Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Klimaatspijbelaars zijn luieriken
Ja 30 71,43%
Nee 12 28,57%
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2019, 17:48   #101
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Wel als het door links misbruikt wordt om het ganse beleid rond te axeren..
2.

Ach, het zijn echt strohalmen waar rood zich nog aan vasthoudt. Maar zij hebben de dominantie omdat ze de agenda altijd bepalen en het medialandschap mee hebben.

Het wordt zielige machtspolitiek van rood. Gooi 1 of ander rood figuur voor corruptie in het gevang, ze zullen wel minder zagen...

Neutrale berichtgeving of er volgen sancties....
Oud 27 maart 2019, 17:49   #102
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Diegenen die het klimaatgegeven misbruiken hebben anders wel een kleur.

De rode.
Toen ik op 15 maart meestapte in Brussel heb ik zéér weinig "rode" vlaggen gezien in de stoet.
Op tv kwamen ze zelfs niet aan bod.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 17:51   #103
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
2.

Ach, het zijn echt strohalmen waar rood zich nog aan vasthoudt. Maar zij hebben de dominantie omdat ze de agenda altijd bepalen en het medialandschap mee hebben.

Het wordt zielige machtspolitiek van rood. Gooi 1 of ander rood figuur voor corruptie in het gevang, ze zullen wel minder zagen...

Neutrale berichtgeving of er volgen sancties....
Het medialandschap & neutrale berichtgeving : contradictio in terminis !
Oud 27 maart 2019, 17:52   #104
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Toen ik op 15 maart meestapte in Brussel heb ik zéér weinig "rode" vlaggen gezien in de stoet.
Op tv kwamen ze zelfs niet aan bod.
Ah ja, vlaggen.

Geen rode vlaggen, wil dat zeggen dat PVDA en ABVV en dergelijke meer niet betrokken waren?
Oud 27 maart 2019, 18:02   #105
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ah ja, vlaggen.

Geen rode vlaggen, wil dat zeggen dat PVDA en ABVV en dergelijke meer niet betrokken waren?
Er waren méér groene vlaggen op het einde v.d. stoet.
Die kwamen 's avonds ook niet in beeld op de tv.
Er waren ook vlaggen van Greenpeace.
Er was zelfs een (mooie) vlag van 's Hertogenbosch...

(geen rode vlaggen: fout: ik schreef: zéér weinig rode vlaggen)

Laatst gewijzigd door Boduo : 27 maart 2019 om 18:03.
Oud 27 maart 2019, 18:12   #106
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op korte termijn is het goed dat klimaatactivisten hun omgeving overtuigen om over 2 maanden te stemmen op partijen die WILLEN iets doen aan het klimaatprobleem.
En welke partijen zijn dat? En welke partijen zijn dat vooral niet?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 18:14   #107
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
En welke partijen zijn dat? En welke partijen zijn dat vooral niet?
Dat weet jij zelf béter dan ik !
Oud 27 maart 2019, 18:22   #108
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat weet jij zelf béter dan ik !
Dat zou kunnen. Wat ik ook weet is dat onze klimaatspijbelaartjes en hun corresponderende volwassen zomaar eens op Groen! zouden kunnen stemmen. Terwijl die partij zowat het tegenovergestelde voorstelt van wat goed is voor de CO2 uitstoot in dit land. Zonder groen stonden we nu misschien op hetzelfde niveau van Frankrijk en waren de klimaatdoelstellingen geen enkel probleem.

Maar nee hoor, Groen creeërt met 1 regeringsdeelname een knoert van een probleem en 20 jaar later gaan ze die historische schuld gaan afschuiven op de rest. Anuna en co zaten toen uiteraard nog in de luiers, dus die weten niet beter, maar van volwassenen mag je wel meer verwachten dacht ik, maar als ik de polls mag geloven is zelfs dat teveel gevraagd.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 27 maart 2019, 20:48   #109
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat zou kunnen. Wat ik ook weet is dat onze klimaatspijbelaartjes en hun corresponderende volwassen zomaar eens op Groen! zouden kunnen stemmen. Terwijl die partij zowat het tegenovergestelde voorstelt van wat goed is voor de CO2 uitstoot in dit land. Zonder groen stonden we nu misschien op hetzelfde niveau van Frankrijk en waren de klimaatdoelstellingen geen enkel probleem.

Maar nee hoor, Groen creeërt met 1 regeringsdeelname een knoert van een probleem en 20 jaar later gaan ze die historische schuld gaan afschuiven op de rest. Anuna en co zaten toen uiteraard nog in de luiers, dus die weten niet beter, maar van volwassenen mag je wel meer verwachten dacht ik, maar als ik de polls mag geloven is zelfs dat teveel gevraagd.
Het belangrijkste NU is dat die volwassenen (vanaf 18 j) over 2 maanden in het stemhokje denken aan de klimaatproblemen...
+ Ook belangrijk: steeds meer mensen worden zich bewust v.h. klimaatprobleem, zelf in meer dan de helft v.d. wereld.
Oud 27 maart 2019, 21:32   #110
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het belangrijkste NU is dat die volwassenen (vanaf 18 j) over 2 maanden in het stemhokje denken aan de klimaatproblemen...
+ Ook belangrijk: steeds meer mensen worden zich bewust v.h. klimaatprobleem, zelf in meer dan de helft v.d. wereld.
Klimaat is al lang weer goed.
Gletsjers groeien dubbel zo dik en er is al jaren geen opwarming meer.
Oud 27 maart 2019, 21:39   #111
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt toch door dat die plotse "spontane" demonstraties voor een problematiek die al 30 jaar gekend is, niet echt door het klimaat komen he. Maar wel met de schrik van het populaire van het nu-is-de-maat-vol gevoel van Marrakesh, he. Want DAT is de diepere groene beweging he. Niet het bladgroen, maar het voddenkoppengroen. Men moest ABSOLUUT iets vinden om de grondstroom van "buik vol ervan" mediatiek te breken, en toegegeven, het is gelukt, deze keer. Want je weet toch ook wel waar groen ECHT politiek voor staat he ? En nee, dat is echt niet "het klimaat". Dat kon hen 20 jaar geleden niet schelen, en dat kan hen nog altijd niet schelen. Het wordt enkel bovengehaald als hun echte dada in gevaar komt. En dat kwam serieus in gevaar.

