Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2019, 11:41   #2261
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik stel het voetbaltornooi voor, maar ik weet niet echt hoe de beker te winnen.
Dan moet je dringend eens The art of War lezen schat ik. Je wil een oorlog die je niet weet hoe te winnen? Dat lijkt op Russische roulette. De mentaliteit van een gokker bereid om alles in te zetten. Net NIET wat de planeet of 'de mens' nodig heeft.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2019, 12:11   #2262
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De methoden kunnen verschillen. Ik heb geen uitgewerkt plan. Mijn voorkeur is voor etnisch selectieve biologische wapens, maar die bestaan (denk ik) nog niet.

Ik heb geen specifieke strategie, het is een ingewikkelde zaak om 90% van de wereldbevolking af te maken zonder dat ge zelf in de brokken deelt. Laat ons nu precies zeggen dat dat de "wedstrijd" is die er gespeeld zou moeten worden, maar dat wil niet zeggen dat ik weet hoe die te winnen.

Weet jij dan écht NIETS ???

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2019, 12:19   #2263
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dan moet je dringend eens The art of War lezen schat ik. Je wil een oorlog die je niet weet hoe te winnen? Dat lijkt op Russische roulette. De mentaliteit van een gokker bereid om alles in te zetten. Net NIET wat de planeet of 'de mens' nodig heeft.
Wat zegt Sun Tzu over het bevechten van een vijand die je in essentie zelf bent?

parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2019, 12:30   #2264
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja dat er drastische maatregelen worden genomen inzake luchtkwaliteit ziet en voelt men daar in de praktijk

Bijlage 110357
Ik was de kaart aan het bestuderen en vond enkele tegenstrijdigheden maar nu zie ik pas dat ze van 2005 dateert. Sommige regio's zijn in de loop der jaren verslechterd maar dan, onder druk van de overheid terug verbeterd. In de industriële steden rond Guangzhou kon je in 2005 nog de hemel zien maar van 2010 tot +- 2015 zag je nog juist een waas waar de zon een oranje gloed voorstelde. Nu zie je terug een mooie blauwe hemel en zon.

Ja nu zie ik de evolutie bij het aanklikken van 2005 tot 2015 maar algemeen gezien is er een grote verbetering sinds 2015.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 25 maart 2019 om 12:44.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2019, 12:45   #2265
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De methoden kunnen verschillen. Ik heb geen uitgewerkt plan. Mijn voorkeur is voor etnisch selectieve biologische wapens, maar die bestaan (denk ik) nog niet.

Ik heb geen specifieke strategie, het is een ingewikkelde zaak om 90% van de wereldbevolking af te maken zonder dat ge zelf in de brokken deelt. Laat ons nu precies zeggen dat dat de "wedstrijd" is die er gespeeld zou moeten worden, maar dat wil niet zeggen dat ik weet hoe die te winnen.

Gewoon de natuur (planeet/klimaat als dat rampscenario ooit bewaarheid wordt) haar werk laten doen en dat probleem stelt zich niet meer, lost zichzelf op.

The survival of the fittest, natuurlijke selectie.

Alles wat niet mee evolueert valt eraf.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2019, 12:51   #2266
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

https://www.forbes.com/sites/trevorn.../#9a8c8a346661

Een artikel uit Forbes wat fabriekssluitingen betreft. Ondertussen is het crescendo gegaan en veel fabrieken worden definitief gesloten zonder préavis of tweede kans. Zelf heb ik al zware leveringsproblemen ondervonden omdat producenten van de ene dag op de andere een toeleverancier kwijt waren en verplicht waren een nieuwe te zoeken die wel in orde is maar met lange wacht leveringstijden en uren trucktijd afstand.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 25 maart 2019 om 12:58.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2019, 17:13   #2267
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Gewoon de natuur (planeet/klimaat als dat rampscenario ooit bewaarheid wordt) haar werk laten doen en dat probleem stelt zich niet meer, lost zichzelf op.

The survival of the fittest, natuurlijke selectie.

