Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2019, 17:00   #521
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het zal van de prioriteit van het gerecht afhangen in hoeverre men van een echte vervolging kan spreken. Als de groothandel uiteindelijk een pakkans heeft van 1%, dan is het toch maar eerder een papieren vervolging.
Ik ken iemand die voor "gebruik" een jaar gevangenisstraf heeft gekregen.

Dat lijkt me toch een redelijk echte vervolging.
Oud 24 maart 2019, 17:01   #522
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In elk geval worden de gelegaliseerde drugs veelvuldig gebruikt, en zorgen ze voor de nodige overlast, en wat alcohol betreft, nog geen klein beetje (tabak zorgt dan weer voor de nodige kankerdoden).
Maar als men een gedoogbeleid rond drugs voert, dan moet men niet verwonderd zijn dat de illegale handel zich verplaatst naar daar waar men het minste problemen heeft (in dit geval Antwerpen).
Maak Alcohol en tabak dan (weer) illegaal en kom ons vertellen hoe het dan met de overlast staat

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 maart 2019 om 17:03.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2019, 17:02   #523
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Ja in ieder geval lijkt dat erger te zijn dan uw dochter vermoorden
Oud 24 maart 2019, 17:04   #524
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Wever is inderdaad niet bij machte gebleken om de War on Drugs (komt trouwens uit een speech van Nixon, begin jaren 70) te winnen. Maar ge kunt niet zeggen dat hij geen moeite heeft gedaan.
Dat kunnen we van Don Quichotte ook niet zeggen
Oud 24 maart 2019, 18:04   #525
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een gedoogbeleid rond drugs? Waar en sinds wanneer?

Gebruikers worden vervolgd, wat wordt er dan gedoogd?
Medicinale Cannabis wordt gedoogd toch ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2019, 18:06   #526
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verloren moeite, ik ben trouwens zeker dat men het hem op voorhand al had gezegd.

Maar keikopje De Wever ging de wereld verbazen, hij ging het druggebruik stoppen.

De onnozelaar.
Ze gingen ook de illegale instroom om illegalen stoppen.

Werkte perfect, enkel die wat betaalden mochten binnen.
Oud 24 maart 2019, 18:06   #527
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zijn al uw kennisssen zo ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 24 maart 2019 om 18:07.
Oud 24 maart 2019, 18:59   #528
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Is het niet opvallend dat de grootste overlast ervaren wordt in steden waar buitenlanders niet in coffeeshops welkom zijn?

Want dan krijg je natuurlijk weer het bekende fenomeen; als buitenlandse gebruikers niet aan legale cannabis geraken moeten ze zich weer richten op de illegale. Met als gevolg: toename van het aantal straatdealers die werkelijk iedereen aanspreken en aan iedereen verkopen, ook aan minderjarigen, ook straffer spul.

Laten we even kijken naar Tilburg. Die startten een tijdje terug een proef door buitenlanders weer toe te laten in hun coffeeshops. (Eindhoven deed dat al veel vroeger, toeval dat Eindhoven lager scoort dan Maastricht qua overlast?)
De proef wordt nu omgezet in een definitief beleid. Buitenlanders zijn weer welkom. De overlast is niet gestegen (hey! Is dat niet opvallend?) en het enige punt wat voor problemen kan zorgen is het parkeren. Hollanders doen alles immers alles binnen de stad met de fiets, Belgen enzo komen met de auto.

Dus als we nu even een slotsom maken uit volgende feiten:

-Steden die buitenlanders weren ervaren het meeste overlast.
-Steden die buitenlanders toelaten ervaren minder overlast.
-Steden die eerst buitenlanders weerden maar nadien toch toch toelieten (bv Tilburg en Eindhoven) komen tot het besluit dat buitenlanders toelaten betere resultaten geeft.

Het blijkt dus dat hoe legaler men aan cannabis kan geraken, hoe minder overlast er van komt. En als er al overlast is komt het voornamelijk van fout geparkeerde wagens.

Maar kom. Laat ons die resultaten allemaal straal negeren en duchtig bezig blijven geld pompen in onze bodemloze WoD-put. Meer nog; laat ons de schuld van ons falen afwenden op de Nederlanders, die blijkbaar wel inzien dat op een legale manier drugs verstrekken leidt tot minder overlast.
Ik ben daar niet zo zeker van. Uiteindelijk heeft men indertijd de wietpas ingevoerd voor een reden. Indien er geen overlast zou geweest zijn dan was er ook geen aanleiding.

Let wel, naar ik me meen te herinneren was de overlast hoofdzakelijk te wijten aan Fransen en niet aan Belgen.

Maar als 5% van een stad of een gemeente stelt overlast te ondervinden van druggebruikers stemt dit toch tot nadenken, niet?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2019, 19:47   #529
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dit vat u nu eens perfect samen zie.

Mekaar ambeteren, dat is het enige wat voor u telt.

Als de drugdealers onder elkaar maar ruzie maken is het voor u al een big succes!

