Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 maart 2019, 12:55   #101
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Bezorgen die snelbussen vanuit Limburg naar Brussel geen fatsoenlijke dienstverlening?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 13:10   #102
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 71.179
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Werken in eigen regio, verhuizen, openbaar vervoer.
Tavek, dat moet nu lukken . Tegenover Huize Chaos is er nu een groot leeg terrein. Daar stond tot 1986 een werkende cokesfabriek. In 1989 was die volledig afgebroken, en de site is nu dus een leeg gebied, wachtende op investeerders om er terug iets mee te doen.

Huize Chaos was eigendom van de fabriek van 1928 tot 1987 voor de verhuur aan eigen personeel. Daarna zijn de huizen in deze buurt verkocht , meestal aan de werknemers die daar al jaren in woonden.

Gaan we het tegenovergestelde doen, en voor een paar 10 000 mensen die in het havengebied van Antwerpen werken flatgebouwen zetten tussen de petro en/gewone chemie, overslag en andere bedrijven?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 13:18   #103
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 71.179
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bezorgen die snelbussen vanuit Limburg naar Brussel geen fatsoenlijke dienstverlening?
Blijkbaar niet. Hebt u een uurregeling?

Wacht, er zijn routeplanners die bus en trein in rekening nemen.

Die van de NMBS bijvoorbeeld. Ik heb Kinrooi als startpunt en Brussel als eindpunt.

Als ik nu vertrek, zou ik op 16u30 in Brussel zijn, maar wel met de waarschuwing dat in Maaseik er problemen zijn met bepaalde bushaltes en dat er een aantal bussen niet rijden.

2 bussen en 1 trein, en dan gaan we uit van bushalte tot Brussel centraal station.

Volgens Routenet , als ik nu vertrek, met de voorziene vertragingen al inbegrepen, arriveer ik om 15u15.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 13:26   #104
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Blijkbaar niet. Hebt u een uurregeling?

Wacht, er zijn routeplanners die bus en trein in rekening nemen.

Die van de NMBS bijvoorbeeld. Ik heb Kinrooi als startpunt en Brussel als eindpunt.

Als ik nu vertrek, zou ik op 16u30 in Brussel zijn, maar wel met de waarschuwing dat in Maaseik er problemen zijn met bepaalde bushaltes en dat er een aantal bussen niet rijden.

2 bussen en 1 trein, en dan gaan we uit van bushalte tot Brussel centraal station.

Volgens Routenet , als ik nu vertrek, met de voorziene vertragingen al inbegrepen, arriveer ik om 15u15.
Om het samen te vatten: (vooral onderste alinea...)

Citaat:
https://www.hbvl.be/cnt/aid932724/sn...het-buitenland

Limburgers uit de omgeving van Maaseik zijn tot een kwartier sneller in Brussel via het buitenland. Vanuit Sittard rijdt de trein in 1 uur 37 minuten naar onze hoofdstad, vanuit het station in Genk duurt de treinrit 1 uur 31 minuten, maar dan moeten de Maaslanders nog een halfuur tot Genk. rijden.

De Maastricht Brussel Express is het snelst: amper 1 uur en 17 minuten. Met deze Brussel Express vanuit Maastricht staan reizigers in 1 uur en 17 minuten in onze hoofdstad, sneller dan vanuit Genk.

Een opmerkelijke vaststelling die kwaad bloed zet in het Maasland. “We zijn een achteruitgestoken regio en dreigen het Bokrijk van het noordoosten te worden”, mopperen de grensbewoners uit Maaseik.

Drie uur

Maaslanders die naar Brussel willen sporen, kiezen beter voor het traject vanuit Sittard. Na een autorit van een kwartiertje duurt hun treinrit nog maar 1 uur 37 minuten. Vanuit het dichtstbijzijnde Belgische station - Genk - doet de trein er 1 uur en 31 minuten over, maar dan moeten de Maaslanders er wel nog een autorit van 25 minuten bij tellen, of een busrit van 1 uur. Doordat de aansluitingen tussen bus en trein niet altijd goed uitkomen, moet u voor het volledige bus-treintraject Maaseik- Brussel minstens drie uren uittrekken.

Limburgers uit de omgeving van Lanaken sporen het snelst naar Brussel vanuit het station in Maastricht. Daar vertrekt elk uur de Brussel Express: 1 uur en 17 minuten, sneller dan vanuit Genk. Het retourticket is met 30,40 euro niet veel duurder dan het treinkaartje vanuit Genk (27,20 euro).

