![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]()
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 29 maart 2019 om 13:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb hier even de draad doorlopen en weinig zinnige post's gelezen.
Bizar eigenlijk gezien en toch door veel mensen wereldwijd over deze mogelijkheid van wonen grondig aan het nadenken zijn. Nu eerst en vooral, in België zou men eerst de wetgeving moeten veranderen gezien tijdelijke woongelegenheden niet in aanmerking komen voor een geldig verblijfsadres. Het al dan niet nuttig zijn van die beweging is hier dus niet relevant. Ik weet dat Nederland en Frankrijk hier veel beter mee omgaan. Weet iemand toevallig hoe andere EU -landen hiermee omgaan? Die meerderheid gaat uiteindelijk ook bepalen of België zijn wetgeving hieromtrent dient aan te passen of niet. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 30 maart 2019 om 09:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
|
![]() Niemand die af en toe de vergelijking maakt tussen onze Belgische wetten en wat er zoal tegenover staat in het buitenland?
Hoe kan je dan weten welke van onze politici het waard is om uw stem aan te geven? |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier nog simpeler, goedkoper en direct beschikbaar.
Je moet het zelfs niet schilderen, alleen de binnenkant zou af en toe een poetsbeurt wensen.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 31 maart 2019 om 21:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
En, goedkoop zijn is volgens mij niet de reden waarom hier best met een open geest naar wordt gekeken. Verplaatsbaar zijn / stormvast / kan groeien en krimpen naargelang de behoeftes / kunnen dienst doen als noodwoningen / ... https://www.msn.com/en-au/money/home...Hswi6#image=26 Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 31 maart 2019 om 21:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar Bemmetje is een categorie op zichzelf. Misschien raar, maar ik ben zelf bezig met tiny housing. Er zijn namelijk familieleden die het willen proberen als alternatief voor appartementen in grijze woonblokken.
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...rton~aace01fa/ familie kies je tenslotte niet hé. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn huis moet bij mijn ego passen.
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een villa maar? En wat een lelijk design; "Libro". Paleizen voor de rijken. Kastelen voor de machtswellustelingen.
![]() Dit is mijn "optrekje".
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men kan altijd eens raad gaan vragen bij zigeuners als je er niet uit geraakt.
Wie weet kan je zelf zigeuner worden?
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een aantal kwalificaties heeft ze toch al.
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
En ik vind dat precies nog geen lelijke dames ook. ![]()
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Smaken verschillen, maar ik zie de connectie tot tiny housing niet.
Langs de andere kant ,de paar foto's van een Aziatische dametje waarvan Bemmetje beweerd die van haar te zijn, da's echt het equivalent van Kees Flodder, 25 jaar later
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 1 april 2019 om 16:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Het ietwat volledige beeld zijn modules (maakt niet uit wie ze bouwt) die onderling zeer snel kunnen gekoppeld worden om tijdelijke leef en werkruimtes te creëren. Ik kijk nu naar jonge gezinnen die ergens op onze mooie aarde iets aankopen om ZELF te renoveren. Gelijktijdig Huren, aankopen en renoveren is voor mensen die het moeten hebben van hun handenarbeid gewoon onmogelijk. Van zodra de renovatie achter de rug is kunnen de modules naar de tweedehandsmarkt. Indien ze ook daar zijn aangekocht zou het best kunnen dat deze voor dezelfde prijs kunnen worden doorverkocht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeecontainers als basis. Niet ideaal eigenlijk. Die zijn bedoeld voor de specifieke overslagtechniek met de aanslagpunten op de hoeken. De wanden zelf brengen alleen wat stijfheid in de hoogte, zijdelingse lasten verdragen ze bijna niet, en dat alleen dankzij de "vierkante golfplaat. Deze golfplaat-vorm zorgt ook voor veel plaatsverlies, moeilijkheden in het aanbrengen van ramen en deuren alswel goede isolatie.
Voor transport op't land, dan zijn die "optrekcontainers" gemakkelijker. Natuurlijk, niemand verbied een optrekcontainer met zeecontainer aanslagpunten. Maximum afmeting is dat beperkter daar 40 voet optrekcontainers niet praktisch zijn, maar met een maximale buitenafmetingen voor "gewoon transport" van B 2,55xH 4 en een bruikbare lengte van 6,5 meter heb je toch al een leuke kamer ter beschikking. Oftewel, ik heb minder vertrouwen in het ombouwen van 20 of 4 voet zeecontainers, dan specifiek gemaakte optrekcontainers met vlakke stalen wanden en houtskelet aan de binnenkant om de isolatie en binnenmuren/vloer/dak aan te bevestigen. Maar uw idee om te werken met zo'n modulair woonsysteem bevalt me zeker wel. Je kan altijd beginnen met zo'n 2de hands optrekcontainer, simpele "bagettenpost" en een hoop stalen profiel/plaat. Als bouwmateriaal is staal nog betrekkelijk goedkoop. En met een girafke en een harde ondergrond is het nog doenbaar voor de betere hobbyist.
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het scheelt natuurlijk al een pak dat alles al lang bestaat zodat je het niet meer opnieuw hoeft uit te vinden.
![]() |
#77 |
|
![]() Ik heb het ook niet enkel over omgebouwde zeecontainers.
Bij een samenbouw kan er zo eentje deel uitmaken van het geheel. Als versterkend element voor bijvoorbeeld een samengevoegde module opgebouwd in houtskelet. Kan tegelijk dienst doen als brandvrije werkplaats - of schuiloord als het buiten echt mis gaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
Na samenbouw dienen de tussenwanden/vloeren&plafonds verwijderbaar te zijn. Mijn 'schuurtje' zou ik toch graag de buitenafmetingen van 4 gestapelde 40 voetcontainers laten meten. ( ergens 5m x 5m x 12m ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Google eens. Om het even wat zit al lang in de handel. Waar jullie nog mee afkomen ????
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 2 april 2019 om 14:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yep, vandaar dat velen direct denken aan zeecontainers.