![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of is dat niet gedwee genoeg? ![]()
![]() |
![]() |
#204 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik lees net dat 5 cent per kilometer veel te laag zou zijn.
5 cent per kilometer zou me al 189€ per maand extra kosten. Vandaag zit ik, dankzij constant repareren van onze oude wagens met afbraakonderdelen aan dezelfde 5 cent per kilometer en zit per dag zo'n 3 uur achter het stuur. Verder mag men verwachten dat men van die 5 cent snel een veelvoud gaan maken. Ik veronderstel dat om die redenen het onvermijdelijk is om wegens overmacht een arbeidscontract op te zeggen en gaan te stempelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#206 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is interessant. Ik zou er eentje moeten hebben om het logo van Alfa Romeo in leder te drukken - ongeveer iets als dit:
![]() Wat moet dat zoal kosten? Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 6 april 2019 om 11:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou ook stempels willen.
Geldstempels voor euro's te persen. ![]()
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel, als die "op verkeerde momenten" gereden worden, dan moet gij maar betalen, of uitzien naar een alternatief.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij betaalt al enorm veel, door in de file te staan, en die alternatieven worden er blijkbaar niet geboden, he. Is het alternatief dat hij buitenvliegt en dopper wordt ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet de eerste nog tegenkomen die mij een alternatief voor mijn woon-werk-verkeer aanbiedt. Ik werk in een vaste nachtploeg en start (normaal) om 22u. Soms is dat 21u. Soms zelfs 18u. En normaal stop ik om 06u. Soms al om 5u. Soms zelfs om 2u... Want als hardwerkende Vlaam moet je flexibel zijn natuurlijk. De productiviteit hoog houden. Bus? Haha... Starten om 22u lukt misschien net als ik om 20u thuis wil vertrekken en er geen probleem mee heb dat ik om 8u 's ochtends weer thuis ben. Vroeger gedaan? Vergeet het. Twee uur (of langer), midden in de nacht, wachten aan een onoverdekte bushalte is dan mijn deel. Fiets? Te ver, ik ben Tom Boonen niet. Carpoolen? Kan soms lukken, maar als mijn collega om 2u gedaan heeft met werken en ik tot 6u moet zit ik in de shit. En dit is niet enkel bij mijn huidige job zo. Bij mijn vorige twee jobs was het altijd hetzelfde. Dus nee, alternatieven? Ik zie het zo niet gebeuren. Dat is ook altijd wat er gezegd wordt. Je moet gebruik maken van de alternatieven. Je moet van thuis uit werken. Je moet je uren flexibel invullen... Alsof iedere werknemer een ambtenaar is die begint en stopt wanneer hij wil. Alsof iedere werknemer een job bij zijn capaciteiten vindt die op minder dan 20km van zijn woonst ligt. Alsof iedere werknemer zijn job van thuis uit kan vervullen. De reinste bullshit is dit. Eerst verplicht men werknemers jaar en dag om verder van huis werk te zoeken. Je moet bij de VDAB eens een job weigeren omdat ze 25km van huis is, terwijl je een auto hebt. Neem je ze niet aan heb je kans je uitkering te verliezen. Neem je ze wel aan ben je een klimaatterrorist die (financieel) in zijn gat gepakt moet worden. Zitten ze in Brussel met dit pestgedrag werkelijk op gele hesjes te wachten?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 6 april 2019 om 18:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge zit u dus al op te winden voor iets dat helemaal niet zal komen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Raar dat men miljoenen auto's per rit wil factureren terwijl het zoveel interessanter is 1 eenmalig bedrag per jaar aan te reken.
Dat is wat ze nu doen. Nee, software a volente, een gans ministerie vullen met rekenaars, miljoenen rekeningen iedere maand, evenveel dwangbevelen, rechtbanken overdonderen met si en la die niet kloppen...enz. En daar zijn voorstanders van? Raar volk.
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gaat ge ook mensen een boete geven als ze in een overvolle trein zitten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan kunnen de 70% die overblijft, en het kan betalen, eindelijk vlot rijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Onze overheid creëert voor zich een monopolie en bepaalt de prijs. Diezelfde overheid beheert ook de infrastructuur. Rechter en partij tegelijkertijd. Een overheid misdraagt zich onder die omstandigheden, zo gaat het altijd. Neem nog maar de prijs van de brandstof aan de pomp: ruim de helft van wat je betaalt zijn zuivere belastingen: een aanslagvoet van 100%. Dat is ook ooit begonnen met een verhaal van een milde belasting op luxe. Dus waar gaat die 5 cent per km eindigen? Bij 10 cent? Bij 15 cent? Bij 50 cent? Bij 1 €? Bij 10€? Bij 100€? Ik zou het niet weten: the sky is the limit. Alleen volstrekte idioten steunen dit idee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men dwingt de mens er nog steeds toe. Industrie welke vroeger veel in steden zat met de omliggende " werkmans en directeurs woningen " is weg. Industrie zit in industrie parken, werkmanswoningen zijn sociale blokken geworden en dure woningen zitten in wijken waar alle handel uitgehaald is. Bovendien hebben steden ook hun vossenstreken en hun eigen willetje opgelegd aan vervoer zodat men steeds meer " rondom" moet bewegen om uw doel te halen. En daar steken ze zoveel mogelijk verkeers remmers tussen als mogelijk.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 6 april 2019 om 21:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eens men aanvaardt dat men verplicht is om zijn locatie in de openbare ruimte door te geven, en men op dat "gedrag" dan "belast" kan worden om U "een beter gedrag" aan te leren, maar dan is het hek helemaal van de dam. Het is niet enkel een "toegangsticket" tot een tolweg. Het is de analyse van uw verplaatsing die "goeie of slechte punten" krijgt. We zijn hier op 2 centimeter van dat Chinese totalitaire "sociale punten" systeem, waar ge overal gefilmd wordt, en volgens uw wandel goeie of slechte sociale punten krijgt, om die dan te gebruiken als ge ergens een job wilt, promotie wilt, een treinticket wilt kopen, een openbare dienst solliciteert, en zo voort. Want straks gaat men nog zoiets bekijken als: meneer, gij hebt een grote omweg gemaakt om van punt A naar punt B te gaan --> slechte punten ! (dat gij die omweg maakte omdat gij wilde zien of de auto van uw minnares voor de deur stond, gaat niemand aan he). Met geen enkel nut. "de files oplossen door de filegangers uit de file te pesten" is zo een soort van endloesung logica he. In welke mate zijn de filegangers die uit de file gepest werden, nu geholpen ? In welke mate heeft men hun toestand verbeterd ? Nee, men heeft hun toestand verslechterd, opdat anderen, die ook filegangers waren, plots niet meer die last van een file zouden hebben. Eigenaardige redenering. "de files oplossen" door de filerijders eruit te pesten, om het probleem voor de filerijders op te lossen.... nogal een grappig idee ! Laatst gewijzigd door patrickve : 7 april 2019 om 05:28. |
|
![]() |
![]() |