Dat ze gewoon even veel drugs blijven verkopen speelt geen rol.
Dat de gebruikers even veel drugs blijven gebruiken speelt geen rol.
Dat de haven meer en meer de internationale coke-draaischijf is speelt geen rol.
Dat de dealers tijdens het mekaar ambeteren naar granaten en pistolen grijpen speelt geen rol.
Dat ze daarbij burgers in gevaar brengen speelt geen rol.

Neenee, ze hebben ruzie met elkaar. Dat is blijkbaar alles wat de WoD voor ogen had volgens u.
Ruzie en jij bent content.

Hoe compleet idioot, kortzichtig en wereldvreemd kan een gedachtegang zijn?

Soit, nu je eindelijk gewoon toegegeven hebt dat het jou enkel en alleen om ruzie te doen is weet ik genoeg.
Nee nee! Ik wil dat drugsgebruikers stoppen met hun vieze hobby. Hoeveel keer heb ik dat in deze draad, en in andere draden al herhaald?

Ik weet dat het bon ton is om BDW met alle zonden van israel te overladen. maar als er geen vraag is, dan is er geen aanbod.
Dus kijk eens in eigen boezem.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2019, 19:52   #530
geertvdb

Standaard

Citaat:
Mag ik u er even attent op maken dat het wel De Wever was die de War on Drugs begon? Dat het De Wever was die beloofde dat daar resultaten mee te halen waren?

Nu ligt het plots aan de linkerzijde die het voordien verneukt zouden hebben. Maar die linkerzijde had het al 'verneukt' toen De Wever zijn war begon. Er is dus niks nieuws onder de zon, hij had dat vooraf ook al kunnen weten.

Net zoals met bepaalde wetten die zijn war in de weg staan. Die wetten waren er ook toen hij met zijn war begon en de problemen die hij nu ondervindt had hij ook vooraf kunnen zien aankomen.

Net zoals hij nu de gebruikers met de vinger wijst. Die gebruikers waren er ook toen hij met zijn war begon. Ze nu met de vinger wijzen om zijn falen aan te duiden is belachelijk. Hij had er al mee te maken toen hij zijn strijd begon.

Alles wat De Wever nu aanhaalt om zijn falen goed te praten zijn dingen die te voorzien waren. De wetten, de Nederlanders, de linkerzijde, justitie, de gebruikers,... die waren er allemaal ook al toen hij begon. Hij wist dat hij daar rekening mee moest houden. Als hij dat toen niet gedaan heeft is het vooral zijn eigen schuld dat zijn plan nu niet loopt zoals hij beloofde.

Als ik een weddenschap aanga met iemand dat ik met mijn motorfiets op twee uur tijd naar Parijs kan rijden moet ik nadien ook niet gaan klagen dat het niet gelukt is omdat ik blijkbaar maar 120km/u mocht rijden ("het ligt aan de wetten") of omdat ik in de file heb gestaan("het ligt aan de andere weggebruikers!"). Die dingen waren te voorzien. Dat ik ze toen ik mijn weddenschap aanging niet mee in rekening heb gebracht is niets meer dan mijn eigen fout. Net zo bij De Wever.
Het is altijd hetzelfde met u: de schuld ligt bij iemand anders. Gij doet niks verkeerd! Gij zijt een heilige, en iedereen die een andere mening heeft dan gij, die is dom en slecht.
Oud 24 maart 2019, 19:53   #531
geertvdb

Standaard

Citaat:
Verloren moeite, ik ben trouwens zeker dat men het hem op voorhand al had gezegd.

Maar keikopje De Wever ging de wereld verbazen, hij ging het druggebruik stoppen.

De onnozelaar.
Dus stem niet meer op de NVA!

Ik herhaal!

Niet meer stemmen op de NVA!

Hup naar het VB!
Oud 24 maart 2019, 20:22   #532
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik ben daar niet zo zeker van. Uiteindelijk heeft men indertijd de wietpas ingevoerd voor een reden. Indien er geen overlast zou geweest zijn dan was er ook geen aanleiding.

Let wel, naar ik me meen te herinneren was de overlast hoofdzakelijk te wijten aan Fransen en niet aan Belgen.

Maar als 5% van een stad of een gemeente stelt overlast te ondervinden van druggebruikers stemt dit toch tot nadenken, niet?
Dat betekent toch ook dat 95% van die stad of gemeente géén overlast ondervindt (er niet wakker van ligt)?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2019, 20:59   #533
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Nee nee! Ik wil dat drugsgebruikers stoppen met hun vieze hobby. Hoeveel keer heb ik dat in deze draad, en in andere draden al herhaald?

Ik weet dat het bon ton is om BDW met alle zonden van israel te overladen. maar als er geen vraag is, dan is er geen aanbod.
Dus kijk eens in eigen boezem.
Word eens wakker zeg.
Hoe kortzichtig en wereldvreemd is dit?
Mensen gebruiken al duizenden jaren drugs. En zullen dat wellicht nog duizenden jaren blijven doen.
Dus uw 'oplossing' is compleet waardeloos.

