Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 april 2019, 09:12   #61
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat zie ik uiteraard ook, maar ik geloof niet dat onze 'volksaard' daarin anders is dan die van de gemiddelde Nederlander bvb. het verschil zit m in de infrastructuur
in NL zijn veel van de situaties die tot een zekere agressie/assertiviteit/competitie leiden er uit gewerkt, door ronde punten, borduurtje, duidelijkere belijning, gescheiden vakken etc etc
Dat is gedeeltelijk waar, al is er wel degelijk een mentaliteitsverschil tussen Belgen en Nederlanders. Veel heeft te maken met het feit dat er in België veel die-hard automobilisten zijn die zelf nooit op een fiets zitten bijvoorbeeld. Deze mensen hebben een bijzonder eenzijdig verkeersinzicht en hebben totaal geen affiniteit met de gevaren van zwakke weggebruikers. Het zijn in feite autorijdende en wereldvreemde vakidioten die levensgevaarlijke fratsen ( voor de andere weggebruikers ) uithalen in het verkeer.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2019, 09:52   #62
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Ik weet niet meer in welke krant deze ochtend een link stond naar een overzicht van de wegcode ivm fietspaden (en fietssuggestiestroken).
Dat was interessant om eens te herlezen.

Brussel is nooit pro-fiets geweest. De laatste jaren zijn ze er aan het nadenken om toch eens een keer iets te gaan doen voor fietsers.
Maar ja ... zeer weinig moslims fietsen ...

Ik denk dat ik ook al wel eens over het fietspad gereden ben, om niet "nodeloos" te moeten wachten.
Maar als ik dat deed, dan deed ik het wel erg voorzichtig. Zoals ik alles in het verkeer erg voorzichtig doe.

Laatste tip: vanaf nu gaan alle flikken in gans Vlaanderen en Walenland uitkijken naar fietspadenverkrachters. Dus: niet doen. Minstens wachten tot de maand mei.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2019, 10:00   #63
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dat is gedeeltelijk waar, al is er wel degelijk een mentaliteitsverschil tussen Belgen en Nederlanders. Veel heeft te maken met het feit dat er in België veel die-hard automobilisten zijn die zelf nooit op een fiets zitten bijvoorbeeld. Deze mensen hebben een bijzonder eenzijdig verkeersinzicht en hebben totaal geen affiniteit met de gevaren van zwakke weggebruikers. Het zijn in feite autorijdende en wereldvreemde vakidioten die levensgevaarlijke fratsen ( voor de andere weggebruikers ) uithalen in het verkeer.
ik ken persoonlijk slechts 1 persoon die niet wel eens automobilist, wel eens fietser en wel eens voetganger is

en da's alleen maar omdat die persoon geen rijbewijs heeft.

voor de rest is bij mijn weten iedereen wel eens één van de verschillende gebruikers.

naar mijn gevoel spelen politici actief in op de tegenstellingen, om electorale doelen of om te camoufleren dat ze te weinig doen aan de problemen (afhankelijk van t feit of ze op dat moment in oppositie dan wel in coalitie zitten)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2019, 11:42   #64
metten
Parlementslid
 
metten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juli 2006
Berichten: 1.808
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je hebt kommaneukers die over details in de Dikke Van Dale gaan, en je hebt er die over details in de wegcode gaan.
Je hebt dus gelijk, maar het maakt geen kloten uit hier.
Als de overheid in verband met het verkeersreglement kommaneuker mag zijn als een kleine overtreding die niemand last veroorzaakt minimum €53 opbrengt, mag de burger dat ook zijn wat de berichtgeving over datzelfde reglement in de media betreft.
__________________
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat."
Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944)
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2019, 11:49   #65
Gipsy
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 20.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik krijg het vermoeden dat je niet veel met de auto in B komt. Men rijdt hier als volslagen gekken, met ware doodsverachting rond. Dagelijks zie je ronduit levensgevaarlijke manoeuvres maken, aan snelheden die alle verbeelding tarten. Om van vrachtwagens nog te zwijgen.
Een Amerikaan zei ooit eens tegen mij "In het verkeer zijn jullie maniakken, ik speel nog liever Russische Roulette dan hier met de auto te rijden".
Ze rijden in Brussel niet gevaarlijker dan pakweg in Parijs of Barcelona of de hoofdstad van de wereld, Antwerpen.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 3 april 2019 om 11:52.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2019, 12:02   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Als de overheid in verband met het verkeersreglement kommaneuker mag zijn als een kleine overtreding die niemand last veroorzaakt minimum €53 opbrengt, mag de burger dat ook zijn wat de berichtgeving over datzelfde reglement in de media betreft.
Ge moogt gij van mij kommaneuken, in deze en in andere draden, op vlak van discussies in de wegcode of elders.
Maar specifiek voor de overtreding zoals ze in het journaal te zien was op die plaats, heeft het verschil tussen voorbijsteken en inhalen geen kloten belang.
Er werd over het fietspad gereden, juist voor een zebrapad dan nog, en de vrouw die zich daarop bevond, is omgekomen door de aanrijding.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2019, 12:15   #67
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge moogt gij van mij kommaneuken, in deze en in andere draden, op vlak van discussies in de wegcode of elders.
Maar specifiek voor de overtreding zoals ze in het journaal te zien was op die plaats, heeft het verschil tussen voorbijsteken en inhalen geen kloten belang.
Er werd over het fietspad gereden, juist voor een zebrapad dan nog, en de vrouw die zich daarop bevond, is omgekomen door de aanrijding.
komaan Schoof, de media is hier een jongeman van 19 aan het lynchen voor een inschattingsfout die 9 op 10 bestuurders daar maken (dat werd dan de volgende dag gebracht, nog eens kassa voor de spectakelmakers) ...