Spoorwegbedding

In het Maasland worden ze nog bozer wanneer verwezen wordt naar het Spartacusplan met snelle tramlijnen tussen Hasselt en Maastricht en in een later stadium naar Neerpelt en Lommel. “Daar hebben wij in deze hoek dus niets aan. Het is gewoon hopeloos”, roept schepen van openbaar vervoer Dirk Verlaak (VLD Plus). Burgemeester Jan Creemers (CD&V): “Op het traject Hasselt-Maastricht reed al een bus, dat was een fiasco. Waarom zou een sneltram een succes worden? Richting Maaseik ligt een oude spoorwegbedding. Zo zouden we sneller verbonden kunnen zijn met de rest van de provincie. Dat kost inderdaad geld, maar dat kan wel iets opleveren. Overal hebben we geprotesteerd tegen de huidige plannen, overal kregen we nul op het rekest.”

Toeristen

Door de slechte bereikbaarheid kan het Maasland zijn toeristische troeven onvoldoende uitspelen. “Met onze wereldtentoonstelling rond het Chinese terracottaleger was het eerste mailtje dat ik kreeg, eentje van een vrouw uit Brugge. Die vroeg me hoe ze in godsnaam in Maaseik kon raken. Met het openbaar vervoer zou ze een dag onderweg zijn”, zegt een boze burgemeester Creemers. "Enkel via een traag circuit kun je nog tot in het Maasland raken."

Marij Wyers

Laatst gewijzigd door Micele : 28 maart 2019 om 13:35.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 14:06   #105
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Tavek, dat moet nu lukken . Tegenover Huize Chaos is er nu een groot leeg terrein. Daar stond tot 1986 een werkende cokesfabriek. In 1989 was die volledig afgebroken, en de site is nu dus een leeg gebied, wachtende op investeerders om er terug iets mee te doen.

Huize Chaos was eigendom van de fabriek van 1928 tot 1987 voor de verhuur aan eigen personeel. Daarna zijn de huizen in deze buurt verkocht , meestal aan de werknemers die daar al jaren in woonden.

Gaan we het tegenovergestelde doen, en voor een paar 10 000 mensen die in het havengebied van Antwerpen werken flatgebouwen zetten tussen de petro en/gewone chemie, overslag en andere bedrijven?
In de jaren 20 zijn ze begonnen met het oprichten van cités voor de mijnen.

Wonen, werken en ontspanning combineren.

Nu wonen we in de auto.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 14:21   #106
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 71.179
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
In de jaren 20 zijn ze begonnen met het oprichten van cités voor de mijnen.

Wonen, werken en ontspanning combineren.

Nu wonen we in de auto.
Zoals ik schreef, flatgebouwen tussen de fabrieken in het havengebied? Hoe lang gaat het duren voor er overal posters ophangen om bijvoorbeeld vrachtverkeer niet meer toe te laten, of "red het klimaat, stimuleer de prostaat slogans"?

We weten allemaal hoe het in de buurt van de vliegvelden is. Toen goedkope bouwgrond of goedkope woningen, en nu zeiken dat er een vliegveld is.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 15:35   #107
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zoals ik schreef, flatgebouwen tussen de fabrieken in het havengebied? Hoe lang gaat het duren voor er overal posters ophangen om bijvoorbeeld vrachtverkeer niet meer toe te laten, of "red het klimaat, stimuleer de prostaat slogans"?

We weten allemaal hoe het in de buurt van de vliegvelden is. Toen goedkope bouwgrond of goedkope woningen, en nu zeiken dat er een vliegveld is.
Raar, de cites waren "tuinwijken", groen en aangenaam om te wonen.

Kunnen ze nu geen bomen meer planten ofoz ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 16:06   #108
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 71.179
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Raar, de cites waren "tuinwijken", groen en aangenaam om te wonen.

Kunnen ze nu geen bomen meer planten ofoz ?
In België? We moeten ze wegdoen langs de wegen, bossen verdwijnen of vermenigvuldigen door gehalveerd te worden.
Een boom die wat te groot is, en de buren janken over bladeren in hun tuin, of schaduw, of "die kan omwaaien".

Maar ik zal het voorstellen, om de oude Forges de Clabeq site hier tot bos om te vormen. 11ha bos is toch leuk he.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 16:07   #109
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
In België? We moeten ze wegdoen langs de wegen, bossen verdwijnen of vermenigvuldigen door gehalveerd te worden.
Een boom die wat te groot is, en de buren janken over bladeren in hun tuin, of schaduw, of "die kan omwaaien".