Je kan even goed stellen dat de klimaatopwarming te voorkomen is als de zon eens wat minder hard zou willen schijnen...
Oud 24 maart 2019, 21:03   #534
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is altijd hetzelfde met u: de schuld ligt bij iemand anders. Gij doet niks verkeerd! Gij zijt een heilige, en iedereen die een andere mening heeft dan gij, die is dom en slecht.
Dat kan tellen als argument seg...
Kan je echt helemaal niks verzinnen om de strijd van BDW goed te praten?

Over de resultaten? Niks meer dan dat jij gegooi met granaten een succes vindt?
Over het druggebruik? Niks meer dan dat mensen ermee moeten stoppen?
Over de beschuldigende vinger van BDW naar anderen om zijn falen te verbergen? Niks meer dan dat ik niks verkeerd doe?

Echt, je argumenten zijn weer eens van een ongekend hoog niveau.
Oud 24 maart 2019, 21:18   #535
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
De 'overlast' was er voornamelijk een van verkeerd (dubbel) geparkeerde wagens. Welke overlast veroorzaakt een buitenlander verder nog als hij stopt bij een coffeeshop, binnen zijn waren koopt, naar buiten wandelt en weer vertrekt?
En vergeet ook niet dat het ook de politieke druk uit het buitenland was die de Hollanders overstag deed gaan. Want hier in Belgie geloofde men dat als gebruikers niet meer in de coffeeshop terecht konden ze wel zouden stoppen met blowen.

Dus ja, er was vast overlast van die drugstoeristen. Net als ook Ikea-toeristen wel eens voor overlast zorgen. Of Tilburg-kermis-toeristen.

Maar al bij al bleek het weren van buitenlanders in coffeeshops nog meer overlast te veroorzaken dan toen wanneer ze nog gewoon welkom waren.

Bovendien: als het om overlast ging en de initiële maatregel wordt teruggedraaid; wil dat dan niet zeggen dat die maatregel niks aan de overlast verbeterde? Als dat wel zo was geweest was hij vast niet teruggedraaid.

Citaat:
Ik weet niet of een Hollander meer last had van een Franse drugstoerist dan van een Belgische, maar het zou kunnen.

Citaat:
Ik denk dat dat nog hard meevalt.
Kijk eens hier. Pag. 16/55 Over Antwerpen.

61% heeft last van onaagepaste snelheid
51% van verkeersaggresie
37% van geluidsoverlast
23% van bekladde gebouwen
...

Dus ik denk dat wanneer 5% van de stad last heeft van drugsoverlast er eerst nog wel andere katten te geselen zijn waar veel meer mensen last van hebben.

Laatst gewijzigd door BigF : 24 maart 2019 om 21:22.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2019, 21:52   #536
geertvdb

Standaard

Citaat:
Word eens wakker zeg.
waarom? Drugs zijn slecht!
Ik hoor niets anders dan mensen die van sigaretten af willen. Zijn die dan 'kortzichtig en wereldvreemd??

Citaat:
Mensen gebruiken al duizenden jaren drugs. En zullen dat wellicht nog duizenden jaren blijven doen.
Het argument van de toekomst!

Hoeveelste fallacy is dit al van u?

Ge maakt het mij TE gemakkelijk!
Citaat:
Mijn oplossing is perfect! Alleen wilt gij niet meewerken.
Citaat:

Je kan even goed stellen dat de klimaatopwarming te voorkomen is als de zon eens wat minder hard zou willen schijnen...
Dit is het toppunt! Wat een debiele vergelijking! Mensen doen al tientallen jaren iets voor het milieu!
Mensen komen op straat, verminderen vrijwillig hun voetafdruk, windmolens, zonnepanelen, etc etc ...

Wat doen de yogasnuivers? NUL! NOPPES!
Te lam, te lui, te egoistisch. het is altijd de fout van de anderen!
Oud 24 maart 2019, 21:53   #537
geertvdb

Standaard

Citaat:
Dat kan tellen als argument seg...
Kan je echt helemaal niks verzinnen om de strijd van BDW goed te praten?

Over de resultaten? Niks meer dan dat jij gegooi met granaten een succes vindt?
Over het druggebruik? Niks meer dan dat mensen ermee moeten stoppen?
Over de beschuldigende vinger van BDW naar anderen om zijn falen te verbergen? Niks meer dan dat ik niks verkeerd doe?

Echt, je argumenten zijn weer eens van een ongekend hoog niveau.
Dat is correct!
Oud 24 maart 2019, 22:16   #538
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Word eens wakker zeg.

Dat is wel juist maar vroeger zullen er wel geen synthetische chemicaliën in vermengd hebben gezeten.

Er zit er toch veel smeerlapperij tussen en dealers draaien er hun hand niet voor om om het nog eens te vermengen.
Oud 24 maart 2019, 22:30   #539
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus stem niet meer op de NVA!

Ik herhaal!

Niet meer stemmen op de NVA!

Hup naar het VB!
U bedoelt uwe frak draaien ?
Oud 25 maart 2019, 00:16   #540
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat lijkt mij een zware straf voor de "misdaad". Maar dat zegt niets over de pakkans.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be