Alles wat niet mee evolueert valt eraf.
Voila. Globaal gezien is er dus NOOIT een probleem. Maar voor een individu, of een groep, is de truuk van trachten bij de survivors te belanden.

Maw, wat men ook doet, er is een algemene evolutie die altijd zal blijven duren (tenzij er een eindwinnaar is, die al de rest heeft kunnen elimineren, en nadien self-sustained verder kan). De truuk voor individuen is van, in die altijd maar veranderende chaos, "bovenop de golf" te blijven.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2019, 17:15   #2268
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik "wil" geen oorlog. Ik zeg dat er altijd oorlog is, en altijd zal zijn, dat dat de aard van het leven is, en dat ONTKENNEN dat de oorlog er is, een verliezende strategie is. Maar voor ons is het een beetje laat. Tijdens de koloniale periode hebben we een window of opportunity gehad om de rest van de wereldbevolking uit te roeien, maar we hebben die gemist. Dat window is nu dicht.
Oud 25 maart 2019, 17:16   #2269
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Weet jij dan écht NIETS ???

Ik ken de grote regels van het spel, maar ik weet niet hoe de ploeg te leiden om te winnen. De evidente kans daartoe is gemist. Wat ik wel weet, is dat ontkennen dat het tornooi bestaat, alvast niet de manier is om te winnen.

Ik ken de regels van het schaakspel, maar ik weet niet hoe tegen Kasparov te winnen.

Maar het is nog subtieler: het spel bestaat er nu immers in, om uit te vinden wat de winnende strategie is. Wie die heeft, is dan ook de winnaar. Het is niet enkel dat het een truuk kan zijn die U kan helpen ; het is de inzet zelf van het tornooi.

Het leven is niks anders dan een heel grote berekening van de optimale overlevingsstrategie. Telkens er een dooie valt, gaat de berekening een stapje vooruit: een mogelijkheid van overwinnende strategie is dan geschrapt.

Denken dat die berekening nu maar moet stoppen, is niet de manier om tot het eindresultaat te komen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 maart 2019 om 17:20.
Oud 25 maart 2019, 17:20   #2270
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Wat zegt Sun Tzu over het bevechten van een vijand die je in essentie zelf bent?
"ik wou dat ik twee hondjes was, dan konden we samen vechten" ?
Oud 25 maart 2019, 17:36   #2271
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken de grote regels van het spel, maar ik weet niet hoe de ploeg te leiden om te winnen. De evidente kans daartoe is gemist. Wat ik wel weet, is dat ontkennen dat het tornooi bestaat, alvast niet de manier is om te winnen.

Ik ken de regels van het schaakspel, maar ik weet niet hoe tegen Kasparov te winnen.

Maar het is nog subtieler: het spel bestaat er nu immers in, om uit te vinden wat de winnende strategie is. Wie die heeft, is dan ook de winnaar. Het is niet enkel dat het een truuk kan zijn die U kan helpen ; het is de inzet zelf van het tornooi.

Het leven is niks anders dan een heel grote berekening van de optimale overlevingsstrategie. Telkens er een dooie valt, gaat de berekening een stapje vooruit: een mogelijkheid van overwinnende strategie is dan geschrapt.

Denken dat die berekening nu maar moet stoppen, is niet de manier om tot het eindresultaat te komen.
De winnende strategie is die van de overlevers: de mensen die zich NU bewust worden van een aantal Feiten
Mensen die luisteren naar BOODSCHAPPEN.
Bv zoals die van Greta Thunberg. (genomineerd voor een Nobelprijs)
Oud 25 maart 2019, 17:55   #2272
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voila. Globaal gezien is er dus NOOIT een probleem. Maar voor een individu, of een groep, is de truuk van trachten bij de survivors te belanden.

Maw, wat men ook doet, er is een algemene evolutie die altijd zal blijven duren (tenzij er een eindwinnaar is, die al de rest heeft kunnen elimineren, en nadien self-sustained verder kan). De truuk voor individuen is van, in die altijd maar veranderende chaos, "bovenop de golf" te blijven.
Zeker.