dit is een rampzalig ongeval, voor de familie van het slachtoffer.
maar volgens mij is het ook een ramp voor die jongen en zijn familie.

en daarvan is de hoofdschuldige de bedroevende verkeersinfrastructuur in BE.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2019, 13:51   #68
metten
Parlementslid
 
metten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juli 2006
Berichten: 1.808
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge moogt gij van mij kommaneuken, in deze en in andere draden, op vlak van discussies in de wegcode of elders.
Maar specifiek voor de overtreding zoals ze in het journaal te zien was op die plaats, heeft het verschil tussen voorbijsteken en inhalen geen kloten belang.
Er werd over het fietspad gereden, juist voor een zebrapad dan nog, en de vrouw die zich daarop bevond, is omgekomen door de aanrijding.
Volledig akkoord, maar de berichtgeving in de media (en zeker de openbare omroep) moet correct zijn!
__________________
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat."
Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944)
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2019, 23:37   #69
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
komaan Schoof, de media is hier een jongeman van 19 aan het lynchen voor een inschattingsfout die 9 op 10 bestuurders daar maken (dat werd dan de volgende dag gebracht, nog eens kassa voor de spectakelmakers) ...

dit is een rampzalig ongeval, voor de familie van het slachtoffer.
maar volgens mij is het ook een ramp voor die jongen en zijn familie.

en daarvan is de hoofdschuldige de bedroevende verkeersinfrastructuur in BE.
Tja,in de wegcode staat ook dat men niet mag inhalen ter hoogte van een zebrapad...

En een fietspad behoort niet tot de rijweg...

Hier bij ons ligt het fietspad op een verhoogd stuk naast de rijstrook die aan de rechterzijde nog een volle witte lijn als markering heeft om de uiterste rechterzijde van de rijstrook aan te geven ...

En sta je daar stil om linksaf te gaan,komen ze je nog langs rechts over de borduur heen over het fietspad voorbijgevlogen...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2019, 08:43   #70
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 40.941
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Tja,in de wegcode staat ook dat men niet mag inhalen ter hoogte van een zebrapad...

En een fietspad behoort niet tot de rijweg...

Hier bij ons ligt het fietspad op een verhoogd stuk naast de rijstrook die aan de rechterzijde nog een volle witte lijn als markering heeft om de uiterste rechterzijde van de rijstrook aan te geven ...

En sta je daar stil om linksaf te gaan,komen ze je nog langs rechts over de borduur heen over het fietspad voorbijgevlogen...
Inderdaad, dat is de nieuwe norm, ze zouden wel eens 10 seconden moeten wachten, stel u voor seg.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 5 april 2019 om 08:44.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2019, 08:50   #71
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Volledig akkoord, maar de berichtgeving in de media (en zeker de openbare omroep) moet correct zijn!
Dat is dan wel problematisch, want wellicht niet correct-correct in 90 procent van de gevallen.
Journalisten zijn niet specialist in alles; redacties zijn vaak politiek een beetje georiënteerd; er is enorme tijdsdruk om de scoop te hebben ...

zoals al gesteld: in dit geval zwetst men over a) voorbijsteken/inhalen, b) over het fietspad,
maar is het ongeval gebeurd op .... een zebrapad.
En aan een te hoge snelheid gelet op de zichtbaarheid op dat zebrapad.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2019, 09:53   #72
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.808
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Tja,in de wegcode staat ook dat men niet mag inhalen ter hoogte van een zebrapad...

En een fietspad behoort niet tot de rijweg...

Hier bij ons ligt het fietspad op een verhoogd stuk naast de rijstrook die aan de rechterzijde nog een volle witte lijn als markering heeft om de uiterste rechterzijde van de rijstrook aan te geven ...

En sta je daar stil om linksaf te gaan,komen ze je nog langs rechts over de borduur heen over het fietspad voorbijgevlogen...
Of het voetpad. Geen probleem. De voetgangers springen wel weg.
Infrastructuur moet goed zijn, akkoord. Maar een verkeerde rijattitude zorgt voor, onder meer, dit soort ongevallen.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2019, 21:56   #73
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Of het voetpad. Geen probleem. De voetgangers springen wel weg.
Infrastructuur moet goed zijn, akkoord. Maar een verkeerde rijattitude zorgt voor, onder meer, dit soort ongevallen.
Juist,de mensen hebben écht geen tijd meer....

Als je daar dan staat om linksaf te gaan ,en er stopt er toch eentje achter jou,durft die dan nog weleens te claxonneren...

En dan stap ik uit en ga ik steevast vragen wat zijn probleem eigenlijk is,en gene ene die dan durft uit te stappen....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2019, 22:07   #74
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 21.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Inderdaad, dat is de nieuwe norm, ze zouden wel eens 10 seconden moeten wachten, stel u voor seg.
Ja zoiets als die op de snelweg op vak 3 doorvlammen en dan ter hoogte van de afrit gewoon naar rechts zwenken en het verkeer op de 2 rechtse rijstroken in de remmen doen gaan.
Hoe zou je dat oplossen met infrastructuur ? Van 500m voor tot 500m na de aftrit paaltjes zetten tussen rijstrook 2 en 3 ? Of rijstrook 3 een meter onder het niveau van de andere 2 laten lopen ? Anna List zal de oplossing wel hebben.
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 5 april 2019 om 22:09.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be