Maar ik zal het voorstellen, om de oude Forges de Clabeq site hier tot bos om te vormen. 11ha bos is toch leuk he.
Als je zoiets wilt doen leg je de wijk plat en begin je vanzelf opnieuw he.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 16:46   #110
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 116.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Woon werkverkeer wordt in heel wat gevallen bekostigd door de werkgever.
Wow. Hier is het uw prive affaire om op tijd aan de poort van uw werkgever te staan. Wat gij daarvoor uitsteekt is zijn affaire niet. Je kan wel een gesubsidieerd abonnement voor het lokale openbare vervoer (tram en bus van de stad) hebben, en om de twee jaar een nieuw lamp voor uwe fiets aan halve prijs als ge wilt. Ah, ja, en als ge verongelukt op uw woon-weg verkeer, wordt het wel als een arbeidsongeval gezien als daar nadien gevolgen voor zijn (werkonbekwaam of zo).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 16:50   #111
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 116.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Werken in eigen regio, verhuizen, openbaar vervoer.
Dat heeft geen zin als je als koppel alletwee gaat werken, en als je soepel moet zijn op de arbeidsmarkt. Dat houdt in dat je automatisch niet dicht bij je werkplaats kan wonen. Je kan niet eisen dat werknemers "actief en soepel jobs moeten kunnen invullen waar noden zijn", geen "vrouw aan de haard" archaismes willen, "ouders betrekken bij de schoolgang en opvoeding van hun kinderen", en eisen dat ze op 500 meter van hun beider variabele werkgevers wonen he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 16:52   #112
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 116.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Blijkbaar wordt het zelfs, bij deze filedruk, niet gedaan he....

Vervoer is te goedkoop.
Nee, vervoer is ongelofelijk duur. Maar de alternatieven zijn blijkbaar nog duurder / ongewenster.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 17:00   #113
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 116.910
Standaard

Citaat:
Ze geloven niet in het shift-gebeuren; ze geloven niet in sociale correcties; ook niet in ecologische correcties; en niet in globaal wijzigende gedrag door de mogelijkheid tot belastingsontwijking door andere momenten enz. te kiezen voor je verplaatsingen.
Nog maar een geluk. Al die social engineering heeft altijd iets totalitairs. De maatschappij is daar om de mensen hun goesting laten te doen, niet om hen te zeggen hoe ze moeten leven he.

Het idee zelf om U te tracken waar ge zijt, om U een factuur te berekenen op basis van dat "slechte gedrag" van U te verplaatsen wanneer ge plaats zou moeten maken voor anderen, is gewoon weerzinwekkend.

Straks ga je ook nog eens getracked worden als ge ademt, als ge zucht, als ge lacht of als ge weent, omdat men U ook op dat vlak "een gedragswijziging" wil opsolferen.

Dat men een tolweg aanlegt, en die dan prive laat uitbaten, is geen probleem. Je betaalt tol om daar binnen te mogen. Er moet dan ook concurrentie bestaan, zodat de uitbaters van tolwegen voor het beste geld ook de beste dienst leveren.

Maar dat men uw "aanwezigheid in de openbare ruimte" gaat tracken om U op basis van uw "wangedrag van aanwezigheid" gaan te belasten omdat ge van die openbare ruimte waar ge al veel belastingen voor betaalt, gebruik maakt om naar uw werkgever te gaan waar ge ook nog eens 2/3 van uw opbrengsten naar diezelfde staat ziet gaan, is er toch wel een heel klein beetje veel te ver over.

Want eens "U tracken om uw ongewenste gedrag te belasten" in de mode is voor auto's, is er geen reden om dat voor VELE dingen te doen. Gaat ge wel genoeg naar de mis, bijvoorbeeld ? Even uw telefoon nagaan of ge wel lang genoeg in de biechtstoel gebleven zijt. Of even nagaan of je niet de verkeerde vrienden te vaak opzoekt. Of hoe je in een te grote bocht rond de moskee loopt. Of weet ik veel. Kwestie van sociale correcties te doen via tracking.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 20:16   #114
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nog maar een geluk. Al die social engineering heeft altijd iets totalitairs. De maatschappij is daar om de mensen hun goesting laten te doen, niet om hen te zeggen hoe ze moeten leven he.

Het idee zelf om U te tracken waar ge zijt, om U een factuur te berekenen op basis van dat "slechte gedrag" van U te verplaatsen wanneer ge plaats zou moeten maken voor anderen, is gewoon weerzinwekkend.

Straks ga je ook nog eens getracked worden als ge ademt, als ge zucht, als ge lacht of als ge weent, omdat men U ook op dat vlak "een gedragswijziging" wil opsolferen.

Dat men een tolweg aanlegt, en die dan prive laat uitbaten, is geen probleem. Je betaalt tol om daar binnen te mogen. Er moet dan ook concurrentie bestaan, zodat de uitbaters van tolwegen voor het beste geld ook de beste dienst leveren.