En als dat niet lukt, brute pech.

Tegen dat 't zo ver is, zijn wij hier allemaal immers al lang geschiedenis.
Oud 25 maart 2019, 17:59   #2273
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je zou kunnen je Glock 17 bovenhalen, en hem elimineren zodat je niet alleen de wedstrijd wint maar ook een poluant zijn volledige ecologische voetafdruk wegveegt.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2019, 17:59   #2274
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Zeker.

En als dat niet lukt, brute pech.

Tegen dat 't zo ver is, zijn wij hier allemaal immers al lang geschiedenis.
OK maar Patrick denkt dat hij bij de overlevers zal zijn...

Oud 25 maart 2019, 18:09   #2275
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je zou kunnen je Glock 17 bovenhalen, en hem elimineren zodat je niet alleen de wedstrijd wint maar ook een poluant zijn volledige ecologische voetafdruk wegveegt.
Ik hoop dat je hem overtuigt !
Anderzijds: als een klimaataktivist milieuvriendelijker keuzes maakt, inspireert dat zijn familieleden, vrienden, kennissen en collega's.

Oud 25 maart 2019, 18:52   #2276
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Anderzijds: als een klimaataktivist milieuvriendelijker keuzes maakt, inspireert dat zijn familieleden, vrienden, kennissen en collega's.

En wat is dan uiteindelijk de netto winst van het feit dat zijn bomma, zijn toogkameraad en wat kennissen ook spastisch beginnen te doen over CO2 ?

Als een Ro-Ro schip op de noordzee overschakelt op zware bunker fuel, produceert die in een uur meer CO2 + extreme zwavel vervuiling dan ik in heel mijn leven kan veroorzaken met mijn verwarming en mijn diesel auto tesamen.

Als de regering het gat-achterlijke plan doorzet om nieuwe gascentrales te openen, dan organiseren ze zelf een gigantische CO2 pomp die elke inspanning van de individuele burgers samen teniet doet.
Oud 25 maart 2019, 18:58   #2277
eno2
Banneling

Standaard

Na tientallen jaren van praten en onderhandelen over klimaatverandering, jarenlange individuele acties en vooropstellen van groene targets, industriële en andere, na veel retoriek en ook wel misleiding over vergroening van productie, maar ook van sporadisch eerlijke en verantwoordelijke actie vanuit het bedrijfsleven, is er uiteindelijk helemaal geen daling in de stijgende koolstof curve waar te nemen... Wel integendeel.

Erover praten was dus ontoereikend..Vragen naar een ombuiging heeft niet gewerkt. Op de een of andere manier moet er harder aangedrongen worden. . Dat harder aandringen moet zorgvuldig gebeuren .De toon moet constructief en positief zijn: we streven naar een betere wereld en zeker niet naar een gewelddadige. Hoe en waar je de straat op gaat, moet een zeer persoonlijke beslissing zijn. Maar rekening houdend met hoever de zaken nu gekomen zijn, is het een beslissing die ieder voor zich zich zorgvuldig dient af te wegen. Dat de jeugd dat doet en positieve actie voert, is meer dan welkom en noodzakelijk.

Dus: dank je wel Greta en alle klimaatspijbelaars.

(gedeeltelijk geïnspireerd op het werk van Mike Berners -Lee
There is no Planet B)
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2019, 20:35   #2278
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK maar Patrick denkt dat hij bij de overlevers zal zijn...

Zijn genen misschien, dat weet je toch niet.

De jouwe misschien ook.

Die zich 't beste aanpassen aan de veranderende omstandigheden.

Want veranderen zal 't sowieso, 't klimaat is nooit 'n constante geweest, met of zonder inmenging vd mens.
Oud 25 maart 2019, 20:51   #2279
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Anderzijds : er zijn weinig argumenten die nog efficiënter zijn dan een Glock 17 hoor.
Oud 25 maart 2019, 20:56   #2280
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Dubbel.

Laatst gewijzigd door SDX : 25 maart 2019 om 20:56.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be