Eens goed nadenken wanneer die "spontane" akties begonnen zijn he. En ook eens nadenken waarom de coalitie met groen in Antwerpen niet is doorgegaan he. Dat was niet omwille van klimaat he.

Dus, verwacht niet teveel voor 't klimaat als uw lievertjes aan de macht komen. Want het klimaat kan hen niet schelen. Het andere groen, des te meer.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 maart 2019 om 21:42.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 22:16   #112
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je hebt toch door dat die plotse "spontane" demonstraties voor een problematiek die al 30 jaar gekend is, niet echt door het klimaat komen he. Maar wel met de schrik van het populaire van het nu-is-de-maat-vol gevoel van Marrakesh, he. Want DAT is de diepere groene beweging he. Niet het bladgroen, maar het voddenkoppengroen. Men moest ABSOLUUT iets vinden om de grondstroom van "buik vol ervan" mediatiek te breken, en toegegeven, het is gelukt, deze keer. Want je weet toch ook wel waar groen ECHT politiek voor staat he ? En nee, dat is echt niet "het klimaat". Dat kon hen 20 jaar geleden niet schelen, en dat kan hen nog altijd niet schelen. Het wordt enkel bovengehaald als hun echte dada in gevaar komt. En dat kwam serieus in gevaar.

Eens goed nadenken wanneer die "spontane" akties begonnen zijn he. En ook eens nadenken waarom de coalitie met groen in Antwerpen niet is doorgegaan he. Dat was niet omwille van klimaat he.

Dus, verwacht niet teveel voor 't klimaat als uw lievertjes aan de macht komen. Want het klimaat kan hen niet schelen. Het andere groen, des te meer.
Het klinkt misschien tegenstrijdig maar de Groenen zijn eigenlijk mijn "lieverdjes" niet !
Die lieverdjes zullen niet aan de macht komen. De traditio's zullen het waarschijnlijk nogal moeilijk hebben om een federale regering te vormen.
Des te beter.
Oud 27 maart 2019, 22:22   #113
eno2
Banneling

Standaard

Hierzie
iets dat nagels met koppen slaat
over de zogenaamde 'luiaards.

Citaat:
De nieuwste generaties begrijpen dat ze de druk op de ketel moeten houden. Ze willen hun toekomst herwinnen en werken daar hard voor.
Dirk Barrez
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 22:36   #114
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

+ Dirk Barrez is niet zomaar de eerste de beste !
Oud 27 maart 2019, 22:41   #115
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
+ Dirk Barrez is niet zomaar de eerste de beste !
Zanger?
Oud 27 maart 2019, 22:45   #116
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Zanger?
Mambo, ben JIJ een zanger uit Cuba ?
Oud 27 maart 2019, 23:05   #117
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb al gesuggereerd om een ethnisch selectief virus te ontwikkelen...
Er zijn aanwijzingen in die richting..:

"Met andere woorden: als je een behandeling kan bouwen die beperkt kan worden tot alleen het uitschakelen van cellen met de genetische vlag voor kanker, kan je ook een biowapen bouwen dat beperkt kan worden om alleen personen met een bepaalde genetische vlag aan te vallen. Je hebt daarvoor dan wel genetische data nodig om bijvoorbeeld voorgeslacht, geslacht of familie te onthullen. Die data is niet moeilijk te vinden, we zijn ze al jaren vaak zelfs vrijwillig aan het afstaan.

Het is overigens nog veel subtieler dan dat. Eenmaal als de techniek er is - nu nog niet, maar Sotos noemt dat onvermijdelijk - kan ze echt op hallucinante manieren worden gebruikt om “tegenstanders” uit te schakelen. Het zal voor extremisten perfect mogelijk worden om hun agenda op een zeer directe manier verspreiden door DNA letterlijk te herschrijven zodat ze het je onmogelijk (of erg pijnlijk) kunnen maken om een leven te leiden dat tegen hun credo ingaat."

"De wapens zullen ook echt heel specifiek gemaakt kunnen worden om één iemand uit te schakelen, of hem of haar en haar hele familie, maar niemand anders."

http://newsmonkey.be/article/80870

Mss worden ze nu al gebruikt, om op 'subtiele wijze' enemy of the states uit te schakelen, met een 'natuurlijke doodsoorzaak'.
Het is dan voor een wetsdokter ea medici dan wsl ook moeilijk na te gaan, of iemand z'n dood artificieel veroorzaakt werd, laat staan dat de bevolking er iets van zou afweten.
Oud 27 maart 2019, 23:52   #118
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zanger?
Ik heb geen idee wie dat is.
Oud 28 maart 2019, 10:45   #119
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus door na te denken in het stemhokje over de klimaatproblemen kunnen we terugreizen in de tijd om de puinhoop van groen op te kuisen?

Of wat zeg je nu eigenlijk. Over wat moet er dan exact nagedacht worden?
Oud 28 maart 2019, 10:50   #120
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Zanger?
nee, dat is White Barrey
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be