkoper van geschikte schoolgebouwen. dat werd toen tegengehouden door CD&V burgemeester Dirk de Kort. off the record idd gewoon omdat 'we gaan zo'n kinderen toch niet in ons centrum toelaten zeker?!' degoutante vent. Laatst gewijzigd door Anna List : 11 maart 2019 om 10:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is ook niet zonder reden dat steeds meer ouders kiezen voor thuisonderwijs. En hun kinderen pas voor de opleidingen van het hoger onderwijs en de unief's naar de schoolbanken sturen. |
|
![]() |
![]() |