Maar dat men uw "aanwezigheid in de openbare ruimte" gaat tracken om U op basis van uw "wangedrag van aanwezigheid" gaan te belasten omdat ge van die openbare ruimte waar ge al veel belastingen voor betaalt, gebruik maakt om naar uw werkgever te gaan waar ge ook nog eens 2/3 van uw opbrengsten naar diezelfde staat ziet gaan, is er toch wel een heel klein beetje veel te ver over.

Want eens "U tracken om uw ongewenste gedrag te belasten" in de mode is voor auto's, is er geen reden om dat voor VELE dingen te doen. Gaat ge wel genoeg naar de mis, bijvoorbeeld ? Even uw telefoon nagaan of ge wel lang genoeg in de biechtstoel gebleven zijt. Of even nagaan of je niet de verkeerde vrienden te vaak opzoekt. Of hoe je in een te grote bocht rond de moskee loopt. Of weet ik veel. Kwestie van sociale correcties te doen via tracking.
Dikke vette 2
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 20:57   #115
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 116.910
Standaard

Trouwens, wat is het probleem met files ? "al die andere zotten die ook deze weg die ik wil gebruiken, willen gebruiken" eigenlijk he.

Je zou kunnen denken dat files de normale "marktrem" zijn van wegverkeer. De files worden zodanig vervelend, dat op een zeker ogenblik, de marginale kost van de file groter wordt dan de winst die die extra weggebruiker door zijn auto transport wilde bereiken. Maw, de files zijn de natuurlijke "prijs" van de "wegenmarkt". Ga een "oplossing" aan die files bedenken, en je gaat weer meer weggebruikers vinden die het zodanig voordelig vinden van die weg kunnen te gebruiken met verminderde file, dat het verkeer weer zal toenemen, tot de natuurlijke "file prijs" weer bereikt wordt.

Er is, maw, geen enkel probleem met files. Files zijn de natuurlijke regelaar van het weggebruik.

Natuurlijk zou je liever de weg voor je alleen willen en dus MEER VOORDEEL halen uit het verkeer, dan wanneer je de natuurlijke prijs ervoor moet betalen. Door belastingen en zo verder, wil men die kost artificieel verhogen, zodat minder mensen zich het wegverkeer kunnen veroorloven, en dan wel, aan een hogere prijs, sneller kunnen rijden.

Maw, door lastenverhoging het fileprobleem "oplossen" komt er op neer om van het wegverkeer een luxe product te maken dat enkel kapitaalskrachtigen zich kunnen veroorloven, maar er dan wel ook een beter product voor krijgen.

Men kan echter de twee "klassen van wegproduct" bekomen, door dure express tolwegen in te leggen, en daarnaast gratis filewegen voor het gepeupel. De tolwegen zouden zodanig duur zijn, dat slechts een exclusief publiek het zich kan veroorloven, maar die hebben dan ook een vrije baan. De rest van de stervelingen gaan dan nog altijd op hun gratis wegen in de file staan, zoals vroeger ; een klein beetje minder, want de rijke stinkerds zijn nu weg, die gebruiken hun eigen, parallelle, tolweg.

Limiet zou je zelfs meer dan 2 wegen kunnen hebben, aan verschillende tarieven, met dus verschillende kostprijs, en verschillende drukte-luxe.

Gaat men echter de tolweg voor iedereen toepassen, dan wordt de openbare weg enkel maar een luxe product voor die enkelingen die het zich kunnen veroorloven, en moet de rest maar zijn plan trekken met in een krot in Molenbeek gaan te wonen, het openbaar vervoer te nemen en 6 uur onderweg te zijn, of gewoon werkloos te worden en gezellig op kosten van de anderen te leven.

Dat is de prijs natuurlijk opdat een zekere elite de openbare weg gezwind zou kunnen gebruiken zonder al dat file-rijdend plebs op de weg, die het niet meer kan betalen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 maart 2019 om 20:58.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 20:59   #116
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
...
Dat men een tolweg aanlegt, en die dan prive laat uitbaten, is geen probleem. Je betaalt tol om daar binnen te mogen.
...
Leef jij nog in de jaren 70 van vorige eeuw?
Allez, neem nu de tol in Frankrijk.
Geen probleem zeg jij, maar wie er een beetje wil opschieten, neemt zo'n bakje in de auto, zodat je erdoor kan bollen aan 30 per uur.
Die privé firma houdt je verplaatsingsgedrag bij voor een maand, en stuurt dan de factuur.

Privacy heeft een 21ste eeuws gezicht gekregen. Zorg maar dat je mee bent, of je loopt knal tegen een muur.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 21:07   #117
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
...
Dat is de prijs natuurlijk opdat een zekere elite de openbare weg gezwind zou kunnen gebruiken zonder al dat file-rijdend plebs op de weg, die het niet meer kan betalen.
Ik denk dat we je kwijt zijn. Je hanteert nu de taal van Hedebouw en andere communisten. Je ziet apocalyptische toestanden; het einde van de wereld is nabij.

Om terug met de voeten op de grond te komen: heb je toevallig geen vriend of een kennis uit Frankrijk, die dagelijks 60 km of zo heen, en 60 terug moet naar zijn werk, over de péage? Zit die man aan de bedelstaf?

(ik meen me zelfs te herinneren dat studenten in Frankrijk een korting krijgen op de péage, om éénmaal per week het traject naar hun universiteitsstad te kunnen doen ...)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 28 maart 2019 om 21:09.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 21:49   #118
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
In de jaren 20 zijn ze begonnen met het oprichten van cités voor de mijnen.

Wonen, werken en ontspanning combineren.

Nu wonen we in de auto.
Het openbaar vervoer is het buitenverblijf of zo?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2019, 09:08   #119
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 116.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Leef jij nog in de jaren 70 van vorige eeuw?
Allez, neem nu de tol in Frankrijk.
Geen probleem zeg jij, maar wie er een beetje wil opschieten, neemt zo'n bakje in de auto, zodat je erdoor kan bollen aan 30 per uur.
Die privé firma houdt je verplaatsingsgedrag bij voor een maand, en stuurt dan de factuur.
Dat blijft een vrije keuze, en dat bakje "tracked" U niet. Dat bakje regelt uw transactie aan de tolbarriere. Ik heb er zo geen, bijvoorbeeld, ik verkies van met bankkaart te betalen, of met cash. Want je moet extra betalen voor dat bakje. Het is een luxe extraatje voor mensen die niet in de normale file willen aanschuiven. Ik betaal als ik op een prive tolweg wil rijden. Ik kan ook kiezen van op een openbare weg te rijden, waar ik dus geen tol betaal. Om die tolweg binnen te kunnen (er is een barriere) moet ik "ingang" betalen. Zoals wanneer ik naar de cinema ga. Eens ik binnen ben, dan rij ik daar zo snel of zo traag als ik wil, ga ik daar eventueel eten in een snelweg restaurant, en zo voort. Maw, ik ben daar op prive terrein, zoals ik naar de bioscoop zou gaan.

Dat "uw ingangsticketje betalen" is niet hetzelfde als getracked worden omdat ik mij op een zeker ogenblik ergens in de openbare ruimte bevind, en daar belasting op betaal.

Citaat:
Privacy heeft een 21ste eeuws gezicht gekregen. Zorg maar dat je mee bent, of je loopt knal tegen een muur.
Nee, dwaze totalitaristen willen privacy in de 21ste eeuw afschaffen om over mensen hun gedrag dwingeland te spelen. Dat is niet anders dan dwingelanden van andere tijden, alleen is het zo dat de 21ste eeuw gevaarlijker is, omdat er meer technologische middelen zijn om daarin te trappen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2019, 09:13   #120
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 116.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Om terug met de voeten op de grond te komen: heb je toevallig geen vriend of een kennis uit Frankrijk, die dagelijks 60 km of zo heen, en 60 terug moet naar zijn werk, over de péage? Zit die man aan de bedelstaf?
Hier is dan ook geen groot file probleem. Ik heb inderdaad nogal wat collega's die van redelijk ver komen, bijvoorbeeld, van Valence. Die betalen een kleine 10 Euro per traject, dus 20 Euro per dag, of dus 400 Euro per maand, en in ruil daarvoor mogen ze op een snelweg rijden die zo goed als leeg is. Er is bijna nooit een kat op de snelweg naar Valence.

Ze zouden ook de nationale kunnen nemen, dat is de openbare weg die parallel loopt, waar ge trager rijdt. Een keuze van sneller te rijden zonder drukte, voor 400 Euro in de maand. Elk wat wils.

Maar nog eens, hier is geen fileprobleem. Toch niet tussen de steden. In 't stad zelf soms wel, maar niet vergelijkbaar met toestanden in Belgie. De bevolkingsdichtheid is hier veel en veel lager. Het enige fileprobleem dat wij hier hebben, is tijdens de skivakanties, op de wissel weekenden. Dan laat ge beter uwen auto thuis. Alles zit dan vast, vooral de zaterdag.

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 maart 2019 om 09:17.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be